Renault Clio

1.2 TCe 120CP Aut Iconic

Performante

5.0

120 cai putere şi 190 Nm bat 105 CP cu 175 Nm, la fel de bine cum depăşesc 100 CP şi 170 Nm. Altfel spus, Renault Clio 1.2 TCe EDC este mai rapid decât Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG şi decât Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Powershift.

Celelalte modele din segment sunt în urmă la capitolul acceleraţie 0-100 km/h şi la fel de în urmă când vorbim despre viteza maximă. Clio-ul campion face suta în 9.4 secunde şi atinge 199 km/h, cele mai bune valori ale segmentului şi împreună, şi separat.

Din când în când, Renault ne arată că poate să facă lucruri mari şi fără divizia Renaultsport, versiunea testată de noi clasându-se bine şi la consum, şi la performanţe, şi la preţ.

  • gun cometa, marţi, 18.02.2014 13:56

    Pfff 1090kg...nasol. Vreau Open Meriva de o tona jumate.

  • mog, marţi, 18.02.2014 14:11

    desi nu ma misca cu nimic Renault in general, parca as alege clio asta in loc de polo, fiesta sau corsa... parca arata si cel mai bine plus ca e probabil cel mai usor...

  • Inexo-cuantic, marţi, 18.02.2014 14:12

    Generatia anterioara de Clio avea un aspect mai simplist si parea un model banal, cu un design ce nu epata sau iesea asa mult in evidenta. Ei bine nu pot spune si acelasi lucru despre noua generatie, care s-a aliniat tendintelor actuale ale pieteii prin noua gama de motorizari cat si filosofiei marcii care sta la baza noii game de modele. Iar aici noul Clio se presteaza cu un aspect sportiv si dinamic. Sa auzim numai de bine!

  • xxx, marţi, 18.02.2014 15:20

    Nu ma pricep la motoare, 1.2 TCe este acelasi motor de pe Duster facelift? Mai am o intrebare Clio de 10200€ ce motor are?

  • mishazaitev, marţi, 18.02.2014 15:31

    @XXX Da, 1.2 tce este acelasi motor de pe noul Duster. Cred ca varianta entry level are motorul aspirat de 1.2 16v de 75 cp,

  • Eko, marţi, 18.02.2014 15:49

    De cand asteptam testul asta, e o bomboana de masina Clio si motorasul asta ii imprima o dinamica foarte buna. Nu stiu cat de fiabila e cutia asta EDC, dar daca venea si cu o manuala ar fi fost si un pic mai ieftina masina.

  • xxx, marţi, 18.02.2014 16:52

    @mishazaitev Multumesc

  • FLORIN, marţi, 18.02.2014 17:28

    NICI MORT NU DAU 15 000 EURO PE MASINUTA ASTA . CITEZ :,, . Iar treaba asta face toţi banii când ai în jur de 15.000 de euro la dispoziţie'' DE BANII AIA IMI MASINA DE MASINA . DE ex : o toyota avensis de 1.8 benzina sau honda accord in stare f buna , sau de ce nu UN VOLVO S80 D5 205 CP , MAI BINE BAG IN VOLVO 2000 EURO si de 17 000 euro am masina premium . Cunosc PERSONAL un patron care a luat un E KLASS 3000 diesel din 2010 cu 120 000 km la bord in stare f buna cu 18 000 euro .

  • Dacia Plant, marţi, 18.02.2014 17:31

    Sa incepem pe rand: 1. EDC-ul este o transmisie destul de rudimentara la reactie comparativ cu DSG (am vazut test video cu aceasta cutie si am vazut cum se comporta, tot la o prezentare a unui Renault 1.2tce edc). 2. Daca la 130km/h are 3000rpm si 8.7l% mie mi se pare un consum destul de mare, deci 0.9tce ar trebui sa consume si mai mult, ceea ce imi da semne de intrebare ,,oare nu un motor mai mare ar avea consum mai mic?". Pentru consum scazut este nevoie de diesel, iar in oras este suficient un benzinar aspirat si nicidecum unul turbo de cilindree mica fortat care are costuri mai ridicate de intretinere, achizitie mai scumpa, fiabilitate mai redusa (sa nu imi ziceti ca 0.9tce o sa fie la fel de fiabil ca 1.6mpi sau 1.2). 3. Puterea maxima este obtinuta destul de jos, iar cuplul destul de sus, ceea ce il face cel putin pe hartie destul de inelastic fata de rivali.

  • Radu, marţi, 18.02.2014 17:36

    E acelasi motor dar din cate se aude se folosesc materiale mai slabe calitativ ;)

  • Dacia Plant, marţi, 18.02.2014 18:52

    @Florin: si apoi sa te vad cum platesti impozit 2.500lei, asigurare, etc la Mertzu tau de 3000. Sa nu mai zic in caz de un defect. Doar un senzor de pe la ABS costa putin peste 3000euro la modelul W211, deci la modelul din 2010 sigur costa mai mult. Sau un S80 care iara este extrem de greu de intretinut de un roman care are bani de un Clio nou (Dupa ce ii strange in zeci de ani) si un salar modest.

  • unckle, marţi, 18.02.2014 18:58

    capitolul consum ar trebui completat cu: "pe autostrada consuma 8,7% .. si platesti la pompa pentru prostioara de a-ti cumpara un motoras mic-mic pentru o masina nu tocmai mica-mica" dpdv al functionalitatii masinii este, evident, exclusa folosirea ei pentru naveta si de-a dreptul "interzisa" in caz ca ai si ceva autostrada in drumul tau zilnic. Pentru romania, unde drumurile sunt asa cum sunt iar oamenii nu conduc 100km pana la locul de munca, acest motor este o alegere destul de buna ... dar 17000 pe un clio? oare unde o sa ajungem ... sa coste 100E numa ca sa intri in showroom ?

  • vianu, marţi, 18.02.2014 19:24

    @Dacia Plant cat din timpul de utilizare mergi cu 130km/h? Te-ai uitat pe CB sa vezi care e viteza medie urbana/extraurbana ori medie in oras? In oras un motoras de asta nu iti va lua mai mult de 7,5% si asta daca il fortezi (stii tu: liniutze, depasiri la mustata, romanisme d'astea) In medie (urban-extraurban) nu ar trebui sa depaseasca 6% si in cel mai rau caz 6,3%. Din cate am vazut la Renault nu prea ai un echivalent aspirat pentru aceeasi putere, deci esti usor limitat in achizitie. Ori un turbo mic de 120CP care sa-ti ia max 7.,5 ori un 1,6 de 190CP care sa te "bucure" cu un consum de peste 8,5-9; dar si pretul e pe masura. ca si concluzie, sunt convins ca daca stii exact ce vrei de la masina ta ai de unde alege.

  • Dacia Plant, marţi, 18.02.2014 20:09

    @VIANU: Sunt prea multe variante de alegere ca sa iti poti lua ce iti place, parca la vecinu are un cal in plus, parca celalalt are 2 newtoni, parca celalalt are puterea maxima la 8000rpm si mie imi plac turatiile, parca celalalt are consum mai mic, parca celalalt are cuplul de jos, parca celalalt are turbo si mai bine imi cumpar aspirat ca o sa fiu mai linistit noaptea cand dorm, parca celalalt este diesel si consuma mai putin dar cad injectoarele, parca celalalt consuma mai putin, parca si iara parca. Sunt o multime de variabile pe care le putem lua in calcul la achizitia unui motor. Ideea este ca niciodata nu o sa fim 100% multumiti de motorul nostru. Si sunt sigur ca fara cutie automata ar avea un consum cu 1% mai scazut.

  • vianu, marţi, 18.02.2014 20:43

    @Dacia Plant ai dreptate :). Personal, m-am dus in targ cu parerea mea si am venit cu a altuia. Dar dupa ce faci achizitia nu te mai uiti in urma. Pasul a fost facut, tehnologia merge inainte si daca vom trage cu ochiul la ce alternative aveam inainte de cumparare nu ajungem nicaieri.

  • Dacia Plant, marţi, 18.02.2014 21:11

    @vianu: Si cu ce parere te-ai dus si cu ce ai venit ? Hai ca m-ai facut curios :))

  • Marius, marţi, 18.02.2014 21:29

    Am condus masina asta 350 km si cind am urcat in un Golf din 2001 pot sa spun ca am fost fericit.

  • vianu, marţi, 18.02.2014 22:00

    @Dacia Plant Pe langa Mazda 3 (generatia a 2 a) eram pornit pe un Clio 3 Estate (din nefericire nu era - si inca nu este - in oferta motorul de 120CP) am venit acasa cu un Focus 3 de 125CP. Nu regret o clipa alegerea facuta.

  • LUCCI, marţi, 18.02.2014 22:31

    4,6 e o nota care obliga enorm, daca nu e data pe pile!Ca pe siteul asta, Rematult a trait mereu bine...

  • Crystyann, miercuri, 19.02.2014 08:29

    Aveti informatii gresite : Fabia are , ca si Polo, 1,2TSI / 105CP cu DSG - si pleaca de pe la 13,000 - ia rla 14.000 EUR iti iei verisunea Elegance. Doar ca masina nu este atat de fita ca Renault-ul asta ( Fabia e ratusca cea urata a gamei cred ). EDC-ul nu poate fi comparat cu DSG-ul..cel putin pentru moment. Consum-ul este enorm : O Octavia 1,2TSI manuala consuma la 130-140km/h 6,8-7litri..si este o masina cu vreo 200 kg mai grea . Oare unde este problema lu' nenea Clio? probabil cutia In rest , oare o masina de luat in seama in gama de pret 10.000-12.000 EUR - nu mai sus ca trecem in alta clasa.

  • And, miercuri, 19.02.2014 10:23

    Dar de un Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG, ce spuneti domnilor? La acelasi pret si incomparabil peste clio! Ca daca o comparam, cum ar fi si corect de altfel, cu fabia, pierde prea rau la pret clio-ul de fata! http://cc.porscheinformatik.com/nwapp/nws_ro/ICC3/SKODA!ro!!!C!!!/?&MGN=460

  • And, miercuri, 19.02.2014 10:29

    @automarket. Sandero, Kia Rio şi Skoda Fabia, acestea neavând însă în lista de opţionale o cutie automată cu două ambreiaje. RELUATI CE ATI ABERAT AICI, SI CORECTATI! FABIA DSG VA SPUNE CEVA?

  • mishazaitev, miercuri, 19.02.2014 10:55

    @Florin si altii Ceea ce voi refuzati sa acceptati sau, mai bine zis, nu puteti sa intelegeti, este faptul ca exista o categorie de oameni pe care nu-i intereseaza nici cat spatiu au in portbagaj pentru a le incapea porcul, muraturile si zaibarul de la tara, nici sa aiba o masina "de firma" pentru ca pentru ei statutul nu se dovedeste cu tinicheaua, nici sa-si ia masina extraordinar de fiabila pentru ca oricum nu tin masina mai mult de 5 ani! Aceasta categorie de oameni isi iau masina dintr-un motiv simplu: PENTRU CA LE PLACE! Si vor masina nou pentru ca se simt mai confortabil la adapostul garantiei! Dincolo de asta orice argument infantil legat de ce sh s-ar putea cumpara cu banii dati pe o masina nou, chiar nu mai conteaza. Daca acesti oameni nu ar exista voi, amatorii inraiti de sh, ar trebui sa fiti constienti ca nu ati mai avea de unde sa cumparati masini. Eu personal conduc o masina pe care am cumparat-o sh in stare foarte buna! Datorez acestui fapt fostului proprietar care, la momentul in care a luat masina de noua, nu s-a gandit prea mult la ce masina sh putea sa-si cumpere de banii respectivi. Cu toate aceste afirm fara nicio ezitare ca, in ceea ce ma priveste, o masina noua, ramane o masina noua si desi nu am avut probleme majore cu masina pe care o conduc, aceasta este optiunea mea viitoare.

  • take, miercuri, 19.02.2014 13:28

    De ce nu faceti un comparativ intre Fiesta 1.0 ecoboost 100CP si Clio 0.9 Tce 90CP? Daca tot faceti comparatie intre motoare si puteri faceti-o cum trebuie...

  • FLORIN, miercuri, 19.02.2014 18:36

    @mishazaitev Sunt perfect de acord cu tine, insa uneori pe o masina noua platesti prea MULT. Sunt si eu adeptul masinilor NOI , insa sunt constient de valoarea banului. De ex : dai pe o masina noua 30 000 euro . Cat crezi ca masina va mai valora peste 5 ani ?

  • vianu, miercuri, 19.02.2014 19:24

    @Florin si de ce te arunci la masini de 30.000Eu? Nu sunt oferte si mai rezonabile? Ai zis de Clio asta de 16.600. Asta e pretul de lista + ca are o sumedenie de optionale de care te poti lipsi lejer. Cand ajungi la dealer discuti cu el, negociezi, te targuiesti. 30.000Eu.... rupt in fund dar pretentios.

  • sandu, joi, 20.02.2014 22:43

    consum de 8,7??? tre sa glumiti cand aveti cel mai mic gand ca vreti sa cumparati masina asta cu motorul asta. nu merita sub nici o forma. si parere personala: e urata cu spume. ii mai trebuia bordul ala rosu si era masina perfecta. la naiba cu francezii astia, cred ca o sa cumparam toate balariile fabricate de ei?

  • Dan, vineri, 21.02.2014 14:41

    Avem un Clio scump acum, care incearca sa ocupe un alt segment din piata. Asta se face prin un design bun si oferta de motoare mai performante. Nu mai este Clio pe care l am cumparat la oferta pentru 8.000 de Euro, acum ceva ani. Renault are acum low cost- Dacia.

  • FLORIN, luni, 24.02.2014 18:16

    @VIANU Din pacate nu sunt ,, .. rupt in fund dar pretentios.''

  • iancu jianu, miercuri, 26.02.2014 09:36

    ha ,am fost la un dealer dacia pt a vedea o instalatie gpl cum merge,pt a o monta pe un corsa automat (multumiri lu ponta,antonescu,basescu si poporului roman,cel fara coloana vertebrala)si am facut test drive cu un sandero 0.9 tce cu gpl...ce pot sa spun? am ramas fara cuvinte...o.9-le ala e o bijuterie de motor,mult mai tare ca 1.265 ce am eu pe corsa..drept ii ca corsa area vreo 100kg in plus,dar nu exista termen de comparatie...daca vin si cu o cutie macar la fel de tare ca la corsa au dat lovitura...apropo corsa e din 2011 sa nu zica vreunul ca am facut vs intre doua masini de 20 ani diferenta

  • mishazaitev, miercuri, 26.02.2014 10:19

    @iancu jianu De curiozitate, cum e butelia de la instalatia gpl de pe noul Sandero? Toroidala (in locul rotii de rezerva, ca la vechiul Logan +GPL) sau de aia mare in portbagaj ca la taxiuri? Multumesc?

  • iancu jianu, miercuri, 26.02.2014 14:06

    @mishazaitev:poti sa alegi orice model...sandero de pe test avea toroidala,in locul rotii de rezerva

  • ia..., miercuri, 26.02.2014 14:11

    ps drept ii ca nu am intrebat daca-i din fabrica asa,sau l-au montat ulterior...dar sigur la o montare ulterioara poti alege oice model...eu voi opta pt toroidal ,desi si roata de rezerva imi va ocupa juma de portbagaj,da daca asa o zis ponta ,viata de second hand, de acu incolo, ne conformama ca vad ca nu zice nimeni nimic...,na, poate-i nasol numa la mine si nu vad eu bine...

  • Misha, joi, 27.02.2014 15:01

    @Iancu Jianu La Dacia sunt montate din fabrica. Si eu am optat pentru toroidal. Mi se pare cea mai buna alegere. Daca vrei sa cari ceva mai voluminos, poti muta roata intre banchete si sa-ti eliberezi portbagajul ceea ce nu poti face daca ai avea o butelie "clasica". succes.

  • @AUTOMARKET, duminică, 05.10.2014 15:10

    Uite o stire pentru voi: http://www.youtube.com/watch?v=DRq1R0L9EN0 Clio 4 cu feeling premium. Are elemente de design exclusive, rame cromate, oglinzi ext. distincte, jante premium de 17", bi-xenon, volan,scaune sport din piele Nappa, incalzite si electrice. stitching contrastant pe bord, materiale superioare, pedalier aluminiu etc.