Tinuta de drum
Vechea generaţie a lui 370Z, bătrânul 350Z, era o maşină zdravănă. Atât de zdravănă încât după un drum de 100 de kilometri coborai cu un rinichi deplasat şi o durere cumplită de spate.
Acum, urmaşul său îşi propune să fie ceva mai blând cu cei doi pasageri. Suspensia a fost revizuită pentru a putea oferi şi o rulare normală. Amortizoarele nu te zdruncină atât de tare atunci când testezi adâncimea gropilor. Nu e ca şi cum ai pluti într-un Citroen C6, însă soluţia oferită de inginerii japonezi este un compromis optim.
Să nu credeţi însă, nici măcar pentru o secundă, că acest compromis s-a făcut în detrimentul sportivităţii. Nicidecum. 370Z păstrează o ţinută de drum exemplară pe segmente de drum virajat. Aş spune chiar frustrant de exemplară. Pentru că sistemele electronice limitează foarte mult tendinţele joviale ale punţii spate. Orice încercare de a arunca spatele într-un viraj sunt muştruluite de un ESP foarte restrictiv.
După dezactivare însă, Nissan îl reînvie parcă pe vechiul 350Z. Aceeaşi nebunie greu de controlat, sinonimă cu onomatopee şi chiuituri sub cerul liber.
A întrebat cineva despre direcţie? Inutil. Este, cum altfel decât foarte precisă.
Nissan face masini cu suflet. De abia astept sa vad urmatoarea generatie, cea de-a saptea, pentru ca se pare ca deja a inceput dezvoltarea lui. Mai compact, mai usor, peste 350 CP si un design frapant...