Renault Talisman

1.6 Diesel Turbo (dCi) 160CP Aut6 Zen

Tehnologie

4.5

La nivel tehnologic, Talisman se bate fără probleme cu orice exponent al generațiilor actuale de mașini de familie din segmentul mediu, reușind să-i bată pe majoritatea adversarilor direcți.

Totul pornește de la "tableta" pe care o ai încastrată în bord și care te face să te simți ca acasă atunci când îți conduci mașina. Acolo ai sistemul de navigație, acolo ai conexiunile, acolo ai muzica, acolo controlezi sistemele de asistență și de siguranță activă. "Tableta" asta i-a ajutat, de altfel, pe cei de la Renault să elimine cel puțin jumătate dintre butoanele care altfel ar fi făcut parte în mod sigur din armata de comenzi montate pe bordul mașinii. Iar o mașină cu bordul curat e o mașină plăcută la interior.

Mi-a plăcut foarte mult modul în care Cruise Controlul Adaptiv calculează live distanța în timp dintre tine și mașina din față, indicându-ți astfel cât se poate de clar când te apropii prea tare pe șosea de aceasta. Pentru că atunci când ești la 0.5 secunde în spatele celui din fața ta și mașina îți arată asta îți dai seama că, în cazul unei frânări de urgență, nu ai avea timp să schițezi prea multe gesturi care să te salveze de la un impact iminent.

Nu mi-a plăcut, în schimb, soluția aleasă de Renault pentru pachetul Head-Up Display. Informațiile - de altfel disponibile color și într-o calitate grafică ridicată - nu sunt proiectate pe parbriz, ci pe un ecran din sticlă rabatabil. O variantă care a mai tăiat din costuri și care, e adevărat, face același lucru: te ajută să nu-ți desparți ochii de zona superioară a bordului. Dar nu atinge niciodată același nivel de rafinament.

O notă mare sistemului audio semnat Bose care a reușit să mă convingă de faptul că incintele acustice pe care le regăseam acum câțiva ani pe modelele premium cu prețuri care băteau 80.000 de euro sunt acum disponibile fără compromisuri pe modele accesibile. 

În rest, despre scaunele încălzite, aerisite și cu masaj inclus am scris și mai sus, la capitolul Interior. Volanul este și el încălzit opțional, iar camerele montate în parbriz recunosc semnele de circulație și te ajută să știi care-i limita de viteză atunci când autoritățile schimbă indicatoarele de 10 ori pe an, în funcție de cât de gras e bugetul local.

  • Io, vineri, 20.11.2015 12:15

    bine ca nu seamana cu vw

  • gheo, vineri, 20.11.2015 12:29

    "Este singurul motor sub 2.0 din acest segment care depășește 150 de cai. Un bonus pentru Renault." Parol !?? Iar uitaţi de HONDA cu al său 1,6 DTEC 160cp. Profesionişti,ce mai !

  • mircea, vineri, 20.11.2015 12:42

    @gheo O să te rog să intri pe site-ul oficial al celor de la Honda (http://www.hondatrading.ro/) şi să ne spui care-i modelul de segment D cu motor 1.6 diesel de peste 150 de cai. Mulţumesc.

  • andi77, vineri, 20.11.2015 13:13

    La motoarele diesel valorile de la 0-100 km sunt mai putin importante.Importante sunt valorile reprizelor 80-120Km sau 60-100Km.Daca Automarket le are de la producator ar fi interesant sa le aflam.Asta e valabil pentru toate modelele diesel testate.In general aceste valori sunt mai mici cu aproximativ 2-3 secunde fata de 0-100.Stiu ca nu aveti aparatura necesara pentru masuratori dar ati putea apela la bunavointa producatorilor sa va puna la dispozitie si aceste valori.Cred ca ar fi de un real ajutor pentru potentialii cumparatori.

  • vianu, vineri, 20.11.2015 13:59

    Daca Honda nu ar putea fi considerata altceva decat o marca de volum insemna ca premiera acelui 4Control ii apartine de prin anii '80 odata cu lansarea lui Honda Prelude gen.III...asta pentru a respecta doar un adevar istoric si fara a incepe o discutie inutila in rest....masina asta, cel putin vizual, cred ca se plaseaza intre cei 2 vesnici rivali cu observatia ca la unele detalii ii depaseste (si in egala masura pierde) cand pe unul cand pe altul

  • hazard, vineri, 20.11.2015 13:59

    Iarasi un model care n-o sa mearga asa cum isi doreste Renault...

  • Andy, vineri, 20.11.2015 14:06

    Design-ul interior/exterior imi place. E sobru, insa are elemente care-l fac mai atractiv decat Passat-ul cu care se va bate si pe care Renault il considera etalon. Probabil ca e peste Mondeo si I40 la nivel de materiale si sub Mazda 6 si Passat. Personal cred insa ca viitoare generatie Optima va merita mai mult, pentru ca am vazut ce a reusit sa faca Kia cu noul Sportage (care e peste Tucson la mai toate capitolele), in conditiile in care mai mult ca sigur ca va avea un pret un pic mai bun decat Talisman si probabil ca va beneficia de fiabilitate mai buna (Kia e peste Renault in momentul de fata). Un plus la Kia si pentru garantia de 7 ani, mai ales ca modelele noi vin cu boli ale copilariei...indiferent de producator.

  • EuroNCAP, vineri, 20.11.2015 17:42

    @Mircea Pina la testul acesta, toate materialele publicate, inclusiv al vostru din 6 iulie, indicau un volum al portbagajului de 608 litri (care se inscrie usor in partea cea mai de sus a clasamentului categoriei). Poti te rog clarifica de unde vine valoarea de 515l publicata astazi?

  • a, vineri, 20.11.2015 22:17

    frate de citroen c5 III nu stiti sa spuneti? oricum talisman asta e o copie nereusita dupa c5....bine ca vorbiti de passat insignia si mondeo toata ziua...

  • S, vineri, 20.11.2015 22:46

    @MIRCEA: Parca Mercedes a ludat si a confirmat calitatea lui Talisman la interior, iar tu un roman de rand o judeci... asta da idila :)))))

  • xxx, sâmbătă, 21.11.2015 00:27

    In sfarsit inca un concurent pentru Passat! Impreuna cu Mazda 6 vor lua o buna portie din tortul grupului VW , Passat, Superb si de ce nu A4 (vorbesc de versiunea Initiale Paris)in Europa, Mondeo si I40 nu conteaza aici. Referitor la Renault: 1. Este un mare pas inainte, scapa de hidosenia aia de Laguna3 (mai au una si mai urata Koleos) 2. Designul interior imi place foarte mult este unitar. Am condus Captur , cand te uiti la interieur, ai impresia ca au lucrat mai multi constructori, nu mai este cazul la Talisman 3. Este inspirat dupa Passat, masina asezata, cu prestanta, iti da sentimentul de certitudine 4. Imi place, mai mult decat Mazda 6 dar nu mi-o permit

  • zarnesteanu, sâmbătă, 21.11.2015 03:01

    O masina superba, cu un design solid si fluent. O chestie personala, mie nu imi place tableta de pe consola centrala. Mai precis grafica (designul) interfetei. Asta din poze, pentru ca in realitate se poate foarte bine sa fie reusita. Fara indoiala ca in echiparea de top, e pe acelasi nivel cu VW la materiale si finisari, adica undeva spre premium si clar peste masa proletara. Cine vede Talisman ca si pe mazda 6, good luck with that. Sa vedem cum or sa stea la fiabilitate.

  • eee, sâmbătă, 21.11.2015 08:57

    nu prea pricep cum a ajuns cel mai puternic diesel de 1.6 din lume sa primeasca 4 stele din 5 de la voi, din moment ce cel mai apropiat rival, opel cu al lor 1.6 ctdi are 136 de cp ...

  • Razvan, sâmbătă, 21.11.2015 09:40

    cred ca motorul pe benzina turbo de 200 cp va fi interesant.Sa fie oare 1,8 tce?

  • S, sâmbătă, 21.11.2015 11:06

    O masina care promite foarte multe, sper sa o vad intr-un numar cat mai mare pe strada. Daca laguna 3 mi se parut foarte nasoala, insa in interior era ok si un pas in fata fata de laguna 2, actualul talisman e ca un talisman :)) Negru cu jantele alea imense si sper sa puna si motorizari de pe gama RS, ca au de unde alege... au avut multe versiuni a motorului 2.0T benzina cat si dieseluri capabile de 2.0dci sau chiar 3.0dci. Insa eu as fi multumit si cu motorizarile actuale, doar sa o am, dar ca sa fie la nivel cu un bmw pe autostrada (nu ma credeti racer) de ce sa nu vedem si motorizari de peste 200cp, aceasta masina are un design care merita mai multi cp ca sa se impuna. Oricum 1.6-le dci de 160cp e la nivelul unui 2.0tdi de 150cp (aproximativ).

  • Dolo, sâmbătă, 21.11.2015 13:00

    Asteptati sa-l pipaiti in realitate, fotografiile nu spun de fiecare data adevarul. Am un pronostic: o sa va desumflati rapid! Si o spune unul care s-a urcat in el si l-a condus la DT in afara Romaniei. Masina este sub 508-ul actual, ce sa se bata cu greii din clasa.

  • @S, sâmbătă, 21.11.2015 13:56

    Asa este. Cand pui motoare de Renault sub capota parca altfel vorbesti cu si despre aliatul tau. In alta ordine de idei Mercedes a laudat masina asta, iar domnul designer sef a spus ca Passat este o masina fantastica ca spera ca Talisman sa se ridice la nivelul ei. O fi Mircea Mester roman de rand (ca tine?), dar si domnul designer cu asemenea afirmatii la ce este in ograda lui, poate fi considerat designer de rand? :)) Si ca fiu on topic, masina arata ok. E ceva diferit, impunator, insa nu pot sa zic ca ma atrage in mod deosebit. Poate prin prisma pretului mai mult, care sigur va fi cu cateva mii de euro mai mic fata de Passat, Mondeo sau Mazda 6.

  • S, sâmbătă, 21.11.2015 15:27

    Este superba pentru mine, nu e monotona cum e un Superb, mai ales la interior, nu este nici chitch cum vad in ograda coreenilor la unele modele cu design "iesit din tipare"... combina eleganta frantuzeasca, cu design conservator nemtesc, mai motoarele sa puna si mai potente, de ce nu un 4x4 de pe kadjar si e foarte tare. De cand cu marlaniile vw la tsi-uri si tdi-uri + fiabilitatea mediocra de care au dat dovada toate motorizarile de dupa 2006 , incerc sa ma reorientez spre alte marci. Am fost fan VW, stiu cam orice despre ele, inclusiv probleme specifice la motoare.

  • vianu, sâmbătă, 21.11.2015 17:59

    @Dolo s-ar putea sa ai dreptate. Dar iti dai seama ce dezamagire va fi? Adica chiar nu cred ca Renault isi va permite sa o dea in bara chiar daca (din ce review-uri umbla pe net) sunt zone din interior mai putin de acceptat pentru clasa din care face parte. Cu siguranta pretul rezonabil se va reflecta in mici compromisuri, dar cred ca potentialii clienti vor accepta asta in favoarea unei oferte financiare atractive. Si daca tot ziceai de desumflare, dupa lansarea lui Kadjar se postase aici un link cu nu stiu ce scartait la usa. Eh, fusai la dealer unde tocmai daduse omu' masina jos de pe platforma. Am stat 30'j de minute in masina sa o pipai si sa o miros. Inclusiv agentii erau incantati de noul venit. Nu scartz nu partz ci doar un model pentru care stii ca a meritat banutii.

  • @vianu @S, sâmbătă, 21.11.2015 18:27

    Asta sunt povesti cum ca scartaie masina de noua. Adica e prea de tot si acest lucru nu se intampla nici la Logan sau Skoda Rapid care sunt mult mai ieftine comparativ cu Renault Kadjar. Pe de alta parte ar fi cam tragic daca inca de cand cumperi masina sa ai probleme cu ea, oricare ar fi natura ei. Eu cred ca va fi totusi ceva mai slaba comparativ cu greii clasei medii dat fiind si faptul ca Renault va avea preturile ceva mai mici. O chestie tipic Renault pana la urma unde mai mereu preturile au fost mai mici fata de concurenta de la cateva sute la cateva mii de euro. Sa ne intelegem. Nu este vorba de faptul ca Renault nu ar fi in stare sa se ridice la nivelul concurentei fara nici un fel de retinere. Dar asta ar insemna sa aiba un pret apropiat, la fel sau chiar mai mare. Mie tocmai sobrietatea lui Superb imi place. Dar va spun cu mana pe inima ca in acest moment eu nu am incredere in nici un motor VW.

  • vianu, sâmbătă, 21.11.2015 18:38

    @@ ai abordat corect problema eu omitand-o din graba. Da, Renault poate face cum fac greii dar probabil ii retine "imaginea de marca". Adica nu numai romanii dar sunt o sumedenii de indivizi din Eu care inca au o pata pe creier: "masina frantuzeasca". E vorba de prejudecati. Si asta cred ca va incerca sa schimbe Renault in urmatoarea perioada. Cu toate ca, dezamagitor pentru mine, Clio si Captur erau usor cam "ieftine". Sper ca noul Espace, Talismanu' si mai apoi Megane sa schimbe "calitatea perceputa".

  • LUCCI, sâmbătă, 21.11.2015 18:44

    Pare masiva, greoaie, nu are un design care sa inspire dinamism. Bordul, de cand l-am vazut, m-a trimis cu gandul la interioarele masinilor americane sau Volvo-urile generatiilor trecute.Parca e facuta pt. cei peste 40-45 ani..... La ,,Performante,, ati taxat-o aiurea , dandu-i numai 3,5 stele. Adica o masina de peste 1400kg(cred eu) cu motor de 1.6 care prinde suta in 9,5 sec., in viziunea dvs e spre mediocru, sa inteleg? Si, apropo, Talismanul prinde doar 100la ora???? Ca pt. acest punctaj subiectiv nu ne-at comunicat......viteza maxima! E corect, A.M.?

  • flo, sâmbătă, 21.11.2015 19:05

    Domnu Mircea, portbagajul are capacitate de 610 litri si e cel mai spatios din segment, si la interior e de top,sau tu nu ai facut acelasi test ca si nemtii, italienii si altii mai obiectivi din puncutul meu de vedere. Ori esti rau intentionat si ,,platit,, sa spui anumite lucruri, ori e superficialitate in documentare, ceea ce pt un jurnalist e degradant..................

  • xxx, sâmbătă, 21.11.2015 19:21

    @Dolo nu ai condus nimic, nici macar nu ai atins-o, las-o ca macane Putea-i sa spui: imi place mai mult 508

  • @xxx, sâmbătă, 21.11.2015 20:14

    Posteaza o adresa de mail si iti trimit foto. Te bagi?

  • arogantul, duminică, 22.11.2015 09:44

    frumoasa masina, are sanse sa se bata cu sfantul passat acum francezii ar trebui sa faca o masina cu aproximativ aceleasi dimensiuni, dar electrica , sa se bata cu tesla model S, Renault Voltaj

  • @flo, luni, 23.11.2015 14:00

    Da, ai dreptate. Cei care au tupeul sa spuna ceva ce nu e bine despre Renault sunt niste rai. Du-te pe site-urile alea străine daca pentru tine sunt un etalon si lasa-ne pe noi astia prosti si rai in pace.

  • qwerty, luni, 23.11.2015 15:00

    Bleah..... urat cu spume, mai ales spatele.

  • @qwerty, marţi, 24.11.2015 12:37

    ca si tine

  • M_Frank, marţi, 24.11.2015 16:17

    Portbagajul lui Talisman adună 608 dm3 = 608 litri sau cum gasim in alte precizari 610 litri; asta face ca Talisman sa se incadreze in topul segmentului dupa Superb. Va rog editati si introduceti informatii corecte (nu uitati sa scoateti si manuta rosie cu : Spațiu sub medie în portbagaj din rubrica "Nu ne-a placut".

  • @@flo, marţi, 24.11.2015 19:22

    Daca rautatea e un criteriu in aprecierea ta, atunci iti recomand fapte si lucruri demonstrate cu fisa tehnica, musteriule, consulta mai multe surse credibile si lasa subiectivismul si eventual partinirea cu diverse marci ,,premium,,. Nu era vb de rautate si nu am apreciat in extaz ,,Renaultul,, dimpotriva, dar cand apare ceva pe piata dupa mult timp care intradevar se anunta un succes si da fiori concurentei e de apreciat de un om obiectiv, deci bravo RENALULT, si inca o data succes concurentei sa contracareze TALISMANUL , real nu cu vorbe. Asa avem toti clientii de castigat. Numai bine si drumuri line.

  • Pana, miercuri, 25.11.2015 00:51

    Da fiori concurentei in conditiile in care inclusiv un oficial Renault spune ca este fantastica o masina a concurentei si spera ca Talisman sa se ridice la nivelul ei. Ok, rămâne de văzut peste un an, 2 cat de reci vor fi acei fiori dati de Talisman concurentei cand ne vom uita pe numărul de unitati vândute. Sa zică merci daca se va vinde peste Insignia sau îl va depasi pe Avensis. Pana una, alta astept si răspunsul lui Opel si al lui PSA, mai ales C5. Nu e vorba de rautati, ci de realitati. Si apropo de mass media, deja presimt ca masina asta va fi in fata lui Passat si Mondeo doar cu pretul, dotările si poate si spatiul interior. Cam cum a fost mai mereu Renault comparativ cu concurenta.

  • Bethurbazal, miercuri, 25.11.2015 06:17

    Zilele trecute apărea ca și concurent Passat-ul de 150 CP. Avea 4,3 stele. Vroiam să fac o paralelă. Văd l-ați scos din listă. De ce?

  • ??, luni, 30.11.2015 20:27

    A innebunit lupu'! In Franta un Talisman in nivelul de echipare de baza cu anticul motor 1.5 dci de 110 CP costa 27900 euro fara nici un fel de optional. Motorul de 1.6 dci de 160 CP costa aproape 36.000 euro. Ha ha ha!!! Cine da atatia bani pentru un Renault? A ajuns Vw sau Ford mai ieftin decat Renault!

  • Fost posesor de Laguna 3 phase, duminică, 13.12.2015 08:36

    Asteptam cu interes de mult aparitia Talisman (Momentan posed un Bmw 420d grand coupe 193 cp). Daca de data asta design-ul este f reusit sunt unele lucruri care ma fac sa nu iau in considerare achizitia acestei masini: - cutie manuala oferita numai cu motorizarile mici (diesel doar 110/130cp). - rezervor mic 52; (Laguna avea 66 litri - cu 1.5 dci aveam autonomie reala 1200 km pe autostrada) - prea multe electronic BS. Masaje, schimbari de ambiante; deja se prefigureaza o mentenanta costisitoare. (cine nu crede sunt obisnuite pe forumuri cazuri de masini de 10-15 ani pline de electronica - acum o multime din minunatiile alea nu mai functioneaza). Motor slab: 0-100 9.5 secunde; bmw 420d 2.0d 193cp 7 secunde - doar pt 33 cp in plus!? Acc 0-100 face o diferenta enorma la depasiri pe drumuri nationale. Cred ca Renault a cam gresit-o oferind motoare prea slabe pe de o parte si un gadget pe roti in loc de o masina. Sau macar puteau sa o faca mai configurabila. Eu sunt genul de client no nonsense, nu ma incanta deloc gadgeturi, chestii ultracomplicate. Prefer fiabiltate, cost redus al mentenantei/reparatiilor in dauna science-fictionului.

  • raz, vineri, 22.01.2016 18:46

    @ Mircea Te-a mancat undeva sa-i raspunzi unui parlit si a venit tot hardu de pampalai la tine in curte sa-ti zica care-i treaba ca faci reclama sau anti-reclama. Pentru cei ce nu-ntelege!!! M-am nascut ca sa fiu...critic de masini:P Acu serios sa stiti si voi, Renault foloseste acelasi sasiu de 20ani....aceeasi punte...tot vechi de cand antichitatea. Au bagat ei 4wheel steering sa mai schimbe aerul ca erau vai de ei, dar tot vechitura ramane. De interior...sunt sigur ca dupa 10 secunde vezi unde au economisit bani. Au facut efort pentru ca dupa jegul de Latitude care era mai prost facut decat...orice, trebuia sa mai fure ochiul cu ceva. La fel cum a facut VW cu Virtual cockpit la Passat, ca sa nu-ti dai seama ca e facut mai prost decat vechile generatii.

  • Dexter, duminică, 28.02.2016 09:28

    @Fost posesor de Laguna Dude, lasa vrajeala. Scrie ce ai de scris fara impresii din calatorii. Tu ca posesor de seria 4 te gandesti la Talisman? Sau te plangi de lipsa manualei, cand BMW baga automata din serie la anumite motoare. Sau de electronica, cand fix aceleasi prostii de optiuni le gasesti si la restul producatorilor. Esti frustrat? Du-te la psiholog si nu mai manca Nutella pe aici.

  • Dexter, duminică, 28.02.2016 10:40

    @fost posesor de...: - cineva trece la Laguna 3 la seria 4 apoi se gandeste iar la Talisman. Vede cineva firul de ata alba? - in seria 4 de 190 cp probabil ca ar fi existat cutia automata. Totusi ne plangem de lipsa ei pe motoarele de intrare in gama de la Renault - seria 4 abunda de optionale electronice si totusi pe Renault ele sunt aiureli menite sa ia ochii Nu inteleg de scriem doar ca sa ne aflam in treaba. Cum altii nu inteleg de ce ma bag eu in seama.