Porsche Macan

3.0 Benzina Biturbo 340CP 4x4 Aut S

Calitate / Pret

3.0

Preţul este, spun multe voci, călcâiul lui Ahile când este vorba de Porsche Macan. Iar vocile par îndeptăţite să afirme asta atât timp cât un Macan care un preţ de pornire cu doar 2000 de euro mai mic decât cel al fratelui mai mare Cayenne. Iar la 64.600 (pentru Macan S) vs. 66.600 (pentru Cayenne V6 de 3.6 litri), ochii noştri nu mai fac diferenţe atât de fine, deci ambele modele par la fel de scumpe.

Lucrurile sunt însă uşor diferite. Nuanţabile. Asta pentru că vorbim de o marcă pentru care preţul nu este proporţional cu dimensiunea maşinii, aşa cum se întâmplă în lumea brandurilor de volum. Vorbim de o marcă al cărei simbol, 911, costă 100.000 de euro în versiunea de bază fără ca cineva să aibă impresia că vorbim de un preţ prea ridicat pentru o maşină prea mică. Vorbim de o marcă al cărei cel mai ieftin model, Boxster, costă 55.000 de euro. Şi pentru că trebuie să existe o explicaţie, aceasta se regăseşte în caracterul fiecărei maşini în parte.

Macan este o sportivă îmbrăcată în haine de SUV. Gândiţi-vă la Macan ca la un Cayman puţin ridicat, cu tot ceea ce derivă din această poziţionare: dinamică, direcţie, aspect. Iar lucrurile vor începe să capete sens. Mai mult, în condiţiile în care Macan este construit pe platforma lui Audi Q5 (punctul de plecare este Q5, diferenţele sunt însă radicale pe produsul finit, deci comparaţiile ar trebui să se oprească la bază) şi un SQ5 costă 62.000 de euro, apariţia lui Macan nu poate să pară altfel decât normală. Eventual, dacă mă întrebaţi pe mine, probabil că preţul lui Cayenne este uşor cam jos faţă de ceea ce ar trebui să fie.

E adevărat, această explicaţie nu-l scuteşte pe Macan de eticheta de cel mai scump SUV compact de pe piaţă.

Una peste alta, cei 64.600 de euro ai versiunii de bază ai lui Macan S s-au transformat pe modelul de test în 88.600 de euro, iar la acest salt au participat cu brio elemente precum scaunele sport adaptive cu 18 regaje şi memorie (2000 de euro), sistemul hi-tech PCM, care conţine navigaţie, DVD sau MP3 (3200 de euro), PASM, sistemul de suspensii active semnat Porsche (1300 de euro), acoperişul panoramic (1750 de euro), farurile Bi-Xenon (1700 de euro) sau senzorii de parcare plus camera (1400 de euro).

  • Ivanoff, luni, 12.05.2014 14:05

    Prefer sa il pun langa Tiguan si tot acolo sa il si las... Dc vreti voi sa faceti din raia asta de masina un 911 sau mai stiu eu ce aura sportive sa ii dati, nu aveti decat, unul care cat de cat e informat il va vedea mereu ca pe un Tiguan nesimtit de scump... Succesuri baieti in promovarea produselor VAG pe mai departe!

  • unckle, luni, 12.05.2014 14:34

    @ivanoff - desi o parte din masina provine din Tiguan/Q5 sunt convins ca, fata de cele doua, avem de-a face cu o masina ce nu se simte la fel ... la banii astia nu cumperi cu buzunarul, cumperi ceea ce iti place, masina in care te simti bine.

  • SenkiKhan, luni, 12.05.2014 15:22

    E cel mai misto Tiguan pe care l-am vazut (si in general, Tiguanul mi se pare o masina urata tare)

  • P&T, luni, 12.05.2014 15:46

    Chiar si asa Tiguanul inca rupe in clasa lui. Cea mai echilibrata masina!

  • Scorpionul.negru, luni, 12.05.2014 16:21

    La capitolul consum se poate rezolva problema cu un 3 litri diesel. La faza cu pretul mi se pare normal la cum arata si faptul ca e modificat complet fata de oricare dar 88 de mii e ENORM pt. un crossover. Mai mult de 70 de mii nu merita. Iar la 70 de mii primesti suficiente si il faci pe comanda in culorile dorite.

  • vianu, luni, 12.05.2014 17:12

    @P&T Tiguan a fost pe locul 2 in 2013 in Europa avand vanzari cu 25% mai mici decat concurentul dar si cu o cadere mai pronuntata (dubla fata de primul loc) in termeni de procente comparativ cu anul 2012. Si la cum arata concurentul model 2014 probabil ca isi va asigura locul...2 Cat despre Macan...mie imi place dar ca si improbabil client m-as simti oarecum tras in piept pentru badge-ul Porsche pus pe o caroserie usor modificata de Tiguan. PS. buna gluma...la 80.000Eu "cea mai echilibrata masina"....:))

  • Sharks, luni, 12.05.2014 17:22

    Mircea tizule, nu-i așa că dacă nu îl tracta Duster-ul în Maroc (pe 9 aprilie a.c.), i-ai fi dat punctajul maxim de 5 stele? :)

  • unu, luni, 12.05.2014 17:53

    Bou sa fi sa dai atatia bani pe un vw cosmetizat(pardon...pe un auto5000) pt cine are un pic de cultura auto. Dar fraier nu e cine cere iar idioti sunt destui(mai ales in RO)

  • RS5, luni, 12.05.2014 17:56

    Urat,la fel ca toata gama Porsche.Sunt masini performante,recunosc,dar design-ul exterior lasa de dorit.Pretul este exagerat.

  • Belu, luni, 12.05.2014 18:52

    Toti frustratii, toti marii "cunoscatori" auto repeta acelasi lucru ca niste mori stricate: Tiguan= Macan. Banuiesc ca le-ati condus si ati facut cateva sute de km cu fiecare, ca sa va puteti da cu parerea despre acest "Tiguan overcost"...

  • dan_grc, luni, 12.05.2014 19:23

    Mai @ivanoff, marian.nedelcu si nu in ultimul rand draga @mafia, Porsche are mai putine in comun cu VW decat are un Lexus cu o Toyota, eu zic sa te bagi la un Lexus care e pomana curata, daca nu nou atunci sh, care oricum e ca nou, indiferent de ani sau km, chiar nu inteleg de ce mai astepti.

  • Dacia Plant, luni, 12.05.2014 20:20

    Nici macar nu am citit drive-testul ca mi se parea plictisitor. Cand am vazut de cate motorizari incepand sa vorbiti, ma diesel, ba benzina, n-am mai avut chef sa vad ce motorizare ati testat. M-am uitat direct la concluzii si in fisa tehnica si erau oarecum de asteptat sa fie asa. Eu unul nu mi-as cumpara o asemenea masina. Eu as prefera un GLA/GLK/ML/GL in 88.000 euro.

  • Scorpionul.negru, luni, 12.05.2014 20:48

    @Dacia Plant Eu zic sa ramai la Dacia. Nu intelegi nimic din nimic :))...tipic ,, DACIOTILOR''

  • mishazaitev, marţi, 13.05.2014 11:56

    @Scorpionul.negru Nu l-ai ghicit! Nu-i place Dacia decat atunci cand trebuie sa injure o alta masina noua. In rest cica i se pare prea scumpa, pentru ca fiind un IT-ist competent nu si-o poate permite. Nu te uita nici la ce zice el ca ar prefera! Vrabia malai viseaza! -::))).

  • rotila, marţi, 13.05.2014 15:51

    masina este un porsche veritabil.adica performant dar si de fite ca asa cere piata are gene de Q5 .de la tiguan n-are nimic. textul insa este literatura dadaista; vorbeste de ingredientele unei prajituri in loc sa zica de comportarea pe noroi ,iarba sau macadam. iar pozele sunt "artistice" adica in ceata.

  • Marian.Nedelcu, marţi, 13.05.2014 16:49

    Pretul este grosolan de mare pentru sigla porsche de pe capota pusa pe o masina cu platforma MQB , stiti la ce ma refer........aviz amatorilor de Moskwicz!

  • @marian.nedelcu, miercuri, 14.05.2014 22:36

    Iar ai uitat sa-ti iei pastilele?

  • hcl, sâmbătă, 04.04.2015 18:18

    De ce spuneti ca se adreseaza femeilor???? Este o prostie debitata de voi. Daca nu este la fel de mare ca un cayenne sau mai mare, hop si voi ca se adreseaza femeilor. nimic mai fals!!!

  • hcl, sâmbătă, 04.04.2015 18:23

    Si referitor la consum. am vazut mai multe teste pe macan de catre oameni care chiar se pricep la masini, spun ca au un consum foarte mic. avand in vedere motorul de 3 l, 1700 kg este cel mai economic din segment. Intrati aici si invatati. https://www.youtube.com/watch?v=vrSKZUJ-2K8

  • [email protected], sâmbătă, 02.01.2016 09:53

    l-am testat !-.e a vecinului -cadou de CRACIUN-primit de la un macaronan !- un MACACAJUN- MASINA DE COCALAR...!:)

  • Targa, miercuri, 05.10.2016 13:33

    Masina e ok doar pretul e mare pt clasa din care face parte, cam 45000 euro ar fii corect oricum eu tot un 911 prefer