Porsche Macan

3.0 Benzina Biturbo 340CP 4x4 Aut S

Motor / Transmisie

5.0

Atunci când Porsche a anunţat lansarea noului Macan (numele de lucru a fost Cajun, deci dacă se nimereşte să daţi de această denumire puteţi să ştiţi de unde s-o luaţi), surprizele s-au lăsat aşteptate exclusiv la nivel estetic şi dinamic. Pentru că motorizările şi cutiile pe care le primeşte noul model german sunt deja cunoscute şi răscunoscute din gama a priori a constructorului din Stuttgart. Drept urmare, nu am asistat la vreo revoluţie când am aflat că noul Macan primeşte motoarele pe care le au toate modelele Porsche la dispoziţie. Adică un diesel de 258 de cai şi "benzinele" 3.0 V6 (pe Macan S) şi 3.6 V6 de 400 CP pe (pe Macan Turbo). Tot ceea ce rămânea de văzut era legat de modul în care grefele îşi vor face treaba pe un model care are cu vreo 200 de kilograme mai puţin decât fratele său mai mare şi mai titrat. 

Sub lupa Automarket pică în prima fază versiunea S a lui Macan. În combinaţie cu o transmisie PDK cu 7 trepte disponibilă standard, motorul V6 de 3.0 litri reprezintă, totuşi, o noutate în gama Porsche, pentru că unitatea V6 de 3.0 litri nu este prezentă în variantă de 340 CP şi 460 Nm pe niciun alt model al mărcii. Deşi nu este vârful de gamă al lui Macan (versiunea Turbo este cu 60 de cai mai puternică), Macan S reuşeşte să-i strice sărbătoarea nou-lansatului BMW X4 în versiunea sa 35i (3 litri, 6 cilindri în linie), care nu s-a putut lăuda cu cel mai potent şi capabil motor din segment decât câteva săptămâni.

Unitatea de propulsie pe care Porsche a aşezat-o sub capota lui Macan S va fi, probabil, cel mai puţin căutată de clienţi, care vor merge fie pe economia promisă de diesel (6.1 litri medie), fie pe performanţele fantastice afişate de varianta Macan Turbo (4.6 secunde pentru 0-100 km/h). Cu toate acestea, Macan S se află exact la jumătatea drumului dintre aceste două versiuni atât la performanţe, cât şi la consum, ceea ce-o transformă într-un soi de soluţie perfectă pentru cei care vor şi una, şi alta.

Despre transmisia PDK cu 7 trepte nu sunt multe de spus şi, sincer, aş lua-o acasă s-o aşez pe noptieră pentru a privi înainte să adorm. Cert este că cele şapte trepte îşi schimbă radical modul de funcţionare între opţiunile dinamice pe care le ai (Normal, Sport şi Sport Plus), Macan dovedind veleităţi urbane, de şosea, respectiv de circuit în funcţie de situaţia pe care o cere cel de la volan. Notăm şi aici, revenim pe subiect şi mai târziu: faptul că tracţiunea integrală permanentă aruncă în mod normal 90% din cuplu pe spate şi echilibrează ulterior în viraje şi în condiţii de aderenţă precară, urcând până la 90% pe faţă, este dovada faptului că Porsche a avut în plan un singur lucru: un SUV sportiv mai sportiv decât cel mai sportiv SUV construit vreodată până acum.  

  • Ivanoff, luni, 12.05.2014 14:05

    Prefer sa il pun langa Tiguan si tot acolo sa il si las... Dc vreti voi sa faceti din raia asta de masina un 911 sau mai stiu eu ce aura sportive sa ii dati, nu aveti decat, unul care cat de cat e informat il va vedea mereu ca pe un Tiguan nesimtit de scump... Succesuri baieti in promovarea produselor VAG pe mai departe!

  • unckle, luni, 12.05.2014 14:34

    @ivanoff - desi o parte din masina provine din Tiguan/Q5 sunt convins ca, fata de cele doua, avem de-a face cu o masina ce nu se simte la fel ... la banii astia nu cumperi cu buzunarul, cumperi ceea ce iti place, masina in care te simti bine.

  • SenkiKhan, luni, 12.05.2014 15:22

    E cel mai misto Tiguan pe care l-am vazut (si in general, Tiguanul mi se pare o masina urata tare)

  • P&T, luni, 12.05.2014 15:46

    Chiar si asa Tiguanul inca rupe in clasa lui. Cea mai echilibrata masina!

  • Scorpionul.negru, luni, 12.05.2014 16:21

    La capitolul consum se poate rezolva problema cu un 3 litri diesel. La faza cu pretul mi se pare normal la cum arata si faptul ca e modificat complet fata de oricare dar 88 de mii e ENORM pt. un crossover. Mai mult de 70 de mii nu merita. Iar la 70 de mii primesti suficiente si il faci pe comanda in culorile dorite.

  • vianu, luni, 12.05.2014 17:12

    @P&T Tiguan a fost pe locul 2 in 2013 in Europa avand vanzari cu 25% mai mici decat concurentul dar si cu o cadere mai pronuntata (dubla fata de primul loc) in termeni de procente comparativ cu anul 2012. Si la cum arata concurentul model 2014 probabil ca isi va asigura locul...2 Cat despre Macan...mie imi place dar ca si improbabil client m-as simti oarecum tras in piept pentru badge-ul Porsche pus pe o caroserie usor modificata de Tiguan. PS. buna gluma...la 80.000Eu "cea mai echilibrata masina"....:))

  • Sharks, luni, 12.05.2014 17:22

    Mircea tizule, nu-i așa că dacă nu îl tracta Duster-ul în Maroc (pe 9 aprilie a.c.), i-ai fi dat punctajul maxim de 5 stele? :)

  • unu, luni, 12.05.2014 17:53

    Bou sa fi sa dai atatia bani pe un vw cosmetizat(pardon...pe un auto5000) pt cine are un pic de cultura auto. Dar fraier nu e cine cere iar idioti sunt destui(mai ales in RO)

  • RS5, luni, 12.05.2014 17:56

    Urat,la fel ca toata gama Porsche.Sunt masini performante,recunosc,dar design-ul exterior lasa de dorit.Pretul este exagerat.

  • Belu, luni, 12.05.2014 18:52

    Toti frustratii, toti marii "cunoscatori" auto repeta acelasi lucru ca niste mori stricate: Tiguan= Macan. Banuiesc ca le-ati condus si ati facut cateva sute de km cu fiecare, ca sa va puteti da cu parerea despre acest "Tiguan overcost"...

  • dan_grc, luni, 12.05.2014 19:23

    Mai @ivanoff, marian.nedelcu si nu in ultimul rand draga @mafia, Porsche are mai putine in comun cu VW decat are un Lexus cu o Toyota, eu zic sa te bagi la un Lexus care e pomana curata, daca nu nou atunci sh, care oricum e ca nou, indiferent de ani sau km, chiar nu inteleg de ce mai astepti.

  • Dacia Plant, luni, 12.05.2014 20:20

    Nici macar nu am citit drive-testul ca mi se parea plictisitor. Cand am vazut de cate motorizari incepand sa vorbiti, ma diesel, ba benzina, n-am mai avut chef sa vad ce motorizare ati testat. M-am uitat direct la concluzii si in fisa tehnica si erau oarecum de asteptat sa fie asa. Eu unul nu mi-as cumpara o asemenea masina. Eu as prefera un GLA/GLK/ML/GL in 88.000 euro.

  • Scorpionul.negru, luni, 12.05.2014 20:48

    @Dacia Plant Eu zic sa ramai la Dacia. Nu intelegi nimic din nimic :))...tipic ,, DACIOTILOR''

  • mishazaitev, marţi, 13.05.2014 11:56

    @Scorpionul.negru Nu l-ai ghicit! Nu-i place Dacia decat atunci cand trebuie sa injure o alta masina noua. In rest cica i se pare prea scumpa, pentru ca fiind un IT-ist competent nu si-o poate permite. Nu te uita nici la ce zice el ca ar prefera! Vrabia malai viseaza! -::))).

  • rotila, marţi, 13.05.2014 15:51

    masina este un porsche veritabil.adica performant dar si de fite ca asa cere piata are gene de Q5 .de la tiguan n-are nimic. textul insa este literatura dadaista; vorbeste de ingredientele unei prajituri in loc sa zica de comportarea pe noroi ,iarba sau macadam. iar pozele sunt "artistice" adica in ceata.

  • Marian.Nedelcu, marţi, 13.05.2014 16:49

    Pretul este grosolan de mare pentru sigla porsche de pe capota pusa pe o masina cu platforma MQB , stiti la ce ma refer........aviz amatorilor de Moskwicz!

  • @marian.nedelcu, miercuri, 14.05.2014 22:36

    Iar ai uitat sa-ti iei pastilele?

  • hcl, sâmbătă, 04.04.2015 18:18

    De ce spuneti ca se adreseaza femeilor???? Este o prostie debitata de voi. Daca nu este la fel de mare ca un cayenne sau mai mare, hop si voi ca se adreseaza femeilor. nimic mai fals!!!

  • hcl, sâmbătă, 04.04.2015 18:23

    Si referitor la consum. am vazut mai multe teste pe macan de catre oameni care chiar se pricep la masini, spun ca au un consum foarte mic. avand in vedere motorul de 3 l, 1700 kg este cel mai economic din segment. Intrati aici si invatati. https://www.youtube.com/watch?v=vrSKZUJ-2K8

  • [email protected], sâmbătă, 02.01.2016 09:53

    l-am testat !-.e a vecinului -cadou de CRACIUN-primit de la un macaronan !- un MACACAJUN- MASINA DE COCALAR...!:)

  • Targa, miercuri, 05.10.2016 13:33

    Masina e ok doar pretul e mare pt clasa din care face parte, cam 45000 euro ar fii corect oricum eu tot un 911 prefer