Motor / Transmisie
Porsche a mizat mereu pe motorul boxer când vine vorba de modelele sale sportive. A renunţat la acest concept doar pentru limuzina Panamera şi SUV-ul Cayenne. Familia Boxster, Cayman şi 911 folosesc doar propulsoare boxer cu şase cilindri opuşi. În cazul modelului Boxster, motorul este amplasat central-spate, între cele două locuri şi puntea spate a automobilului. Este o soluţie chiar mai bună decât cea folosită pentru 911, unde motorul este amplasat în spate.
Motorul amplasat central-spate permite eliberarea spaţiului pentru două spaţii pentru bagaje, astfel că Boxster are practic două portbagaje. Porsche a ales două propulsoare pentru noul Boxster. Primul are 2.7 litri şi dezvoltă 265 CP, dar modelul testat de noi era dotat cu motorul de 3.4 litri şi 315 CP. Puterea maximă este atinsă la 6.700 rpm. Cuplul maxim motor este de 360 Nm la 4.500 rpm. Este un motor excelent, suficient de puternic pentru a da Boxsterului un caracter foarte sportiv. Sunetul este impresionant, la fel şi reprizele oferite de cei 315 CP. Dar mai importantă este cutia automată PDK cu două ambreiaje şi şapte trepte. Schimbările de treaptă sunt fulgerătoare, iar modelul nostru a venit dotat cu volanul opţional cu clapete amplsate corect. Adică plus în dreapta şi minus în stânga. O plăcere de acţionat mai ales în modul Sport Plus. Poarta manuală a levierului a rămas însă inversată, trebuie să împingi ca să urci o treaptă şi să tragi pentru a retrograda.
Butoane mici pe consola centrala ? mie mi se par a fi la o marime perfecta