Peugeot RCZ

1.6 TCP 200CP Sport

Motor / Transmisie

4.5

Mulţi dintre cei cu care am discutat în timpul testului cu Peugeot RCZ - şi nu au fost puţini - ştiau că PSA Peugeot-Citroen colaborează cu BMW şi că motorul de sub capota lui RCZ a fost dezvoltat împreună de francezi şi de germani. Corect. Doar că este pentru prima dată când unitatea turbo de 1.6 litri folosită de francezi este dusă în gama acestora până la 200 de cai, demonstrând astfel o elasticitate de excepţie. Cuplat la cutia manuală cu şase trepte pe care nu aş fi dat-o în cazul lui RCZ pentru nimic în lume pe una automată de orice tip, modelul francez reuşeşte să îţi împingă fiori de sus în jos pe şira spinării la acceleraţiile bruşte şi să te facă să apeşi pedala în viraje şi pe serpentine. Motorul se simte în vână încă de la 2200 rpm, însă zona 4500-6500 este cea spre care ar trebui să tinzi atunci când îţi pică în mână un RCZ pe virajele pe care le-ai visat dintotdeauna. Cutia este etajată bine, este scurtă şi nu-ţi trezeşte sentimente contradictorii prin amplasare sau timonerie.

  • .marius., vineri, 06.05.2011 13:55
    RCZ

    E genul de masina pe care sa o conduci prin fata marilor cladiri din centrul orasului ca sa-i vezi reflexia in oglinda a designului fabulos...dar atat.

  • tzenu_bmw, vineri, 06.05.2011 14:13
    rcz

    as fi preferat o 'frana de mana' electronica.........si la exterior tevile de esapament despartite........ o masina coool........

  • Sorin, vineri, 06.05.2011 14:26

    O adevarata bijuterie... THE LION ROARS :))))

  • YMihai, vineri, 06.05.2011 14:40
    minusuri

    de reglajul scaunelor si chiar culisarea lor catre in fatza, pentru ca si cei mai mici prichindei sa poata intra... nu ati zis nimica. Ei bine dragi cititori, scaunele nu pot fi miscate decat cu cheia in contact. E foarte probabil deci ca intreaga familie sa te astepte langa masina ... ptr k nimeni nu are acces in spate fara cheia de contact. Garda la sol e reglabila din consola centrala, eleronul se ridica automat la + 155 km / h... sa va trimit poze de la drive-testul facut ??? P.S. portbagajul e imens... :)

  • THx, vineri, 06.05.2011 15:06
    RCZ

    @ YMihai, daca alea le consideri minusuri, atunci iti recomand o masina de familie pentru tine, ceva Touran, Scenic, etc Auzi la tine :) sa te astepte familia sa intre in spate, la o masina de asta. Numai la romani poti vedea asa ceva :)) Si portbagajul e suficient de mare pentru categoria din care face parte aceasta masina. In rest ... masina e super ok, dar mai trebuie lucrat la pret.

  • Eu, vineri, 06.05.2011 15:10
    EXPLOZIV

    Exploziv este si consumul: 13.1L/100km

  • Eu2, vineri, 06.05.2011 15:20

    Este o prezenta f spectaculoasa si agresiva pe strazi. Pacat ca n-au testat diesel-ul, un motor deosebit de sportiv. Partea de deasupra lunetei arata ca un posterior !(in sensul bun al cuvantului :)) )

  • Iulian, vineri, 06.05.2011 15:29
    Poze oribile

    E posibil sa te numesti fotograf la Automarket si sa nu faci 1 poza, una singura macar, din picioare? Toate pozele sunt facute de jos, sau de la maxim 1m fata de asfalt. Pai cum pot eu sa-mi fac o idee despre cum arata o masina daca vad numai poze asa limitate???

  • marios, vineri, 06.05.2011 18:25

    frana de mana electronica se pune doar la masinile hidramate... :)

  • ursus, vineri, 06.05.2011 18:55

    frana de mana electronica.... uni cred ca in loc de saboti sau placute pun frana niste electroni?

  • Ciprian Mihai, vineri, 06.05.2011 18:58

    @ Iulian daca tu numesti asta poze oribile insemna ca habar nu ai despre ce vorbim aici , frumusetea acestei masini o vezi dintr un punct jos , sau cel putin asa o vad eu si ghici ce asa am si facut si daca tu din toate pozele astea nu iti dai seama cum arata masina inseamna ca ai o problema , nu vreau sa te jicnesc desi meriti din moment ce tu m ai jignit pe mine si munca mea , si fi atent ca mai multe poze sunt facute de sus asa ca mai uite te o data si poate o sa iti dai seama cum arata masina , daca nu da un search pe google. si inainte sa arunci asa vorbe aiurea mai intai gandeste-te ca cineva a muncit pentru chestile astea , si daca crezi ca o poti face mai bine esti invitatul meu

  • Mihai, vineri, 06.05.2011 19:39
    RCZ in Franta

    In Franta si-a castigat supranumele de "le TT des pauvres", adica "TT-ul saracului".

  • dragos_thaci, vineri, 06.05.2011 23:30

    @marios, esti copac ! Masina nu ma atrage cu absolut nimic, insa motorul este cel putin interesant ! Cat despre consum, am observat de ceva timp ca cei de la Automarket "reusesc" cele mai mari "consumuri" in teste, fata de toate celelalte publicatii, chiar mai titrate, fie ca e vorba de mers economic sau mers sportiv !

  • unckle, vineri, 06.05.2011 23:33

    poate ca AM sunt cei mai cinstiti dintre ei :) apropo de cinste - cat consuma loganul 1.5dci in bucuresti :P ?

  • dragos_thaci, vineri, 06.05.2011 23:36

    Ah...era sa uit ! Lasai fratilor pozele alea cat mai naturale ! Vreau sa-mi dau seama cum ar arata masina in realitate; nu-mi trebuie poze fanteziste. Pozele trebuie sa exprime exact vederea unui om normal, aflat la fata locului, adica sa fie cat mai reale. Asta vor oamenii ! Voi vreti sa fiti deosebiti, dar degeaba sunteti deosebiti daca nu sunteti intr-un mod pozitiv ! Si Guta e deosebit in felul lui !

  • dragos_thaci, vineri, 06.05.2011 23:41

    @unkle, tu ia si mai condu ceva km, mai "pune" mana pe niste masini, mai invata cand si cum sa schimbi treptele de viteza si abia apoi sa raspunzi la vreun mesaj de-al meu...ca m-am lamurit cu tine, ok ? Si...sunt publicatii mult mai profesioniste decat aceasta, stai tu calm, ideea era alta...n-ai tu cum sa-ti dai seama !

  • Alex, sâmbătă, 07.05.2011 00:15

    Am vazut un RCZ alb cu stalpii negrii si vreau sa zic ca in realitate masina arata de 1000 de ori mai bine ca in poze, e superba! Are prezenta! E o alternativa mai mult decat rezonabila la TT sau Scirocco.

  • a innebunit lupu', sâmbătă, 07.05.2011 08:16

    RCZ e la fel de urat ca un Audi TT , poate chiar mai urat...

  • tomita, sâmbătă, 07.05.2011 10:59

    volanul ala penal ce cauta pe masina asta? adica la citroen scot niste volane de innebunesti (mai ales pe gama DS) si la arcz asta nu au fost in stare sa puna si ei ceva mai acatari? parca e scos de pe o skoda din anii 90. pacat de restul masinii, ca pt sofer e o mare dezamagire la faza asta. PS bine macar ca e din ala simplu si se poate inlocui cu ceva care sa se preteze mai bine. am vazut pe strazi una mai acum ceva vreme, cu o blonda la volan (si creatza) ;)) PS: offtopic. - de ce au intotdeauna blondele un cutit in masina? - sa poata taia mai bine curbele. LOGAN 1.5 dci - consum 8.9% in bucuresti

  • @tomita, sâmbătă, 07.05.2011 13:41

    aberezi tomita... mie loganul 1.5 dci imi ia max. 6 -6.5% in bucuresti

  • tomita, sâmbătă, 07.05.2011 14:56
    @ anonimul care voteaza negativ aiurea

    no shit?! uite chiar acum dimineata s-a tras linia la fisa de parcurs la unul din loganurile dci de la firma. deci te rog frumos, macar ai onoarea si scrie-ti numele ca la subiect poti sa imi adresezi acel @ masina este folosita ziua, nu cand nu e trafic.

  • unckle, sâmbătă, 07.05.2011 17:24

    satul de revelatiile oferite de colegul semtex in ceea ce priveste minunatia din spatele grupuilui renault-nissan-dacia si de descrierea excelenta a incapabilitatii mele de a rezona, am lasat un text pe comentariile la Latitude - ma vad nevoit sa-l mut un pic si aici, poate mai invata cate unu cum sta treaba cu civilizatia. "REGULILE POLEMICII CIVILIZATE stabilite de Universitatea din Oxford în 1890 În orice polemică ştiinţifică, socială sau politică, discuţia trebuie să se rezume la schimbul de idei şi numai la acele idei care au contingenţă cu problema respectivă. Părţile aflate în polemică folosesc drept argument fie teorii ştiinţifice, fie fapte concrete din realitate care sunt relevante în ceea ce priveşte problema discutată. Părţile nu au dreptul să aducă în discuţie caracterul, temperamentul sau trecutul adversarului, deoarece acestea nici nu infirmă, nici nu confirmă validitatea ideilor pe care le susţine. Părtile nu au dreptul să pună în discuţie motivele care determină atitudinea ideatică a adversarului, deoarece se abate discuţia de la problema în sine. Etichetarea adversarului prin menţionarea şcolii de gândire, clasei sociale, organizaţiei profesionale sau partidului politic din care acesta face parte constituie o încălcare a regulilor polemicii şi dezvăluie slăbiciunea lipsei de argumente. Într-o polemică civilizată contează numai argumentele invocate de adversar ca persoană şi nu ca membru al unei şcoli sau organizaţii. Nu ai dreptate pentru că eşti gânditor materialist, patron sau laburist, ci numai dacă argumentele tale sunt convingătoare sau nu." @dragos: faptul ca tu mergi cu masina intr-un mare fel ... intr-un mare fel.. nu inseamna ca noi, toti ceilalti, suntem cretini. Altfel spus; las-o moale ca o dai in balarii aiurea. @restul - vedeti cum ies la suprafata frustrarile cand atingi un punct sensibil :) ?. Lasand gluma, stiu si eu ca este poasibil sa mergi su o masina diesel prin bucuresti si sa iti consume 6-7%, dar realitatea zilnica nu iti permite sa faci asta (poate un start-stop sa te mai ajute, dar deja vorbim de lucruri foarte rare) @tomita - o masina de firma va consuma mereu mai mult, prietenii stiu de ceeee ! :)

  • florin, sâmbătă, 07.05.2011 19:25
    impresii

    Masina are o linie foarte frumoasa, interesanta. Eu insa vad masinile astfel: in primul rand una sport gen scirocco sau RCZ nu inteleg de c enu sunt decapotabile? De ce sa stai c ain tancheta acolo inghesuit? TT are formula decapotabila din cate stiu. 2. DE ce e lume ainebunita dupa cutia manuala? Sa tot tragi de batul ala toata ziua pe la stopuri? E ca si cum cineva ar spune ca iti iei masina ca sa faci curse. Intrebarea: unde? in romania? DE la primul stop la al doilea sau de la prima groapa la a doua? 3. Consumul este enorm!! Am o mazda cx 7 SUV cu motor de 265 de cai bi-turbo. Consuma 15 litri in roas si : stau faorte confortabil nu ca in tancheta, nu trag toata ziua de batul ala ca sa zica lumea ca nu am masina de gagica, am spatiu mare in spate, portbagaj mare si putere 4x4 care conteaza iarna pe zapezle din Bucuresti. SI atunci de ce sa iau o masina inghesuita unde nu ai din ce vad vizibilitate, confort si spatiu pentru aceiasi bani si consum??? Singura masina in clasa mica pe care as cumpara-o ar fi Toyota Solaris: este decapotabila, are cutie automata, este extraodrinar de sielntioasa, are spatiu enorm pentru toti pasagerii, nu ma iua l aintrecere cu nimeni caci oricum nu am unde dar ma bucur de un condus agreabil cu un motor extrem de silentios. A, si dupa ce am avut acum 10 ani Peugeot..chair ca nu mi-as mai lua Peugeot vre-odata! Ca si Volkswagen. Masini extrem de nefiabile!

  • florin, sâmbătă, 07.05.2011 19:37
    fotografii

    mesaj pentru fotograful care munceste mult: faptul ca luema te critica nu trebuei sa iti dea dreptul la justificari de genul voi siti cat muncesc eu ca sa fac poze? E munca ta deci trebuie sa o faci bine. Nu t emai planga ca nu dai la sapa. Oamenii au dreptate: unele fotografii sunt preluate de la o pozitie prea coborata a camerei. AI impresia ca te-a calcat masina. E ca si cum ai vrea sa arati o masina de dedesubt nu de la nivelul perceptiei ochiului.zitiile coborate ale camerei se folosesc daor atunci cand vrei sa scoti in evidenta grandoare unui obiect. Masina nu are grandoare in sensul acesta. Bisericile sau monumentele da. In al doilea rand daca tot muncesti ata de mult am si eu cateva intrebari: de ce pozezi masini murdare? Ca tot spui ca te ocmpari cu fotografi de la alte reviste. Tun nu stiai ca se spala masina si se lustruieste de 2 ori inainte de a incepe sesiunea de shooting? Sau daca ai probleme cu praful alb si zgarieturile de la roata le retusezi macar in photoshop! Pozele tale arata o masina luata cu imprumut ca sa faca niste baieti o roaita cu ea cat nu merge domn director de vanzari cu ea azi.... Foloseste si tu filtre de polarizare ca ai probleme mari cu flaringul la cateva fotografii. SI in plus foloseste si tu macar doau surse de lumina cu difuzoare puternice nu doar lumina naturala. Imaginile din interior sunt slabutze rau. Mi-a placut inca retusul cromatic: rece. Tent rece si shootingul din mers, de la o inaltime corecta au scos in evidenta caracterul masinii ( apropos uita-te ce diferenta de perceptie iti da imaginea cu camera din cealalta masina fata de camera situata mult prea jos, sub jumatatea masinii. Success pe viitor.

  • Cristi, sâmbătă, 07.05.2011 21:34
    @Ciprian Mihai

    Felicitari pentru poze! Mi-au placut majoritatea. In special cele de pe autostrada (presupun). Apreciez reintoarcerea de cateva sedinte foto din lumea cerurilor mov:). Ai dreptate in legatura cu perspectiva care pune in evidenta acest model. Din pacate pe acest site cititorii, dupa cum vezi, vor "sa vada" masina ca si cum maine ar achizitiona-o si nu geniul tau fotografic. Ma bucur ca urmaresti si te implici in comentariile posturilor la care publici fotografiile, si profit de ocazie pentru a-ti cere un link cu alte opere (presupunand ca te "joci" si cu alte subiecte). Multumesc si sporuri!

  • LauCalin, duminică, 08.05.2011 09:16
    RCZ

    Mi se pare o masina foarte misto, incepand cu designul si terminand cu tehnica. E adevarat ca nu e tocmai ieftina, dar in segmentul asta nu pretul este punctul forte al unei masini. Cred ca este un concurent bun pentru TT si unul cat se poate de serios pentru Scirroco. Sa speram ca fiabilitatea slaba a ramas o amintire la Peugeot. Si nu ma refer la motor si cutie. Cat despre poze, daca vreau sa vad masina cum arata in mod normal ma duc pana la showroom si o admir. DAR atunci cand pozezi masina pentru o prezentre evident ca e nevoie si de ceva artistic, pentru ca in primul rand nu vorbim de orice masina. Masina asta arata prea bine ca sa faci 2-3 poze simple si sa le arati Niste poze cu Logan de exemplu editate ca in cazu lui RCZ cred ca ar fi penibile.

  • zorro, duminică, 08.05.2011 23:41
    poze RCZ

    Mai baieti,. mai faceti si voi poze dinamice in miscare nu din astea de studio cu telefonul.

  • unckle, miercuri, 11.05.2011 07:54

    hmm cineva a facut modificari la site :) .. not bad..

  • cosmin, joi, 23.02.2012 19:00
    RCZ

    mijto masina...facuta pt cei care vor portivitate..ci nu pt familie.oricum o masina f buna,cam tot ce vrei de la o masina.bv peugeot!!!o masina pe placul vitezomanilor care nu tin seama de regulile de la noi...imi place mult forma..seamana cu TT dar nici pe departe la fel de buna...oricum bv automarket pt acest test!multa bft tuturor!!!;)