Peugeot 508

1.6 TCP 156CP Allure

Motor / Transmisie

4.5

Importatorul Peugeot în România, la fel ca orice alt reprezentant oficial al vreunei mărci prezente în acest segment, mizează în principal pe versiunile diesel ale lui 508, pe motiv că motorina este "zeama" iubită de români în această zonă a pieţei. Şi au dreptate, pentru că statisticile confirmă acest lucru. Realitatea din teren ne-a pus însă faţă în faţă cu un motor interesant care consumă benzină şi care, graţie unei turbine şi unei cutii manuale, a reuşit să ne impresioneze mai mult decât a făcut-o propulsorul 2.0 HDi, testat în sesiunea de lansare a modelului în România. Vorbim de unitatea THP de 1.6 litri şi 156 de cai putere, un motor pe benzină care nu este nou în gama Peugeot, dar care merită ceva mai multă atenţie dacă vă veţi hotărî să vă orientaţi spre un model de acest tip. Practic, împreună cu unitatea de 1.6 litri turbo reuşiţi să treceţi peste caznele unor şosele în urcare cu ajutorul celor 156 de cai disponibili sus, la 6000 de rotaţii pe minut, aproape de zona roşie a turometrului. Probabil că aceasta este şi parte din plăcerea de a conduce acest motor pe benzină în defavoarea unui diesel clasic de 2.0 litri care îţi "taie" nevoile atunci când ai mai multă nevoie de ele. La comportamentul plăcut al motorului turbo dezvoltat de PSA în colaborare cu vecinii germani din Munchen contribuie şi cuplul de 240 Nm disponibil încă de la 1400 rpm, garantul faptului că nu simţi întârzierea turbinei şi că vei avea parte de impuls dinamic indiferent de turaţia la care te afli atunci când apeşi acceleraţia. Un mic minus pentru timoneria cutiei, care ar fi putut să fie ceva mai exactă şi care a dat câteva rateuri în sarcină maximă pe Valea Oltului.

  • bozzo26, marţi, 12.04.2011 11:06
    ...

    urata rau...:( as prefera un 308 noua generatie:D

  • dragos_thaci, marţi, 12.04.2011 12:54
    @bozzo26

    Nu stiu cum sa-ti spun, dar cand ma uit la poza profilului tau cu acel Kangoo, imi dau seama ca parerea ta despre cat de frumoasa sau urata este o masina, nu face mai mult de 2 bani !!! Eu, in locul tau, ma abtineam !

  • Gabi, marţi, 12.04.2011 14:36
    pret

    Mda... poate oi fi eu mai "carcotas", dar .... dc era nemteasca, era cea mai tare masina .... Apropo de preturi, ca se spune in articol ca e scumpa: - in primul rand, masina asta are in standard optionale pe care nemtii cer bani grei, poate ar trebui sa mentionati acest lucru ! Un Passat cu motor de 1,8 benzina ofera ... aer conditionat ... manual. Am configurat eu pentru cititorii dvs interesati, un passat cu dotarile (standard) ale unui 508 si am ajuns la 27.452,36, cu un plus pentru 508 pentru urmatoarele (ne le-am gasit la passat - poate nu am fost atent): - ESP - Scaun sofer cu reglaj lombar electric - Oglinzi rabatabile electric - Asistenta la parcare spate - Faruri cu aprindere automata - Bluetooth Hands Free - Jante aliaj 17" (sunt de 16 la passat) Concluzia ar fi ca nu e chiar asa scump .. eh? ce zicem?

  • antonny, marţi, 12.04.2011 14:37
    ****

    spatele cam taiat ...mai trebuie lucrat un pic ...interior elegant

  • baboon, marţi, 12.04.2011 15:46
    @Gabi

    Zicem sa-ti iei matale peugeot 508.

  • baboon, marţi, 12.04.2011 16:20

    ca eu traiesc in copaci si am postere cu un passat tdi la cuplu maxim, si cu fum negru in spate.

  • Judecatorul, marţi, 12.04.2011 16:27

    vorbiti prostii!!!! 508 nu are cum sa inlocuiasca 607 asa cum nici Opel Insignia nu poate inlocui pe Omega!

  • baboon, marţi, 12.04.2011 16:28
    imi place fumu' negru de passat tdi

    asa e.

  • mircea, marţi, 12.04.2011 16:30
    @Gabi

    Comparaţia din articol vizează versiunile de top ale motorizării comparative.

  • Gigel80, marţi, 12.04.2011 16:32
    Design-ul Peugeot

    "Peugeot inovează după foarte mulţi ani în care linia de design a fost una conservatoare. Noul 508 vine într-un segment mediu extrem de disputat şi promite să fie cel mai bun model Peugeot din istorie." Poftim? Daca si 407 a avut linie conservatoare...ma impusc! Vorbim de 407...masina care a dat peste cap designul din clasa medie!

  • BaditzaEx, marţi, 12.04.2011 17:26
    Intr-adevar

    =)) bravo Gigel80, dar poate ca baietii de la Automarket sun fani Deutschland , ca-n mai toate caracterizarile lor, vizavi de alte masini decat cele made in jermanika , au comenturi de genu... ce sa ma zicem, dk peugeot si nu doar la 407 , chiar si la 406 au avut o linie de design , pai VW si altii au linii ANTICE , PONOSITE, SI CHIAR DEZGUSTATOARE..., sariti astia cu TeDeI-urile voastre, cu manuta rosie =))

  • codrin, marţi, 12.04.2011 19:07
    germanizare

    Marcile citroen si peugeot au devenit atractive dupa germanizarea designului - in special citroen care era la reanimare. Din punct de vedere a motorizarii de exemplu comparativ intre RCZ si Sciroco se face Scirocco 1.4TSI vs RCZ 1.6THP. http://www.youtube.com/watch?v=L9sOynaQ63A.. Oricum tine de gusturi, unora le place doar sa arate bine... de aceea unii fac doar tunning exterior (are sens in romania - stat politienesc fara drumuri)

  • hop si eu, marţi, 12.04.2011 21:58
    noi suntem romani!

    la carcotit suntem cu totii buni, ca doar ne pricepem la toate: femei, fotbal, politica, masini, etc, insa uitam ca majoritatea dintre noi conducem cate un symbol luat cu credit pe 7 ani sau un golf obosit de 10 ani; din pacate, nu o sa ne permitem prea curand sa ne apropiem de o astfel de limuzina, indiferent de ce sigla poarta ...cat despre tehnologia implementata in produsul celor de la grupul PSA, e identica cu cea impusa de piata si implicit, de standardele celorlalti producatori...aproape ca diferentele sunt nesemnifictive...e doar o chestiune de gust si preferinta....

  • LauCalin, miercuri, 13.04.2011 01:40
    508

    Asteptam de mult timp un test cu 508. Dar din ce spuneti voi masina e cam slaba. E adevarat ca nu are o sarcina usoara. pe langa faptul ca trebuie sa se "bata" cu Passat, Mondeo si Insignia (ma refer la ele pentru ca sunt cele mai titrate din segment), mai trebuie sa si stearga din imaginea pe care a avut-o 407. Si aici ma refer la fiabilitate. Chair as vrea sa fac un drive test cu masina asta, pentru ca din ce spun cei de la automarket ergonomia e praf, spatiul interior nu e tocmai ok gandit si tinuta de drum lasa loc de mai bine (aoleu, ce ingineri francezi prosti!). Si apropo de pret: pe langa dotarile mai bune mai este ceva care mareste pretul: totusi nu poti spune ca 100% este o masina din clasa medie, asa cum se zice si despre Superb. Deci din ce spuneti voi masina asta e una dintre cele mai slabe din segmnet. Sincer nu cred.

  • gluga, miercuri, 13.04.2011 10:22
    @gabi minune

    @Gabi care parte din (Sistem electronic de stabilitate a masinii,cu asistent contra virarii, inclusiv ABS si sistem de franare,ASR, EDL,MSR si sistem de stabilizare a remorcii.) nu o percepi ca ESP??? Atentia la detaliile importante 0, dar cad pe spate la toate aberatiile colorate si sclipitoare in genul farurilor automate.

  • bozzo26, miercuri, 13.04.2011 11:16
    @dragos

    Ma faci sa rad baiete, in loc sa comentezi articolul ,sa spui ce-ti convine si ce nu la acel Peugeot urat cu spume, stai sa te iei de avatarul meu. Si Da, conduc Renault Kangoo, masina de familie si de transport, fiecare isi ia masina in functie de buget si utilizari.

  • un cititor, miercuri, 13.04.2011 20:43
    @Automarket

    Poate in luna mai testati si voi Renault Latitude.

  • dan, joi, 14.04.2011 10:38

    Cred ca cei de la "testari" cam uita sa fie corecti.... spun ce plastic pe 508 ... dar de ce nu spun de "super"plasticul ordinar din "noul" passat?.... dar vb unui de la wag .... chiar daca masina este ok ( ma refer la 508) .... romanul tot passat ( sau surogat de passat) o sa isi cumpere ... si are dreptate, prostia si fudulia se platesc

  • Liviu, joi, 14.04.2011 12:17

    Chiar daca nu pot spune ca e o reusita de 100% acest model, pot spune insa ca francezii de la PSA incep sa taie bine de tot din felia nemtilor! Volkswagen dupa ultimele ,,experiente" de design si-a cam dat cu stangul in dreptul.

  • bogdan, joi, 14.04.2011 21:55
    508

    Vai de ea de masina e praf.Uitati-va pe net cum da ford mondeo si passat cu ea pe jos!

  • gabriel, sâmbătă, 16.04.2011 23:03
    nice fake

    bordul seamana ca la bamweu, volanul este ca la octavia si cu aripioare ca la astra clasic.... mai inventati ceva ca nu e bun copikatul asta !!!!

  • bizar, duminică, 17.04.2011 00:31

    imi place ca comparati 508-ul cu jeguri ca seat exeo o rusinoasa copie dupa un a 4 care e de mult istorie dar nu pomeniti de INSIGNIA care e singura din segment ce a iesit masina anului.bv domne' sunteti chiar haiosi.

  • neamtu, miercuri, 11.05.2011 19:26
    peugeot 508

    Am condus un Peugeot 508 HDI 140 CP si pot sa spun ca mi-a placut felul cum s-a comportat. Desi conduc de multi ani numai masini germane, desi nu sunt simpatizant Peugeot, declar ca 508 este o masina foarte tare! Are un bord elegant, un design modern, o cutie de viteze bine proportionata. Masina se duce destul de bine, corespunzator celor 140 CP iar la viteza foarte mare se aseaza bine pe sosea. Masina ca nivel de echipare este Allure; nu mi-a placut tapiteria, nu avea frana de mana electronica, nu avea auto hold iar portbagajul mi s-a parut mic si inalt, fiind afectat prea mult spatiu rotii de rezerva. Consider ca la un pret de 27.000 euro putea sa fie mai echipata. Oricum, bravo Peugeot, este o masina reusita!

  • eu, vineri, 27.05.2011 16:14
    508

    am testat si eu un 508 benzina 1,6, varianta allure, mi-a placut f.mult,se comporta excelent, este o masina frumoasa, eleganta si sincer cu mult peste passat la capitolul finisari, si vorbesc de varianta comfortline de la passat. Un mic dezavantaj poate il are la capitoul spatiu portbagaj. Pretul este mai mic la echipari similare.

  • raz, luni, 27.06.2011 13:11
    @ AUTOMARKET

    Poza la bordul masinii testate nu ati putut sa faceti? ati pus poze de la producator.....ce inseamna asta? la 26k euro, masina are bordul chel si v-au zis astia de la peugeot sa folositi poze originale?

  • dan, miercuri, 10.08.2011 00:07
    salut

    Ce nu vor romanii sa recunoasca ca nemtii nu mai fac masinile de alta data,pur si simplu nu le mai scot din service dar nu recunosc ca asa-i mentalitatea de taran la noi sa ne mandrim cu ce masina nemteasca avem si vorbind de dotari nemtii ar fi instare sa-ti puna un pitic cu un ventilator in loc de climatizare si nu numai ,stau f prost la dotari,vrei dotari dai inca 50 % din valoarea masinii ,o aberatie.

  • awergar, joi, 10.01.2013 11:22

    am testat 2.0hdi 163cp ...e ok ...vantul se aude de la peste 160/ora...nu mi-a placut scaunul(pozitia cea mai de jos era prea inalta)

  • costi 407, marţi, 05.02.2013 20:06

    Am 407 2.0 hdi, luat de nou, 102000 km in prezent, un clapet de la aerul conditionat rupt in 5 ani, nici o alta defectiune. Ce spuneati de fiabilitate? Am facut drive test cu 508 hdi, dar prefer benzinarul care e mai agil. Nu mi-as lua masina germana la mana a doua atata timp cat imi permit un Peugeot nou! Si decat Passat, laudarosilor, e mult, mult mai plictisitor decat 508-ul....totusi, Passat CC este mai frumos la exterior. Interiorul....acelasi.