Peugeot 308

Consum

3.5

Avem de-a face un un motor pe benzină turbo de 1.6 litri al cărui consum mediu oficial este de 5.8 litri la 100 km. Tot oficial, Peugeot spune că în oraş acest motor va consuma 7.9 litri/100 km. În timpul testului nostru, media a fost de 8.5 litri/100 km iar traseul ne-a purtat în cea mai mare parte a timpului în Bucureşti. Trebuie spus că Peugeot nu şi-a dotat noul model, cel puţin cel în dotarea Active, cea testată, cu sistem Start-Stop. Aşadar, consumul este atins fără tehnologii de acest fel. 

Comparând cu oferta concurenţei, Ford are cel mai eficient motor de 120 CP pe benzină, dar vorbim de micuţul Ecoboost de 1.0 liru Turbo, care oficial consumă în medie doar 5.0 litri/100 km. Aceste e urmat apoi de 1.4 TSI de 122 CP al grupului Volkswagen, propulsor care este regăsit pe noul Golf 7, dar şi pe Seat Leon, cu o medie de 5.2 litri/100 km. Vine apoi noua Mazda3 cu motorul aspirat de 2.0 litri de 120 CP. Japonezii spun că acest motor consumă în medie 5.1 litri/100 km. 

  • Ducu, marţi, 04.02.2014 13:19

    Frumoasa masina la un pret decent,iar 308SW e si mai frumoasa.

  • steff, marţi, 04.02.2014 13:45

    Hmm... personal nu-mi place design-ul. la exterior l-au facut mai "nemtesc", nimic spectaculos, cum era obisnuit pt un Peugeot. Interiorul o fi mai simplu, mai aerisit, dar... ce-i cu zona aia de sub display? arata horror! un lucru bun, ce lipsea la generatiile anterioare - spatiul, atat in portbagaj,cat si pt locurile din spate. sa vedem cine il va cumpara, pe o piata unde avem un Focus mult mai frumos, un Megane mai spectaculos si un Ceed cu aer nemtesc, toate la preturi asemenatoare. Nu mai luam in calcul Mazda, VW, Seat...

  • blue, marţi, 04.02.2014 14:38

    cata asemanare cu prima generatie de Kia Ceed!?!? ... numai ca liiniile par mai rotunde/fluide. Asta mi-a "sarit" in ochi de cum l-am vazut pe 308.

  • mnu, marţi, 04.02.2014 14:39

    Un test extrem de subiectiv. 1."Vechiul 307 a fost o maşină relativ decentă, dar departe de liderii segmentului" mmm...cand a aparut in 2001 nu cred ca era departe de nimeni poate invers. 2."Este cel mai frumos Peugeot compact produs de firma cu leu pe capotă de la 306 încoace." cred ca in loc de "frumos" trebuia sa scrie " boring". Doar o parere personala. Cred ca 307 si vechiul 308 aratau mult mai bine.

  • razvanis, marţi, 04.02.2014 15:47

    @mnu - nu era deloc departe de concurenta, de asta PSA merge numai pe pierdere de vreo 10 ani si tot concediaza si inchide fabrici, ca au cele mai bune produse dar nu le cauta nimeni :)

  • Scrooge, marţi, 04.02.2014 16:30

    dubios motorul.....Ford avea motor aspirat de 1.6 si 125 de cai iar astia au similar numai ca i-au mai bagat si o turbina de 1000 de euro. Ce-i drept in cazul de fatza cuplul e un pic mai mare, dar totusi............

  • Eko, marţi, 04.02.2014 17:35

    Avand in vedere ca motoarele diesel au evoluat foarte mult, motorul asta chiar daca nu are foarte multi cai, are cuplu mare gratie turbinei care e bine venita, astfel nu isi pierde motorul suflul in sarcina si are un consum mai bun decat un motor aspirat de aceiasi putere. Pt fanii de masini nemtesti trageti cu ochiul la Bmw 114i 102 cp, 180Nm.

  • mnu, marţi, 04.02.2014 20:11

    @razvanis Nu are neaparat legatura un model cu pierderile firmei( managment prost cheltuile mari etc.) Daca te uiti la cifra de vanzari a lui 307 o sa afli ca a fost destul de cautat ( de multa lume chiar).

  • XOW, marţi, 04.02.2014 22:42

    Apreciez orice efort facut pentru a testa un nou model auto insa in cazul de fata sunteti foarte subiectivi, iar primul paragraf din text te lasa fara cuvinte... 307 la vremea lui cand a aparut: - avea un design superb, chiar si acum arata foarte bine - a fost masina anului in Europa - a introdus tehnologia common-rail + filtru de particule pe clasa compacta - strict tehnic vorbind, daca te sui intr-un 307 2.0 HDI din 2001 si intr-un Golf 5 TDI din 2007 o sa constati ca primul este mult mai rafinat, mai silentios, iar motorul da impresia ca poate urca orice deal fara prea mult efort sau galagie, - a intrat in cartea recordurilor pentru cel mai mic consum din lume la o viteza constanta de 90 km/h, ulterior recordul a fost depasit de 308 1.6 hdi. - 307-ele a fost gandit de la interior la exterior, necesitand costuri semnificativ mai mari pentru dezvoltarea produsului final, insa rezultatele se vad si acum, cand te sui in 307 zici ca te sui intr-un monovolum, e foarte spatioasa. - a inregistrat vanzari foarte bune, in vest este o masina foarte comuna, dupa ce au salvat compania cu modelul 206 vandut in 7-8 milioane de unitati (cat 3-4 generatii de polo), cei de la Peugeot aveau nevoie cu disperare de un produs cel putin pe jumatate de bun pentru a urca compania si mai mult, iar 307-ele asta a facut, a fost ultimul pas pe vremea in salvarea companiei. 308 - a intrat in cartea recordurilor pentru cel mai bun consum la o viteza constanta, depasing recordul lui 307. - a castigat premiul auto bild pentru cea mai buna masina a anului - a avut vanzari bunicele - premii pentru design - hdi-uri de exceptie si benzinare dezvoltate cu bmw (au implementat tehnologia HIGH PRESSURE INJECTION de la hdi-uri pe benzinare cu ajutorul bmw... de asta si benzinarele sunt atat de elastice si rafinate, urca liniar si cu veselie in ture, plus ca e un motor foarte placut la condus). Stiu ca au si multe probleme enervante, insa chiar si asa sunt mult mai ok decat alte marci. PS: Am Opel.

  • Cristian, marţi, 04.02.2014 22:49

    Frumos la exterior n-am cuvinte rele,dar la interior se mai putea lucra putin cat de cat pentru ca nu este asa reusit interiorul indiferent ca pretul pleaca de la 14.365 euro nu te poti astepta la multe stock dar mie unul nu imi placea exagerarea asta facuta cu volanul si bordul,doar un pic mai mult trebuia lucrat si arata altfel parerea mea nu vreau sa contrazic parerile altora eu spun doar din partea mea sa nu fiu inteles grasit. Stima!

  • Radu, miercuri, 05.02.2014 12:13

    Nu prea inteleg cum acordati stele alea... In Autobild e sub Mazda 3 si Ford Focus carora le.ati dat mai putine stele. Ei se plangeau de cutie ca nu e precisa, voi sunteti impresionati.... Nu prea inteleg nimic.. In rest e o masina frumoasa, interior original,un motor bun dar gurmand ;)

  • vianu, miercuri, 05.02.2014 13:06

    @Radu N'or fi cei de la AM cei mai obiectivi in acordarea punctelor dar sa-i consideri pe cei de la AutoBild drept referinta in aprecierea masinilor mi se pare o eroare ...fatala. :). Pentru baietii de la AB orice masina e proasta daca nu are sigla dela Wolksburg pe capota. Deci sa-i lasam pe "veselii" aia in pace. Cel mult se pot ocupa cu testarea ghenelor de gunoi livrate societatilor de salubrizare. 308-ul arata mai bine in realitate decat in poze si din pacate un trecut glorios nu ii poate garanta vanzari ridicate daca el insusi nu se va dovedi cel putin egal cu concurenta. Bordul mi se pare interesant, iesit din comun dar in nici un caz lipsit de ergonomie. Pacat ca cei de la @AM nu au fost vorbit mai detaliat despre cum se "simte" zona ceasurilor de bord. In review-urile din afara lumea e chiar multumita de noul design al volanului. Eh...francezii astia si ergonomia lor...:)

  • NeaNelu, miercuri, 05.02.2014 15:54

    De acord cu @vianu,in toate testele comparative facute de AutoBild au castigat doar petardele(modelele) din grupul VAG.

  • Radu, miercuri, 05.02.2014 17:18

    Sunt de acord cu ce ziceti voi... AB e revista de casa a VAG-ului... Eu ziceam ca sunt foarte mari diferente intre ce declara unii ziaristi auto si ceilalti. Mi se pare diferenta peste subiectivitatea normala sa zicem... Am dat exemplu cutiei , la Mazda 3 unii spuneau ca e foarte bine etajata cutia, altii ca trebuie sa o turezi pana la 5k RPM sa urci o panta serioasa si cand dai a doua scade sub 2k. etcTrecand peste asta mie unul imi place noul 308 :)

  • Gen, joi, 06.02.2014 21:39

    draguta masina. Si probabil un nou esesc comercial (din cauza imaginii de marca foarte proaste). Si nu, nu incepeti cu "romanul cumpara nemtesti ca doar asta stie". Peugeot vinde prost in toata Europa. Ma tem ca o echipare de mijloc( Active) de la care lipsesc niste lucruri standard pe modele consacrate (start-stop) + motorul acesta de 125 cai (care desi este turbo, livreaza acelasi cuplu ca si 1.0 125 cai in overboost: 170+30, pe care il ofera Ford) la un pret de ~17 mii euro, nu este o idee inspirata pentru piata din Romania si ma tem la ce e mai rau pentru Peugeot in clasa compacta. Articolul mi se pare puternic fortat (pe alocuri partinitor, prin modul de exprimare), Peugeot nu a fost niciodata vreo referinta la vanzari in aceasta clasa compacta, asa ca nu inteleg pe cine "ataca". Sigur nu vanzarile de Golf, Focus si Astra. Se va bate (in cifre de vanzari) pe la coada clasamentului, cu Kia Ceed, Hyundai I30 etc.

  • LauCalin, vineri, 07.02.2014 13:55

    Eu nu inteleg totusi un lucru la aceasta masina: de ce sa pui acele ceasurilor de bord sa se miste invers? Ca sa fii original si cool? Este ca si cum te-ai scarpina in urechea stanga cu mana dreapta. Cred ca era suficient de cool daca acele se miscau clasic. Cred ca este o senzatie ciudata primele dati cand mergi cu masina si vezi asta, asa cum ti se va parea ciudat si atunci cand vei reveni la o alta masina si acele ceasuri vor arata normal. Deci daca iti iei 308 ramai doar cu el ca altfel vei avea mereu o senzatie ciudata cand vei conduce altceva si invers: dupa ce vei conduce ceva "normal" si vei reveni pe 308, din nou ceva nu ti se va parea in ordine.. :)) In rest masina mi se pare ok.

  • LEE, sâmbătă, 08.02.2014 13:32

    AM = "Portbagajul este imens, având un volum de 470 litri, cu mult peste media clasei, singurele modele care cât de cât trec peste pragul celor 400 litri fiind Chevrolet Cruze hatchback şi Citroen C4." zau ??? http://www.honda-iasi.ro/modele/Noul-Civic-5D/1-8-Sport-MT-Benzina/115 Capacitatea porbagajului (litri) = 477

  • @vianu, sâmbătă, 08.02.2014 18:04

    AB se vinde in milioane de exemplare (banuiesc ca din cauza partinirii, nu?) si vine Nea Nelu sau Vianu sa puna la indoiala rezultatul lor. Profesionistii romani nu se dezmint!

  • bla, miercuri, 19.02.2014 11:07

    In curand o sa putem recunoaste posesorii de 308 dupa arsura din palma cauzata de maciuca metalica pe timpul verii.

  • Marian.Nedelcu, joi, 27.02.2014 13:02

    Arata si se conduce foarte bine pentru un Peugeot.

  • tyd, marţi, 23.09.2014 19:05

    eu unul imi doresc si ma bucur ca psa sunt in galeata ca astfel cumpar de la ei masini ieftine si excelente calitativ....recomand ultimul c4..si vechiul 308...pe asta nou nu-l stiu....dizel

  • dani, marţi, 21.10.2014 20:51

    Sunt pe cale sa imi cumpar un 308, si chiar nu inteleg anumite comentarii, sau nu imi dau seama, de ce ar sta cineva sa scrie pe un blog despre auto, cand el sau ea, nu au nimic in comun cu piata auto din Romanica, ca doar despre noi vorbim... :) 1. Un 308 Activ, ca pret este sub un golf din 2014, nu va lasati inselati de pretul de lista daca aveti nevoie de 4 portiere,...hahahaha. 2. Nu as conduce niciodata un Ford Focus cu motor de Matiz sau Tico, poate sa fie motorul ala de 1000 cmc Eco Boost si laudat si premiat, tot un kkt de 1000cmc e. Poate e bun pentru bunica sa mearga si sa vina de la piata cu el. 3. 120 CP iti da Mazda 3, care e si mai urata si mai scumpa ca si 308, si pe motor de 2000 cmc, unde eu as avea pretentii la cel putin 180 cp. 4. Stiu ca are si Peugeot problemele lui, dar stiu si motoare de vw puscate la 20.000 de km, asa ca......... 5. E o masina de 16.000 de euro, care la banii aia iti ofera destule. Cat despre schimbator, este de aluminium numai la varianta de top, si nu am vazut nici un proprietar de BMW seria 5 sau X, care sa fie prejit in palma de la metalul de la schimbator, dar sa stiti ca proprietARII BMW se cunosc intre ei, de prin service. 6. Ma astept la critici obiective, nu de genu ... bat acele de la kilometraj si cel de la turatie in sens invers.... Eu am fost in test drive si chiar ma incantat chestia asta. 7. Am o scoda octavia din 2011 si la 130 la ora vajaie chederele, la 308 nu am auzit asa ceva. Astea sunt parerile mele.

  • QCD, sâmbătă, 03.01.2015 03:10

    am condus recent atat Golful 7, C4 cat si 308 , toate 1.6 diesel. 308 este o masina absolut surprinzatoare, care arata mai bine real decat in orice poza. Echiparea pe care am avut-o eu cred ca era Allure, cei de la Sixt erau foarte mandri de ea, si in plus avea la bord 100 mile, deci o masina noua. Mi-au placut urmatoarele : -motorul, economic, silentios si sufficient de vioi cat sa traga bine masina incarcata cu 5 pasageri pe pante lungi. Golful este categoric in pierdere aici, motorul german fiind mult mai plat si lenes decat HDi-ul. -directia foarte buna, un volan delicious cum n-am mai pipait pana acum. -materialele : plastice foarte bune, fetele de usi bine facute, mult aluminium adevarat si nu folii sau imitatii, ergonomie buna, iar de schimbatorul de viteza,ce sa mai zic ? Incercati-l si veti vedea diferenta intre un plastic dur si banal si aluminium sculptat. -portbagaj incapator, vizibilitate laterala buna, chestia cu ceasurile plasate sus e f. placuta dupa ce te inveti cu ea, mie mi-a luatmai putin de 5 minute sa ma obisnuiesc. Cei care spun ca e un dezavantaj, sunt doar moftangii, este aproape aceeasi senzatie ca la un head-up display. -navigatia foarte buna si cu destul de multe functii, pe baza rapoartelor de traffic blocat am evitat zona Liverpool Manchester, iesind de pe autostrada salvand cateva ore de asteptare. -masina era echipata cu toata gama de senzori, camera de reverse, faruri full xenon si leduri faruri de zi si stopuri. Tinuta de drum buna, asemanatoare cu a Golfului. Parti mai putin placute: -scaunele: desi bine profilate si textile de calitate, dupa un timp iti amorteste sezutul, la Golf si chiar C4, dupa cateva sute de mile, n-am avut probleme. -spatial interior e mai bine gandit la Golf. In spatele meu se statea relative inghesuit in 308, bine in Golf si decent spre inghesuit in C4. -exista o intrebare privind fiabilitatea tabletei de pe consola centrala, daca va ceda, nu se vor accesa functii importante ale masinii. -am facut o pana, abia am atins bordura la o parcare laterala facuta cam neglijent, recunosc, dar anvelopa a facut o ditamai gaura de intra un deget in interior. N-am facut niciodata o pana in 12 ani de condus in RO sau Europa. Cu ocazia asta am descoperit cat de prost poate fi cricul din kit-ul standard, imposibil de utilizat de catre o femeie sau cineva mai firav. Pneurile erau Goodyear 225 45 r17, buna aderenta pe sosea, dar mi s-au parut fragile dupa intamplarea asta. Am frecat altele de bordure mult mai rau si n-au avut mai nimic. Ca o concluzie la toata pologhia mea, mi-a placut mult de tot 308-ul, mi-a creat emotii positive, mai mult decat Golful, care in primul rand iti transmite o senzatie de stabilitate, de lucru sigur si asezat. Golful cu motorul de Peugeot si un design mai atragator ar fi fost poate masina perfecta in clasa asta.