Interior
Am regăsit pe 308 ideile de interior pe care Peugeot le-a introdus în prima fază pe 208. Francezii au învăţat însă din lucrurile care n-au ieşit perfect pe fratele mai mic şi au putut să elimine sentimentul că ţii volanul pe genunchi pe care-l ai pe 208. În plus, acum poţi vedea indicatoarele de bord fără niciun fel de problemă, spaţiul dintre acestea şi volan fiind mărit sensibil.
Ne-a plăcut materialul din care este făcut bordul: o spumă foarte moale la atingere şi cu o textură plăcută. Feţele de uşi sunt şi ele îmbrăcate într-un material de calitate, dar nu putem să spunem că am întâmpinat această senzaţie când am atins partea inferioară a consolei centrale, care nu a primit atenţia pe care o merita în materie de calitate percepută. Totuşi, această zonă a fost simplificată la maximum, toată senzaţia plăcută de simplitate de la interiorul lui 308 fiind dată de faptul că designerii francezi au eliminat aproape toate comenzile de pe consola centrală. Au fost păstrate câteva funcţii de bază, cât să le numeri pe degetele de la o mână. Cei de la Audi au făcut ceva similar pe A3, însă niciun alt constructor nu a ajuns să simplifice atât de mult o zonă care la alţii musteşte de butoane care îndeplinesc zecile de comenzi de care ai nevoie pe o maşină a anului 2013. Deci se poate!
În rest, tapiţeria este de calitate şi vine cu un design plăcut, iar pielea de pe volan este şi ea de nivel ridicat. Apropo de volan, dimensiunile acestuia sunt încântătoare. Maneta schimbătorului de viteze se termină într-o nucă metalică finisată interesant.
Scaunele sunt confortabile, cu toate că nu excelează la suport lateral. Câţiva centimetri în plus în fiecare parte şi am fi avut un set de scaune faţă cu un format perfect. Turometrul necesită o scurtă perioadă de adaptare, deoarece acul acestuia urcă invers, de la dreapta la stânga. Bancheta din spate este suficientă pentru doi pasageri mai corpolenţi, cu toate că nu le oferă foarte multă libertate pentru picioare. Al treilea pasager s-ar simţi însă înghesuit. Partea bună e că spaţiul a fost redistribuit portbagajului, care se mândreşte cu 470 litri, record absolut în segmentul hatchback-urilor compacte, acolo unde foarte puţine maşini trec de 400 de litri.
-
Eko, joi, 21.11.2013 14:27
O masina corecta
-
doi, joi, 21.11.2013 14:34
Tocmai aspectul exterior face toti banii...generatiile trecute au fost o gluma pe langa asta...ma rog...
-
Suleyman, joi, 21.11.2013 14:41
Mie nu-mi place si mi se pare ca nota la design e cam mare. În era designului simplu, liniar, angular, se mai trezesc din cand in and cate unii sa scoata produse foarte aglomerate, cu design complicat, cu faruri de forma ciudata, cu stopuri neregulate care-ti spun doar ca unu' a incercat sa faca ceva, nu i-a iesit si a lasat totul asa, la oha. Interiorul in schimb e fantastic si gandit fix dupa logica simplitatii. De fapt, interiorul şi exteriorul parca sunt facute de designeri care s-au dusmanit in secret, scoliti la universitati care predau designul complet diferit.
-
Scorpionul.negru, joi, 21.11.2013 14:51
Design exterior mai şters decât precedenta generaţie ??????????? Ciudate gusturi mai aveti :) ...eu zic ca e unul dintre cele mai frumoase masini de la Peugeot. Incomparabila cu modelul vechi. Francezii stiu sa fabrice masini frumoase si confortabile. Daca ar ridica mai mult nivelul calitatii materialelor ar putea concura direct cu unele modele de la nemti sau japonezi. Au evoluat mult si Peugeot si Citroen. Acum chiar merita sa cumperi unul. Au masini frumoase in gama la un pret decent.
-
dman, joi, 21.11.2013 14:57
masa de doar 1160 kg e de-a dreptul fantastica ptr clasa asta. m-am urcat in ea la un salon auto, mi-a palcut in general dar timoniera e tot din secolul trecut...nu inteleg de ce nu-si cauta un furnizor mai bun ptr treaba asta. Dupa am incercat timoniera noii mazde 3, care era din alt film...mult mai buna.
-
Hadouken, joi, 21.11.2013 15:11
Exteriorul nu imi place nici mie. Sunt subiectiv, asta e. Dar interiorul e superb. Ceasurile de bord, volanul, panoul central.. nota 10 pentru interior. Nu ii fac pozele dreptate, trebuie vazut live.
-
blue, joi, 21.11.2013 15:18
din fata seamana cu prima generatie de Kia Ceed. Un design reusit.
-
slVW_83, joi, 21.11.2013 15:54
M-au surprins placut doua aspecte: - masa foarte scazuta - volumul enorm al portbagajului Poate e doar o impresie, insa seamana destul de mult cu Golf, mai ales linia laterala si montantul C.
-
ShelbyV8, joi, 21.11.2013 16:25
Scoala vietii :)) http://www.youtube.com/watch?v=JoTP2iBWBEk
-
Scrooge, joi, 21.11.2013 16:29
Sunt interesante noile "Pejouri", m-am urcat si eu in ele la un asa zis salon auto :) si cam la toate 2 mari probleme: prima e ca din cauza noii conformatii a bordului nu vezi acele din cauza volanului si a doua (cum zicea si cineva mai sus) e cutia de viteze prost etajata cu senzatia de "barca" (de parca barcile ar avea cutie de viteze :)), lucru de altel remarcat la mai toate masinile frantuzesti.
-
vianu, joi, 21.11.2013 16:41
aaaa si mie mi se pare ca linia laterala aduce cu cea a Golfului. In fapt intregul design e ceva mai teuton, fapt recunoscut cu juma' de gura in mod oficial. Trebuie sa faca asta avand in vedere gusturile mai simple (n-am spus simpliste) ale majoritatii clientilor unei astfel de clase. Piata dicteaza, deci. Din cate stiu Peugeot tot timpul a experimentat cu blocurile optice nu vad motivul sa-si schimbe strategia. Iar liniile simple de care vorbea un antevorbitor....hmm....in afara de VW restul "mustesc" in zdranganele de ordin estetic. Ciudata si disparitia leului. Cand erau mai pe val leul ala devenise un laitmotiv acum parca vor sa se confunde cu germanul din top. Interiorul mi se pare reusit, se merge pe simplitatea aparuta odata cu noua generatie de Clio. Nu stiu cum ni se va parea un astfel de bord peste 6-8ani. Poate anost? De partea tehnica nu am ce spune...dupa un test drive.
-
ScorpyonVAG, joi, 21.11.2013 19:39
Automarket nu se referea la design ca este mai urat. A zis ca este mai sters, adica nu prea are originalitate. Este asemanator cu designul masinilor nemtesti. Vechiul 307 cu ,,gura aia de leu" avea personalitate chiar daca arata mai nasol ca noul model. Imi place masina dar nu imi place cum este aranjat bordul (ceasurile). Totusi la 22.000 cred ca gasim si alte variante mai ok.
-
MuresMures, joi, 21.11.2013 20:23
Numai 9 fotografii ?
-
LauCalin, joi, 21.11.2013 21:24
Ehe, ce face criza din unii! Cam asta s-a intamplat si la Peugeot. Mie mi se pare o masina foarte tare, iar daca pui in balanta avantajele si dezavantajele, aceasta masina isi are locul ei pe piata. Daca ne gandim la volumul portbagajului, mi se pare incredibil. Este la nivelul clasei medii sau aa break-urilor compacte. Si eu m-am urcat in masina asta si i-am gasit o slabiciune de care AM nu a spus: linia laterala mai dinamica si sportiva, care lasa impresia si de masina mai "scunda" (dar care si face ca masina sa arate bine), face ca vizibilitatea laterala de pe locurile din spate sa fie ceva mai slaba in cmparatie cu Golf sau Astra.. In plus nici spatiul pentru cap si genunchi nu este unul foarte mare. Iar cel din mijloc nu va sta prea confortabil la un drum de cateva sute de km. Nu zic, nu este neaparat un punct, insa unii poate ca nu se vor simti in largul lor in aceste conditii. In concluzie ma bucur foarte mult pentru ca Peugeot incet, incet incepe sa-si revina. Primul 308 a fost o masina buna, iar daca fiabilitatea va fi cel putin la fel de buna, plus personalitatea aparte a acestei masini, designul interior si motoarele rafinate pot face din 308 un concurent puternic pentru Golf si Focus. Bravo Peugeot si succes cu aceasta masina deosebita! :) Astept o asemena evolutie si la clasa mini. Acum aproape 10 ani ati proiectat cu cei de la Toyota o masinuta din care concurenta s-a inspirat si acum crede ca au cea mai buna masina de clasa mini.
-
stu, joi, 21.11.2013 23:18
no mai frate daca vroiam sa-mi cumpar golf o faceam...nu-mi trebuie golf cu sigla peugeot ... mda, al meu 308 e mai obez cu 200kg,dar daca sti cum sa-l strunesti are consum de pipeta...are manivela aia de schimbator de parca-i tractor...dar eu l-am luat pt designu-ul exterior si interior(care ii si da un farmec aparte diferit de restul troacelor) si datorita faptului ca la test drive-uri a fost masina in care m-am simtit cel mai bine asa ca ramin la precedentul 308,care in opinia mea e mult mai fain (sic)
-
Atat de rafinat LauCalin, vineri, 22.11.2013 00:26
Este asa rafinat incat are 82 cai la activ in varianta entry-level.....of,of,of romanul asta cand se va invata odata minte ?
-
george, vineri, 22.11.2013 12:55
5 stele la performata cu 10.2 sec/100km ?? atunci 1.6dci de pe renault megane si 9,8 sec/100 km cate stele ii mai dati ?? la design francezii stau destul de bine , dar peugeot este tipul acela de masina care atunci cand este noua este o printesa si esti super incantat ...iar dar dupa 5-6 ani devine o baba zbarcita si-ti dai seama ca a fost este cea mai mare dezamagire si vrei sa scapi de ea . Aici intevine dezamagirea totala deoarece vezi pretul ei a scazut si cu 80% , si daca ai dat pe ea 18 mii ..acum o poti vinde cu 3-4 mii maxim.
-
@george, vineri, 22.11.2013 13:50
La renault este fix aceeasi situatie, stai linistit, crezi ca dupa 5-6 ani multe dintre modelele Renault sunt niste "printese" si Peugeot este o baba zbarcita? Da un Megane dupa aceeasi perioada cu cat poti sa-l revinzi? Cu 10 mii? :). Of of ,mai mai...
-
stu, vineri, 22.11.2013 14:12
@goerge nu confunda masina de samsar adusa la 4000 cu 350000km pe ea, cu, sa zicem a mea care are 75000(drept ii ca romanul batut in cap ia de buna ce-i servaste samsaru si cind vrei saq vinzi o masina pe care ai dat 18000 nu cauti client in masa larga care cumpara masina la 2000 euro cu ""numai 120000"" km pe bord...iti zic eu ca cei care au masini buna nu le dau pe 2 bani(am incercat si eu faza cu ""nu vezi nene ce ieftine sint pe piata""si am fost trimis la plimbare in 2 timpi si 3 miscari,pe vremea cind mi se nazarise si mie de un suv)
-
LUCCI, vineri, 22.11.2013 20:27
O nota imensa pt. un Peugeot. Vom vedea daca aveti dreptate...
-
unckle, sâmbătă, 23.11.2013 00:09
volumul imens al portbagajului vine in urma sacrificarii pasagerilor din spate ... deh, nu prea ai cum sa impaci si capra si varza, una tre sa piarda motor cam mic pentru o cutie de viteze asa lunga .. parerea mea :) (care probabil o sa se schimbe la vara, cand o sa dam o tura cu 2.0eHDI 180cp)
-
dan._grc, sâmbătă, 23.11.2013 23:07
@unckle e gresit total curcanule.
-
unckle, duminică, 24.11.2013 11:45
stai ca nu inteleg ..?!?
-
@unckle, duminică, 24.11.2013 12:53
E @mafia, n-ai ce sa intelegi.
-
unckle, duminică, 24.11.2013 14:56
aaa, corect ... prea multa munca ma face sa sar peste cate un "punct" @Automarket - in vremuri imemoriale cand publicul era ceva mai restrans... si media de IQ ceva mai mare ... se practica si o oarecare filtrare a comentatorilor pe baza de IP ... cred ca acum este cazul.
-
lorinczi.thomas, luni, 25.11.2013 07:51
Ati vazut ca versiunile de baza ale lui 308 arata altfel in zona farurilor de ceata?
-
Bulake17, luni, 25.11.2013 10:39
E prea scumpa, iti iei golf (nou evident) de banii aia su nu mai stai frustrat
-
a3, miercuri, 27.11.2013 19:53
cand s-o strica tableta aia chinezeasca gandita de francezi, nici ventilatie n-o sa mai fie... de ce credeti ca nu au integrat dezaburirea parbrizului si a lunetei in tableta? ...de frica
-
Ali, vineri, 29.11.2013 17:48
Mediocra masina !
-
George, sâmbătă, 30.11.2013 13:20
@a3 Din cate stiu eu, cei de la Peugeot au pastrat doar comutatoarele obligatorii d.p.d.v. legal. In alta ordine de idei, peugeoturile pe care le-am condus pana acum chiar nu aveau nimic in comun cu ceea ce poate fi descris drept "chinezarie". Ba chiar dimpotriva as putea spune; chiar exceleaza la anumite capitole (cum ar fi motoarele diesel de exemplu).
UAU - Sunteti un pic nebuni . Ati dat calificativ negativ la design exterior??????? Masina este superba.