Motor / Transmisie
Am mai digerat odată reţeta hibridă propusă de Grupul PSA. Se întâmpla anul trecut, pe un DS5 care părea rupt dintr-o altă galaxie. De această dată, reţeta a fost ceva mai pământeană, ornamentată ceva mai simplu şi mai puţin pompos, cu atenţia îndreptată către aspectul practic. Cu excepţia numelui: Peugeot 3008 Hybrid4.
Francezii au vrut să se asigure că au singurul monovolum cu alură de crossover şi tren de propulsie hibrid-diesel. Este o nişă pe care au exploatat-o profund, în speranţa că vor descoperi clienţi noi.
Ansamblul cu veleităţi eco pune la dispoziţia celui de la volan 200 de cai putere. Un produs al fuziunii dintre o unitate HDi de 2.0 litri şi un motor electric de 37 de cai. Dieselul îl cunoaştem foarte bine. L-am degustat şi cu alte ocazii şi s-a dovedit echilibrat, demn de moştenirea tehnologică PSA. Acum, alături de unitatea electrică, aşterne la vârful piciorului tău drept o putere şi un cuplu motor care te loveşte uşor în moalele capului. Numai motorul electric vine cu 200 de Nm. Asta înseamnă că vei avea la dispoziţie 500 de Nm doar pentru tine şi momentele în care vei dori să maltratezi acceleraţia.
Orice instinct violent ar putea fi anihilat însă de cutia robotizată cu şase rapoarte, care alternează treptele ca un bătrân ce urcă scările: cu sincope. Nu este chiar liniaritatea pe care ţi-o doreai de la un model confortabil. Şi tot la capitolul confort trebuie menţionat că liniştea rulării electrice este întreruptă de multe ori brutal şi baritonal de către activarea motorului diesel.
Momentele în care motorul electric va funcţiona singur vor fi scurte şi vor putea fi selectate cu ajutorul unei rotiţe de pe consola centrală. Selectarea lui va fi permisă doar dacă bateria este suficient de încărcată.
Belah...