Motor / Transmisie
Exemplarul testat de Automarket este echipat cu un motor HDI de 1.560 centimetri cubi, care ofera 110 CP la 4.000 rotatii pe minut si 240 Nm la doar 1.750 rpm. Motorul este, de departe, punctul forte al exemplarului testat, iar rafinamentul si elasticitatea sunt trasaturile de baza ale acestui propulsor compact. Pe langa o elasticitate de invidiat acompaniata de lipsa vibratiilor in mersul subturat(schimbat sub 2.000 rpm si rulat intr-un regim de turatii cat mai scazut) motorul lui 3008 ofera reprize bune alaturi de cutia de viteze manuala cu sase trepte la care a fost cuplat de catre inginerii Peugeot. Astfel, pana la o viteza de 120 km/h, Peugeot 3008 1.6 HDI este relativ sprinten, aceasta viteza fiind atinsa in cea de-a patra treapta a cutiei de viteze la 4.000 rpm, dupa care modelul incepe sa isi aminteasca de scopul sau in viata si accelereaza intr-un ritm corespunzator unui monovolum de 1.474 kilograme in treptele 5 si 6. Desi 3008 este chiar agreabil sub 2.000 de rotatii pe minut, sa nu va imaginati ca acceleratia in aceasta zona a turometrului este fulgeratoare, dar o apasare calma a pedalei de acceleratie va ajuta sa accelerati treptat si fara vibratii pana la viteza pe care doriti sa o atingeti. Din pacate pentru nota la acest capitol, motorul de 110 CP care echipeaza exemplarul testat nu este cel mai puternic din aceasta clasa si nu este cea mai buna alegere in afara orasului in cazul in care doriti performante dinamice deosebite de la un monovolum compact. Peugeot 3008 face fata pana la un anumit nivel, dupa care limitarile impuse de motorul acestui model isi fac simtite prezenta. Trebuie remarcat faptul ca exemplarul testat beneficiaza de o transmisie manuala cu sase trepte, in timp ce multi dintre rivalii sai nu beneficiaza de aceasta optiunela puteri si preturi comparative, exceptie de la aceasta regula facand modelele Opel Zafira si Volkswagen Touran.
Interesant drive. Si pe mine m-a impresionat cum arata 3008 la interor si exterior. Motorul testat pare insa insuficient pentru cei care vor sa ”mearga” si nu sa ”doarma” la volan. Pretul e cam mare