Peugeot 208

1.6 BlueHDI 120CP Allure

Design

4.5

Pierre Authier, Sylvain Henry, Adam Bazydlo şi Marie Sanou. Ei sunt cei patru angajaţi Peugeot care sunt răspunzători de cum arată 208, atât în materie de interior, cât şi de exterior şi paletă de culori. Dacă vă place subcompacta produsă în Mulhouse, Poissy şi Trnava, ei sunt cei pe care trebuie să-i lăudaţi, iar reciproca este la fel de valabilă.

208 vine cu linia de design nouă a constructorul francez, care i-a adus o alură destul de agresivă, fără să piardă puncte la capitolul eleganţă. Însă, acest aspect vine cu un preţ – bara de protecţie faţă este destul de joasă, ceea ce vă obligă la atenţie sporită la borduri şi la denivelări, în special din cauza gărzii la sol relativ reduse.

  • 7 4 5, joi, 31.01.2013 13:17

    pe autostrada la 130 km h are un consum de 4.6-5.0 l iar voi spuneti ca la 120 km are 5.5l ... cunosc faptul ca la unele masini la viteze inferioare consumul poate fi mai mare decat la cele superioare ... insa la acest model cu aceasta motorizare chiar nu este cazul, la 120 aveti un consum mult mai mic decat 5.5l in conditii optime, cu aerul conditionat pornit si fara panta... putina obiectivitate va rog...

  • eee, joi, 31.01.2013 13:38

    renault clio de ce nu e la comparatie sus?

  • eee, joi, 31.01.2013 13:42

    fiesta, corsa, polo, yaris, aveti test-drive-uri la toate, de ce nu apar la comparatie? Va rog mult adaugati toate modelelel din clasa, ca sa se vada clar diferentele de nota

  • je_, joi, 31.01.2013 14:36

    @7 4 5 sa tii cont si de vant,din spate sau din fata.conteaza ;)

  • antonny, joi, 31.01.2013 15:06

    pe cand un text cu PEUGEOT 301

  • un oarecare, joi, 31.01.2013 15:39

    Scump rau

  • Stefan, joi, 31.01.2013 15:46

    Si probabil influenteaza si temperatura scazuta daca a fost facut testul recent! Oricum e o masina buna si arata bine! Interiorul imi place mult, am urcat intr-una la o expozitie, afisajul e super si e confortabila ,mai ales la cei doi metri ai mei :))

  • auto-x, joi, 31.01.2013 16:33

    Per total masina arata bine. Un pic ciudate blocurile optice spate. Dar pretul este foarte mare pentru o subcompacta. Motorul prezentat este intr-adevar de apreciat. Are suficienta putere si a dovedit din plin pana acum ca este fiabil si economic. Este un diesel de exceptie. Sunt un pic mirat de consumul (5,5 la suta) declarat de Automarket pentru 120 la ora pe autostrada. Eu am avut pana de curand un clio 1,5 dci 90 HP si pe autostrada la viteza de 120 nu sarea de 4,2 cu toate cele pornite. S-ar putea sa fie o greseala.

  • mntsn, joi, 31.01.2013 16:36

    Eu nu simt nevoia sa-i felicit pe Pierre Authier, Sylvain Henry, Adam Bazydlo şi Marie Sanou. Poate ca altii da... Altfel, am trait s-o vad si pe asta: masina de clasa B, destinata aglomeratelor orase europene lata de 1.83 m (cifra trebuie ca este fara oglinzi), deci cu 19 cm mai lata decat Fabia care are 1.64 m. Si cand ma gandesc ca la inceput, actuala Fabia mi se parea masiva....

  • Mai fratilor, joi, 31.01.2013 16:55

    Mai fratilor. Nu sunt vreun mester in ale masinilor, dar daca cititi la fiecare capitol ultima fraza si adunati consumul, pretul si categoria "ne-a/nu ne-a placut" va intreb: Din ce provine calificativul de 4.3?

  • Ducu, joi, 31.01.2013 17:28

    @Automarket, mai subiectiv de atat puteti sa fiti? Pret ridicat??? La cateva luni de la lansare a ajuns sa fie cea mai bine vanduta masina din clasa ei in Europa http://www.feline208.net/news/peugeot-208-leader-segment-b-europe-147/ . Hai sa vedem cat costa un Polo , o Fiesta, etc cu motorizare asemanatoare si dotari identice , sa vedem daca mai este asa "ridicat" pretul. Ati facut o prezentare de parca ar fi o masina fara prea multa importanta in clasa ei.

  • Flavius, joi, 31.01.2013 20:56

    Consum de 4.5 extraurban? Cat de rau ati chinuit-o? De aproape sapte ani am un 307 echipat cu acelasi motor in versiunea 110 cp , fara nici un fel de start-stop. Acum are 130.000 km si consumul extrurban , in functie de traseu , se incadreaza intre 3,8 si 4,6 (masurat plin -plin , nu dupa calculator care da un consum cu 5% mai mic-cand afiseaza 4 este de fapt 4,2). Media este 4,2-4,3 in extraurban. Cum ati reusit sa obtineti un consum mai mare in conditiile in care masina mea este mai mare , mai grea , mai uzata?

  • LauCalin, joi, 31.01.2013 23:40

    Eu nu as spune ca masina asta are pretul ridicat, din moment ce un Polo este mai scump cu cel putin 1000 de euro fata de un 208 si cel putin 1500 fata de un Clio sau Rio. Trebuie tinut cont ca este vorba de o masina dotata cu un motor puternic pentru clasa mica, diesel si dotari destul de bune. Mai mult, pretul este unul de lista, dat de importator fara nici un fel de discount sau oferta speciala. Deci ideea este ca, daca mergi in showroom sunt slabe sansele sa aiba acest pret. In rest, cred ca este o masina care demonstreaza ca Peugeot a invatat din greselile trecutului. 207 nu a fost o masina rea, doar ca isi pierduse acel farmec pe care Peugeot l-a lansat cu 205 si a urmat cu 206. Adica cel de masina mica, shic si fasneata. Imi place originalitatea acestei masini, gen volanul micut si ceasurile puse deasupra. :)

  • kilot, vineri, 01.02.2013 12:06

    Doamne cum arata, parca-i masina de fatalai. Pariu ca toti gay-ii si metrosexualii vor apasa manuta rosie ?

  • bubu, vineri, 01.02.2013 12:27

    volvo ia 4.4 si ciudateania asta de masina ia 4.3 ce sa mai intelegem?

  • sandman, vineri, 01.02.2013 13:21

    18.833 euro? glumiti nu? la banii astia cu reducere iti iei un exeo sau un golf 7. cum sa dai atatia bani pe o masina mica? si frantuzeasca?

  • Andy, vineri, 01.02.2013 15:35

    Imi pare rau ca lumea a ramas incastrata in tipare de genul masina frantuzeasca=orice altceva decat masina sau la banii aia iau cutare marca. La urma urmelor piata e libera si fiecare isi ia ce vrea. Poate un cumparator e mai atras de design si se indreapta spre o frantuzeasca gen Peugeot sau Cirtoen. Altul prefera niste materiale mai bune ale bordului si se indreapta spre o nemteasca gen Volkswagen. Ceea ce multi nu inteleg e ca masinile in general s-au scumpit si e valabil la toti producatorii. Acum 6-7 o Kia Rio sau un Chevrolet Aveo, care apropo sunt in aceeasi clasa cu 208, incepeau undeva pe la 9.000 de euro (fara reduceri comerciale si tichete rabla). Acum incep de la aproape 12.000. In general cand cresti calitatea maresti preturile. Francezii au crescut si ei calitatea in ultimii ani, spre deosebire de VAG care desi aveau un avans maricut acum 4-5 ani nu s-au mai preocupat de salturi mari pentru ca nu aveau de ce iar acum alti au ajuns la aceeasi calitate (vezi masinile japoneze care i-au cam si depasit).

  • ChuckNorris, vineri, 01.02.2013 21:16

    Fratilor,de banii astia imi iau Ford Fiesta facelift...Macar da a Aston Martin...spre deosebire de acest Peugeot care da a SsangYong.

  • @mafia, sâmbătă, 02.02.2013 00:57

    da daca vrei fiabilitate, la benzinare alegi japoneze, la dieseluri poti alege orice daca nu tii masina mult insa preferabil ar fi un peugeot care are si transmisie facuta de ZF (cum are bmw de ex). stiu stiu, e peugeot, dar motoare de peugeot au sau au avut jaguar (2.2, 2.7, 3.0), range rover (2.7, 3.0) mini (1.6), Volvo (1.6, 2.0), Mazda (1.6) si multe altele asa ca putin conteaza daca unii confunda tot ce e frantuzesc cu reno. PS: Peugeot a vandut cu modelul 206 cat toate generatiile de yaris, mai exact au fost vandute 8 milioane si jumate de unitati de 206, aproape 5 milioane de 207, iar 208 se vinde ok momentan.

  • Flavius, sâmbătă, 02.02.2013 17:47

    @@mafia Adauga la lista si Fordul lui "ChuckNorris" .Ciaki se pare ca nu stie ca TDCI-*urile lui Ford ( cel putin cele de 1,4 si 1,6 ) sunt de fapt MOTOARE PEUGEOT!

  • Andy, duminică, 03.02.2013 13:48

    Nemtii domina clasamentelor vanzarilor in Europa nu in lume. In lume Toyota si GM sunt pe primele locuri. (GM a fost pe primul loc de prin 1930 pana de curand) si fara know-how american dupa razboi nemtii ar fi avut o productie la fel de mica ca inainte (un pic mai mult ca Dacia acum)

  • @Andy, duminică, 03.02.2013 15:23

    Nemtii aveau " know how" inainte de 1945, aveau masini si mecanisme mai bune decat toti, si fiabile, ajutorul a venit in plan financiar pt c-au fost distruse majoritatea fabricilor, dar asta este altceva.

  • k_lox, miercuri, 27.02.2013 21:49

    problema mare la pgt sunt suspesiile tari si zgomotoase; daca intri intr-o groapa ai impresia ca se rupe masina; nu mai zic ca au mari probleme cu partea electrica...se ard becurile la greu, iar noile motoare HDI sunt cu 8 valve, iar FAP-ul te omoara...se colmateaza, nu are timp de regenerare in oras, iar daca se strica garantat nu iti mai cumperi pgt in viata la cat costa reparatia. p.s. am am un pgt 207 1.6 HDi 90 CP si stiu ce zic

  • George, duminică, 10.03.2013 09:08

    @k_lox Prietene, cu tot respectul pe care ti-l port din principiu, nu am cum sa verific afirmatiile tale. Cunosc insa situatii in care masini Peugeot au facut peste 200000 de km in 4 ani, fiind extrem de abuzate de soferii firmei, si singura problema majora pe care o aveau era ca la vreo 210000 la unele dintre ele au trebuit schimbate injectoarele. Iar problema cu filtrul de particole e comuna la toate motoarele diesel euro5-6 pt. ca nu sunt motoare concepute sa mearga exclusiv in oras. Filtrul se colmateaza deoarece in oras faci opriri dese iar computerul de bord, care e setat ca dupa o anumita perioda sa arunce motorina in filtru pt. a-l curata, nu are timp suficient pt. aceasta operatiune. Cat priveste serviceul, piesele de schimb sunt intr-adevar mai scumpe la Peugeot decat la alte marci, dar o persoana fizica ce face 15000 pe an sa zicem, are o diferenta de cost a reviziei de cel mult 100 de lei fata de Skoda sau Dacia care au revizii ieftine; firmele isi pot comanda direct din Franta piesele de schimb pt. ca apoi interventia sa se faca intr-un service autorizat (asta e valabil pt. toate marcile nu doar pt. Peugeot). Iar piesele sunt facute in Franta, nu in Turcia, Mexic, Maroc sau Argentina (probabil de aici si costul ceva mai ridicat).