Iveco Massif

Motor / Transmisie

4.5
Am testat capacitatile noului Massif atat pe sosea cat si pe carari de munte, unde doar carutele trase de cai pot ajunge in conditiile unei ierni ca in povesti. Ne-am ajutat in expeditia noastra de un Massif echipat cu un motor de 3.0 litri, cu patru cilindri in linie, 16 supape si injectie directa. Unitatea dezvolta 176 de cai putere si un cuplu motor care isi face temele atunci cand vine vorba de teren accidentat. Ne referim la cei 400 de Nm, disponibili foarte devreme, la 1250 de rotatii, pe o plaja de turatii care urca generos pana la 3000 de rpm. Resursele sunt suficiente pentru a trage o masina care cantareste doua tone si 110 kilograme pe orice fel de traseu, chiar daca raportul putere masa poate parea disproportionat pentru unii. Pentru a putea face fata oricarei provocari, dar si pentru a oferi soferului un consum decent, Massif vine cu o transmisie manuala in sase trepte dar si cu o cutie de transfer, principalul atu pe traseele inselatoare. Cum era si normal, primele rapoarte sunt foarte scurte, tocmai pentru a te ajuta in off-road. Prima treapta poate functiona fara probleme ca inlocutor pentru mult mai sofisticatul sistem de asistenta la coborare sau Hill Descent Control. Ultimele rapoarte sunt lungi, tocmai pentru a oferi un consum bun pe distante de mai multi kilometri.
  • Land Cruiser, joi, 18.03.2010 21:25
    Of of cat de partinitori sunteti...

    Ori o faceti intentionat,ori din necunoastere (sa nu zic prostie),insa este de neconceput sa vb de offroadere si sa nu amintiti de Toyota,oricare din modelele Land Cruiser. PS:Stiati ca traseul Dacar atat in 2009 cat si editia din 2010 s-a facut cu un LandCruiser si cu un Hilux?

  • andt, joi, 18.03.2010 21:28

    nu merge sa vad galeria de poze. ma trimite pe linkul asta http://www.automarket.ro/stiri/#photo

  • slv83, joi, 18.03.2010 21:37
    The master of distruction

    Asa arata un off-roader veritabil, cu unghiuri de trecere imbatabile si garda la sol cu care sa treci peste busteni! Cine a experimentat asa ceva stie despre ce vorbesc! Merci Automarket pt. acest test adresat pasionatilor de off-road veritabil si nu pustanilor visatori la vreun break inaltat precum Touareg sau mai rau Q7! Respect!

  • @slv83, joi, 18.03.2010 21:47

    de Duster nu ai auzit ignorantule

  • @ slv83, joi, 18.03.2010 21:49
    Hai ca ai zis-o si tu

    Adica daca nu urca everestul e un break pt pustani..cred ca nu ai vazut un touareg cu suspensia pneumatica offroad. @ automarket, nu se vad pozele, ma duce la sectiunea "stiri". @ Iveco, o abordare f interesanta si chiar sunt curios cum o sa fie la capitolul fiabilitate.

  • roadrunner, joi, 18.03.2010 22:01

    asta masina pentru offroad nu Duster, pardon Nissan cu carcasa Dacia si motor din generatia de acu 10 ani.

  • manu, joi, 18.03.2010 22:05
    X5

    Ce e cu cazanu asta? Bmw-urile e cale mai tari! Un X5 face cazanu la orice ora si la orice semafor,asa ca nul mai laudatati atata!

  • sonky, joi, 18.03.2010 22:28
    sonky

    Manu , X5 se descurca bine pe sosea pt dimensiunile lui ,adica cat un transit. La dezarcordul din comentariul tau nu are rost sa ma opresc. Iveco-ul e o masina offroad proiectata sa ruleze pe drumuri grele ,e o masina care isi face treaba ,fara sa ai foarte multa electronica. Despre dubele Q7 X5 X6 sunt bune prin oras ,pentru ca la unii marimea masiniicica ar compensa ceva. Tuareg si Cayenne chiar merg destul de bine OFF Road

  • octav71, joi, 18.03.2010 22:48

    1. "Massif echipat cu un motor de 3.0 litri, cu patru cilindri in linie, 16 supape si injectie directa" - exceptional comentariu, insa lipseste cuvantul diesel, sau nu este o motorizare diesel? Sau daca nu, va rog frumos, ne spuneti si noua? 2. "Atunci cand va doriti insa tractiune 4x4 puteti selecta modul 4H, ... Daca va doriti ceva extrem puteti incerca 4H, in care puteti trece doar din 4L, atunci cand masina se afla pe loc" - aici cum este ca nu e clar? Exista 2 moduri 4H? Tare, intradevar!!! 3. Nu se pot vedea pozele! 4. Clar este sub Defender, care merge in 30.000 euro cu toate promotiile incluse. 5. "Te simti ca si cum ai avea propriul tau autobuz, gata sa inghita un numar infinit de persoane, atat pe bancheta din spate cat si, o sa radeti, in portbagaj, unde se mai pot improviza cateva locuri." - infinit, infinit, dar cat de mare este infinitul? Sau, daca nu stiti, ce scrie in certficat, cate locuri are legal, 5, 7? Bogdan, am asteptat cu interes acest test-drive, dar te rog sa nu calci pe urmele lui Sebastian!

  • /..........., joi, 18.03.2010 23:12
    ............

    tare rau masina asta....dak as sta la munte si as avea bani mi-ar placea sa am una

  • Ovidiu, vineri, 19.03.2010 00:17
    Defender

    Defenderul e lider...vrei masina off road...iti iei un Defender....testat si suspus la maxim....vi-o spun...ca fost angajat la Land Rover.& Jaguar.....Defender si Discovery 3....isi merita banii....stima.

  • mowgli, vineri, 19.03.2010 03:51
    spider man humvee

    http://www.youtube.com/watch?v=CXvxIy4YupI

  • Bogdan, vineri, 19.03.2010 11:03
    Defender

    ..Massif nu are 4x4 permanent... Defender rules

  • davidjupanu, vineri, 19.03.2010 12:36
    @ovidiu bogdan

    nu pun la indoiala calitatile off-road a lui Defender dar el are un rival pe masura....mercedes G-classe.....din pacate pretul lui G-classe este destul de mare la fel si consumul dar totusi daca ai norocul sa ai ceva asa in garaj esti bazat.........si acest iveco cred ca e un rival pe masura....insa totusi fara airbaguri lipsa??daca te rastorni cu el ai puso.....

  • Antonescu, vineri, 19.03.2010 12:41

    @ Automarket Pe cand un articol: "Pentru femeia din tine"? Oribila masina. E buna de mers prin padure sa sperie ursu daca vine sa te manace. Asta e din categoria masinilor care nu se vand. Sunt curios cate masini de astea a vandut Iveco? Masina asta e expirata din faza de proiect. Traim in alt secol, ce kkua e designu asta de Aro 244 rotunjit la colturi?

  • schumi, vineri, 19.03.2010 13:50
    Poze...

    Super tari pozele. Cu ce p&s le-ati facut ?

  • clarkson, vineri, 19.03.2010 14:19
    Pioneer

    Meniu in romana... nice.

  • Vasily, vineri, 19.03.2010 14:34
    poze ?????

    dupa cate "bombe" ati pus in "comentarii" nu ma mira deloc unghirile surprinzatoare surprinse! stupid!

  • COCALARU SEF, vineri, 19.03.2010 14:38
    Pt: "Land Cruiser" si "manu"

    Bravo baieti, ma si plictiseam fara voi si comentariile voastre. Pentru ceilalti (fiindca am condus 3 ani doua modele de Land Criser, si asta zi de zi prin desert, pe dealuri, pe autostrada si in oras, in Emirate): -Land Criser are performante bune pe teren accidentat si pe nisip si este foarte comod la drum lung si in oras -Fiabilitatea lasa de dorit. Verificarea se face la fiecare 5000 km si, dupa 30000 km incepi sa schimbi piesele (coroziunea in special da batai de cap, aceasta "atacand" mai tot ce e piesa in partea inferioara a masinii, inclusiv la sistemul de franare) Masini mai fiabile dar si mai performante pe terenuri grele: Mercedes clasa "G", Patrol, Range Rover, Cayenne, Hummer, mereu vechiul si proaspatul Jeep. Personal consider ca cea mai zdrava masina pentru terenuri grele este Mercedes clasa "G" cu observatia ca este putin cam micuta la interior. X5 si Q7 au probleme la nisip dar si la urcarea in pante abrubte pe material sfaramicios, motivul fiind acela ca diferentialele nu prea stiu cum sa dozeze bine eforturile la roti. La capitolul diferentiale se pare ca cel mai performant este acela a lui Cayenne. Altfel spus, pentru DUSTER (care este masina Renault, totusi...), pretul versiunii de varf la 18000 EURO, in comparatie cu celelalte modele asemanatoare, pare bun. Urmeaza sa vedem confortul oferit (performantele par bunicele, conform materialului video de promovare) dar si fiabilitatea. Ce sa mai adaug? SUCCES pentru DUSTER!

  • LUCCI, vineri, 19.03.2010 15:03
    NOKIA 5110

    V-am mai spus si alta data:luati-va si voi o camera cu blitz ,nu mai faceti poze la interior cu tel. mobil...

  • ovi, vineri, 19.03.2010 19:39
    caruta

    3.0 si 400 Nm?! diesel?! pai multijetul unde e? M-am saturat de tehnologiile care proslavesc "suficienta"... Ori pui pe SINGURA masina de off-road din grup un motor cu toata tehnologia de care esti in stare, ori recunosti ca faci ceva ieftin ca sa vinzi la saraci...

  • ARO 4X4, vineri, 19.03.2010 19:53
    ARO 4X4

    Mai bine imi cumpar ARO 4x4

  • jonny, vineri, 19.03.2010 20:44
    imi pare rau pt voi

    eu cred ca voi nu intelege ti ce inseamna masina de teren, toate exemplele voastre sunt stupide chiar mai rau, nu vreau sa supar pe nimeni dar in afara de defender si G-ul, PE PRIMUL LOC IN LUME ESTE MARCA JEEP CU SUSPENSIE SI TRACTIUNE INDEPENDENTA PT FIECARE ROATA SI MULTE ALTE CHESTII. CAND VINE VB DE UNGHIURI EL ESTE SINGURUL CARE POATE SA ABORDEZE UN COPAC FRONTAL SI SA SE URCE PE EL PANA SE RASTOARNA. EX: RANGLER, SAHARA. SI RUBICON. ALTA MASINA BUNA ESTE MASINA DE ARMATA DE LA RENAULT CARE IL FACE PE HUMMER SI PE HUMVEE DIN TOATE POZITIILE. PT MINE IVECO ESTE O MARCA PROASTA IAR MOTOR ESTE UNUL DE TOATA JENA.

  • jonny, vineri, 19.03.2010 23:22
    pt COCALARU SEF

    porsche nu are treaba cu drumurile naspa.....el face motoare ...printre cele mai bune..dar asta nu iti da dreptul sa il lauzi atat, este ok pe sosea. dar la mine in balta nu am vazut nici un porsche sa intre pana acum. Am vazut multe touareg-uri, si multe x5-uri dar prin noroaie tot jeep-ul a fost cel mai bun, cu toate ca sunt fan BMW....iar Toyota face niste carute mari care dupa ceva mii de km incep sa troncane si sa bata de zici ca sunt carute cu roti din cercuri de butoi....din 1600 toamna. o alta masinutza buna pt teren este dacia magarus 4x4 cu garda ridicata....chiar se ridica peste asteptari prin noroaie....cei care au sunt de acord cu mine.

  • dogy, duminică, 21.03.2010 15:59
    motorul.....

    idiferent de masina care este varza ca si calitate la interior.....nu-si da nimeni seama ca motorul este pur si simplu de pe Turbo-Dailly...?????????????masina este un alt mod de a mai vinde niste tehnologie de masa invechita...nu stiu dar as putea banui ca si sasiul este tot de la un turbo-dailly scurt si chiar si suspensia......dar asta e o simpla presupunere-rautate din partea mea......

  • marius, luni, 22.03.2010 22:44

    vai c volan urat :))

  • flaviu, marţi, 23.03.2010 17:50
    hmm

    o reinterpretare a defender-ului facuta de cineva cu imagintzie slaba?

  • g, luni, 29.03.2010 14:03
    off

    Cum dracu se face ca daca privesti in zona offroad vezi, ca pondere, cele mai multe masini toyota LC, N patrol, jeep si cam atat? Restul sunt nesemnificative ca pondere in total. Iar celor ca acest individ sonky (cred ca vine de la monkey!) "X5 Ce e cu cazanu asta? Bmw-urile e cale mai tari! Un X5 face cazanu la orice ora si la orice semafor,asa ca nul mai laudatati atata!", care inainte faceau offroad cu carutele cu covirtir iar acum fac cu x5, x6 x+infinit ar trebui sa li se dea un test inainte sa li se vanda un x5, x+infinit "sa mai invatza si ei sa vorbeste/scrieste" sau inainte de a iesi pe strada sau impuscati direct, langa ochiul drept ca sa nu-i ranesti prea rau...!!! Deci off...

  • sexy braileanca, vineri, 16.04.2010 01:07
    iveco

    Conduceti un iveco... si dupa aia mai vb pana atunci suntetzi ca niste virgine care vb de sex...

  • G Klass, duminică, 02.05.2010 13:05
    iveco ?? in off road??

    M-am uitat peste comentariile voastre si 80% sunt pertinente. Dragii mei, am condus f multe masini de teren si pot spune k am ceva experienta. Am avut Patrol, Land Cruiser, Range Rover, Defender, iar anul trecut am testat si un Massif. Masina nu e rea, trage destul de bine, iar cu cauciucuri adecvate - se descurca. Dar stiti ceva? Chiar daca ar fi exceptionala ( departe de asta oricum..) nu as cumpara-o. Deoarece se fabrica intr-un nr redus de exemplare, este parctic doar un experiment din partea celor de la Iveco, pe care nu stim dk il vor mai repeta. Si chiar nu-mi doresc o masina fara istorie si background in spate, o masina despre care nu stiu daca va fi fiabila ( asta se va vedea DOAR in timp ). Concluzia mea: eu m-am oprit la un G Klass Cabrio. Nemaivorbind ca in offroad nu are rival !!! in interior este extrem de bine finisata, are piele, clima, navigatie, inclazire in scaune ( fata si spate), si este uimitor de confortabila pt o masina destinata off road. Sfat: nu cumparati Massif, nu aveti nici o garantie ca masina este fiabila.

  • andrei, sâmbătă, 14.08.2010 01:58
    piele?

    "Nu uitam nici de tapiteria din piele, foarte utila pe astfel de vehicule" wtf? nu inteleg utilitatea pielii in astfel de vehicule... Cred ca asta a fost scoasa din vre-un review al X5`ului / Q7

  • cbo, sâmbătă, 28.08.2010 12:44
    manu x5

    Nu ar fi o problema, dar sunt pline soselele cu specimene ca el , si tot timpul apar la pro tv stirile de la ora 17 pm.

  • cbo, sâmbătă, 28.08.2010 12:57
    joint venture

    De fapt modelul este un joint venture intre Iveco si Santana (Spania) , si este destinat mai mult tarilor africane si mai nou Americii de Sud si Australiei .

  • cbo, sâmbătă, 28.08.2010 13:09
    andrei

    utilitatea tapiteriei den piele este ca stergi foarte usor noroiul de pe ea. Incearca si ai sa vezi .

  • Anomin, miercuri, 15.12.2010 18:17
    >

    cazanu asta se pisa pe X5 la OffRoad , X5 e un suv de oras si foarte putin de Offroad dar ce sa stie un cocalar ..... dak te`ai uita pe net si ai vedea cum o Lada Niva isi bate joc de un X5 te`ai inchina.... asa k m`ai documenteaza`te inainte sa critici ;)

  • Anomin, miercuri, 15.12.2010 18:18
    @ Manu

    pt manu ;)