Interior
Imediat ce deschizi uşa noului Citan dai peste un iz care îţi pare cunoscut. L-ai mai simţit undeva. E chiar cel din Kangoo. Te freci puţin la ochi pentru că sigla de pe volanul îmbrăcat în piele încearcă să te convingă că de fapt te afli într-un Mercedes.
Parfumul franţuzesc persistă şi după ce închizi uşa şi dai peste plasticele dure şi puţin cam neprietenoase. Te întorci cu mâna pe volan, la aceeaşi piele moale. E o discrepanţă pe care nu o înţelegi, dar cu care o să te obişnuieşti.
Interiorul este tern, fără sclipiri, ca în cazul oricărei utilitare. Sunt multe asemănări cu fratele francez, chiar şi mânerele interioare de deschidere a portierelor.
Ergonomia este identică cu cea de pe Kangoo, exceptând comenzile pentru ştergătoare, poziţionate pe aceeaşi baghetă cu cele ale luminilor, nimic străin pentru utilitarele Mercedes. Sunt însă şi zone unde lucrurile stau mai rău. Este cazul sistemului audio, unde butoanele au fost făcute parcă pentru mâinile delicate ale unor copii, nu pentru degetele aspre ale unor adulţi.
Şi pentru că tot am ajuns la adulţi, trebuie să precizăm că varianta pentru pasageri, Combi, este suficient de generoasă pentru cinci pasageri. Portbagajul este de asemenea încăpător la cei 685 litri oficiali şi poate fi transformat în benă prin rabatarea simplă a banchetei spate.
-
Rares, luni, 25.02.2013 16:48
Renault - imbracat in Mercedes cu adaosul comercial. Si atunci revin si ma intreb - oare Renault este atat de prost pe cat se spune? Sincer nu cred ca stau cei din fabrica sa dezvolte un alt motor pentru Mercedes. Costa mult prea mult sa dezvolti un motor nou. Si mai am o intrebare - de ce trebuie sa ma iau masini germane ?
-
ScorpyonVAG, luni, 25.02.2013 17:06
De ce ati dat 4 stele, iar la Dokker 3.9 ? Tot voi ati spus ca Dokker la performante atinge o viteza maxima putin mai mare. Iar daca ar fi sa comparam preturile, Dokkerul este cu cateva mii mai ieftin si ofera acelasi motor, dotari,etc , toate la un pret mai mic. Si ca nu mai zic, ca mai frumos arata Dokkerul. Interesant punctul vostru de vedere.
-
citan, luni, 25.02.2013 17:33
greu la deal cu boii mici Tinand cont ca renault nu are prea mare acces la piata germana acest cal troian este solutia ideala. Renault isi va vinde motoarele acolo unde nici nu visa. Si dupa cativa ani cand mustata murdara de la carnatii cu bere va intelege ca inima mercedesului este una frantuzeasca, ei, atunci nu va fi decat un pas pentru ca renault sa isi gaseasca un loc confortabil sub propriul nume
-
LUCCI, luni, 25.02.2013 17:43
Sa inteleg ca in curand vom vedea pe strada Renault GLK ? Koleos oricum e un circ, numai masina ,nu!
-
@citan, luni, 25.02.2013 17:47
Si tot asa vor face si la clasa premium, un model de clasa mare pe platforma actualului E si oferit la cateva mii de euro mai ieftin, si uite asa mancatorii de carnati vor cumpara si renault premium la greu, dar cred c-ai mancat prea multa branza frantuzeasca mucegaita, renault kangoo nu se vinde rau in germania, deci nu stiu dc s-ar vinde mai bine varianta cu sigla mercedes si cateva mii de euro mai scumpa, cand vine vorba de utilitare nu sunt asa pretentiosi nemtii. CUm merg vanzarile renault, cam slabut nu? Lasa ca acum cu noul timbru de mediu va fi o revigorare nemaintalnita, o sa explodeze vanzarile. Voi astia vanzatorii de renault nu puteti sa va ascundeti indiferent de numele folositi, aveti un stil unic, arogant si le stiti pe toate.
-
Andi, luni, 25.02.2013 17:54
I can't belive it... Oare ce-au avut cei de la Metz, nu mai aveau ce manca de s-au hazardat la asa "proiect"?... Un pic jenant, cred...
-
ScorpyonVAG, luni, 25.02.2013 17:57
Am uitat ceva: Cand te uiti intr-un showroom si vezi acolo: NOUL ML, GL, E, S, A, B, toate premium, care arata PREMIUM, materiale de calitate, etc... si dintr-o data vezi un Dokker printre ele care da senzatia de ieftin, ofera o atmosfera bestiala.
-
citan, luni, 25.02.2013 18:03
@@citan imi pare rau pentru tine. Nu lucrez la renault si nici n-am renault am incercat sa dau o explicatie plauzibila. Dar daca e sa comentez comentariul tau vad o unda de invidie, Pe tine te roade ceva. Daca singura ta concluzie e ca eu as lucra la renault insemna ca suferi de vreo boala ceva...iubirea de vag, ceva? ura viscerala fata de marca frantuzeasca? hai mergi de invarte cercu in alta zona si "iubeste-te" prin locurile mai ascunse privirii si soarelui
-
@citan, luni, 25.02.2013 18:09
Nu am ura de vreo marca, dar bine ca nu ai tu ura de altceva, mancatori de carnati cu mustata murdara, ooo, cal troian in curtea nemtilor, observi asa un complex si-o ura impotriva nemtilor?:) . Daca erai obiectiv nu aveai aceste aprecieri de 2 lei, vorbeai strict de acest model, dar asa...
-
citan, luni, 25.02.2013 18:30
1. mancatorii de carnati...este un apelativ acceptat 2. cal troian ar fi strategia francezilor de a patrunde pe o piata unde nu au succes (poate ca dacia se vinde ok, poate ca si kangoo este ok in vanzari) dar oricine cu mintea intreaga isi doreste mai mult. Atat timp cat este singura piata din Eu care nu a primit croseul crizei mi se pare fireasca asemnarea cu strategia grecilor. N-am nimic cu nemtii dar nu ii pup in dos doar sa fiu pe placul unora, cu atat mai putin pe al tau. PS. sunt fan Mercedes si contrar parerii celorlalti nu cred ca modelul asta low-cost va avea un efect negativ asupra imaginii Mercedes
-
@cita, luni, 25.02.2013 18:36
Ok, am inteles, nici eu nu-i pup in dos pe nemti dar mi s-a parut ca-i pupi tu pe francezi, scuze atunci.
-
Bau_Bau, luni, 25.02.2013 18:38
O masina care clar seamana mai mult cu un Renault dacat un Mercedes . Mercedes si Renault au semnat un contract, Renault va furniza motare de cilindree mica catre Mercedes (lucru care lipsesa la Mercedes) dezvoltarea unui motor costa si Mercedes va oferii la schimb trenuri de rulare (punti pentru Renault ) asta se numeste golbalizare . Motoarele de origine Renault se gasesc si pe modelele Mercedes clasa A .Cine mai crede ca are masina nemteasca sau frantuzeasca se inseala . Toate componentele sunt prosuse in lumea larga doar se ansambleza intr-o anumita locatie. Lucru valabil pentru toti producatorii europeni.
-
BaditzaEx, luni, 25.02.2013 18:57
pe subiect : nu gasesc diferente majore intre acest Citan si Dokker decat la pret, astfel gasesc comentariul lui ScorpyonVAG excelent !!! p.s. daca o sa vedem acest Dokker cu sigla stelei in 3 colturi , inseamna ca avem multi parveniti ce ne respira aerul in rromanika sau/si Laszlo Tokkes inca din tinerete s-a implicat trup si suflet in cresterea demografica a maghiarimii
-
@@citan, luni, 25.02.2013 19:14
thumb up!....mai rar Important e sa ne citim comenturile cu detasare. Poate putin relash nu strica nimanui, n-avem nimic de impartit si nici posturile de pe AM nu ne tin de foame. Problema e ca romanii se simt imediat jigniti si amenintati in orgoliu si propriile gusturi daca exista o parere contrara.
-
g, luni, 25.02.2013 19:51
Ce seamănă cu kangoo
-
Mafia, luni, 25.02.2013 22:05
EE ce naiba.Deja daca scrie '' MADE IN GERMANY '' e ca si cum ar fi o bucata de rai,restul sunt doar niste topoare sau ''lighiane''.Ce e '' MADE IN GERMANY '' se vinde cel mai bine,pana si '' DELEGATII '' le cumpara,cand ies de la spitalul 9 cu certificat de nebun .Adica mai pe scurt ''NEBUN DELEGAT'' .Dar ce conteaza ca esti nebun,conteaza ca esti '' DELEGAT '',si ca mergi numai in BMW-uri '' MADE IN GERMANY '' :))=))
-
Ha, marţi, 26.02.2013 09:57
@mafiotule tu chiar ai inteles ce ai spus acolo?
-
gp, marţi, 26.02.2013 11:29
TIGANIE mai pe romaneste...pacat de mercedes ca si-a patat reputatia cu asa o porcarie de model.
-
Edi, marţi, 26.02.2013 16:26
Ce-l mai PROST motor produs vreo data este acest nemaintalnit 1.5dci, cum naiba tu Mercedes sa te injosesti sa pui asememea porcarie de motor pr masinile tale. Daca un proprietar de Citan i se strica motorul in strada el nu zice ca Renaultul e panarama zice de Mercedes ptr ca el de acolo a cumparat masina si in felul acesta pierde-ti clienti.
-
Alex, marţi, 26.02.2013 17:37
@Edi 1.5 dci a fost un motor prost din cauza injectiei (pompa + injectoare) in momentul de fata s-au schimbat datele problemei. Crezi tu ca mercedes isi v-a strica reputatia pentru un motor?
-
Gabi, marţi, 26.02.2013 17:57
@Edi Ce-l se scrie cel vreo data se scrie vreodata pierde-ti se scrie pierdeti @Alex v-a se scrie va Ma mir ca nu v-ati pus cratime si la nume
-
cippi, marţi, 26.02.2013 20:50
Mercedes cu Mp3 player Daewoo care se punea si pe vechiul logan ph2. tare sau ce?
-
lorinczi.thomas, marţi, 26.02.2013 21:44
13 cuvinte: Cel mai tamp cockpit pe care am putut sa il vad pana acum!! Cum poti sa pui un cockpit de nivelul Daciei Solenza (pana si acela este mai ergonomic), un motor slab ramas in timp, semnalizare laterala IN ARIPA, niste amarate de becuri, clantele la echiparea de baza din plastic prost negru, protectiile usilor iesite in exterior, cadrane de Logan 2012, plastice proaste. Facut in graba doar pentru negativisti: sistem de climatizare cu comenzi a la Renault Megane 2005. Probabil ca un sistem de navigatie (3-4 inci!!) nu ar avea loc. Mercedes are cativa limbrici in partea dorsala.
-
LUCCI, marţi, 26.02.2013 21:47
Edi,motorul chiar nu e prost ; cu o turbina din metal si nu din carton impreuna cu injectoare compatibile, sigur va face cariera! Problema la francezi este ca daca fac un lucru bun au grija sa -l accesorizeze cu rahaturi astfel incat acel intreg sa cedeza mai repede decat e norma,l ca sa te bage la cheltuiala, sa aiba ei de ce sa produca.
-
luca, marţi, 26.02.2013 21:48
jenant...ia dati zoom la portbagaj....ia vedeti plafoniera de logan pe post de iluminare portbagaj.....ia dati zoom la centrui...sunt facute la BRASOV de la Logan...ia dati zoom la bord....cd player de la Logan...ia dati zoom la aeratoare...la bord....la scaune...motor...caroserie....toate sunt facute de RENAULT CORPORATION....adica la noi la centrul de desing BUCURESTI. Cei care au facut DOKKERUL nici nu se gandeau ca o sa aiba sigla de mercedes.... CU TOATE ASTEA IUBESC LOGANUL.....am 458000 de km, rulez in timisoara zilnic....il am din 2007 e DCI cu i-ul rosu....si merge inca...de schimbat.....hoho am si uitat ce ...numa la motor si tot ceea ce ii mecanica am lasat cum a facut uzina...restul e CAN CAN. ....consumabile...plus un parbriz nou...:) ca de asa=i pe la noi cu driblura... numa bine dragii mei...si mai lasati LOGANUL in pace...sau macar DACIA....eu stiu de ce si inca cateva sute de mii.... ps...ia dati zoom la taximetristii din tara....ia ce vedeti ...LOGANURI!!!!!!!!!!!!! CATI KM AU? O GRAMADA VA ZIC EU....
-
edi @ luca, marţi, 26.02.2013 22:32
Tu esti unul dintre norocosi. Intreaba-i pe taximetristi de care zici tu cati au inlocuit injectoarele sau de cate ori le-au reconditionat sau de cate ori le-a pornit masina la a 10-a cheie. Nu mai zic ca pe acelasi logan ex: an 2007 sunt 3 tipuri de filtre de morina, 3 tipuri diferite de discuri de frana si 2 tipuri de placute de frana (asta asa informativ). Nu stiu ce au avut in cap cand cei de la Mercedes au incheiat un asememea parteneriat.
-
Bogdan, marţi, 26.02.2013 23:05
Nimic nou.Politicile astea sunt de foarte muti ani, acum mai vizibil,Si multi pasionati de o anumita marca premium gen mercedes, bmw etc descopera acum apa calda.Si nu peste mult timp acesti fani vor descoperi din nou uluiti ca pe primul plan este propiul profit si nu rivalitatea dintre marci.Transpus in politica PDL vs PSDR , PNL, se scuipa de ochii lumii dar au afaceri comune.Sa nu se inteleaga ca mercedes = renault ca masina ci comparatii asupra pretului + o marja a marcii.
-
alex, miercuri, 27.02.2013 18:17
@Gabi: felicitari domnule Pruteanu ai inviat!
-
LauCalin, miercuri, 27.02.2013 21:46
Diesel-urile care sunt si pe Mercedes si pe Renault nu sunt exact la fel. Va recomand sa va interesati pentru ca omiteti un lucru esential: 60 de piese ale acestor motoare sunt diferite in functie de sub capota care masini sunt puse. :) Inca ceva: de ce sa cumperi un Citan? Din aceleasi motive pentru care renunti la un Ducato sau un Trafic pentru un Sprinter. Calitatile acestor masini se vad (mai mult sau mai putin) de la peste 300-350 000 de km in sus. Iar referitor la cel care spunea ca Renault nu are succes in Germania si de-asta s-a aliat cu Mercedes... ce ar mai fi de zis... ne pricepem la masini.
-
Hmmmmm, miercuri, 06.03.2013 15:39
Acum pot spune ca tata are un Logan cu motror de Mertzan :))))
-
A M_C, vineri, 08.03.2013 20:32
Pe cand un Latitude cu emblema de Mertz S300Blueefficiency??
-
nicolae, duminică, 14.04.2013 22:03
hei, asta e Dacia noastra Dokker, nemti copiatori. Nu ii lasati si pe romanii sa aiba o masina doar la lor. Bine Dacia e mai mult Renault, dar merge!
Un intreprinzator,cu propia afacere,trebuie sa iasa in profit.De ce ar arunca atatia bani pe o utilitara,doar pentru ca are sigla Mercedes?Kangoo,Dokker sunt niste variante perfecte,mult mai ieftine.Hai sa zicem si Caddy,pentru cei mai pretentiosi,unde ai un DSG,si diesel de 140 cp,nu de 90.