Opel Zafira Tourer

Tehnologie

4.5

Opel a introdus multe sisteme electronice pentru Zafira Tourer, majoritatea fiind preluate de pe Astra şi Insignia. Opel Eye este o cameră de luat vederi montată lângă oglinda retrovizoare. Informaţiile primite de la această cameră sunt folosite de sistemele Lane Departure Warning (avertizare la ieşirea accidentală de pe banda de rulare), Traffic Sign Recognition (recunoaşterea semnelor de trafic şi afişarea lor pe bord), Adaptive Light System (faruri adaptive). Sistemul radar montat în grila frontală este folosit de de pilotul automat adaptiv ce păstrează singur distanţa faţă de automobilul din faţă. Senzori lateriali sunt folosiţi pentru Side Blind Spot Alert (avertizare pentru automobil în unghiul mort) şi Advanced Park Assist (sistem de asistare la parcare). Bineînţeles există şi o cameră pentru mersul cu spatele.

  • Adi, vineri, 28.10.2011 18:17
    Motor

    Desigur, acelasi motor MultiJet de la Fiat.

  • RS4, vineri, 28.10.2011 19:26

    Nici nu ma asteptam la altceva de la Opel ,decat sa faca inca o data din acest model referinta clasei. Nu prea mai am ce sa comentez, ati spus voi cam totul. Nu prea are un adversar pe masura si arata absolut fantastic pentru un monovolum. O masina de vis . Bv Opel ,asa cum ne-ati obisnuit in ultimii ani evoluati cu pasi mari si creati niste masini fantastice.Sunt atat de entuziast pentru ca de curand am achizionta o insignia opc sports tourer(cu plafon panoramic,bineinteles) si este incredibila ... pur si simplu zboara ,iar cel mai frumos sentiment e atunci cand posesorul unui seria 3/5 se uita mirat si nu intelege cum e depasit de un opel. O senzatie fantastica . :D .Ascensiunea opel e incredibila . O spun eu un fan audi convins.

  • hmm, vineri, 28.10.2011 20:15

    Eu am inteles din alte surse ca Opel Romania nu are in plan sa aduca masina in tara. Voi faceti test pe o masina care nu se comercializeaza in Romania? In fine, daca tot vbim de masini care nu se importa inca in Romania, trebuie mentionat si Grand Scenic 2.0 diesel 160 CP cu 380 Nm si sprint in 9.5 secunde.

  • Aurelian, vineri, 28.10.2011 23:51

    Eu am inteles ca tu nu ai inteles ca Opel este o marca globala ,iar Romania nu este prin Asia sau Australia (unde oricum exista Holden si Vauxhall) pentru ca Opel sa nu ia in considerare piata romaneasca,unde a avut vanzari foarte bune cu zafira actuala . Cat despre perfrmante, ok nu sta atat de bine ca C-Max ,dar in afara de asta zi-mi un capitol unde sta cineva mai bine ca noua generatie ? Bineinteles nu este Dumnezeu masina asta ,dar este si a fost referinta segmentului ,atat in materie de vanzari ,dar mai ales prin inovatii si design.Cel putin asta cred si feedback-ul general cam asta e.Ia spune-ne si noua din ce surse ai aflat tu ciudatenia asta ?

  • GsmWorld, vineri, 28.10.2011 23:57
    Renault Sceni 1.6 DCI 130CP

    Daca tot vorbiti de o masina care nu se comercializeaza in Romania as aminti Grand Scenic 1.6 DCI 130CP cu 320 NM si face 0-100KM in 10.5 sec, dar are un consum 4.4 mediu (4.0 extrurban si 5.1 urban),nu e la fel de sportiva dar e mult mai economica.

  • iar?, sâmbătă, 29.10.2011 00:56

    E incredibil cum de fiecare data cand apare o masina laudata de mai toata lumea ,vin fanii "renou'" si gasesc ei ceva prin care "renou'" e mai bun decat toate celelate marci. =))))) Sa moara greierasii daca am vazut asa ceva,aici e vb de opel zafira nu de alte masini in forma de fier de calcat.

  • scoate vata din urechi, sâmbătă, 29.10.2011 01:15
    Zdranganeli,vibratii,greierasi si alte asemenea la Opel

    http://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=194787

  • fan Renault, sâmbătă, 29.10.2011 08:38
    @iar?

    Eu nu am vazut ca fanii Renault sa exagereze calitatile masinii asa cum vad aici la Zafira... Masina e ok, dar e departe de a nu avea "un adversar pe masura" . Si inainte sa debitezi alte tampenii, arunca-ti ochii pe statisticile ADAC 2011 si vei vedea ca fata de Scenic, Zafira e mult mai slab clasat la fiabilitate / satisfactie. PS: cand renault inventa monovolumul, opel se scarpina in fund, asa ca...

  • renou' cazan, sâmbătă, 29.10.2011 13:18

    cand opel facea masini , renou' nu avea nici onoarea de a fi cea mai penibila marca auto din europa. asa ca...greierasii sunt mult in urma tati

  • =)))) Renault are drept de aut, sâmbătă, 29.10.2011 13:23
    sa-i dam cezarului ,ce-i al cezarului

    zdranganeli ,troncaneli,greierasi plus arcuri ca zbarnaie in volan la superoferta =)))))) http://www.reno.ro/Zgomote-interior-Greierasi-t41135.html http://haioase.hartancui.ro/raspuns-haios-renault-la-problema-greierasi/ http://www.reno.ro/index.php?showtopic=40526 vad ca aveti si un topic in exclusivitate despre greierasi =)))))))))) tare

  • Pablo, sâmbătă, 29.10.2011 14:17

    nu sunt fan opel, nu imi place in mod special zafira ,dar daca ar fi sa aleg un monovolum in momentul de fata zafira ar fi in capul listei pentru ca arata superb ca nici una din aceasta clasa. Cat despre renault,ca marca e ok sunt fiabile in general masinile lor dar chiar nu inteleg de ce aduceti in discutie alte marci/modele cand subiectul este altul ? Asta chiar mi se pare fara nici un rost. Discutia se vrea una despre acest test si despre defectele/ calitatile modelului in cauza.

  • opel mopel, sâmbătă, 29.10.2011 16:10
    S-a ajuns saracul... nu mai e masina saracului! e masina saracului parvenit

    Hai mah copii, duceti-va la culcare... Scenic e nava spatiala pe langa opelul asta si n-are bordul copiat la indigo dupa alte modele ca Zafira. Penibil? ce putea fi mai penibil decat sa te plimbi mandru intr-un Opel Frontera 4x4 (cica!) in care zdranganeau toate? Apropo isi mai aduce aminte cineva ca Opel are si un urmas pt Frontera, numit Antara? Nu! Lumea vrea sa uite ! probleme cu nemiluita...motoare slabe, putin fiabile, cutie automata problematica, probleme la sistemul de directie, valoare foarte mica de revanzare etc. Si lista esecurilor poate continua: agila, signum, omega etc. La sfarsitul anilor 80, inceputul anilor '90, Corsa, Ascona, vectra A sau Omega erau "no name-uri" pe langa cat de iubite erau R5, Clio, Renault 21 sau Renault 25. Asta doar din ce tin minte... ca daca e sa ne intoarcem si mai mult in istorie, e chiar mai nasol pt opel... deci cine-i penibil?

  • renou' cazan, sâmbătă, 29.10.2011 17:11

    ia-ti cazanu' si du-te cu coaja ta. cu ce compari ma tu omega greieras frustrat? Cand facea Opel masini ,dacia pardon renou nu era nici pe teava . te inteleg daca ai vreo trasura de megane sau alte javre dastea dar nu fii absurd . Opel este o marca cu mult peste renault . Zafira a avut si are vanzari care i-au permis si un OPC pe cand renault cu ce se lauda cu hidosenia avantime? =))))) cutia de carton cu roti. hai ma vezi de treaba si stai in banca ta ca citroen si peugeot sunt pe langa voi cum e panasonic pe langa aiwa .=))) bafana bafana si CIOCU MIC TATI !

  • antonny, sâmbătă, 29.10.2011 19:17
    *****

    Domnule Dragos ati dat cativa concurenti dar chevrolet orlando de ce nu face parte ???Chevrolet Orlando 2.0 d cu 131 cp si 163 cp .....

  • mopel, sâmbătă, 29.10.2011 20:34
    "nema" cultura auto

    Ce OPC mah?! Face ceva cu presiune RenaultSport pe OPC :)) Mai radical cu un monovolum decat RenaultSport, n-a fost nimeni de-a lungul istoriei. In 1995, cand OPC nici nu era pe harta (nu se inventase), RenaultSport uimea lumea auto cu Espace F1 ce avea motor de Formula 1 de 3.5 litri si peste 800 cp. La vremea aia era o minune tehnica. Avantime? Avantime arata super, dar era mult prea SF pentru era in care a aparut. Avantime a fost un concept-car in stare pura. Cine avea in 2000 plafon panoramic (cel mai mare din lume) si motor 2.0Turbo 170cp sau 3.0 V6 la un monovolum? Nimeni ! Inginerii Opel n-aveau cunostintele specifice, nici imaginatie si nici "cojones" sa incerce asa ceva.

  • BBR91, duminică, 30.10.2011 08:53

    Haha intotdeauna se trezesc astia cu masinile lor de plastic frantuzesti. Orice masina s-ar face in lume, Renault are un echivalent mai bun, nu? :) Toata lumea si-a luat Clio si Megane cu programul Rabla si acum au impresia ca sunt cele mai bune masini din lume... Anyway, interesanta masina, frumos review. Pacat ca nu aveti poze facute de voi.

  • mazda, duminică, 30.10.2011 10:25

    dar la Mazda5 nu se gândește nimeni? dk vorbim de fiabilitate, atunci japonezii sunt pe primul loc

  • OVIDIU, duminică, 30.10.2011 10:31
    OPEL

    NU SUNT FAN OPEL NICI RENO IMI PLACE MASINA ESTE CEVA PLACUT LA VEDERE IAR TEHNIC ESTE IN TOP PREFER C4 PICASSO

  • c 20 let, duminică, 30.10.2011 10:42

    lasa-i tati ca pur si simplu ii roade invidia de au poluat subiectul asta dspre cazanele lor , cred ca cocalarismul si invidia in cazul lor s-a luat de la fanii vw unde passatu' e masina suprema , uite ca vin si micutii astia si se lauda cu ce ? cu cea mai slaba marca din europa cel putin. Cum sa lauzi o marca ce la interior iti pune 3 butoane doua suruburi si un volan =)))) . Cat despre cultura auto , tinere virgin..intr-ale automobilismului , opc nu era in 1995 dar cu mult timp inainte ca voi sa stiti ce inseamna un 2.0 turbo opel avea linia sport GSI . Stiu e greu sa vezi lucrurile intr-un mod corect cand tie ti se pare ca renault e o marca....auto. Tu compari istoria opel cu amintirile renou? =))))) Avantime? du-te ma cu fiarele tale de calcat ,avantime ,vel satis si megane primul htachback cu fund =)))))) . Cand opel scotea cea mai aerodinamica masina din lume ,renault era la coada vacii tati. Iti spune ceva calibra ? prin 90 asa c20 let. cam cu 5 ani inte sa te lauzi tu cu motor de 2 litri turbo =))))) . vectra turbo 4x4 ? kadett gsi ? opel omega lotus ? opel speedster ? opel manta ? cu ce puteti voi sa va raportati la masinile astea ? cu aberatii. Opel a avut mereu cojones ,dar ce sa ma astept de la voi

  • cateva intrebari, duminică, 30.10.2011 11:22

    Unde e Opel si unde e Renault la vanzari in romania? Dar in Europa? In Europa in 2010, la vanzari Opel e pe locul 5, iar Renault pe locul 2 Cota de piata 2010: Renault - 8.1% Opel - 6.2% Vehicule Comerciale - Europa 2010 Renault ... locul 1 (291.827 unitati) Opel......... locul 9 ( 79.912 unitati) Utilitatre opel, care si alea sunt facute dupa renault... Alpine A110, R8 Gordini, 12 Gordini, 5 Alpine/Alpine Turbo, 5 Turbo 2,5 Gt Turbo, Clio Wiliams vs. ce la Opel? Calibra si mai ce? Si ce competitii a castigat Calibra? Calibra la sporturi cu motor e zero barat. Ca aerodinamica, Renault a agitat spiritele cu mult timp inainte de Calibra, cu Renault Alpine A110 prin anii 60. In anii 60-70, Opel inca facea cutii pe roti (ascona, rekord etc), asa ca ei erau cei care trebuiau sa ia lectii de aerodinamica de la Renault.

  • haha, duminică, 30.10.2011 15:09

    hahaha ..buna..buna asta =)))) deci cum sa ai o masina cu numele renou ? suna infect ... o singura intrebare : cand o sa aiba si renou o masina precum opel gt ? cand opel scotea astra gtc renou avea un fier de calcat sinistru numit megane 1 . cand au vazut frantuzii ce bine arata si ce apreciata e au copiat si ei saracii ,ca in afara de unghiuri de 90 de grade si maxim 5 butoane in pe bord ca la logan"ei nu poate" . sa fim seriosi totusi... poti compara astra cu megane sau antara cu ;)) koleos ? opel e superioara ,iar ca si habitaclu e cu 10 ani peste renault. las-o mai moale ca ati ramas de caruta in europa . peugeot si citroen sunt superlux pe langa renou. incepeti prin a va schimba numele asta de ghena si poate lumea isi va schimba perceptia de marca superlow cost.

  • Serd, duminică, 30.10.2011 15:53
    "ha ha incompetent"

    Opel GT se trage din spiritul Renault SPORT !!!

  • opel wst, duminică, 30.10.2011 16:07
    best Zafira

    Lasati ma fratilor cu reno-ul vostru facut prin Turcia , la Mioveni , si Iasi . Aia este masina . !Daca stiti vorba romanului -Nemtul tot neamt ramine .- Acum revin la Opel . Una dintre masinile care imi ajung la inima . Opel Zafira. Superbe poze. Felicitari celor de la Opel

  • renou' cazan, duminică, 30.10.2011 16:34

    haha ... vorbeste gura fara tine ...opel gt are adn-ul corvette si design-ul a fost creat de francezi,dar care aveau contract cu opel si nu aveau nici o legatura cu renou ... hahaha ce terminat =)))) iar opel gt 2007 cu tractiune spate scoate dintr-un motor de 2 litri 265 cp ...cu cat se lauda mopul de mopel ? a da cu 170 de cai dintr-un motor de 2 litri ..mda asa ziceam si eu.

  • Ce-mi place!, duminică, 30.10.2011 18:18

    Ce-mi place! Au ajuns fanii celor mai slabe 2 marcin din Europa sa se paruiasca!

  • mopel, duminică, 30.10.2011 20:39

    Copile mai ai multe de invatat... in primul rand Opel GTC (2004-prezent) si Megane 1 Coupe (1996-2002) au activat in ere diferite, in al doilea rand tu faci confuzie intre Megane 1 si Megane 2 bicorp (cel cu spatele taiat) si in al 3-lea rand megane bicorp a fost intotdeauna facut in Spania (nu ca in turcia ar fi fost vreo problema). Megane 1 a aparut in 1996, fiind urmasul lui Renault 19, iar designul era mult mai placut ca Astra. Megane a adus multe elemente de siguranta noi la acea vreme. Iar Megane 2 RS, poate nu arata prea grozav cu spatele taiat, dar era mai masina de 1000 de ori decat Astra GTC. Asta NU inseamna ca Astra era masina proasta. Din contra, era masina ok. Dar... in 2004 cand a fost lansata versiunea Megane RS la prima zvacnire iti lasa cu curu-n balta orice Astra GTC, fie si cu badge-ul OPC. Da, fierul de calcat ! Ca fiabilitate si tinuta de drum, hatch-urile Megane 1&2 au fost si sunt masini de masini... Cine are asa ceva, stie ce vbesc.

  • victor_18, duminică, 30.10.2011 22:03
    oooooopel

    un monovolum de referinta ar mai fi HONDA FRV iar cat despre motoare (2.0 si 265 cai nu sa spus si cu 2 turbo) honda pe S2000 are 2.0 aspirat cu 240 cai, oricum in momentul de fata cine vrea un monovolum nou nse pare ca acest OPEL e cel mai........de ales

  • unckle, duminică, 30.10.2011 22:09

    interesant sir de comentarii, de multa vreme fanii renault nu au mai iesit la lumina :) la subiect : interesanta interpretare a temei Volt, arata chiar bine. la adresa reno vs restul : cred ca s-a aflat prin lume cum ca renault are concurenta pe cam toate masinile pe care le face... si sunt destul de multe situatiile in care concurenta apare in statistici si topuri pe locuri superioare ... deci, mai subtire baieti, ca probabil sunteti parte din grupul de norocosi care nu si-a amanetat casa pentru a repara un renault (sau opel, ca nici cu aia nu scapi prea ieftin)

  • =))), duminică, 30.10.2011 23:44

    ce ma? voi comparati opel cu renou? ahahahahahahaha ... vai dar ce de manute rosii =)) ce-ati facut carutasilor v-ati chemat toti taximetristii cu logan si clio sa voteze cu voi ? renou e o ghena de marca cu niste plastice si zgomote penibile, nu mai vreau sa aud niciodata de marca asta si nici de service-urile lor de tot kkt-ul. bleahh

  • Clar..., luni, 31.10.2011 00:07

    Dupa felul in care scriu, astia cu Opel n-am mai mult de 15-20 ani si 8 clase terminate

  • BBR91, luni, 31.10.2011 00:47

    @unckle O sa te gaseasca mort cu un romb facut cu sange pe frunte :) Sunt fanatici astia, degeaba...

  • unckle, luni, 31.10.2011 08:38

    meriti premiul pentru comentariul lunii :)))

  • @BBR,unckle, luni, 31.10.2011 09:47

    ati vazut ce s-a intamplat aseara la petrolul - steaua asa ca aveti grija ce comentati. am inteles ca cei galeria petrolului sunt posesori de clio si twingo , galamaz face parte din clubseat si daia a patit ce-a patit =))) cu fanii renou nu-i de gluma

  • blair, luni, 31.10.2011 14:43
    wtf!?

    au ajuns sa se certe fanii Opel cu fanii Renault - vorba lui Pancu - "mortii cu ranitii"

  • OPC, luni, 31.10.2011 15:43

    astia cu marca purtatoare de greierasi luati-va tati spatiu pe un subiect despre carutele voastre ca aici se vorbeste de o masina ,nu de care greieras tipa mai tare. poti sa compari vreodata astra cu megane ? cum arata astra si cum arata megane cu interiorul ala penibil si aspectul de ieftin e cea mai slaba oferta din clasa . apoi ce sa mai vorbim de laguna vs insignia - laguna e o alternativa la fiat linea ,hai la un ford mondeo mai vechi .in comparatie cu astea mai merge dar ca sa compari insignia (masina anului) cu laguna (no name) asta e chiar penibil. insignia are puteri intre 100 si 325 de cai. laguna ? de interior nu mai zic. tipic reno cu 3 butoane un ecran de pager si un volan. opel astra gtc a iesit cu mult inainte de actualul megane coupe fiind copiat de frantuzi cu spatele acela tipic gtc-ului. astra twin-top a fost primul cabrio cu acoperis rabatabil din 3 parti iar ca feeling general si aspect nici nu se poate pune langa megane cc care este o copie foarte ieftina a lui peugeot 307 cc . opel gt a da...stai ca nu are un concurent de la renou ca astia sunt marca low-cost uitasem. cat despre opc - hehe se stie ca ii da fum oricarui concurent avand cel mai mare cuplu din 2 l si un aspect mult peste megane . are calitati de circuit megane ? bun ia-ti-o special pt circuit ,eu pe strada in orice situatie as fi nu o sa iau curba la 130 cu acceleratia la podea,doar daca sunt extrem de idiot. voi asa faceti de laudati singurul lucru bun din megane ? am mers cu astra opc si sta excelent pe curbe.dar efectul de turma marca clarkson ar trebui sa va contamineze si cand a raspuns despre renault megane sedan - rubish. la tatz ni greu =)))

  • marius, luni, 31.10.2011 15:58

    Diferenta dintre astra si megane ? iat-o http://www.youtube.com/watch?v=b0muLmdpBEY

  • Thor, luni, 31.10.2011 16:14

    Foarte frumos Marius. Filmuletul caracterizeaza perfect reno :)))

  • Andy, luni, 31.10.2011 17:16
    Zafira

    wow.. arata bine rau, design reusit atat la exterior cat si la interior, farurile au un design care se continua excelent cu restul caroseriei

  • dumy78, luni, 31.10.2011 20:53
    @OPC

    "astra twin-top a fost primul cabrio cu acoperis rabatabil din 3 parti"???? Prietene, ai auzit de SLK???

  • OPC, luni, 31.10.2011 21:55

    prietene , ai vrut sa pari destept si ai cazut de ...fan renou =)). tu cu gura ta ai zis astra twin-top a fost primul cabrio cu acoperis rabatabil din 3 parti"???? RASPUNS : DA ,DEOARECE MERCEDES SLK A AVUT ACOPERIS DIN 2 PARTI FIIND MAI MIC ,ASTRA AVAND 4 LOCURI A FOST PRIMUL CABRIO CU ACOPERIS HARD TOP RABATABIL DIN 3 PARTI ..asa pe burta ca-i apa mica ;))))...PRIETENE

  • Reno = greierasi, marţi, 01.11.2011 12:54
    in stalpi, spate la casetofon, haion, bord etc.

    ba voi cand va urcati in masina nu vedeti ca va troncane totul prin ea? serios acuma, nu vedeti ca aveti aripi din plastic (bmw, peugeot, si unele opeluri le au din fibra de sticla), voi nu va vedeti cum arata un reno din 2011 pe langa un opel din 2011? ganditi si voi inainte sa scrieti ceva.

  • hahaha, marţi, 01.11.2011 14:02

    n-ai cu cine , marca-troaca renou e o gluma sinistra pe langa orice concurent serios , cu interioarele alea cu 3 butoane si un volan mai ai si curajul sa comenteze . baga-ti capul la cutie si stati cuminti acolo pana aveti bani de o masina adevarata

  • @mopul admirator de greierasi, miercuri, 02.11.2011 14:34

    Ce spui tu de antara ? crezi ca vreodata in viata asta poti sa aduci macar in discutie vreun renault langa un opel ? renou e atat de slab din toate punctele de vedere incat chevrolet aveo e un super lux pe langa clio. iar antara hehe ..e ozn pe langa kkoleos ,cea mai sarmana incercare de suv. are o forma de cartof bine definita si arata ca orice reno neterminata ,dar cireasa de pe tort e interiorul cu ajutorul caruia se bate cu dacia duster care este o masina chiar ok pentru ceea ce se vrea . De ce nu da si reno o masina pentru presedinte cum face citroen ? pai cine ar merge cu cea mai jenibila marca din europa. ? nici macar francezii. =)))

  • Radu, vineri, 18.11.2011 11:25
    Excursie

    un monovolum iesit din tipare, imi place aspectul exterior indraznet care pastreaza o armonie cu ceea ce se afla la interior, o masina de familie reusita

  • Coco, miercuri, 23.11.2011 18:07
    Like

    felul in care arata mai ales privita din partea frontala ... foarte bine realizata, interiorul ma incanta la fel de mult impreuna cu toate gadgeturile de care dispune

  • Big Family, joi, 24.11.2011 12:29
    Family

    pentru o masina de familie este mult peste medie, are stil, eleganta, motorizari bune

  • Power, vineri, 25.11.2011 10:53
    cp

    2.0 CDTI,,165 cp?:) pai la puterea asta nu mai seamana deloc cu o masina clasica de familie

  • Zafira, luni, 28.11.2011 17:32
    Zafira

    trebuie sa recunosc ca nu ma asteptam la un design asa reusit din partea opel pentru un monovolum

  • Danciu, luni, 12.12.2011 16:12
    nice

    eu am o zafira din 2008 si trebuie sa recunosc ca in comparatie cu ce vad aici nu o mai recunosc :)

  • vw, marţi, 03.01.2012 23:39
    vw

    daca opelu e firma buna ce sa mai zik de volzwagen passat de 1,9 tdi 131 cp care da clasa la 1000 de opeluri;)

  • cosmin, vineri, 17.02.2012 10:37
    Zafira Tourer

    in pri mul rand as vrea sa nu mai comentati despre reno k e mai bun k e mai nuj cum...etc..asai romanu se baga unde nui fierbe oala...inainte de a spune locul pe care este pozitionat un grand scenic ia ganditiva la tot ce inseamna reno-io as zice k reno e varianta premuim a daciei noastre de azi...oricum la opel nam ce sai reprosez si cevade semnalat redactiei:dak ati observat,nu mai are atatea butoane k insignia,astra etc...si in plus arata kiar f bn,de 10 ori mai bn k reno grand scenic+k este park mai tinereasca dekt el,are un aer mai de anii in care ne aflam(dar peste cativa ani no sa ne mai uitam la ea deoarece vin japonezi cu ale lor nave spatiale..).oricum o msina bn facuta atat la int cat si la ext.poate dak avea si sistemu de la meriva flex doors era exceptionala!!!BV OPEL!!!in sfarsit pot cumpara familistii ceva care s le placa cu adevarat.bv tot asa!!!astept si un comparativ cu grand scenic k s inkida gura carcotasilor!