Motor / Transmisie
Un monovolum de acest tip va fi întotdeauna căutat de familiști pentru a prelua funcția de ajutor al familiei, deci în mod evident cea mai căutată motorizare va fi una diesel. Ei bine, dacă în testul nostru în premieră efectuat la lansarea de presă din Germania am vrut să vedem cum se comportă versiunea de 165 de cai putere a motorului CDTI de 2.0 litri, testul din România ne-a pus față în față cu același motor, dar într-o versiune ceva mai cuminte: 130 CP și 300 Nm. Este cea mai potrivită motorizare pentru familiala germană.
Cuplat cu o cutie manuală cu șase trepte, motorul diesel al celor de la Opel este interesant pe șosea. Dacă primele două trepte sunt mai lungi și dezvoltate astfel încât plecările de pe loc și mișcările prin oraș să nu consume foarte mult combustibil, treptele mijlocii își fac cunoștință cu un Zafira Tourer destul de bine înfipt. Cu patru persoane la bord, modelul german este zglobiu în depășiri, trage când ai nevoie de mai multă energie decât în mod normal și dă impresia că are la dipoziție mai mult de 130 de cai. O alternativă foarte interesantă în gama modelului și în segment în general, mai ales pentru că foarte mulți dintre competitori preferă să renunțe la acest nivel intermediar de putere și să ofere fie 150 de cai, fie 110-115 cai pe motorizările diesel.
@Automarket asta e masina frumoasa? Am vazut si condus una dar nu m-a impresionat designul.Da are tehnologie de ultima ora in ea, este confortabila.