Tehnologie
"Noi credem că maşina nu este un iPod", au spus cei de la Opel când au deschis subiectul tehnologie. Ei spun că trebuie să poţi accesa comenzile multimedia fără să te uiţi la ecran, iar pentru asta ai nevoie de mai multe butoane, nu de o singură comandă multifuncţională. Nemţii au notat rapid criticile care vizau numărul mare de butoane amplasate pe consola centrală şi le-au reorganizat mai bine. Ideea principală este că au împărţit comenzile în două, după cât de des sunt folosite: în stânga celor două rotiţe care comandă unitatea multimedia, găsim comenzile pe care le folosim mai des, pe când comenzile pe care le folosim mai rar sunt amplasate în partea dreaptă.
Mokka beneficiază şi de cea de-a doua generaţie a camerei video frontale Opel Eye, care include un sistem de avertizare privind o coliziune frontală (FCA), sistem de recunoaştere a indicatoarelor rutiere şi sistem de avertizare privind depăşirea benzii de circulaţie (LDW).
Nu putem să nu menţionăm sistemul FlexFix, care găzduieşte o bicicletă în standard şi permite circularea cu o viteză mai mare de 120 km/h cu bicicleta montată. Cu ajutorul unui accesoriu, Mokka poate transporta trei biciclete pe sistemul FlexFix, iar acestea pot fi înclinate în jos printr-o manevră simplă pentru a putea deschide portbagajul.
Ce inseamnă subiectivitatea ... Am citit ieri un articol despre Opel Mokka de la un site celebru (cu cei 3 prezentatori britanici) realizat la același eveniment de presă. În acel articol se spunea că dintre cele două motoare testate dieselul de 1.7 este vechi, puturos și gălăgios și nu merită comandat și dacă ar fi posibil toată lumea ar trebui să meargă pe varianta 1.4 turbo. Adică exact invers de ceea ce se spune aici. Morala ar fi să nu vă lăsați influențați prea mult de aceste teste și să mergeți să probați mașina!