Opel Mokka

1.4 Turbo 140CP 4x4 Man S/S Cosmo

Performante

3.5

Mokka 1.4 Turbo are nevoie de 9.8 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, iar viteza maximă pe care o poate atinge cel mai rapid reprezentant din această gamă este de 195 km/h. Între timp, Juke poate atinge 215 km/h în versiunea de 190 CP şi transmisie manuală, respectiv 200 km/h în versiunea CVT 4x4, iar cele două versiuni sunt mai rapide decât Mokka 1.4 Turbo până la 100 km/h.

Mai precis, Juke 1.6 DIG-T cu transmisie manuală necesită 8 secunde pentru a accelera de la 0 până la 100 km/h, adică este cu 1.8 secunde mai rapidă decât versiunea lui Mokka despre care vorbim în acest test, pe când versiunea CVT a lui Juke este cu 1.4 secunde mai rapidă decât aceasta.

Mokka 1.4 Turbo este întrecut până la 100 km/h şi de Peugeot 2008 1.6 VTi, modelul franţuzesc fiind cu 0.3 secunde mai rapid.

Performanţele sunt mai puţin relevante pentru un model din acest segment, dar sunt valori de luat în seamă pentru clienţii care caută şi puţină sportivitate.

  • Raul, joi, 14.03.2013 10:44

    "Cei de la Opel ne-au spus cu mândrie că interiorul lui Mokka prezintă influenţe de la Astra şi de la Insignia. La urma urmei, nu-i nimic rău în treaba asta." Ba eu zic ca-i rau. Care-i pana la urma esenta segmentului asta? Ce vor clientii? O jucarie INCITANTA si ORIGINALA atat interior cat si exterior, bineinteles construita cu materiale de calitate superioara. Mi se pare ca GM a ratat esenta a ceea ce trebuia sa ofere.

  • Marian, joi, 14.03.2013 10:59

    Mi se par interesante butoanele de reglare a temperaturii. La ce sa mai pui un ecran lcd pt afisarea reglajului, e mai ieftin si arata destul de fain. Super tare.

  • jorje, joi, 14.03.2013 11:24

    Un test interesant, care sincer ma face sa-mi doresc aceasta masina. Ceea ce dovedeste ca articolul este reusit :). Problema este ca la peste 20,000 de euro, este mult in afara bugetului meu (si al majoritatii romanilor). Nu o sa fiu egoist sa ma apuc sa cer sfaturi despre cumpararea masinii pe site-ul AM. Pentru asta sunt locuri mai adecvate. Insa as vrea sa va sugerez sa aflati suma medie platita de romani pentru achizitia unei masini, si apoi sa testati modele care se incadreaza (cu o anumita marja de eroare bineinteles) in aceasta medie. Sunt sigur ca ar fi mult mai util decat teste cu versiuni de top sau motorizari de top. Si asta pentru ca din pacate multi nu isi permit asa ceva, sau si mai rau, fac sacrificii prea mari pentru a obtine ceea ce isi doresc. Inca o sugestie ar fi incorporarea mentenantei (revizii, consumabile, anvelope, etc...) in cadrul unui test. Impreuna cu pretul si consumul, ar da o imagine de ansamblu mai buna asupra costurilor aferente respectivului model. Garantia (discutata mai in detaliu) ar fi iarasi ceva important dupa parerea mea cel putin. Spun "discutata mai in detaliu" pentru ca nu doresc varianta comerciala pregatita de echipa de marketing a respectivei marci, si o reprezentare cat mai standardizata si realista pentru toate marcile (ar facilita compararea diferitelor modele). Eventual una care sa includa si punctele slabe, nu numai pe cele forte. Multumesc si sper sincer sa-mi luati in considerare macar partial sugestiile.

  • WOW, joi, 14.03.2013 12:00

    22.300 DE EURO ???? FOARTE SCUMPA !!!!

  • Andy, joi, 14.03.2013 14:13

    @jorje In general producatorii ofera revistelor/redactorilor variantele de top la test. Masina e ok, un pic scumpa insa pentru solutia buget exista Chevrolet Trax (ambele realizate pe platforma noului Aveo pe care o vor imparti si cu viitorul Corsa), care va veni cu aproapte toate motorizarile de pe Mokka insa va avea mai putine dotari (LTZ vs Cosmo), nu va avea optionale specifice claselor mai mari cum are Mokka iar materialele interiorului vor fi mai banale (e adevarat ca sunt corecte pentru romani totusi care nu au veniturile vesticilor) insa mult peste ceea ce ofera acum Dacia in gama.

  • @Andy, joi, 14.03.2013 14:22

    @Andy Explica-mi si mie daca te consideri cunoscator auto... pentru tine segmentul "low-cost" si segmentul "volum" sunt acelasi lucru? Am observat confuzia asta la multi. Vrei sa fii dintre acei "multi" ?

  • jorje, joi, 14.03.2013 14:47

    @Andy: sunt sigur ca asa se intampla :). Si este foarte posibil ca AM sa nu aiba optiunea de a alege alta versiune. Propunerea mea era valabila in contextul in care totusi AM ar avea posibilitatea de selectie. Interesul producatorilor este evident acela de a vinde cat mai multe unitati (cu cat mai scumpe cu atat mai bine pentru profitul lor). Insa interesul cumparatorului este acela de a gasi cel mai bun raport utilitate/calitate/pret pentru bugetul lui (oricare ar fi acesta). Tocmai de aceea am sugerat si includerea mentenantei si a garantiei in test. In plus, nu chiar toate gadget-urile prezinta un raport bun utilitate/pret, insa din pacate sunt prezentate in asa fel incat oricine si le-ar dori. Deocamdata majoritatea revistelor (online sau nu) servesc mai degraba interesul producatorilor auto decat pe cel al cumparatorilor/cititorilor. Si asta se realizeaza usor prin prezentari cu pronuntat caracter emotional (plastice fine, placute la atingere, acceleratii fulminante, etc...). Apeleaza la simturi mai degraba decat la ratiune, promitand senzatii. Si parerea mea este ca astfel de metode sunt studiate si imbunatatite de mult timp, ele fiind foarte eficiente in prezent. Asta inseamna ca majoritatea cumparatorilor pot fi considerate victime. Sunt constient ca orice publicatie de acest gen trebuie sa supravietuiasca, si nu va reusi asta facand exact ceea ce doresc mai putin producatorii auto. Problema principala este ca aici este vorba despre un veritabil razboi intre cititori/cumparatori si marii producatori. Insa e un razboi perfid, purtat prin terti (publicatiile auto). Si din pacate producatorii castiga, pentru ca noi, oamenii de rand, nu prea suntem constienti de aceasta lupta impotriva ratiunii noastre. Vedeti evolutia preturilor medii pentru o anumita clasa de masini relativ la puterea de cumparare pentru ultimii 10 ani. Da, sunt mai bine dotate, insa chiar credeti ca majoritatea gadgeturilor sunt asa de scumpe? Cercetarea se amortizeaza in timp. Si discutia poate continua....:)

  • Adm, joi, 14.03.2013 15:47

    "SUV-urile sunt precum mocasinii" - iar in dreapta daca privim masina este "facuta pentru ORAS". :))) Il intreb pe dl Toma, nu i se pare putin in neregula aceasta comparatie ?

  • BaditzaEx, joi, 14.03.2013 15:57

    f reusit articol, cred, ca este cel mai bun articol gasit pe AM in ultima vreme, felicitari AM !!!, pretul un pic cam mare pt veniturile din Romania ... dar am impresia ca Opel incearca sa avanseze in segmentul premium , cel putin prin preturi, prin acest Mokka si Adam ( distantandu-se astfel de Chevrolet ), interiorul arata bine intr-adevar dar la acest pret mi-as fi dorit sa ne spuneti daca exista o imbunatatire in materialele folosite la interior AM ( caci la pret am observat ca Opel a ridicat stacheta )

  • E moca ori nu e moca?, joi, 14.03.2013 15:58

    De ce are pret trecut in articol daca-i MOCA ??

  • slVW_83, joi, 14.03.2013 16:42

    Nu inteleg si n-am sa-i inteleg pe cei ce dau banii pe aceste pseudo-vehicule: - ruliu mare - spatiu redus - inutila in off-road - garda la sol infima - pret ridicat Mare-i gradina ta Doamne!

  • @slVW_83, joi, 14.03.2013 17:33

    Un Juke Nismo nu are deloc ruliu mare si e o jucarie de lifestyle excelenta! Ai 4x4 de top pentru siguranta si control si un look original.

  • facelift, joi, 14.03.2013 21:29

    Toata lumea spune ca masina e scumpa... fals! Ia uitati-va la TVA; cat trebuie sa pape statu' din suma aia de 22290 euro - e iaca 5350 euro... aici e problema!!!!! Dar mai e o chestie: ia sunati la dealeri Opel; s-ar putea ca pretul ala de 22290 sa scada si cu 10-12%... Interesant, nu?! Acum ma intreb : in Romanika se cumpara masini sau preturi?!

  • le, joi, 14.03.2013 21:35

    Kia Sportage 2.0 4WD Style 21000 euro asa ca mai ramai si cu 1000 euro de o mini vacanta

  • AuziHaiPa, vineri, 15.03.2013 05:43

    OMG! fratilor.... la 22k ce masina ati vrea? q7? x6? :) da stiu! noi romanii suntem obisnuiti sa cumparam o masina cu 10mii full fara piele! Noi nu cumparam masini noi...noi suntem harcea parcea cumparam ce-arunca nemtii sau ce uzeaza ei..si ne dam mari in tara noastra. OK,nici eu n-as da 22 de mii parca e cam prea mult..dar hai un 16-17mii n-ar suna urat...si asta va fi pretul acestei masini in maxim cateva luni. Pana una alta ptr domnu de mai sus.... tu compari kia cu opel? pai cate kia vezi pe strada si cate opeluri vezi pe strada? mai noi,mai rable...cate vezi? iti zic eu ....la orice ora....opel ii da flit kiei. Si nu mai veniti cu marci premium.... gen bmw,audi....si alea alea... Eu am vazut-o live....si sincer ...n-arata asa rau precum in poze....stai comod in ea...si e ok masina. Faptul ca n-as da 22 de mii pe ea.... e pur parerea mea...ca da altul bravo lui. Fiecare-si cumpara ce-i place... eu cu 22 de mii la ora asta mi-as lua kuga poftim!:D

  • Mihai, vineri, 15.03.2013 10:50

    Cand e vb de Crossovere de ce nu sunteti mai exacti legat de garda la sol....e un detaliu important pentru cine alege o astfel de masina cred !

  • Misha, vineri, 15.03.2013 11:09

    Nu sunt fan Opel insa cei de la Auto Bild, a caror profesionism nu poate fi pus la indoiala, au testat aceasta masina, pe drumuri inzapezite, la munte si au fost super-incantati. Se pare ca desi este un "suv" de oras masina s-a descurcat impecabil in cele mai dificile situatii. Carcotasilor le atrag atentia ca pretul nu este deloc mare pentru o masina 4X4, avand in vedere ca un Duster cu absolut toate obtiunile, dar care nu atinge nici pe departe nivelul de echipare al celor de la Opel, costa in jur de 18.000 de euro. Desigur ca unii opariti vor zice ca Duster merge mai bine in teren accidentat. Nu stiu cat este de adevarat dar oricum nu are nicio relevanta.

  • Cheloo X Factor pt Misha, vineri, 15.03.2013 21:17

    17.000 euro ...........fara numar fara numar .......esti praf ........fara numar ....fara numar . AM ............restrictii dure taticu ,cu aceste specimene.

  • OMG, sâmbătă, 16.03.2013 12:27

    @Misha "Priceputule" compari mere cu pere. Acolo unde se termina oferta la Duster, incepe oferta concurentei. Doar un retard se duce cu bani in buzunar ptr a-si cumpara un diesel 4x4 full-option, ca apoi sa se "razandeasca" pentru ceva mai mic 4x2, benzina! Clientii normali NU gandesc asa ! Mentalitate tipic cocalareasca! Auzi, compari segment low-cost cu un asa-zis lifestyle de la Opel ! Eu zic ca-i un punctata la Dacia faza asta ! hahahaha

  • q7? x6? Nu, sâmbătă, 16.03.2013 19:15

    La 21.000 iti poti lua un Nissan Juke 1.6 DIG-T Tekna ce are 190 CP, deci vreo 50 de cai in plus si cuplu la greu...

  • Aadidev, duminică, 17.03.2013 10:11

    Opel said: " Let's play it safe and boring " Well, in that case, i prefer Nissan Juke !

  • Paul, duminică, 17.03.2013 11:31

    Sigut un tanar poate da 22.300Euro pe o masina in loc sa mai puna atat sa asi ia o casa! sigur ca pentru oras iti trebuie neaparat 4x4! iar despre efectul de coolnes ce sa mai vorbim .... ala este musai sa fie !!! PS. un golf de ex este mult mai ieftin in sensul ca 2500 euro sunt bani in romania, si nu discutam diferentele dintre un golf si mizeria asta care vrea sa se bata cu fiatu 500, etc...

  • wake-up!, duminică, 17.03.2013 19:14

    Observ o chestie: unde e Opel sunt si cretinii care comenteaza pentru grupul renault-nissan... lasati-ne!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Juke e o masina oribila dpdv al designului. Si nu ai loc suficient in spate (pasageri si porbagaj). Daca-i ieftin nu inseamna ca-i senzational... Ce materiale are Mokka si ce plastic tare gen Logan are Juke.

  • razvanis, luni, 18.03.2013 07:15

    Fotograf de nota 10! Keep him .

  • Misha, luni, 18.03.2013 10:34

    @OMG (Om Minus Gandire) Comparam varianta 4X4 a lui MOKA cu cea 4X4 a lui Duster. Vorbeam de doua masini 4X4 si nu de clasele din care fac parte. Si raman la parerea ca, avand in vedere multiplele dotarii pe care OPEL le aduce in plus pe Moka, diferenta nu este mare. Daca visul vietii tale a fost un Duster full si acu' c-ai facut sapte credite ca sa ti-l cumperi te crezi in Defender, e fix problema ta. Nu totii cei care au avut ultima Dacie acum zece ani sunt cocalari, oricat ai vrea tu sa acreditezi ideea asta!

  • xdr, luni, 18.03.2013 14:19

    @WOW e scumpa? vezi ca si un golf 7 cu dotari bunicele sare peste 20k deci nu vad de ce nu ai alege mokka in aceiasi bani. daca va asteptati sa coste un un logan.... Greseala tipica Opel este greutatea mai mare decat ar trebui (de asta zic multi ca-s submotorizate), la design opel sta foarte foarte bine (mai ales interior). de cate ori vad un juke parca vad o jucarie turtita din toate partile, plus ca renault nu se ridica la nivelul opel

  • Posesor Juke, marţi, 19.03.2013 12:02

    Juke are materiale moi la interior. Scrieti ca sa va aflati in treaba!

  • OMG, marţi, 19.03.2013 12:33

    "Comparam varianta 4X4 a lui MOKA cu cea 4X4 a lui Duster" NU, tu te refereai in primul rand la un BUGET de 18.000 euro, iar eu ti-am explicat ca sunt pe segmente de pret diferite. Ofera lucruri diferite, unor clienti diferiti. Insasi media de pret vorbeste de la sine. Pe de alta parte diferenta "cumperi Duster ca sa te crezi in Defender" Mda, clasic Dai prea multe interpretari a ceea ce crezi tu ca se numeste "argumentare". Fii calm ! Faptul ca Duster e mai competent si mai nepretentios decat Mokka & alte asemenea masini, in conditii de drumuri grele, e un aspect incontestabil. Un aspect apreciat de multi oameni. Ciudat e ca unii se comporta de parca avem salarii de sute de milioane si sate ca-n Elvetia, frate ! O diferenta de peste 7.000 euro, adica 300 de milioane !!! intre media de pret a unui Mokka 4x4 (22.790) si a unui Duster 4x4 (15.620) CONTEAZA !!! Ar fi culmea sa ai aceleasi dotari ! Ce scrii tu e o aberatie !

  • @xdr, marţi, 19.03.2013 12:56

    Renault nu comercializeaza acum niciun suv de clasa mica, dar noul Captur va fi cu siguranta muult peste Opelul asta, iti garantez. Nissan e Nissan. Japonezii intotdeauna au fost peste Opel.