Opel Meriva facelift

1.6 Diesel Turbo (CDTI) 136CP Man6 Cosmo

Interior

4.5

Interiorul lui Meriva se află dincolo de uşile cu deschidere opusă. O inovaţie pe care am apreciat-o în momentul lansării şi pe care continuu să o apreciez şi astăzi, la jumătatea carierei. Deschiderea la 84 de grade a portierelor spate facilitează accesul pe al doilea rând de scaune.

Deşi nu fac parte din publicul ţintă (familii tinere care vor să facă un copil – baby makers şi cupluri în vârstă care se bucură de viaţă – baby boomers) pot spune că această trăsătură mi-a câştigat votul, chiar şi numai pentru că te scapă de durerile de spate (aşa zic companiile de certificare din Germania).

Aceleaşi companii de certificare din Germania susţin că planşa de bord, pe care am calificat-o de multe ori ca fiind extrem de aglomerată şi puţin spre deloc ergonomică, este favorizată de public pentru uşurinţa în utilizare. Eu nu o văd aşa. Am în continuare probleme în a mă obişnui cu amplasarea butoanelor şi consider că ergonomia este un capitol la care Opel trebuie să mai lucreze. Din fericire, la nivelul comenzilor de pe volan ea este bună.

Materialele păstrează un aspect de calitate, moale, plăcut la atingere, combinat cu inserţii cromate, iar finisajele se păstrează la un nivel ridicat. Faceliftul aduce cu sine şi renunţarea la consola centrală pentru locurile din spate, pe care glisa cotiera centrală (Flex Rail). Germanii şi-au dat seama că o podea plată ajută mai mult la transportul a trei pasageri pe bancheta spate. Spaţiul pentru picioare este bun, iar cel pentru cap la fel, chiar şi pentru persoane ceva mai înalte. Portbagajul este însă mai mic decât în cazul lui Venga şi C3 Picasso.

Închei prin a spune că Meriva este, judecând după habitaclu şi cele 31 de spaţii de depozitare ale sale, cea mai familistă alegere din segment.

  • eee, joi, 13.02.2014 12:44

    nici o poza cu portbagajul despre care spuneti ca nu v-a placut?

  • Sam, joi, 13.02.2014 13:22

    Daca ii corect ce ati scris acolo si masina chiar cantareste 1518 kg, atunci is surprins. Ii o greutate enorma pentru o masina totusi micuta. Daca stau sa ma gandesc mai bine ii cumva de asteptat daca un Adam cantareste 1100 de kg, cam cat o Vectra din generatia 95-2001. Imi plac mult masinile Opel, dar ultimele modele sunt incredibil de grele.

  • gun cometa, joi, 13.02.2014 13:58

    O tona jumate! Doua secunde ...sa trag aer in piept: AAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHA

  • luca dorin, joi, 13.02.2014 20:28

    1 tona jumate...mai tata...daca ramai fara titei ai ce impinge :)) te caci pe tine pana o misti 2 metri....Lodgy are 950 de kile...acuma nu-i tot ala dar totusi mai...19mii de euro....si peste 3 ani ii 9000 de euro pe mobile.de....hai sa avem pardonel...cam mult tata cam mult costa... Oricum am un Opel astra 1,7cdti cosmo... din 2006 ii superba masina...consum mic, etc. 300000 de km...circul mult. Opel ii o masina germana, de calitate.

  • ion, joi, 13.02.2014 21:38

    [unitatea CDTI livrează 320 de Nm începând cu 2000 de Nm.] poate 2000 rot/min

  • familist, joi, 13.02.2014 21:59

    O masinã bunã pentru oamenii civilizati.Ca posesor al uneia care tocmai a împlinit zece ani,sunt foarte multumit si nu as schimba-o decât cu aceasta din test.PS:Nu este pentru cei ce întreabã:,,În cât prinde suta?" sau,,Care-i viteza maximã?"

  • Thor, joi, 13.02.2014 23:55

    Ce daca are o tona jumate, depinde dupa care reglementari prezinta fabricantul grutatea masinii, care poate include sofer estimat la nu stiu cate kg, rezervor plin, bagaje ~50 kg etc Prinde 100 in mai putin de 10 secunde, nu ma intereseaza cate kg are.

  • @gun cometa - planeta, vineri, 14.02.2014 01:28

    asa si ? tinand cont ca are consum la fel ca celelalte din segement ba chiar mai bun desi are 40 de cai in plus nu vad care ar fi problema ? mai lasa nfs-ul ca nu iti iei meriva sa faci liniute si drag race :)

  • TC1900, vineri, 14.02.2014 14:21

    aloo, GM - cura de slabire la toata gama Opel - te rog posesor de astra h ...