Motor / Transmisie
Ne-am folosit de un propulsor care depăşeşte puţin pretenţiile unui familist cuminte şi se apropie mai mult de cele ale unui şofer cu apetit pentru demaraje în trombă sau recorduri de viteză.
Este vorba despre motorul Ecotec de 2.0 litri şi 220 de cai putere, un agregat cu patru cilindri, responsabil pentru impulsionarea unei maşini ce cântăreşte peste 1600 de kilograme. Cu un cuplu de 350 de Nm, demn mai degrabă de un diesel sănătos decât de o benzină de familie, Insignia ST punctează extrem de bine la impresia artistică între 2000 şi 4000 de rotaţii. Aici momentul motor este maxim şi dinamizează foarte bine break-ul. Resursele sunt generoase şi Insignia nu gâfâie nici măcar atunci când este încărcată la capacitate maximă.
Cei 220 de cai sunt transmişi ambelor punţi cu ajutorul unei cutii automate cu şase rapoarte. Alternarea treptelor se face liniar, pe nesimţite, confortul fiind pe primul plan. Există însă şi un mod Sport, care ascute simţurile şi ajută cutia să fie mai sensibilă la apăsarea pedalei de acceleraţie.
După o oarecare acomodare, vă obişnuiţi însă cu întârzierea cutiei în modul Confort şi ştiţi exact cum să apăsaţi pedala pentru o retrogradare puternică. Aşa că modul Sport devine doar un moft pentru excese de adrenalină pe şosele sinuoase.
-
zarnesteanu, joi, 15.03.2012 15:57Bine scris review-ul
Bravo Opel! O masina putin peste nivelul romanului de rand, dar care isi merita toti banii acolo unde posibilitatile financiare exista.
-
Decebal, joi, 15.03.2012 16:16
Opel incepe sa calce pe urmele Renault: masini care iti iau ochii prin design dar slabe pe partea tehnica. Orice ati spune consumul modelului este unul mult prea slab pentru ce ofera concurenta, iar performantele dinamice sunt inferioare. O sa argumentati ca la o masina de tipul acesta conteaza mai mult confortul dar toti marii competitori din segment ofera acelasi nivel de confort daca nu superior. Singurul atu ramane designul, pentru ca pe partea tehnica posesorii acestui model de plang de mama focului pe forumul monomarca.
-
daniel, joi, 15.03.2012 16:17
daca la consum are o stea, cum iese media de 4,2??
-
Bogi, joi, 15.03.2012 16:29Stilata
Eu am ezitat mult pana sa-mi iau Accordul, in special intre Insignia si Mazda 6. Insa acum pot sa spun ca daca as fi ales Insignia (Sport Tourer caci sedanul nu-mi place) nu as fi regretat deloc. Bineinteles, motorul diesel, nu Papa Tot asta de aici. Va spun sincer ca in realitate parca arata si mai bine. Singurul lucru care m-a dat inapoi a fost consumul (chiar si la diesel este putin mai mare decat la concurenta) si oglinzile laterale care mi-au parut mici. In rest masina e superba.
-
marius, joi, 15.03.2012 16:49eroare
ati gresit tabelul. si motorul este pe benzina, iar testul l-ati facut cu diesel.
-
davidmitran, joi, 15.03.2012 18:09Gresit
Defapt, tocmai m-am uitat pe tabelele de la Opel Romania , si masina cu 220 CP si 350 NM apare ca si masina pe benzina, si Sport si porneste de la 32 695 de euro
-
davidmitran, joi, 15.03.2012 18:14
Ei au gresit in review spunand ca este diesel , pe cand greseau doar daca spuneau ca este "CDTI" , ceea ce in titlu nu au zis
-
SaabCuantic, joi, 15.03.2012 19:42Saabofobia, un trend ?!
Insignia, cu toate variantele ei, nici nu trebuia să existe! S-a materializat doar din cauza ambiţiei suverane a Guşterilor Moţaţi de a subtiliza şi perverti eforturile suedezilor…Atuurile platformei, motorizării, designului şi tracţiunii integrale de pe “Insignia” se reliefează din plin la 9-5, aceste elemente fundamentale definindu-l de fapt! Haideţi să judecăm drept: când a scos vreodată Opel o asemenea limuzină stilată? Când SAAB uimea lumea cu 9000 şi versiunea de top numită CD, o limuzină care depăşea în supleţe, agilitate şi dotări avansate chiar şi ‘triada” germană, Opel nu putea emite pretenţii decât cel mult cu Senator tunat de Irmscher, restul modelelor, în frunte cu Ascona, fiind numai bune de cărat cartofi. În ceea ce priveşte calificativele maşinii testate, în locul lui Bogdan nu m-aş aventura să uzez de termeni elogioşi faţă de acest eşec ilustru şi prost copiat, presupus din burtă a fi o realizare deosebită a lui Opel, fiindcă, de pildă, cu exact acelaşi tip de motor şi transmisie, tot în regim 4x4, 9-5 propune o medie de consum de cel mult 9.7 L/100 km, başca viteza maximă şi greutatea totală mai mari ale suedezei! Opel a încercat să pluseze prin “ergonomie” aero şi abundenţă de butoane în stil SAAB, dar stau pe dâmb şi mă întreb tâmp: cine pe cine a vrut să plagieze - Buick Regal pe Opel Insignia sau invers?...
-
Sergiu Vochin, joi, 15.03.2012 20:04Comparatie
As vrea sa vad si eu unde are concurenta performante dinamice mai bune ? INSIGNIA : 2.0 TURBO 220 CP Acceleratie 0-100 km/h 7.6 s Viteza maxima km/h 242 Model dotat cu Start/stop - consum urban 11.9 , extraurban 6.0 LAGUNA : 2.0 L (1998 cc) 16-valve Turbo I4; 205 bhp (150 kW); top speed: 232 km/h (144 mph); 0–100 km/h; 7.8 s; 2008– PASSAT : Sedan 2.0 TSI 200 cp Comfortline Acceleratie 0-100 km/h (s) 7.6, Viteza maxima (km/h) 235 Consum urban 11.0 Consum extraurban 6.1 MONDEO : 2.0 L ECOBOOST 240 CP TITANIUM (2012) Acceleratie - 7.3 , Viteza maxima 250 km/h Consum urban 10.4 Extra urban 6 Cu start/stop 2.0 L ECOBOOST 203 cp TITANIUM Acceleratie 7.6 Viteza maxima 238 Consum urban 10.4 ,Extraurban 6 MAZDA,TOYOTA SI CITROEN si PEUGEOT nu au motoare de 2.0 l apropiate de cele de mai sus. Acum vin si repet intrebarea : Care sunt masinile care au peformante dinamice superioare Insigniei ? Insignia din test are cutie automata ,plus 0.2 secunde si este si break plus 0.1-0.2 secunde plus bagaje si 2 pasageri e foarte bine un 8 secunde pana la suta si consumul cu asemenea greutate e aproape decent pentru puterea ei . Cu noul sistem start/stop va scadea sesizabil si totusi va garantez ca orice masinai de peste 200 de cai pe benzina va consuma in bucuresti peste 14 . Nu suport vorbele in vant fara argumente adica aberatiile si detin o insignia 2.0 turbo 220 cp manuala .Nu e Dumnezeu pe pamant insa este o masina fantastica pentru ceea ca imi doresc eu de la o masina .
-
SaabCuantic, joi, 15.03.2012 20:40@Sergiu Vochin
Care sunt masinile care au performante dinamice superioare Insigniei?! Este ca si cum ai zice: glontul acesta este foarte precis, maximum distrugator si croit din metal de buna calitate...Dar despre pistolul care l-a tras de ce nu sufli un cuvant?...
-
Andi, joi, 15.03.2012 20:57@sergiu
Nu-ti bate capul cu romanii. Ei vor benzina turbo, 200+ cp si consum de diesel.
-
Sergiu Vochin, joi, 15.03.2012 21:57
@SaabCuantic - nu vreau sa incepem o polemica fara rost. Asa cum ai zis fiecare ai dreptul la un cuget liber iar parerea mea este ca desi simpatizez foarte mult marca saab ,tu exagerezi mult iar gm are tot dreptul din lume sa foloseasca acele componente sau tehnologii pe care le-au dezvoltat in colaborare cu saab sau le-au dezvoltat separat si le-a impumutat si celor de la saab.Pentru ca daca spui ca g.m. au ingropat saab inseamna ca ei le-au comandat ce piese sa foloseasca si tehnologii( de provenienta g.m.)si ce design sa abordeze si la ce preturi. De asemenea daca spui ca saab si-a dezvoltat singura tehnologiile inseamna ca si-au facut-o cu mana lor de au ajuns in situatia asta fara sa le impuna nimeni nimic. Oricum nu inteleg ce vrei sa obtii cu aceasta atitudine ? Mie concernul g.m. mi se pare printre cele mai ok dupa piata ,mult mai ok decat vag care face hocus pocus cu foarte multe platforme si suruburi in ideea economiei de costuri ,sigur, dar indetitatea de marca a seat de exemplu are mult de suferit .si exemplele pot continua. Insa repet e doar parerea mea. @Andi - asa este dar cine nu a condus un model de 200 de cai (nu o spun "de sus" sau "de cunoscator") nu stie pe pielea lui avantajele si dezavantajele unui astfel de motor mai ales la o masina de peste 1600 kg.
-
SaabCuantic, joi, 15.03.2012 22:55@Sergiu Vochin
Stai liniştit, nu va izbucni nici un conflict între noi! De ce crezi că exagerez? Nu înţelegi ce vreau?...Adevărul, atâta vreau! Ţi se pare o nimica toată, un moft, o...exagerare? Noul 9-5 a apărut conceptual înaintea Insigniei, deci, logic, ia zi-mi cine derivă din cine! Da, gm şi-a vârât coada otrăvită, preferând să promoveze modelul german până într-acolo încât să ajungă să fie declarat maşina europeană a anului 2009! Deci, dpdv al strategiei de marketing, americanii n-au vrut să folosească aceeaşi unitate de măsură! Ţi se pare o atitudine justă şi demnă din partea hiperconcernului din Detroit? Pentru ce zici că-l apreciezi?? Dacă tu ai avea doi copii, ai prefera să-l marginalizezi pe acela mai deştept numai ca să-i salvezi blazonul celuilalt? Respect alegerea ta personală pentru Insignia, dar nu uita că oamenii care au lucrat din greu la formele care te fascinează provin mai de la nord de Russelsheim, iar acum trec prin momente foarte delicate doar fiindcă aşa a avut chef fostul proprietar satrapic, care continuă să le dăuneze! Nu luăm în calcul familia de motoare Ecotec, idee tehnică revendicată iniţial de inginerii SAAB acum 25 de ani. Nu tot ce parvine pe filiera GM Europe este pus direct pe maşinile Opel sau SAAB, ci fiecare şi le adaptează specificului constructiv, doar cunoşti acest aspect! Cât timp să mai repet aceste truisme? Fii onest cu tine însuţi în faţa oglinzii propriei tale conştiinţe şi astfel nu vei întâmpina probleme de orgoliu. Nu te gândi la SAAB ca la o entitate falimentară; ştiai că subsidiara Parts AB se va implica în acest an în...raliuri, în acest sens pregătind patru modele sportive 9-3? Aşa se poartă de obicei o firmă presupusă a fi deja cu un picior în groapă? Să fie vorba cumva de tărie de caracter?...
-
@Sergiu Vochin, vineri, 16.03.2012 14:17
Si GM nu face hocus- pocus cu platformele? Mie americanii astia ahtiati dupa profit si atat nu imi inspira pic de incredere .Macar VAG sunt competenti pe partea tehnica, pe cand Opel a cam ramas o marca ce asambleaza si cam atat. Legat de Insignia, sunt pasager saptamanal in masina sefului- varianta de echipare Cosmo, si pot spune ca nu ma da pe spate masina ca materiale. Cel mai enervant lucru e ca dupa 1,5 ani de cand o are deja materialele incep sa imbatraneasa urat si sa scartie ca intr-un Renault.
-
SaabCuantic, vineri, 16.03.2012 14:23@@Sergiu Vochin
Ia sa te convingi daca mai traiesti aceeasi senzatie si in 9-5...Dar sa incerci mai intai prima generatie :)
-
OUTBAck, vineri, 16.03.2012 21:42
absolut fenomenala masinuta. e cumulte clase peste passat ca si stil si motorul asta o transforma intr-o mica racheta . opel face niste masini superbe pentru clasa din care fac parte . priviti doar nou opc astra . no adversar vizual deocamdata si sa vedem cum sta si tehnic.
-
@OUTBAck, marţi, 20.03.2012 13:11
E pe dracu peste Passat. In Europa Passatul s-a vandut in cantitati aproape duble fata de Insignia dar vin tot felul de fani Opel cu idei tampite. Apropo, cum va impacati cu ideea ca o masina care costa 24.000 euro o vinde un dealer Opel cu 19.000. "Calitate", nu?
-
@@OUTBAck, marţi, 27.03.2012 12:49
care e logica ta ? jaguar xf nu este mai buna decat dacia logan pentru ca dacia s-a vandut de 3 ori mai mult decat xf-ul deci dacia este o superscula pe langa xf. tu te auzi ce spui ? a vorbit cineva de vanzari ? este vorba de masina propriu-zisa iar aici passat este extrem de demodat si batranesc pelanga majoritatea concurentilor din clasa daramite pe langa singura masina din clasa ce a iesit Masina anului ! La passat este vorba de multi batranei simpatici care refuza ideea de nou si sunt multumiti sa cumpere aceeasi masina cu alte faruri si stopuri pentru ca nu dau doi bani pe evolutie si aspect .ii intereseaza sa ramana consecventi pe aceeasi ciorba reincalzita . Daca tot ai un 25 de mii de euro de ce sa ii irosesti pe o masina la fel de comuna ca loganul ? exista si o insignia si un c 5 si un mondeo si un mazda 6 si multe altele mai interesante si satisfacatoare. Cat despre ultima ta fraza : esti penibil tinere . Adica nu e bine ca reusesti sa iei o masina de 24.000 cu 20% reducere ? V-au prostit rau astia de la vag cand tie ti se pare ca un passat de 20 de mii sa il iei cu 30 de mii inseamna calitate .=)))esti funny rau
-
eu, marţi, 24.12.2013 17:35
detin o insignia 2 turbo 4x4 pe benzina sunt din cluj..e berlina nu break manuala...deci merge de rupe asfaltu cu seria 5,serria 3,si etc multe alte modele diesel si benzina nu am ce discuta..si consumul e in functie de cum mergi..ca la orice masina...mergi tare consuma...mergi frumos in cluj am 14 pe bord cu jante pe 18 ..si cand aveam jante pe 20 era 15,5..si acuma..daca vrei masina pe benzina turb0..nu te mai gandesti la consum..ca no sa scoti 6,5l/100 ca si cu loganu
pana la urma este sau NU 4x4 ? In descriere este 4x4 iar in tabel NU.