Tehnologie
Ei bine, ajungem la un capitol sensibil. Inginerii Opel au vrut să aducă Insignia în anul 2013 şi parţial au reuşit. Însă, s-au grăbit cumva şi lucrurile nu sunt perfecte. Au decis să monteze un display ce face bordul un loc cu mai multe posibilităţi de informare pentru cel de la volan. Un lucru bun, dar implementat fără prea multă intuiţie. A trebuit să oprim şi să apăsăm numeroasele butoane de pe volan pentru a afla cum putem activa computerul de bord. Pentru că elementele de comandă cu care eram obişnuiţi la Opel, cele amplasate pe maneta semanlizării, au dispărut acum. Totul se face prin intermediul unor butoane amplasate pe volan. Dar asta este doar începutul.
Consola este dominată acum de un ecran de 8 inch tactil ce aparţine noului sistem de infotainment. Este gândit astfel încât să semene cu o tabletă, cu diverse aplicaţii care pot fi instalate, iar acestea pot fi activate şi controlate prin intermediul unui touchpad amplasat lângă schimbătorul de viteze. Acesta oferă un fel de force feedback şi recunoaşte gesturi cu unul, două sau chiar trei degete, dar este şi el contraintuitiv. În plus, tot sistemul este lent, foarte lent, orice aplicaţie având nevoie de rimp pentru a se lansa. Ne-a luat cam jumătate de zi să înţelegem cum funcţionează totul şi încet încet am început să ne obişnuim. Probabil că Opel va îmbunătăţi sistemul în timp.
Sistemul de navigaţie este însă bun şi putem accesa diverse servicii online prin intermediul unui telefon mobil cu conexiune de date conectat prin bluetooth. Sistemul suportă şi comenzi vocale, iar noul touchpad recunoaşte chiar şi scrisul de mână.
frumoasa masina.