Motor / Transmisie
Exemplarul testat de Automarket in cadrul lansarii de presa din Germania a fost echipat cu un motor CDTi de 1.7 litri care ofera 130 CP si 300 Nm. Motorul este al doilea in clasamentul celor mai puternice unitati diesel disponibile in segmentul B non-premium (dupa Ibiza SC 2.0 TDI FR) si este cuplat cu o transmisie manuala cu sase trepte. Puterea maxima este furnizata la 4.000 rpm, in timp ce momentul motor maxim este oferit intre 2.000 si 2.500 rotatii pe minut. Desi valoarea inferioara a cuplului motor maxim nu este cea mai joasa din segment, Corsa are transmisia etajata astfel incat acest lucru sa nu devina o problema. Motorul da dovada de elasticitate in functionare si de o silentiozitate foarte buna pentru cilindreea sa, unitatea semnata Opel fiind chiar mai silentioasa decat cea de 1.3 litri disponibila pe versiunea ecoFlex a lui Corsa. Desi ne-am astepta in mod normal ca un motor de 1.7 litri pe o subcompacta sa ofere performante demne de invidiat, cei de la Opel au configurat transmisia astfel incat sa poata beneficia la maxim de cuplul motor mare al acestei unitati in timp ce emisiile de CO2 si consumul de carburant sunt reduse simtitor. Astfel, desi este cel mai puternic motor diesel din clasa sa, Corsa 1.7 CDTi nu este dieselul de performanta al segmentului B, ci mai degraba un diesel puternico-economic, daca ne permiteti un barbarism de acest tip. Reprizele oferite de acest model sunt potrivite pentru segmentul sau, toate depasirile pot fi efectuate cu usurinta. Pentru momentele in care nu sunteti pusi pe depasit, Opel a echipat Corsa cu un indicator de schimbare al treptelor de viteza care ii spune soferului cand e momentul perfect pentru schimbarea treaptelor de viteza. Timoneria cutiei de viteze este precisa si ferma, iar cursa schimbatorului a ramas la acelasi nivel scazut cu cel oferit de versiunea lui Corsa lansata in 2006. Emisiile au scazut insa cu 13% la nivel de gama, toate motoarele pe benzina din noua linie Corsa respectand normele Euro 5. La capitolul diesel-uri, doar CDTi-ul de 1.7 litri testat de noi respecta normele Euro 5.
Opel Corsa NU are cel mai puternic turbodiesel de pe piata, in segmentul sau. Probabil ati uitat de marca Seat, care ofera un 2.0 TDI pentru Seat Ibiza SC 2.0 TDI FR de 143 CP. Ofera un demaraj 0-100 km/h in 8,5 secunde. Desigur, este o scapare din partea autorului materialului. Se mai intampla.