Opel Cascada

Performante

3.5

Având în vedere că Opel nu şi-a propus să construiască o rachetă soft-top, este cumva normal ca performanţele să fie modeste în comparaţie cu concurenţa. Concurenţă care, practic, nu există, pentru că - aşa cum am subliniat şi anterior - Cascada e primul cabriolet mediu al unei mărci de volum. Animată de motorul de 170 CP, Cascada poate accelera până la 100 km/oră în 9.6 secunde, iar viteza maximă este 222 km/oră. Performanţele sunt decente, dar Cascada este penalizată de masa proprie ridicată (1.733 de kilograme), cea mai mare dintre modelele cabrio compacte şi medii, indiferent de marcă. Deşi motorul are suficient cuplu şi suflu, Cascada accelerează relaxat, fără a se grăbi. Dar parcă nici nu vrem să ne apese prea tare în scaune, pentru a putea admira peisajul atunci când avem plafonul pliat în portbagaj. 

Strict pentru amatorii de statistică, trebuie spus că cel mai rapid cabrio cu o putere similară este BMW 120i Cabrio cu 8.4 secunde, iar fratele său mai mare, BMW 320i, Cabrio poate atinge o viteză maximă de 228 km/oră. 

  • SUPER, vineri, 22.03.2013 13:26

    arata intr-un mare fel...din anumite unghiuri pare u concurent pentru seria 6 ...bv opel...sper sa vedem si un motor de peste 200 de caluti pe aces model si mai ales, sper sa vedem in urmatoarele luni noul calibra pe baza acestui model.

  • RAS, vineri, 22.03.2013 13:47

    greutatea... si eu credeam ca alfa 159 este prea grea, adica intre 1500 si 1700 de kg... opel, opel.... e acceptabila doar ;)

  • un oarecare, vineri, 22.03.2013 14:49

    0-100 9,6 sec?slabutz rau

  • mbz, vineri, 22.03.2013 18:03

    1733 kg? Ce au pus in ea pietre de moara? Si mai vor sa fie premium cu o decapotabila compacta soft top care cantareste cat un X3...

  • ar0gantul, vineri, 22.03.2013 20:56

    degeaba e mai lunga, ca nu se vede , si asta din cauza ca toti centimetrii aia in plus au fost papati de botul extrem de lung, cum era si la peugeot 407.

  • Probleme de ergonomie, vineri, 22.03.2013 21:10

    Eu nu apreciez deloc ca ai mai multe butoane ca la laptop pe bord. Tiganie!

  • TC1900, vineri, 22.03.2013 22:15

    romanii si decapotabilele.... multe comentarii de la oameni care nu s-au suit in viata lor intr-o decapotabila si nici nu isi vor cumpara vreuna motorul mi se pare super, in rest nu comentez

  • Traian, vineri, 22.03.2013 22:33

    O medie a consumului 12%, inseamna 15% in Bucuresti ! E foarte mult. Pai atat imi scotea o Laguna 2.0 Turbo la aceeasi putere, dar de acum 10 ani ! In 2003. Motorul asta, 1.6 SIDI e ultima generatie? Care generatie?!

  • un model superb, vineri, 22.03.2013 22:56

    se pare ca s-au adunat mai sus fanii tuturor marcilor perfecte , in afara de opel normal. unu' compara suzuki swift sport de 1200 kg cu cascada de 1733 ...pentru toti soferii de 458 spyder de mai sus...:Marca voastra no.1 pe sistem VW are EOS : 2.0 fsi 150 cp / 1460 kg si 0-100 se face in 9.8 secunde ... dar fiind model vw cred ca e un timp fabulos de accelerare ...mda ... mai bn spuneti ca vw si toti ceilalti constructori de nivelul opel ar trebui sa ia lectii de design de la ei...hazliilor !

  • un oarecare, sâmbătă, 23.03.2013 15:53

    Am zis ca e puturoasa din experienta personala , am 2,0 benzina 145 cai, 0-100 9,9 sec, total neimpresionant, deci 9,6sec la fel!

  • Sam, sâmbătă, 23.03.2013 20:33

    In caz ca nu v-ati dat seama GM incearca incet incet sa mute Opel la un nivel mai premium si Chevrolet ii va lua locu in Europa ca marca maselor. Va fi asemenea modelului Chevrolet - Buick din SUA. Chevrolet vinde masinile mai ieftine si Buick/Opel vinde masini bazate pe platforme Chevrolet numai ca mai premium. GM face asta ca sa nu isi canibalizeze vanzarile avand doua marci in exact acelasi segment. Schimbarea asta se va face treptat probabil numai in 5-10 Opel va deveni o marca cu adevarat premium. Acum e undeva intre segmentul premium si cel de consum.

  • Pinguinul_nuclear, sâmbătă, 23.03.2013 22:52

    Cea mai proasta masina ,Opel ii se spune .

  • ar0gantul, duminică, 24.03.2013 14:21

    hai ca esti tare Sam Opel , premium? Pai daca opel are pretentii premium inseamna ca VAG ar trebui sa aiba pretentii de clasa lux; si poate maine poimane si renault, sau fiat or sa vrea sa iaba pretentii premium. Ce imi place cand niste omuleti vad premium cele mai anoste marci de pe fata pamantului in schimb neaga premium-ul in marci consacrate, cum se intampla in ultima vreme cu Volvo, folosindu-se de argumentul ca acum sunt masini chinezesti.

  • ar0gantul, duminică, 24.03.2013 14:25

    si sa nu imi veniti cu argumentul ca modelu asta e premium , si ca daca mai scoate opel cateva modele premium atunci este evident ca marca in sine e premium, pt ca nu merge asa, daca ar fi adevarata conceptia asta atunci si citroen ar trebui sa fie deja considerata marca premium pt ca are nu un model ci 3 modele premium (DS3, DS4, DS5 ) si in curand inca unul ( DS9 ), plus derivate din ele ( decapotabile ori hibride ) Ori cel putin pe situl asta tema a fost dezbatuta in delung si majoritatea sunt de acord ca citroen nu este marca premium.

  • unul, duminică, 24.03.2013 15:12

    Unii cred ca premium inseamna doar un model bine dotat cu piele pe bord si unele materiale bune, premium inseamna si ce este pe dedesubt, platforma tehnica, conceptia, transmisii, izolare fonica, comportament, repartitia maselor, nu sa mergi cu-n model de volum full option si la 130 la ora sa vajaie vantul pe la geamuri de spui ca mergi cu 200, nu sa corectezi tot timpul directia in linie dreapta, nu sa fie instabila pe franare, nu motorizari de "top" maxim V6 cu tractiune doar pe fata si asa mai departe, asa pseudo-premium cu pretentii mai mici sau mai mari poate sa faca oricine.

  • @unul, duminică, 24.03.2013 15:50

    Pai inseamna ca Mercedes, Audi si Range Rover astea sunt doar posedo-premium ,cu pretentii mai mici sai mai mari . Rolls Royce ,Bentley si Maserati sunt pur premium ........esti de neinteles chiar ????

  • @@unul, duminică, 24.03.2013 16:19

    Faci confuzii, Rolls si Bentley in primul rand sunt super premium daca vrei, dar se spune super lux, Maserratti este premium, cu unele modele la limita superioara, dar un Quattroporte de ex este la clasa de lux cu accent mai pronuntat sportiv, deci nu este pe acelasi plan cu Rolls sau Bentley sau Maybach cum de altfel nici Porsche Panamera nu este concurent pt Rolls, este tot premium sportiv sau chiar supersportiv, deci te intreb si eu, chiar este greu de inteles?:) .Pesudo-premium este chiar acest Opel Cascade, daca ti se pare ca un Mercedes sau un Range Rover este la fel ca un Opel, e treaba ta, dar gresesti.

  • NU NU NU, duminică, 24.03.2013 21:56

    Nu exista "super premium" si nici "psudo-premium". Exista marci premium - Mercedes, BMW , Audi, Range Rover, Infiniti, Lexus etc. si exista marci exclusiviste precum Rolls Royce, Bentley, Ferrari, Lamborghini, Maseratti Porsche, Aston Martin. Notiunea de "pseudo-premium" exista doar in capul unor copii confuzi.

  • @Nu NU NU, duminică, 24.03.2013 22:12

    Pseudo -premium chiar exista in capul unor manageri de la anumite marci, in cazul de fata de la Opel, nu exista super-premium, dar exista super lux, si mai sunt cazuri de "wanna be " pe jumatate premium ca poate poate, gen Latitude, un model nici cal nici magar, nici mediu nici mare, nici de volum dar nici premium, adica NIMIC, fara competitor direct ca-n felul asta va fi o mare chestie, n-a fost. Notiunea de "pseudo" nu prea o intelegi, revenind la Opel, se poate spune fara exagerari sau greseli ca Opel este o marca pseudo-germana, asa si unii cu premium, adica sunt pe jumatate si incearca sa induca ideea ca sunt mai mult, deci pseudo exista , DA DA DA.

  • Mafia, duminică, 24.03.2013 22:44

    Anonimule ........ Sti cum se zice ''' Mai taie din ele tata '' ,ca vorbesti mult si Off '' topic '' . Esti prea greu de cap ,sau care cumva sa fi zarnesteanu ?

  • dan_grc, duminică, 24.03.2013 23:09

    Mi se pare normal ca singurele marci premium autentice sa fie Lexus si Infiniti, nici nu te poti gandi la altceva, "number one and number two" , restul sunt "mambo number five" si nu in ultimul rand un model special Kia Kam 9oua, un etalon la clasa de lux, la fel ca @mafia care este un etalon pe AM, sunt lucruri de necombatut, punct. Nu exista "pseudo"?? Exista exista, cum exista si pseudo-fani, pseudo-cunoscatori , etc... Opel nu este premium, Cascade nu va atrage clienti de A5, chiar daca este mult mai ieftin si premium inseamna toate acele calitati care s-au enumerat mai sus.

  • sandu, duminică, 24.03.2013 23:34

    un test drive cu noul leon cand faceti?

  • dan_grc, luni, 25.03.2013 01:01

    Nu stiu de ce, dar o sa-ti raspund si la asta @mafia, poate vei "mesteca" si tu niste idei, deci la seria 1 se vede tabla pe usi din interior doar cand deschizi usa, in rest nu se vede tabla la usi, apoi si cu manivela la toate usile, cu-o repartitie a masei pe punti perfecte ori apropiate de perfectiune (in functie de motorizare) , adica 50:50 de obicei, seria 1 la capitolul condus si manevrabilitate, cu manuala sau automata, este "mai premium" decat orice CT cu baterii de 300 de kg in "spate" , macar la acest capitol si -n versiuni "chele" este peste, si ca mi-am amintit, vezi ca Toyota GT 86 cu repartitia masei fata /spate de 53/47 % nu "da clasa la M-uri" la manevrabilitate si stabilitate, este "fun to drive" , dar nu suficient, ca acu cateva zile vazusem c-ai spus lucru asta, de puterile maxime de 180-200 de cai nu mai are rost sa vorbim, doar tu poti sa gasesti M-uri ca si competitori pt GT86, care nici macar nu este o Toyota 100%, pentru M-uri exista F-urile, nu? IS-F coupe cand apare? Ca sedanul n-o sa mai apara, dar coupe-ul va fi senzatie cred, macar ca si aspect.

  • NU NU, luni, 25.03.2013 09:56

    E confuzie mare in capul vostru, mai copii... Exista MARCI pe deplin premium, precum cele mentionate de mine mai sus (Mercedes, Infiniti etc) si exista anumite MODELE recunoscute de presa si declarate de producator, ca fiind premium, de la marci non-premium, sau mai bine zis, marci de VOLUM. Asemenea exemple gasim la Citroen (gama DS), Fiat (gama 500) , Opel (Adam, Cascada). Sunt modele de lifestyle Premium. Renault Latitude e declarat un model de clasa medie, de Volum, un model complementar Lagunei. Deci se stie FOARTE CLAR ce este Latitude. Renault a declarat ca are echipamente si motoare de clasa premium, insa NU a declarat ca modelul in sine ar fi premium. A spus doar ca-i un model complementar Lagunei. Sunt chestiuni diferite. Cred ca de aici vine confuzia voastra.

  • Inca odata:, luni, 25.03.2013 10:02

    A spune ca Latitude e premium e acelasi lucru cu a spune ca Passat CC e premium de exemplu. Chiar daca amandoua au anumite echipamente si confortul unor masini premium, ele NU SUNT premium.

  • @Nu Nu Nu, luni, 25.03.2013 11:08

    Are motoare si echipamente premium Latitude? Nici macar posibilitatea tractiunii integrale n-o are, cum se spunea, motorizari premium... maxim V6 pe care il are orice model de clasa medie care are aceleasi dotari, si se cheama dotari moderne ce sunt cam peste tot, nu dotari premium, deci explica tu motoarele premium si dotarile premium de pe Latitude, dotari care exista si pe C5 de exemplu si care nu sunt considerate "premium" de Citroen, dotari care sunt si pe Insignia care are echipamente mai bogate, inclusiv tractiunea integrala, deci las-o asa.

  • Mafia, luni, 25.03.2013 12:43

    @dan_grc . Mai baga o fisa . Eu zic de a te abtine de a mai abera ,incearca sa fii mai constructiv si scapa de acea ura care te consacreaza nu ajungi nicaieri daca incerci sa faci rating si imagine marcilor '' ghermance '' . Hai sa iti raspund si asta ,poate mai mesteci niste idei corecte si coerente . Vezi ca seria 1 are 49:51 , si hai sa iti mai zic : Golf 6 : GTI/GT: 62% fata, 38% spate R32: 60% fata, 40% spate 2L FSI: 61% fata, 39% spate In plus vezi ca gt 86 este deosebit de manevrabile mult mai manevrabila decat un m5 si abordeaza cu incredere virajele datorita diferentialului cu alunecare limitata care are grija sa ''arunce'' toata puterea pe roata care are mai multa aderenta .Si mai este un lucru care dovedeste ca GT86 este un sportcar veritabil si anume masa masinii. Pilotii profesionisti spun ca o masina poate fi trecuta in categoria sportcar-urilor ,daca are o greutate mai mica de 1.300 de kg ,iar GT86 are 1.239 de kg . BMW mai are de invatat , si vezi ca M-urile sunt foarte greoaie si au ruliu destul de ridicat pe viraje . Cand Toyota facea masini cu adevarat sportive BMW avea doar m-urile banale . Cand Toyota producea Celica ,Supra , Corolla gt s si altele , BMW visa ..... deci mai citeste Danutz draga ....... mai mai mai ,ce greu inteleg altii .

  • Mihai, luni, 25.03.2013 13:49

    Latitude vine in anumite versiuni cu sisteme de purificare a aerului (captor de toxicitate, ionizator) si difuzor de parfum pentru starea de bine , clima cu 3 (trei) zone, ambianta interioara cu lemn natural samd - dotari pe care le gasesti pe Mercedesuri si alte masini premium. Deasemenea motorul V6 240cp nu e specific modelelor medii de volum, ci mai degraba modelelor premium. Dar repet, faptul ca Renault a "condimentat" putin oferta cu cateva dotari premium, nu face din Latitude o masina premium, ci tot un model de volum, complementar Lagunei. C5 si Latitude se bat pe acelasi segment, amandoua cu argumente puternice. Nici una, nici alta nu sunt premium, dar in versiunile de top se apropie f mult de acestea. Faptul ca ai tu anumite preferinte personale asta-i problema ta. Dar in cazul acesta nu mai discutam de OBIECTIVITATE, ci de subiectivitate.

  • BV, marţi, 26.03.2013 11:24

    e un model foarte reusit....vw eos este o mare gluma pe langa cascada...nici 307 cc nu este la acelasi nivel, insa este ceal mai apropiat din punctul meu de vedere...bv opel!

  • Armstrong, marţi, 26.03.2013 16:33

    Un model foarte frumos si reusit cu performante decente. Oricum 170cp sunt arhisuficienti pentru Romania. Cei de pe aici care comenteaza ca e puturoasa, ca nu e premium, ca e prea grea sau alte chestii rautacioase e clar ca singurele masini pe care le-au condus au pana-n 100cp sau scrie pe ele TDY, avand 105cp dar cu adevarate "valente" sportive pentru racereul din el.

  • daniela, duminică, 31.03.2013 14:31

    e super faina dar pacat ca altii nu au bani sa si-o ia .

  • Brembo, marţi, 09.04.2013 09:51

    E foarte reusita masina.....daca ar avea in fata sigla vw tot romanu' ar fi pe spate de ce masina e.Dar ,deh,e Opel,asa ca .......