Opel Cascada

1.6 Turbo 170CP Aut Cosmo

Motor / Transmisie

3.5

Fiind un model complet nou, era şi păcat ca Opel să nu-l echipeze pe Cascada cu noua sa motorizare, 1.6 SIDI Turbo, un propulsor de 1.6 litri, 170 CP şi 260 Nm. Are mai mult cuplu decât un diesel de 1.5 litri şi dezvoltă suficientă putere încât să nu se facă de ruşine la citirea fişei tehnice în public. Motorizarea produsă în Ungaria este silenţioasă şi se dovedeşte a fi elastică şi plăcută în conducere.

Din păcate, transmisia automată cu şase trepte care a echipat motorizarea în cazul exemplarului testat nu poate să se bucure de prea multe cuvinte de bine, deoarece singurul lucru bun pe care l-a făcut a fost să ofere schimbări line ale treptelor de viteză. Nu există mod economic sau mod sport, ci doar un mod manual. Iar acesta din urmă nu este foarte rapid, aşa cum ne-au obişnuit transmisiile cu două ambreiaje şi automata cu opt trepte de la ZF. Bine măcar că ni se oferă şi această posibilitate.

Răspunsul la kickdown se lasă adesea aşteptat, mai ales dacă vreţi să acceleraţi brusc de pe la 50-60 km/h, dar puterea ridicată a motorizării îşi face treaba până la urmă. Cu toate acestea, dacă nu visaţi să despicaţi marea în două, ci doar să vă plimbaţi cu o decapotabilă practică, perechea face o echipă foarte bună în ceea ce priveşte confortul la rulare. Motorizarea nu se face auzită nici când viteza de rulare atinge normele aferente unei autostrăzi.

Lipseşte şi sistemul Start-Stop, lucru care ar fi ajutat foarte mult la nivelul consumului de carburant în mediul urban. Poate că facelift-ul va remedia această problemă, alături de apariţia unei transmisii automate mai moderne.

  • Sam, miercuri, 16.07.2014 13:34

    Faptul ca comparati masina asta cu BMW seria 4 si Audi A5 mi se pare cam cretin. Numa dimensiunile sunt comparabile. In rest, masina de volum vs. masini premium. Un BMW sau Audi cabrio cu optiuni comparabile ar ajunge undeva la 70 de mii de euro, deci dublu pretul. Ii ca si cand ai compara un Renault Megane cu Audi A3 si BMW seria 1 doar pentru ca toate apartin clasei compacte. Si va rog frumos, terminati cu obsesia pentru sistemele start-stop. Majoritatea le considera o cretinitate, mai ales avand in vedere ca ar crede pretul masinii.

  • DAC, miercuri, 16.07.2014 14:45

    Greutate 1730 kg.Cum sa faci suta in 9 sec!Este foarte grea.

  • Andy, miercuri, 16.07.2014 15:14

    Sam are dreptate prin comparatia mere-pere pe care multi (jurnalisti sau nu) o fac. Dimensiunile masinii dau clasa (A, B, C, D etc.) in schimb nu au legatura cu categoria de pret. La aceleasi dimensiuni poti avea un low-cost (de la Dacia ca alt producator care vinde in Europa nu exista in categorie) sau o masina premium care costa de X ori mai mult. Insa intr-un fel e normal ca jurnalistii lauda tehnologiile moderne gen downsizing si star&stop. In maxim 2 ani toti producatorii de pe piata europeana (inclusiv Dacia) vor avea masini numai cu start&stop. Ca nu e prea util in traficul anapoda din Bucuresti asta e alta poveste insa partea buna e ca sistemul merge oprit. Cascada e o masina frumoasa insa ca orice cabriolet e un produs de nisa care pe piata din Romania nu va avea succes. La noi majoritatea cabrioletelor sunt premium pentru ca cei care-si permit un cabriolet mai au o masina sau chiar doua in garajul familiei si au foarte multi bani, mult prea multi pentru a aparea intr-o masina de volum decapotabila. (la noi e si snobismul mare).

  • Patent, miercuri, 16.07.2014 19:26

    Extrem de scumpa si nu inteleg de ce comparati Opel cu BMW sau AUDI ......mai lipsea sa mentionati si Mercedes.Opel e o masina de nivelul celor de la Ford Renault Peugeot VW..etc.

  • vianu, miercuri, 16.07.2014 21:02

    de ce va mirati de comparatiile nefericite?...recomand pentru acelasi stil de "mere cu pere" site-ul A-Bild unde gasiti comparativ intre golf si clasa C sau yeti cu navarra (sau ceva de genu') Cascada e frumoasa dar asa cum s-a zis mai sus, pentru Romania e cam nepotrivita. Dealtfel nici in Vest cabrioletele numai sunt in preferinte.

  • mihai, joi, 17.07.2014 03:48

    pana sa scoata americanii un motor de 1,6 la 170 de cai vor mai merge in vre-o 3-4 razboaie

  • TC1900, joi, 17.07.2014 12:39

    @mihai pt info tale Opel are pe astra H un 1,6 turbo - 180 cp inca din 2007

  • Andy, joi, 17.07.2014 21:13

    @Mihai Probabil ca ai uitat ca Opel e al lui GM din anii 20...iar daca ai sa te uiti la diverse modele de pe site-urile americane, gen Chevrolet ai sa vezi ca au motorizari turbo. Vezi si noul Mustang cu motorul turbo 2.3 (care se va vinde si in US si in Europa). Turbo va prinde si la americani spre deosebire de diesel care va ramane apanajul europenilor.

  • Alex, sâmbătă, 02.08.2014 11:22

    Dragi jurnalisti, nu stiu ce stiti voi despre masina asta, dar masina asta are sistem start-stop. Se gaseste si pe cele vandute la noi in echipament optional, voi trebuia doar sa cautati putin pe sit-ul opel.ro si ati fi descoperit. Nu are buton start-stop, dar asta este altceva. Tocmai pentru ca nu este o masina premium de 50.000 euro + pentru oamenii foarte bogati, masina are motorizari decente. Si acum sa fim seriosi, cand cumperi o decapotabila, nu o cumperi sa faci liniute, ci pentru a te plimba de primavara pana toamna.