Tinuta de drum
Şasiul mecatronic FlexRide, prezent pe versiunea hatchback, vine şi pe unele versiuni de echipare ale lui Astra Sports Tourer, iar exemplarul testat nu face excepţie. Puntea spate este tot semi-independentă cu legătura Watt, în timp ce puntea faţă este independentă tip MacPherson cu arcuri elicoidale şi bară stabilizatoare - preluată de această dată de la Insignia, nu de la Astra. Motivul din spatele acestei modificări este creşterea ampatamentului şi a ecartamentului modelului, lucruri care sporesc manevrabilitatea lui Astra. Sistemul FlexRide oferă trei moduri de rulare - Standard, Sport şi Tour. La indicaţiile celor de la Opel, am demarat în modul Sport şi am schimbat ulterior pe modul Tour. Între timp, am gustat şi o porţie de standard, ca apoi să cochetăm ba cu modul Sport, ba cu modul Tour. Comportamentul modelului nu este extrem în niciuna dintre cele două situaţii. Acest lucru înseamnă că avem un model care nu îţi provoacă dureri de spate şi nu îţi dă lovituri în rinichi (poate scaunele ergonomice au un cuvânt de spus aici), dar nici nu se înmoaie în modul Tour, devenind o bucată de unt cu roţi. Într-un fel, se realizează un echilibru, iar suspensia spate şi caroseria întărită fac parte din acest echilibru. Cei de la Opel spun că sistemul lor care include legătura Watt este mai uşor decât un Multilink în patru puncte şi la fel de eficient, în timp ce caroseria este cu 94% mai rezistentă la îndoire şi cu 18% mai rezistentă la torsiune.
Practic, avem un model închegat, care poate să facă faţă unui stil de condus ceva mai agresiv fără ca intervenţia ESP-ului sau a şoferului să fie necesară pentru corectarea traiectoriei, în timp ce un nivel sporit de confort este oferit la apăsarea unui buton. Vă recomandăm să alegeţi jantele de 16 inch pentru costuri mai scăzute în ceea ce priveşte anvelopele şi un plus de economie de carburant şi agilitate în defavoarea "aderenţei supreme" pe viraje.
...............