Opel Astra Sports Tourer

Tinuta de drum

4.5
Şasiul mecatronic FlexRide, prezent pe versiunea hatchback, vine şi pe unele versiuni de echipare ale lui Astra Sports Tourer, iar exemplarul testat nu face excepţie. Puntea spate este tot semi-independentă cu legătura Watt, în timp ce puntea faţă este independentă tip MacPherson cu arcuri elicoidale şi bară stabilizatoare - preluată de această dată de la Insignia, nu de la Astra. Motivul din spatele acestei modificări este creşterea ampatamentului şi a ecartamentului modelului, lucruri care sporesc manevrabilitatea lui Astra. Sistemul FlexRide oferă trei moduri de rulare - Standard, Sport şi Tour. La indicaţiile celor de la Opel, am demarat în modul Sport şi am schimbat ulterior pe modul Tour. Între timp, am gustat şi o porţie de standard, ca apoi să cochetăm ba cu modul Sport, ba cu modul Tour. Comportamentul modelului nu este extrem în niciuna dintre cele două situaţii. Acest lucru înseamnă că avem un model care nu îţi provoacă dureri de spate şi nu îţi dă lovituri în rinichi (poate scaunele ergonomice au un cuvânt de spus aici), dar nici nu se înmoaie în modul Tour, devenind o bucată de unt cu roţi. Într-un fel, se realizează un echilibru, iar suspensia spate şi caroseria întărită fac parte din acest echilibru. Cei de la Opel spun că sistemul lor care include legătura Watt este mai uşor decât un Multilink în patru puncte şi la fel de eficient, în timp ce caroseria este cu 94% mai rezistentă la îndoire şi cu 18% mai rezistentă la torsiune. Practic, avem un model închegat, care poate să facă faţă unui stil de condus ceva mai agresiv fără ca intervenţia ESP-ului sau a şoferului să fie necesară pentru corectarea traiectoriei, în timp ce un nivel sporit de confort este oferit la apăsarea unui buton. Vă recomandăm să alegeţi jantele de 16 inch pentru costuri mai scăzute în ceea ce priveşte anvelopele şi un plus de economie de carburant şi agilitate în defavoarea "aderenţei supreme" pe viraje.
  • tzenu_bmw, luni, 15.11.2010 22:40
    24 de mii de euro.........

    ...............

  • Costi9b, luni, 15.11.2010 22:43
    frumoasa

    Frumoasa masina... In schimb am condus una si nu imi place cum se vede de la volan.

  • Lamborghini, marţi, 16.11.2010 01:38

    pretul este cam piperat...

  • bibi, marţi, 16.11.2010 08:56
    cum....

    cum de cele mai multe orii, europenele iau "note" mai mari decat asiaticele, chiar daca sunt mai performante, mai fiabile, ieftine, etc. reclama la europene??????????????

  • Poze, marţi, 16.11.2010 09:01
    6 poze cu potbagajul si 2 cu capacul de motor

    si nici una macar cu scaunele din fata si spate? Chiar asa de tare sunt unii obsedati de capace si potbagaje?

  • sebaa, marţi, 16.11.2010 10:11
    Astra ST

    Vă reamintim că preţul anunţat este o ESTIMARE a Automarket şi nu prezintă o valoare oficială a importatorului Opel în România. @Poze La fel ca la orice lansare care are loc în afara ţării, imaginile sunt furnizate de fotograful angajat de producătorul de automobile care ne invită la testul respectiv.

  • Dan, marţi, 16.11.2010 11:05
    Motoarele diesel de pe Opel sunt

    de provenienta Fiat......asa ca lauda asta cu ce o sa scoata Opel defapt e meritul celor de la Fiat,care dupa parerea mea fac cele mai evoluate motoare diesel.Verificati fisele tehnice de pe Fiat Bravo,Alfa 159 si restul modelelor.

  • George, marţi, 16.11.2010 11:05
    Motor

    Pe o masina de tipul asta (adica de familie), cu care nu faci foarte multi kilometri pe an, motorul de doi litri diesel mi se pare o investitie neinspirata. Mult mai potrivit este motorul pe benzina de 1.4 litri turbo (140 cp), motor ce ofera cel mai bun compromis performate-pret. Oricum, cred ca dealerii ar trebui sa ofera promotii consistente (reduceri de preturi) pt. a convinge persoanele care altfel s-ar orienta spre Skoda Octavia Combi, Renault Megane Sport Tourer sau Ford Focus Estate. Toate trei se evidentiaza prin anumite calitati: Octavia este fiabila si are costuri de intretinere reduse, Megane este aspectos si confortabil iar Focus are o tinuta de drum exceptionala. Desi Astra sta bine la toate aceste capitole, nu exceleaza la nici unul. Citeam undeva, intr-un comparativ auto la clasa compacta, faptul ca Astra este pe vesnicul loc doi...

  • dakgrup, marţi, 16.11.2010 13:47
    Frumos la Istanbul in perioada asta...

    Pozele sunt reuşite, dar cum zicea un coleg mai sus, puteau să mai facă vreo 2 si cu spaţiul pentru pasageri. @ George: care e problema cu locul 2? Cred că asta zice multe despre echilbrul acestei mărci, care vizează o anumită clientelă. De acord că nu se poate spune că este foarte bună la ceva anume, dar şi ca să obţii un punctaj bun la toate capitolele este o realizare.

  • vcip, marţi, 16.11.2010 18:22
    Optiune Volan incalzit_o mica precizare

    "Volanul este şi el încălzit - element oferit ca opţiune adițională la nivelul superior de echipare Cosmo." - Trebuie sa va spun ca este disponibil optional pe Enjoy, Sport si Cosmo - doar in trimul de baza Essentia nu este disponibil. Aceasta optiune - este foarte mult apreciata de reprezentantele sexului frumos de aceea Opel a ales sa introduca aceasta optiune dupa succesul pe care l-a avut pe Corsa.

  • George, marţi, 16.11.2010 20:38
    @dakgrup

    Nu am nimic ipotriva locului 2. Bineinteles cu conditia ca si pretul sa fie unul pt. locul doi. Asta incercam sa spun. Daca lucrurile ar sta in felul asta, as spune ca e o varianta demna de luat in seama in momentul in care doresti sa achizitionezi o masina din aceasta clasa.

  • unckle, miercuri, 17.11.2010 08:09

    frate ce preturi pot sa scoata astia ... in curand o sa cumperi un clio pe mai multi bani decat un bmw..

  • Raul, miercuri, 17.11.2010 18:56
    o mare dilema...

    am testat masina si chiar nu inteleg de ce e cotata asa bine automarket... tinuta de drum aproape 5 stele !?!! hai sa fim seriosi

  • sdf, marţi, 23.11.2010 15:25
    Pret prea mare?

    Voi astia care spuneti ca este prea scumpa masina la 24000€, tineti cont ca e vorba de o versiune aproape de top. Ia configurati voi o masina de la concurenta asemanator si sa vedem ce va iese. Vorbiti numai ca sa va aflati in treaba.

  • Fra, sâmbătă, 27.11.2010 00:40
    Portbagaj...

    Nu este cel mai mare volum al portbagajului din segment (lider fiind Kia Cee'd SW cu 534 litri)... Octavia 2 Combi - 605 litri. Si probabil mai sunt si altele cu portbagajul mai mare decat Cee'd.

  • leu, joi, 21.04.2011 08:43
    masina mea

    atata timp cat astra euro3 fuge pe drumurile noastre in taximetrie la 280.000km la bord fara probleme in caroserie si motor vreau sa intreb pe domnii opozanti cand vomm vedea la acesti kilometrii un taxi de renault , bmw, sau alti japonezi...

  • SARAC, sâmbătă, 30.07.2011 15:52

    TOTI SMECHERII VORBESC CA ASTRA ST NU ESTE MASINA SI CA EI CUNOSC MULTE VERSIUNI MAI BUNE DAR OARE CITI DINTRE EI AU BANI SA ACHIZITIONEZE O MASINA SAU VORBESC CRED EU UITINDUSE LA POZE SI LASIND BALE CUM LEAR PLACE SI LOR O ASTFEL DE MASINA DACA AR AVEA BANI.EU AM REUSIT SA ACHIZITIONEZ UN ASTRAST 1.6 SI DEOCAMDATA SUNT MULTUMIT DE EA SI ADEVARUL ESTE CA O MASINA NOUA ESTE O MASINA NOUA SI POTI SPUNE CA ESTE PESTE ORICARE MASINA CARE ARE PESTE 6-7 ANI SI ASTA O SPUN PENTRU CA INAINTE AM AVUT PASAT SI LAM VINDUT DEOARECE ERAM MAI MULT CU EL IN SERVIS DECIT PE SOSEA ASA CA LUATI AMINTE :CE II NOU II NOU SI PE MINE NU MA INTERESEAZA MARCA CI SA MEARGA,SA NU AM PROBLEME CU EA,SA MA SIMT BINE IN EA,SA NU FIU INGHESUIT, IAR VA SPUN EU CA CEI CARE ACHIZITIONEAZA UN ASTRA ST NU O SA AIBA PARERE DE RAU PENTRU CA MASINA ARATA REMARCABIL ATIT IN INERIOR CIT SI IN EXTERIOR SI TE SIM TI IN EA EXTRAORDINAR DE BINE SI DE SIGUR.

  • SARAC, sâmbătă, 30.07.2011 16:00

    SI APROPO DE MANIACII DE VW,BMW,AUDI,MERCEDES:VREAU SA LE TRANSMIT CA SI EU MIAS PUTEA LUA ORICARE DINTRE ACESTE MARCI BINENTELES CA NU NOI DAR AM OBSERVAT CA TOTI SMECHERII AU ASA CEVA(MANELISTII,HOTII,TOTI CEI CARORA NU LE PLACE SA MUNCEASCA,ADICA PUTORILE) ASA CA EU NU VREAU SA FAC PARTE DIN CATEGORIA ACEASTA.