Opel Astra

Interior

4.5
Daca nu ar fi facut parte din familia Opel, Astra ar fi putut fi foarte bine acuzata de plagiat. Similitudinile cu bordul Insigniei sunt izbitoare, habitaclul fiind o adevarata provocare pentru cei care se incumeta sa descopere diferentele dintre cele doua modele. Cu toate acestea exista elemente care individualizeaza intr-o anumita masura compacta, mult mai atragatoare la interior decat fratele mai mare. Designul este vioi, mai ales daca optati pentru o plansa de bord in doua culori, monotonia lipseste cu desavarsire, materialele sunt exceptionale iar finisajele se apropie de perfectiune. Avem de a face cu un plastic moale, in partea superioara a bordului, foarte prietenos, regasit si la nivelul portierelor. Senzatia este oarecum intrerupta de sectiunea regasita deasupra instrumentelor de bord, fabricata dintr-un material tare, rece si total nepotrivit. Insertiile din aluminiu invioreaza atmosfera iar luminile ambientale de culoare rosie, intalnite la nivelul consolei centrale si a manerului portierelor, te fac sa te simti ca iei parte la o cina romantica cu lumanari. Afisajul “pictat” in aceeasi nuanta rosie, atunci cand rulati in modul Sport, precum si coloritul navigatiei fac din habitaclul noului Astra un adevarat recital de culoare. Confortul este la el acasa, pasagerii de pe locurile din fata beneficiind de un set de scaune ergonomice, asemanatoare celor de pe Insignia, care pot fi comandate optional. Inginerii care au sustinut prelegeri despre scaunele pe care le-au dezvoltat de-a lungul timpului au afirmat ca pretul pentru un asemenea element este de 500 de euro, ele putand fi comandate si separat, atunci cand doar soferul sufera de dureri de spate. Momentan, pe piata actuala un asemenea set de scaune nu se regaseste decat in gama Mercedes, recunoasterile organizatiilor internationale de cercetare atestand acest lucru. Sa trecem insa si la spatiul interior. Astra ofera suficient loc pentru picioarele celor trei pasageri pozitionati pe bancheta din spate si un acoperis departe de capul unui adult de 1.86 centimetri. Senzatia se regaseste si pe locurile din fata unde avem in plus si o multime de spatii de depozitare, amanunte la care inginerii din Russelsheim au lucrat vreme de 6 ani. Pentru ca pasagerii vechiului model s-au plans de acest amanunt, nemtii au cautat sa satisfaca cererea celor intervievati. Astfel au luat nastere spatii speciale pentru telefonele mobile, la baza consolei centrale si cu o inclinatie mare pentru a nu le “rataci” pe sub scaune in cazul unui viraj mai strans, pentru sticlele de suc, la nivelul usilor, adaptabile insa la o multime de obiecte, si pentru pahare la nivelul consolei centrale. Spatiul regasit sub cotiera a crescut si el impreuna cu torpedoul iar sub paharele gazduite de consola centrala a luat nastere un loc unde pot fi adapostite in mare secret (cel putin pana cand cititi aceste randuri) aparate GPS sau detectoare de radar. Portbagajul este generos insa nu poate fi comparat cu cel al unor rivali din segment. Desi posesorii de Astra vor avea la dispozitie 370 de litri, cu 20 mai mult decat proprietarii de Golf, capacitatea totala va fi un dezavantaj in lupta cu Megane (400 de litri) si Bravo (405 litri). Ceea ce surprinde placut este modul de compartimentare a celor 370 de litri, idee preluata in mare parte de la Corsa. Opel pune la dispozitie o podea falsa care poate fi ajustata in trei pozitii. Pentru romanii mai reticenti, care isi doresc spatiu fara prea multe elemente care sa le complice existenta si cosul zilnic de cumparaturi, aceasta idee ar putea fi considerata nepotrivita.
  • Infantilul, duminică, 25.10.2009 20:44
    Renault face cele mai proaste masini!

    FOARTE FRUMOASA MASINA! PESTE GOLF SI MEGANE!!!!

  • georges, duminică, 25.10.2009 20:48
    golf rullez

    Bai baieti imbatati-va voi cu apa rece ca Astra, Bravo coreeanca aia proasta si Megane sunt niste zdrente de masini....Golful castiga detasat pe piata din Romania. E cea mai tare masina din gama Volkswagen in acest moment.Si deci este peste toate frantuzoiacele si asiaticele de la noi.

  • bmw, duminică, 25.10.2009 20:49
    330d

    asa e georges, fara cocalari nu se poate. Fuguta la golf sa completezi uleiul.

  • b76, duminică, 25.10.2009 21:53
    @bmw 330d

    corect fanule, asa e completeaza uleiu la vw. fuguta la culcare sa visezi un 330d "tunarit" cum va place voua. daca unu care e atat de limitat ca tine nu e cocalar atunci cu siguranta georges are mai un numar mai mare de clase de scoala decat ai tu numaru la pantof. hai fuguta la somn ca adormi maine la stiinte.

  • bmw, duminică, 25.10.2009 21:58
    330d

    iar ai aparut ma si tu cu troaca ta de skoda :))) oriunde postez eu apari si tu cu fumegatoarea ta. vezi de treaba si evita polemica fara rost.

  • Xerox, luni, 26.10.2009 01:03

    Scuza-ma @Cristian, dar Automarket nu dispune de un buget ca al altora sa isi permita orice test drive.Sunt si ei niste baieti putin trecuti de 25 de ani care se vede de la o posta ca au niste salarii mizere.Jurnalistii online sunt cu mult mai prost platiti decat cei de pe adevaratele cotidiane.Se straduiesc si ei vezi concursul cu masina, sa aduca ceva plus de vizitatori. Baietii de la Automarket sunt niste jurnalisti care isi fac datoria cu un buget minuscul.

  • zdravanel, luni, 26.10.2009 09:01
    cuplu

    Cand citesc ziaristii auto care se vaita de lipsa puterii la motoare de 150-180 de cai, ma pufneste rasul. Cine, in viata reala si condusul de pe la noi, are nevoie de acceleratii de 8.2-8.5 sec de la 0 la 100, pentru cine conteaza 0.3 sec (in afara de maniacii care se intrec intre semafoare)? Hai, baieti, cu nu sunteti cu totii Jeremy Clarkson, nu tre sa-i preluati toate hachitele...

  • x, luni, 26.10.2009 09:56
    opel

    dragutzel....pt ....o .....doamna sau o domnisoara

  • ReDIYack, luni, 26.10.2009 10:02
    Opel

    Foarte frumoasa masina, dar pretul e putin cam piperat , mai ales daca o vrei cu ceva optiuni. Sper sa nu fi scos trapa dublu panoramica care era si pe H

  • a, luni, 26.10.2009 10:28
    ciudat

    observ in toate reviewurile, si la voi si la altii ca la g6 mereu dati un pret mult mai mare decat in realitate. spun asta pt ca dati pt un trendline un pret de 14800 cand el saracul e de vreo 2 luni, vreo 12600 cu tot cu tva, evident. intr-adevar, este o oferta, dar tine deja de vreo 2 luni si o sa mai tina mult si bine la cum sta piata auto romaneasca. insa voi in ultimele 2 luni o data nu ati mentionat asta in diverse review-uri la masini din clasa compacta, cu toate ca ati facut-o pt megane, focus, bravo, etc e o chestie de simetrie si de corectitudine.

  • bogdanm, luni, 26.10.2009 11:05
    @zdravanel

    Nu ne vaitam de puterea motorului, doar incercam sa exprimam in cuvinte ceea ce am simtit. Si daca vorbim despre diferentele de 0.3 secunde asta este pentru ca trebuie sa facem o diferenta intre modelele compacte. La capitolul performante notele vor fi acordate in functie de capacitatile masinii, fiind absolut normal sa comparam chiar si cele mai apropiate trasaturi. Pana la urma la asta se rezuma delimitarea. In plus, timpul obtinut de Astra, mai slab decat Bravo si Golf, justifica impresiile oarecum negative notate la capitolul motor. Deci toate se leaga.

  • LauCalin, luni, 26.10.2009 11:25
    Das auto

    Cred ca e una dintre cele mai frumoase masini din clasa compacta, cel putin in comparatie cu Golf VI... si fata de Megane as zice. Masina este cu siguranta de calitate si nu este "teapa" daca o cumperi, dar parca e cam scumpa. Daca Opel vrea sa se vanda bine, eu zic ca a trebui sa umble si la preturi.

  • Luka, luni, 26.10.2009 11:56

    Adevarul ca masina asta e mai mult de femei, rotunda.Ala vechi , modelul anterior avea botul ala de masina americana.Era mai barbateasca.

  • vlad, luni, 26.10.2009 13:36
    ASTRA J

    Bai baietii nu stiu despre voi dar eu mi-as cumpara noua Opel ASTRA J, mai repede decat un VW G6, Megane sau altele. V-am pupat si va las sa va autoapreciati!

  • cristy09, luni, 26.10.2009 15:44
    cristy09

    Bravo Mirica pentru articol. Incepi sa citesti si ajungi sa-l citesti pe tot. Intr-adevar pretul este piperat, deh, asta o fi trendul. Ptr. cei care zic ca preturile concurentei sunt mai mici sau nu sunt trecute corect in articol - cine doreste o masina, sigur se va interesa direct la dealer si nu va citi un articol, asa ca cool down. Conduceti prudent.

  • Minolta, Canon, Ricoh , etc, luni, 26.10.2009 19:09
    E foame de bani

    Ati auzit domnu Mester, dati salarii la baieti ca moare de foame. Asa ati ajuns de rau incat sa va exprimati frustrarile in mod anonim? Nu ajung banii de apa plata cu lamaie pe Dorobanti, atunci cand va dati jos din masinile pe care nu vi le veti permite niciodata? Intai mai puneti mana pe o carte de jurnalism si apoi sa va plangeti de mila sau sa va laudati in comentarii (vezi cristy09)

  • cataIinux, luni, 26.10.2009 19:36
    New Astra

    In primul rand felicitari Bogdan Mirica pt articol. Daca nu ma insel este primul articol pe care l-am citit cu placere si interes pana la final, desi introducerea in Champions L. a fost putin fortata (insa "diferita"). Dupa acest articol pot spune ca mi-am schimbat si nu prea pct-ul de vedere vizavi de proaspatul Opel lansat, Astra. Daca am ramas placut impresionat si oarecum mirat de inovatiile aduse in aceasta clasa de Astra si desi, probabil, ultimele gadget-uri costa, consider ca Opel a gresit si va avea de pierdut. A gresit pt ca a adus Astra prea aproape de Insignia in ceea ce priveste dotarile si calitatea si nu va avea cum sa scada pretul fara sa aiba de suferit. Ceva asemanator a facut VW cu Golf-ul 5 cu care au pierdut foarte multi bani datorita costului de productie foarte mare. Deaia Golf 6 este un 5 in alte haine, pt ca VW trebuia sa-si scoata parleala si deaia G7 va veni mult mai devreme. Diferenta va fi data de faptul ca Opel nu are anvergura VW in ceea ce priveste forta financiara si nu cred ca va putea sustine o campanie de reduceri de pret in cazul in care masina nu se va vinde la pretul cerut de ei; si atunci Opel va avea mari probleme. In schimp prevad o stralucita cariera ca masina SH pt noul Astra si ca va fi cu siguranta apreciata de consumatorii de masini de ocazie Opel. P.S.: Sper sa nu se inteleaga ca neg calitatile excelente relatate de Bogdan M. in articol. Din pacate masina este "mai buna" decar ar fi trebuit sa fie (vezi Audi A2 si VW Golf 5, pt cunoscatori).

  • cataIinux, luni, 26.10.2009 19:40
    Completare

    Din pacate pt Opel, nu pt clienti. Daca Opel va fi nevoit sa umble la preturi, si cu siguranta va fi, clientii ar putea beneficia de o masina foarte buna la un pret corect. P.S.: Adaug doar ca din pct de vedere estetic il consider sub Megane si Fiat Bravo, insa peste Golf si Focus.

  • Alex, luni, 26.10.2009 21:04
    Astra J & Romania

    Felicitari Automarket pt un articol foarte competent cu pareri argumentate asa cum ne-ati obisnuit.Cu siguranta Astra J nu va dezamagi, asa cum actualul Opel Astra H face inca furori pe strazile patriei. O mica rugaminte insa - Hai sa vorbim romaneste, nu vanghelieneste - "insa cei care se asteapta la un comportament sportiv le spunem sa nu se entuziasmeze prea tare"

  • LUCCI, luni, 26.10.2009 22:03
    OPIEL

    Nu sunt fan Opel,nu-mi dau inca cu parerea, pt. ca vom trai si vom vedea.Automarket putea sa beneficieze de un model cu motor mai multumitor, pt. a nu-i da modelului peste nas inca de la lansare? Vorba lui ,,Zdravanel,,; ne dam in barci ca nu prinde suta in 2 secunde ci in 2,1! Hai sa fim seriosi,cate dintre masinile de azi(de serie si conditie medie)prind suta sub 10 secunde? Pretul Astrei este ,dupa mine de nota 3 si nu 6 iar motorul poate primi 8 sau 9 ca n-are draci pe el.Si mai lasati-ma mai baieti ,cu exemplul Fiatului ,ca ala peste 2 luni de la cumparare nu-l mai vinzi in juma' de pret.

  • catalinB, marţi, 27.10.2009 15:43
    siguranta

    Eu propun sa dam nas in nas un astra de un fiat bravo sa vedem daca se justifica notele date de Automarket la siguranta. (8 la fiat si 10 la opel). Sincer nu mi se pare un capitol la care sa puteti sa dati nota, mai ales ca masina nu e testata inca EuroNCAP.

  • e super ok, miercuri, 28.10.2009 20:18

    singurul rival al ei ar putea fi doar Golf VI.. (nu Megan sau alte bombe de masini) .. si parerea mea e k se cam pisha pe golf VI.. atat la aspectul exterior (la Golf VI fiind cam de batrani, prea simplu.. mai frumos e golf V) cat si la aspectul interior. Va salut !

  • whatever, joi, 29.10.2009 16:45
    Opel Astra I

    Observatie.... Noul Opel Astra, se numeste Opel Astra i ( nu J ! ) a,b,c,d,e,f,g,h,i,j,k,.....

  • Val, vineri, 04.12.2009 12:26
    I

    E foarte frumos are niste lumini si e Opel Astra The Best

  • ionut, duminică, 28.02.2010 23:58
    astra i intradevar

    intereesant articolul dar totusi mie unu mi a placut motorul de 1.6 180 de caluti se infige destul de bine mai ales dupa ce apesi butonul SPORT consumul intradevar cam mare dar asta e ai 180 de cai de...