Interior
Daca nu ar fi facut parte din familia Opel, Astra ar fi putut fi foarte bine acuzata de plagiat. Similitudinile cu bordul Insigniei sunt izbitoare, habitaclul fiind o adevarata provocare pentru cei care se incumeta sa descopere diferentele dintre cele doua modele. Cu toate acestea exista elemente care individualizeaza intr-o anumita masura compacta, mult mai atragatoare la interior decat fratele mai mare. Designul este vioi, mai ales daca optati pentru o plansa de bord in doua culori, monotonia lipseste cu desavarsire, materialele sunt exceptionale iar finisajele se apropie de perfectiune. Avem de a face cu un plastic moale, in partea superioara a bordului, foarte prietenos, regasit si la nivelul portierelor. Senzatia este oarecum intrerupta de sectiunea regasita deasupra instrumentelor de bord, fabricata dintr-un material tare, rece si total nepotrivit. Insertiile din aluminiu invioreaza atmosfera iar luminile ambientale de culoare rosie, intalnite la nivelul consolei centrale si a manerului portierelor, te fac sa te simti ca iei parte la o cina romantica cu lumanari. Afisajul “pictat” in aceeasi nuanta rosie, atunci cand rulati in modul Sport, precum si coloritul navigatiei fac din habitaclul noului Astra un adevarat recital de culoare. Confortul este la el acasa, pasagerii de pe locurile din fata beneficiind de un set de scaune ergonomice, asemanatoare celor de pe Insignia, care pot fi comandate optional. Inginerii care au sustinut prelegeri despre scaunele pe care le-au dezvoltat de-a lungul timpului au afirmat ca pretul pentru un asemenea element este de 500 de euro, ele putand fi comandate si separat, atunci cand doar soferul sufera de dureri de spate. Momentan, pe piata actuala un asemenea set de scaune nu se regaseste decat in gama Mercedes, recunoasterile organizatiilor internationale de cercetare atestand acest lucru.
Sa trecem insa si la spatiul interior. Astra ofera suficient loc pentru picioarele celor trei pasageri pozitionati pe bancheta din spate si un acoperis departe de capul unui adult de 1.86 centimetri. Senzatia se regaseste si pe locurile din fata unde avem in plus si o multime de spatii de depozitare, amanunte la care inginerii din Russelsheim au lucrat vreme de 6 ani. Pentru ca pasagerii vechiului model s-au plans de acest amanunt, nemtii au cautat sa satisfaca cererea celor intervievati. Astfel au luat nastere spatii speciale pentru telefonele mobile, la baza consolei centrale si cu o inclinatie mare pentru a nu le “rataci” pe sub scaune in cazul unui viraj mai strans, pentru sticlele de suc, la nivelul usilor, adaptabile insa la o multime de obiecte, si pentru pahare la nivelul consolei centrale. Spatiul regasit sub cotiera a crescut si el impreuna cu torpedoul iar sub paharele gazduite de consola centrala a luat nastere un loc unde pot fi adapostite in mare secret (cel putin pana cand cititi aceste randuri) aparate GPS sau detectoare de radar. Portbagajul este generos insa nu poate fi comparat cu cel al unor rivali din segment. Desi posesorii de Astra vor avea la dispozitie 370 de litri, cu 20 mai mult decat proprietarii de Golf, capacitatea totala va fi un dezavantaj in lupta cu Megane (400 de litri) si Bravo (405 litri). Ceea ce surprinde placut este modul de compartimentare a celor 370 de litri, idee preluata in mare parte de la Corsa. Opel pune la dispozitie o podea falsa care poate fi ajustata in trei pozitii. Pentru romanii mai reticenti, care isi doresc spatiu fara prea multe elemente care sa le complice existenta si cosul zilnic de cumparaturi, aceasta idee ar putea fi considerata nepotrivita.
FOARTE FRUMOASA MASINA! PESTE GOLF SI MEGANE!!!!