Motor / Transmisie
Debutul international al modelului german pe soselele din apropierea orasului Frankfurt a pus la dispozitia grupurilor de jurnalisti, patru motorizari cu care Astra isi propune sa seduca fanii segmentului compact. Doua unitati pe benzina, dintre care un 1.4 litri turbo pe benzina de 140 de cai, si doua dieseluri deja familiare, unul de 1.7 litri si 125 de cai si unul de 2.0 litri si 160 de cai. Pe parcursul celor doua zile am apucat sa vedem cum se simte la lucru motorizarea de top pe benzina, o unitate turbo cu patru cilindri, de 1.6 litri, capabila sa ofere resurse bune (cel putin pe hartie) pentru un model care cantareste 1373 de kilograme. Puntea fata primeste drept cadou 180 de cai putere la 5500 de rotatii, adica exact acolo unde se sfarseste plaja cuplului motor. Am fi tentati sa credem ca avem de a face cu o masina care "fuge de rupe pamantul", insa deliciosul turbo de 1.6 litri este putin cam apatic atunci cand vorbim despre momentul motor. Intreaga valoare a cuplului este de numai 230 de Nm, o expresie timida a unui motor pe benzina, care isi doreste sa te impresioneze cu un comportament sportiv. Handicapul este compensat oarecum de plaja mare de turatii pe care se simte momentul motor, mai exact intre 2200 si 5500 de rotatii. Cu toate acestea, o floare nu aduce primavara, ceea ce inseamna ca cei 180 de cai putere sunt oarecum lasati de izbeliste, nefiind ajutati de un cuplu bun. Daca ne uitam in ograda rivalilor, gasim un Golf care chiar si in versiunea de 160 de cai este capabil sa scoata un cuplu cu 10 Nm mai mare decat cel regasit pe Astra. Sa vorbim insa despre cum se simt resursele pe noul model compact. Cu siguranta nu vor exista probleme atunci cand vine vorba despre depasiri riscante sau despre alimentarea ego-ului, insa cei care se asteapta la un comportament sportiv le spunem sa nu se entuziasmeze prea tare. Benzinarul isi face treaba linistit fara sa smulga ropote de aplauze la scena deschisa, prestatia sa fiind una decenta, dar banala. Resursele sunt exploatete cu ajutorul unei transmisii cu sase rapoarte, orientata mai mult spre consum decat spre performante, rapoartele lungi, chiar si cele inferioare, fiind menite sa reduca portia de combustibil, ceruta de obicei de un motor turbo. Cursa putin prea lunga pentru o compacta cu pretentii dinamice poate fi de asemenea un dezavantaj pentru cei care isi doreau mai multa sportivitate. Cutia retrogradeaza bine, violent chiar in unele conditii. Per total insa, simbioza motor-cutie, regasita pe unitatea de 1.6 litri, nu s-a dovedit a fi chiar ceea ce ne asteptam. A fost ca o mancare buna, ce miroase excelent, incapabila insa sa te sature.
FOARTE FRUMOASA MASINA! PESTE GOLF SI MEGANE!!!!