Tinuta de drum
Opel Antara se vrea a fi un SUV care oferă siguranţă atât on-road cât şi off-road. Odată cu faceliftul, inginerii Opel au adus publicului şi un tren de rulare îmbunătăţit. Antara garantează un echilibru mai bun între confort şi stabilitate, setarea suspensiei fiind ceva mai bună decât în cazul vechii versiuni. Practic, SUV-ul dă dovadă de stabilitate la viteze mari şi se descurcă admirabil când vine vorba de filtrarea gropilor sau a neregularităţilor asfaltului. Configuraţia articulaţiilor a rămas aceeaşi, MacPhearson pe faţă, multi-link pe spate, însă amortizoarele au fost înlocuite. Senzaţia de confort se resimte şi în teren accidentat. Am avut ocazia de a testa Antara pe un drum neasfaltat şi nivelul de confort interior s-a păstrat. Tot aici am putut resimţi mai bine şi repartizarea cuplului între punţi. Sistemul de tracţiune integrală gândeşte rapid şi transferă o parte din cuplu punţii faţă, atunci când detectează pierderea aderenţei. Distribuţia poate ajunge de la 100% pe puntea faţă, la 50% pe ambele punţi. O reţetă clasică, regăsită peste tot, care se pare că funcţionează bine şi pe Antara. Despre aventurile off-road nu se pot spune prea multe. Dimensiunile generale ale modelului nu îi permit să abordeze decât trasee uşoare, şleauri nu foarte adânci şi suprafeţe nu foarte alunecoase. Garda la sol însumează 176 de mm, iar unghiurile de atac şi degajare sunt estimate la 20, respectiv 24 de grade. Valorile recomandă SUV-ul mai mult pentru şosea. Faceliftul a adus cu sine şi modificări importante ale direcţiei. Aceasta oferă un răspuns mult mai bun, iar şoferul poate indica cu precizie trasa ideală într-un viraj abordat cu ceva mai multă îndrăzneală. În aceste situaţii s-ar putea să vă confruntaţi însă cu un oarecare ruliu, dimensiunile mari favorizând această senzaţie, chiar dacă s-a încercat estomparea sa.
O masina foarte tare, cel putin exteriorul mi se pare foarte masculin, este o masina reusita! Bravo Opel!