Opel Ampera

1.4 Hybrid

Siguranta

5.0

Nefiind încă lansat pe piaţă, Opel Ampera nu a fost testat încă de EuroNCAP. Cei de la Opel l-au echipat cu ABS, sistem de control al stabilităţii, sistem de control al tracţiunii, sistem de dozare a forţei de frânare şi cu o serie de airbag-uri în standard. Până la testarea propriu-zisă, îi acordăm lui Ampera un punctaj mare, pe măsura aşteptărilor.

  • GreenReport, miercuri, 27.07.2011 14:38
    hibrizi vs. Z.E.

    Faza cu "ecologia" e trasa de par atat timp cat motorul pe benzina antreneaza rotile. E pentru ecologistii de circumstanta si nu reprezinta viitorul. Se spune ca masinile 100% electrice au o distributie a maselor buna, implicit o tinuta de drum superioara masinilor cu motor termic. In fine, eu zic ca faza cu "patru locuri"ar fi trebuit s-o treceti la minusuri... doar ati scris ca se adreseaza familistilor...

  • e953, miercuri, 27.07.2011 16:40

    Daca puteau folosi ambele motoare concomitent pentru a avea si tractiune integrala ar fi o masina completa:)

  • daniel, miercuri, 27.07.2011 17:00
    consum

    500 km cu 35 litri = consum de 7 litri/km Ca si tehnologie da, dar din punct de vedere a consumului nu ma uimeste

  • zarnesteanu, miercuri, 27.07.2011 18:44
    Un review bun

    Ma bucur ca ati avut ocazia sa testati o masina cu tehnologie moderna, controversata sau nu :) dar care se pare ca isi face perfect treaba pentru care a fost conceputa. Consumul de 7 l/100 a fost scos in cazul in care s-a rulat direct din modul electric in cel mecanic. Tot pe Automarket a fost un articol in care spuneau ca in urma unui studiu in SUA s-a constatat ca soferii parcurg in medie 1200 (sau 1400 km?) cu un singur plin. Daca folosesti masina pentru o naveta decenta si ai ocazia s-o incarci si la servici, costurile de carburant scad dramatic. Iar faptul ca ai un rezervor plin care sa te duca pana la prima statie de benzina/curent, iti da siguranta ca nu ramai in drum cu familia in asteptarea truck-ului de service. Stiati ca la momentul proiectarii motorului pe benzina a lui Volt a fost la un moment dat vorba sa-l faca de 1 litru turbo? Ar fi fost mai compact si ar fi consumat si mai putin, dar ideea a fost abandonata pe motive de fiabilitate si complexitate a componentelor. Oricum, e un inceput iar generatiile viitoare au toate sansele sa depaseasca "impasul" tehnologic de astazi.

  • EC, miercuri, 27.07.2011 21:02

    Nu am inteles textul "cel mai avansat model creat de Opel până în prezent" in conditiile in care este o clona mai urata a lui Chevrolet Volt. Ce a creat mai exact Opel la aceasta masina?

  • unckle, miercuri, 27.07.2011 21:46

    @ EC : Opel este Chevrolet, Cred ca Ampera va avea o calitate superioara lui Volt din simplul motiv ca se adreseaza europenilor ;) .. cam scump totusi ... mult prea scump, nejustificat chiar daca luam in calcul ca 98% din aceasta masina se vinde in SUA cu 45000$ .. o fi de vina TVA mai maer prin europa.. dar si la aia sunt taxe

  • ursus, miercuri, 27.07.2011 23:23

    Ma bucur ca ti-a placut

  • SD, joi, 28.07.2011 00:38

    numai cand vad cum arata si deja imi dau seama ca e o masina buna ,asa cum opel ne-a obisnuit deja ....felicitari arata superb si nu stiu cum poti sa pui cartof-ul ala marca nissan(marca pe care o respect) pe langa ampera . opel-ul este mult mai agreabil

  • expresii avansate, joi, 28.07.2011 12:26

    ...Opel nu a folosit forma de "felie de caşcaval"... din ce dictionar ati scos aceasta formulare? ce reprezinta o felie de cascaval?

  • mog, joi, 28.07.2011 16:29
    deci..

    arata mult mai bine decat prius sau insight.clar! din ce am inteles eu, motorul termic nu e folosit decat pentru incarcarea acumulatorilor/bateriilor si nu e folosit pt tractiune.de asta se ocupa doar motorul electric.deci nu e hybrid ca toyota sau honda.e ceva mai avansat,,, totusi mi se pare scump...un consum de genul ala...7% il poti obtine cu un 2-2.5 diesel care e la jumatate de pret si ti ofera senzatii mai placute la nivel sportiv. inca e o fita masina electrica.

  • LauCalin, joi, 28.07.2011 16:54

    Lucrul esential eu cred ca l-ati omis: "În condiţiile rulării într-un stil economic de carburant şi respectând cu stricteţe normele legale din Olanda, am parcurs un traseu de 73.6 kilometri în modul electric." Concret, ce inseamna normel legale in Olanda si stil economic pentru o masina cu motor electric? O alta chestie: pozele. Nu le vad rostul. Adica sunt niste poze oficiale care sunt si pe net. Ideea e ca as fi vrut sa vad niste poze facute de voi, fara lumini, umbre, Photoshop etc. Niste poze undeva pe strada, pe camp etc care sa arate in mod natural cum arata masina. Iar in privinta pretului nu mi se pare prea scump. Nici pana acum nu-mi iese din cap cat costa un I-Miev.

  • Sebastian Toma, joi, 28.07.2011 17:13
    @LauCalin

    Ai să râzi, dar pozele ataşate sunt fotografii on-location, furnizate de cei de la Opel. Programarea rutelor de test nu ne-a permis să deviem de la traseu pentru a face poze, având doar câteva cadre suplimentare cu Ampera. În Olanda, limita legală în oraş era de 50 km/h, iar în extraurban aveai secţiuni cu limită 70, secţiuni cu limită 90, secţiuni cu limită 100 şi secţiuni cu limită 120 (autostradă). Am mers pe toate cele, una după alta. Prin stil economic, ne referim la anticiparea momentului în care trebuie să accelerăm şi trebuie să frânăm şi apăsarea lină a pedalei de acceleraţie. Instalaţia de climatizare a fost utilizată doar parţial, iar în unele momente am oprit şi ventilaţia, ca să conservăm energie. Era, totuşi, un concurs de condus economic.

  • LauCalin, joi, 28.07.2011 17:45

    Totusi chiar nu puteati sa scoateti un aparat foto intr-o parcare si sa faceti cateva poze cat de cat expresive? Sau atunci cand ati luat masina? Nu te contrazic, dar ma cam indoiesc. Iar daca cei de la Opel nu va dadeau voie eu zic ca erau cam penibili. Eram curios sa stiu daca regim de condus economic electric e cam la fel ca un simplu consum economic de combustibil.

  • Sebastian Toma, joi, 28.07.2011 18:35
    @LauCalin

    Avem doar poze în parcare, nimic spectaculos. Fotografiile ataşate sunt ceva mai bune decât cele pe care le-am făcut noi. Cât despre condusul economic al unui vehicul electric, e aproape la fel. În ambele cazuri, instalaţia de sonorizare, instalaţia de climatizare şi apăsarea exagerată a pedalei de acceleraţie îţi reduc autonomia. Noi am folosit în permanenţă radio-ul şi sistemul de navigaţie, dar climatizarea a fost folosită cu întreruperi.

  • unckle, vineri, 29.07.2011 08:40

    Am in fata "eticheta energiei electrice", livrata de Enel impreuna cu factura. Pe ea spune ca fiecare kWh de energie electrica a poluat cu 441g CO2. Daca folosesti 10kWh pentru 80km (mod electric 100%) inseamna ca, in romania, ai "poluat" cu 55g CO2/km. nu la fel de mult ca un diesel eficient dar destul de aproape ca sa te faca sa te gandesti de doua ori inainte sa platesti 3x pretul masinii. Hai cu injuriile, ca de ceva vreme parca ati fost cam linistiti ;)

  • Cosmin, vineri, 29.07.2011 11:09
    uitati ca

    ideea cu masina electrica nu e una de fitze..ceva de genul ..hai sa isi ia nu stiu care ceva ce nu mai are nimeni..acum e inceputul unei noi ere total diferita de ce stim in prezent. problema pe care o ignora toata lumea e ca..petrolul s-a cam terminat indiferent ce spun statele saudite , si cel care mai e se va vinde din ce in ce mai scump, realitate care se vede deja la pompa oriunde in lume ,asa ca va fi un mic lux sa bagi cei 35 de litri in ampera si ii vei dramui cu gandul la cat vor costa urmatorii . lasati comparatiile cu diesel de 2,5 ca astea deja se pregatesc sa populeze cimitirele de masini .

  • unckle, vineri, 29.07.2011 14:27

    Cosmin, ia de citeste aici : http://en.wikipedia.org/wiki/Petroleum nu-i o sursa 100% garantata de informatii, dar daca iei in considerare si 70% din valorile scrise acolo tot ajungi la concluzia ca petrolul ne mai ajunge cativa ani din viata nepotilor nostri ;) o chestie si mai desteapta este : http://web.mit.edu/newsoffice/2011/update-energy-storage-0713.html --- asta ar cam rezolva niste treburi cum ar fi stocarea si transportul energiei solare si ar descentraliza masv productria de energie electrica, facand inutile marile magistrale de transport de electricitate (si, odata cu ele, ar trimite in cartile de istorie penele de curent la nivel de judete/state/etc)

  • audist, vineri, 29.07.2011 17:08
    @unckle

    esti un baiat destept cand vrei tu. parere personala: masina electrica polueaza cam la fel de mult ca una normala (nu ca un m3 sau rs4). deoarece majoritatea energiei de la priza polueaza nu este regenerabila ca in tari ca norvegia sau suedia. asa ca personal consider o mare fitza si o mare aruncare de bani sa iti cumperi deocamdata masini electrice. am condus acum cateva saptamani un lexus si e placut sa apesi usor aceleratia si sa fie foarte foarte liniste in timp ce masina tasneste oarecum... dar pretul imi permite sa imi cumpar niste casti de urechi si la dieselu meu umil.

  • unckle, vineri, 29.07.2011 21:50

    Domnule Audist - cred ca ai fi placut surprins sa citesti eticheta ecologica a energiei electrice furnizate de Enel (in bucuresti cel putin, nu bag mana in foc de alte zone). Ai afla ca se apropie de 50% cantitatea de energie livrata care a fost generata prin alte mijloace decat "arderea" unui combustibil. Romania este una dintre tarile "fruntase" la capitolul productie de energie (mai putin..) nepoluanta. Evident nu ne comparam cu un oarecare baraj din China care produce mai mult decat toata Romania, dar procentual stam destul de bine. In momentul in care capacitatea eoliana a Dobrogei va intra in functiune "corect" proportia de energie eco a Romaniei probabil va depasi 50%. io-s baiat destept mereu... doar ca este uneori mai greu sa fiu inteles ;)

  • LauCalin, duminică, 31.07.2011 01:51

    Nu vreau sa par mai cu mot, hibridele sunt un domeniu pe care le tot analizez. Dar eu nu vad avantajele unei asemenea masini. Lasand la o parte pretul care totusi nu este foarte mare raportat la tehnologia care e in masina, nu prea inteleg unde e economia. Cand tremini bateriile si treci pe benzina, motorul are de tras destula greutate... unde mai pui ca mai mergi si cu aerul conditionat pornit, mai ai nevoie de depasiri etc. si tot la un consum ridicat ajungi (1700 de kg ,86CP, 1400cmc (!) ), . Astept un posesor de hibrid sa ma contrazica, desi nu cred ca voi gasi unul prea curand.

  • unckle, duminică, 31.07.2011 09:40

    shhh, nu spune nimanui ca dupa aia 50-80km masina asta rupe rezervoru' ... tu nu citesti marketingul Opel ? ... masina asta este "eco" ...

  • amd, duminică, 31.07.2011 17:06

    sonata e peste prostia asta de masina consum mai mic cu mut mai mic si performate peste au pus si butoanele alea sport normal de pomana salutare

  • VAX, duminică, 31.07.2011 23:51

    masina asta e geniala...bv opel e ceva de vis sa ai asa ceva in ro

  • audist, miercuri, 03.08.2011 01:21
    @unckle

    nu te faci greu inteles ci doar nu ai dreptate mereu :) sau esti destept mereu cum nici un om nu este. stiu ca energia romaneasca este destul de green dar presupun ca nu iti iei masina sa mergi doar prin romania. eu ma refeream ca un cumparator x din tara y. ca daca esti din serbia sau ungaria nu mai esti asa de green. :D

  • unckle, miercuri, 03.08.2011 22:32

    sa stii ca o idee/afirmatie/{comentariu] nu trebuie sa aiba acceptul majoritatii pentru a putea fi "corecta". Internetul este un mediu extrem de nociv, in care, sub protectia anonimatului, lumea apasa "manuta rosie" sau baga commnetarii monosilabice de genul "ba p'a matii". Faptul ca este posibil ca eu (sau un altul) sa pot sa consider ca argumentul adus impotriva ideii mele este invalid ma poate face sa par, in ochii proprii, acel "destept cum nici un om nu este" - faptul ca imi mai dau seama ca gresesc denota oarece semne de inteligenta ... dar ca sa imi dau seama da gresesc trebuie sa "inteleg" argumentele aduse impotriva afirmatiilor mele ... dar stii cum era zicala aia "nu te pune cu prostu' ca are mintea odihnita". Aceasta descriere este valabila pentru fiecare dintre noi, si daca fiecare dintre noi ar avea acele mici semne de inteligenta probabil trei sferturi din discutiile contradictorii de pe internet nu ar exista. Din pacate internetul este locul in care iti permiti sa nu iti recunosti gresala nici macar atunci cand toti ceilalti iti spun ca gresesti, motiv mi-am luat vre-o 500 de "manute rosii" pe fiecare stire despre Duster de exemplu, si continui, in prostia care ma caracterizeaza, sa consider acea masina o hotie la adresa buzunarului clientului (nu este singura asa ca nu va aprindeti rau, este destul de mare categoria "intocmita de mine" cu masini care iti fura banii din buzunare). La subiect: Volt/Ampera, desi nu sunt nici pe departe eficiente in modurile "hibride" reprezinta, dupa parerea mea unul dintre cele mai bune (daca nu cel mai) moduri de a aduce pe piata o masina "electrica". Aceasta masina impaca 99% din cerintele pe care le poti avea de la un automobil ... este nepoluanta in exploatare (desi emite carbon la generarea energiei electrice) si , cel mai important, nu arata ca un cartof ... Volt/Ampera va fi eficient in combaterea cresterii dependentei de combustibilii fosili si, in acelasi timp, va asigura respectarea tuturor cerintelor pe care un client modern le poate avea de la un automobil. Acest lucru este o arma extrem de importanta in lupta cu "electricele pure", care dupa o ora de alergat pe autostrada iti vor cere sa stai doua ore in parcare (acesta fiind cel mai mare neajuns dintr-o lista destul de mare de neajunsuri ale electricelor pure).

  • remisica, miercuri, 03.08.2011 22:48
    ...

    fata furata de la Honda Accord

  • audist, vineri, 05.08.2011 23:29
    @unckle

    pentru prima data pe acest forum ma lasa cineva cu gura cascata si fara nici un comentariu. desi nu sunt de acord cu tine in privinta dusterului. :). Cu respect...

  • floricalee, marţi, 17.12.2013 21:38

    @unkle, dar ce parere ai despre masinile de la Tesla

  • Marian, sâmbătă, 05.03.2016 20:47

    Buna ziua. In cazul in care ajuta, sunt posesorul unui Opel Ampera, l-am achizitionat la mana a doua cu 11.500 de euro, masina are 170.000 km. Ca sa elucidez misterul, masina are foarte multe calitati, in primul rand as spune confortul, suspensia si consumul. Chiar cand rulezi in oras fara baterie, masina functioneaza ca un hibrid, consumul fiind de 5%. Masina este extraordinara ca tehnologie, sunet bose, piele si alte elemente high tech, gen presiunea pneurilor pe fiecare roata cu exactitate. Desi are doar un motor de 86 de cai, masina are putere. Din pacate, o parte proasta o consider lipsa statiilor de incarcare din romania, am cautat si nu prea am gasit, chiar si in bucuresti. Pot spune pe final ca am renuntat la un BMW 330xd din 2009, o masina extrem de buna, dar nu imi pare rau. confortul pe care mi-l ofera masina la drum lung este grozav, este minunat sa nu mai fiu atent la fiecare groapa. consumul pe care l-am scos doar in motor termic galati-bucuresti si intors + 80km prin bucuresti cu trafic greu a fost de 150 de lei, adica undeva la 6%. extraordinar. daca ajuta, sper ca a fost cu folos

  • cip, marţi, 29.03.2016 11:25

    Marian : .........."este minunat sa nu mai fiu atent la fiecare groapa" ..... care e faza ca nu inteleg.De ce nu mai trebuie sa fi atent la fiecare groapa??? ocoleste singura groapa??? Nu inteleg ce vrei sa spui. Apropo am ocazia sa achizitionez o Ampera din 2012 cu 47000 km la bord la pretul de 15.500 euro..... ce parere ai ... e ok pretul??

  • Popeye the sailor, duminică, 02.04.2017 09:10

    Poluarea masinilor electrice nu se poate compara cu a celor pe combustibili fosili. Chiar daca rezulta CO2 pentru producerea curentului electric, acesta se produce departe de orase, pe cand fumul masinilor termice ne afecteaza viata in special in orase.