Motor / Transmisie
Pentru Adam, inginerii de la Opel au ales doar motoare pe benzină. Nu există alternativă diesel, cel puţin deocamdată. Se poate alege dintre două motorizări şi trei variante de putere. Pentru Adam-ul entry-level există motorul de 1.2 litri şi 70 CP, iar apoi putem alege între versiunile de 85 sau 100 CP ale propulsorului de 1.4 litri. Nu există, cel puţin, momentan, motor turbo pe benzină. Modelul primit de noi la test a venit echipat cu cel mai puternic motor din actuala gamă: 1.4 EcoFLEX 100 CP. Este un propulsor cunoscut proprietarilor de Opel de pe alte modele precum Astra sau Corsa. Pentru Adam, motorul oferă suficient suflu, dar cei 100 CP sunt o idee cam anemici. Pentru reprize civilizate, motorul trebuie turat spre zona roşie. Puterea maximă este atinsă la 6.000 rpm, iar cuplul maxim de 130 Nm este atins la 4.000 rpm. Pentru uzul urban, motorul de 1.4 litri îşi face bine treaba, transformând Adam-ul într-un automobil suficient de agil.
Un motor de cilindree mai mică, dar supraalimentat cu sistem turbo ar rezolva problema cuplului mic la turaţii scăzute. Probabil că Opel va rezolva această problemă în viitor, pâna atunci va trebui să ne mulţumim cu motoarele aspirate. Propulsorul de 1.4 litri este asociat cu o cutie de viteze manuală cu cinci trepte, suficient de precisă la utilizare.
-
Alternative, joi, 23.05.2013 14:30
Opel Adam Slam la 17.630 euro? hmmm... si voi spuneti ca nu mai exista motor pe benzina aspirat mai puternic in gama asta de pret? Eu zic ca exista. La 16.000 iti poti lua un Renault Twingo RS normal aspirat cu 133 CP.
-
eee, joi, 23.05.2013 15:26
Ca si o completare, este o optionala sa iti pui in interior leduri pe plafon, nu stiu cat costa, dar la autoshow aveau unul configurat astfel si in interior arata de parca erai sub cerul plin de stele ... cautati pe google, e superb!!!
-
@Alternative, joi, 23.05.2013 18:10
si compari cazanul de twingo cu adam ? :)))))))))
-
Adam, joi, 23.05.2013 18:13
probabil al motoare nu sta prea bine , insa daca as lua masinuta asta as lua-o in primul rand pentru oras , pentru agilitatea si designul de vip...iar aceasta e mult peste 500 cam la egalitate cu mini cooper..
-
alternativa=renault, joi, 23.05.2013 19:54
Tot timpul singura alternativa ramane Renault, ieri, azi, pt totdeauna, Renault mon amour, cine contrazice asta nu stie ce vorbeste, mai ales cand sunt spuse de vanzatorii Renault de pe forum.
-
@John, vineri, 24.05.2013 00:05
Comparativ cu Adam, cel putin la design, Twingo chiar pare un cazan depasit, dar pt un fan renault e normal sa ai un astfel de limbaj si sa fii agresiv.
-
Looper, vineri, 24.05.2013 10:01
Normal ca apar imediat unii care desconsidera Renault din start. Din fericire cifrele vorbesc si Twingo s-a dovedit a fi o masina foarte practica si fiabilia, ca sa nu mai vorbim de spatiul urias pentru locurile din spate. Imi pare rau sa vad ca exista oameni precum cei de sus.
-
Paul, vineri, 24.05.2013 11:00
N-ai ce sa-i faci. Mai mult decat evident dupa limbaj, copiii vin din urma, iar desconsiderata va fi orice marca, alta decat are taticul... Twingo e o legenda in segmentul sau fiind una dintre putinele optiuni competente in anii '90. E catalogata ca una dintre cele mai fiabile masini din lume (nu numai din segment), iar versiunea RS sau Gordini e cel putin la fel de tare la interior ca Opel Adam. Ca sa nu mai vorbim de performante... http://www.caricos.com/cars/r/renault/2012_renault_twingo_rs/1024x768/3.html
-
Adm, vineri, 24.05.2013 11:54
Renault fac masini subtiri.....la figurat vorbind. Si aici nu intra divizia Sport care sunt la polul opus. Am avut mai multe Renaulturi pe mana si concluzia e ca dupa 50.000 de km masina "se lasa", devine un fel de 1310 (comenzi greoaie, cutia "se largeste", plasticul imbatrneste etc.). Dar in Romania e la mare cinste (si nu o zic cu rautate), asta datorita si pretului de achizitie (dau printre cele mai mari discounturi) si asocierea cu Dacia. Din pacate ca in multe alte situatii discutia a deviat, Adam e o masina super interesanta cu principalul scop sa preia din musterii lui Mini si 500.
-
TC1900, vineri, 24.05.2013 12:54
o masina superba, dar careia ii trebuie un 1.2 turbo, nu motoarele astea aspirate ale lui opel de 10-12 ani vechime
-
Florin 79, vineri, 24.05.2013 14:30
@Adm , aberezi ca multi altii. La subiect vorbind... sunt sigur ca n-ai avut un Twingo, asa ca n-are sens sa bati campii in continuare. Disconturile procentuale sunt undeva la 5-10% maxim din pretul masinii, deci sunt in media pietei, daca ai bunul simt sa te informezi. Ce sa mai vorbim de Dacia, care nu prea practica discount-uri..! Dar tu trebuie s-o asociezi pentru ca deh, ii scade imaginea de marca... asta in mintea ta rudimentara, simpla si de la tara... Interiorul la Twingo e din plastic dur, dar bine inchegat, la fel ca la Opel Adam. Eu daca vrei iti arat Twingo cu interior din 1993 care arata inca bine. Dar hai sa luam un exemplu mai cunoscut... Ti se pare tie ca Logan, un produs Renault pana la urma, are probleme cu plasticul imbatranit?! Gama Dacia arata ca are materiale durabile ce rezista in toate conditiile (soare puternic, praf, zgarieturi... le duce pe toate fara probleme). Inclusiv presa de specialitate o confirma, daca nu ma crezi. Si da, Opel Adam se poate compara cu Twingo RS pentru ca sunt IN ACEEASI GAMA DE PRET.
-
Florin 80, vineri, 24.05.2013 15:12
Sunt ele in aceiasi gama de pret, insa se adreseaza unor cu totul alte categorii de oameni. Unii vor o masina mica, sportiva si relativ ieftina (Twingo RS), ceilalti vor o masina chic, lifestyle, diferita fata de ce vezi pe piata (Opel Adam). E o diferenta. Si referitor de durabilitatea interiorului din Logan bordul e un plastic dur... nu are ce sa pateasca. Daca ar fi fost tratat cu niste sibstante speciale de exemplu, care sa-i ofere o senztie mai placuta la atingere sau un aspect mai placut cu siguranta vorbeam de altceva. insa este o masina low cost si asta nu prea a contat. Fiabilitatea lui Twingo din anii '90... nu zic, a fost o masina fiabila. Insa daca sustii ca a fost cea mai fiabila din clasa probabil nu ai auzit de Toyota Starlet. Ca sa nu mai spunem ca nici Peugeot 106 nu prea a fost o dezamagire.
-
john, vineri, 24.05.2013 19:48
@Florin 80 Nu vad de ce va crizati atat. Nu s-a facut nicio exagerare. Omu' si-a spus o parere cu privire la o alternativa. Ok,sunt de acord ca nu se poate compara Adam cu o versiune standard de Twingo, dar de ce n-ar fi Twingo RS chic si de lifestyle? Sa fim seriosi, e o alternativa de bun gust. Orice ai spune, o masina de lifestyle implica o anumita doza de sportivitate. Este deasemenea "fun" si originala - un alt aspect care defineste o masina de lifestyle. La 16.000 nu e ieftina deloc pentru clasa mini, dar ofera multe satisfactii la banii astia. Toyota Starlet?! Aici ai deraiat... in primul rand nu prea era mini, se incadra cu Clio la acea vreme, in al 2-lea rand a fost cvasiinexistenta in Europa, vanzarile fiind slabe si de aceea nu o prea gasesti in niciun top de fiabilitate respectabil. A fost atat de mare "succes" incat la sfarsitul anilor 90 i-au schimbat denumirea. Realitatea vremurilor e alta. La acea perioada Clio facea furori in Europa, fiind arhetipul masinii mici si fiabile de oras. De aia se si spunea ca Renault e specialistul clasei mici. Acum la cate masini au aparut s-a mai diluat din acea aura bineinteles. Oamenii uita, copiii vin din urma dupa cum spunea cineva mai sus. Peugeot 106? A avut fiabilitate ok, dar nu mai buna decat Twingo. In Franta, pentru francezi prima optiune e Twingo, nu Peugeot.Si nu poti sa spui ca-i vorba de pret pentru ca au cam aceiasi valoare. Situatia la vanzari e generalizata si-n Europa: pe primele 2 locuri sta Fiat cu Panda si 500, dupa care urmeaza Twingo. Pengeot e mai jos ca vanzari pe segmentul asta.
-
BaditzaEx, vineri, 24.05.2013 22:31
arata bine, dar sa dai 17,630 EUROOO, tre sa fii dus cu pluta, sau sa nu cunosti valoarea baniilor ( adica pustiulica d-nului politician de Dambovita sau pitzipoanca acestuia ), motor aspirat ( care nu impresioneaza cu nimic ) si o cutie manuala in doar 5 viteze ?!, pai in acest caz FIAT 500 este o bijuterie care vine si la un pret mai interesant !!!, pe langa asta chiar daca acest Adam ar oferi ( n-am de unde sa stiu clar, din moment ce n-am fost interesat sa fac un drive-test ) nu stiu ce materiale de calitate ( la interior ) , cu toate ca ma cam indoiesc... acea sigla de Opel este mult mai putin dezirabila decat una de Mini ( astfel incat acest pret nu prea se justifica ) si chiar mai putin dezirabila decat a unui Citroen ( DS 3 ). Concluzia mea e urmatoare : alegi acest Adam doar daca esti mare fan Opel, caci la ce ofera concurenta la acelasi pret sau mai mic, dce ex Alfa Romeo Mito, Fiat 500, Citroen DS 3 si chiar Mini One ( pt o mie in plus ai emblema, tehnologia si efectul Mini & BMW )
-
BaditzaEx, vineri, 24.05.2013 22:36
de Renault Twingo RS, sunt convins ca este un Produs mult mai bun, calitate/pret/dotari, dar in acest segment CHIC, conteaza mai putin acest aspect + Twingo pare saracacios, nu este asa bling-bling ca acest Adam, deci nu prea cred, ca tre facuta comparatia... asa vad eu. categoria de pers care ar alege Twingo fac parte din alt grup decat cel al lui Adam ( adica mai superficial , sau mai copilaros , sa nu se simta unii jigniti :D )
-
[email protected] altii, vineri, 24.05.2013 22:46
Plasticul imbatranit nu face probleme, dar el tot imbatranit si ponosit arata dupa doar cativa ani. Tati, nu compara Twingo RS cu Adam, ar trebui sa-l compari cu un Adam OPC care inca nu exista. Am avut 2 Loganuri (2005 si 2006)care au facut suta de mii si crede-ma ca stiu ce vorbesc...masini "subtiri", care troncane, usile se lasau..etc. (l-a usa s-a rupt si roata am chemat platforma), care le-am dat la pret de nimic doar sa scap de ele. Am mers si cu alte Renaulturi, cel mai comic a fost Fluence varianta de baza, mergea schimbatorul chiar ca la 1310. Nu asociez eu cu Dacia, ci ei se asociaza, parca scria pe spate "by Renault". Iar Twingo, e o comicarie de masina, buna ca buget de oras, dar cine se uita la Mini, 500, Adam nici macar nu se gandeste la Twingo. Iar discounturi, vezi ca in ianuarie ajung lejer la 15% Iar la cate likeuri negative am, se vede "traditia" Renault din Romania de care vorbeam :))))))))
-
Adm, vineri, 24.05.2013 22:47
vroiam sa zic ca "la unul s-a rupt si roata am chemat platforma"
-
@adm, vineri, 24.05.2013 23:04
Se discuta de masini de lifestyle si ce masini poti lua in acest buget. Twingo RS nu-i o optiune pt Romania, dar va fi in mintea multor occidentali cand se vor uita la Opel Adam. De fapt, in banii astia, la naiba, cred vom putea lua si un Clio pe benzina Turbo la 120 CP ! Secolul 21 !!! Si stai tu linistit, Dacia n-are nevoie de confirmarea unor tarani autohtoni ce rup roti la masini (desi la alde astia ca tine inventiile sunt la ordinea zilei). Dacia face masini fiabile apreciate peste tot in Europa (Romania inclusiv).
-
Florin 80, vineri, 24.05.2013 23:34
Hai sa le luam pe rand. Faptul ca Starlet nu a avut vanzari mari in Europa nu inseamna ca trebuie sa arunci in ea cu bolovani cum ca nu ar fi fiabila. Aici vorbim despre ceva ce nu prea intelegi, cultura auto adica. Ca sa ma fac mai bine inteles, Toyota nu a avut vanzari foarte mari in Europa niciodata. Insa cand vine vorba de fiabilitate lucrurile stau cu totul altfel. Ma asteptam sa nu te legi de schimbarea denumirii modelelor. Hai sa ne amintim cate denumiri a schimbat Renault din anii '70 pana in prezent. Altii (chiar din Europa) folosesc aceiasi denumire de aproape 40 de ani. Ca sa nu mai spunem ca avem exemple si la asiatici (Corolla sau Civic de exemplu). Si nu, o masina lifestyle nu implica neaparat o doza de sportivitate. Masini precum Mini, Fiat 500, Adam pot fi considerate diferite fata de o simpla masina de clasa mini. Pentru ca, spre deosebire de celelalte primeaza mai mult aspectul, impresia pe care o lasa pe strada (acea pata de culoare in trafic daca vrei), in detrimentul atentiei la organizarea spatiului interior, consumului sau performantelor dinamice. Twingo nu poate fi considerata o masina lifestyle pentru ca nu a fost gandita in directia asta. De exemplu nu ti se ofera asemenea grade de personalizare a ei. Captur in schimb este o masina lifestyle. Pe de alta parte vanzari mai mari nu inseamna neaparat ca masina x e mai buna decat masina y pentru ca s-a vandut mai bine. PS: pentru cel de mai sus, nu uita un lucru. Indiferent de domeniu nimeni nu e perfect. Faptul ca individul a rupt o roata la Logan nu inseamna neaparat ca masina Dacia Logan e proasta, ci ca se poate intampla si asta. Evident ca nu la toate masinile (Logan in cazul de fata), insa sanse ar fi. Si eu am vazut acum 2 ani un Clasa S cu partea electrica facuta praf, in conditiile in care S a fost considerata a fi printre cele mai bune masini din lume. Acum ar fi o aberatie sa generalizam, cum ca Clasa S e o masina proasta.
-
@Mafia, vineri, 24.05.2013 23:44
Oooh mafiotul rebranduit ? scuteste-ne cu toyotele tale frate... PS: n-a spus nimeni ca performantele dinamice "primeaza", dar sunt o parte intriseca a masinilor de lifestyle. Asta apropo de cultura auto...
-
Adm, vineri, 24.05.2013 23:49
Individul a rupt roata conducand masina mai mult in oras, nelunad gropi si intretinand-o. Individul a rupt roata dupa ce a plecat din parcare cu 30km/h strada fiind perfect plana. Nu vreau sa ma gandesc ce s-ar fi intamplat sa zic la 70-80 la ora nu mai mult. Logan e apreciata si vanduta pentru buget, stai sa vezi ca pest cativa ani le vor aduce romanii innapoi. Nu am nimic personal cu Logan, am avut, nu mai am, sa cumpere cine doreste chiar va incurajez ca sa mai miste economia, dar eu o sa incerc pe cat am sa pot (si nu, nu am facut niciodata credit pt masina) sa nu mai cumpar. Vad ca Romanasii (care oooo da isi merita din plin soarta ca natie), catalogheaza pe cineva tzaran prin faptul ca i s-a rupt roata si fara sa stie defapt ce s-a intamplat acolo.
-
@adm, vineri, 24.05.2013 23:54
Semianalfabetism, incoerenta...ai de toate! Vezi ca te incurci in minciuni.
-
@Adm, duminică, 26.05.2013 01:01
Fii serios, ai vazut tu ceva facut de Renault care sa se strice?
-
Loulis, duminică, 26.05.2013 20:57
:)))))))))))))) good answer ...good joke :)))
-
ADAM POWER, marţi, 28.05.2013 14:57
e referinta clasei...cand va iesi si varianta opc va fi si mai clara superioritatea ...good job opel..
-
Adi, marţi, 28.05.2013 18:40
Eu nu stiu ce va place la Opel-ul asta! Sincer, mi se pare ciudat si urat... din anumite unghiuri e chiar fad, lipsit de imaginatie... culoarea il mai salveaza
-
123, joi, 30.05.2013 22:21
@BaditzaEx: Tu cate trepte vrei la un motor asa mic? Nici nu iti trebuie mai multe pentru oras, 5 sunt de-ajuns.
-
@123, duminică, 02.06.2013 18:23
1.4 litri pe un mini, este mic?! :)))) In rest, de acord ca sunt suficiente 5 trepte unei masini destinate preponderent orasului.
Hm , sunt primul la comentarii??? Prima impresie , dupa articol: o masina foarte proasta, scumpa , cu motor depasit, spatiu mic, consum mare....dar cu efect coolness!!! Ha,hha,hhha