Interior
Habitaclul este punctul forte al lui X-Trail, modelul având un interior plăcut, care îţi dă senzaţia că eşti într-un monovolum înalt şi cu abilităţi 4x4. Într-un fel, spaţiul oferit este comparabil cu cel furnizat de un model dintr-un segment superior, iar pasagerii sunt răsfaţaţi cu o serie de elemente pe care nu le-am fi găsit în acest segment în urmă cu câţiva ani.
Scaunele din faţă sunt foarte bine profilate, oferind un nivel bun al suportului lateral. Ne-au plăcut şi scaunele din spate, care pot fi înclinate uşor cu ajutorul comenzilor de pe spătare. X-Trail punctează bine şi la capitolul spaţii depozitare, iar portbagajul are un sistem de compartimente ingenios, care poate fi eliminat dacă transportaţi ceva cu adevărat voluminos şi vă trebuie fiecare milimetru al portbagajului. Calitatea materialelor de la bord este potrivită pentru segmentul din care face parte X-Trail, deşi există şi butoane împrumutate de la modelele mai ieftine din gamă.
Nissan X-Trail are cea mai mare trapă panoramică din segment. Chiar dacă nu sunt fanul numărul unu al trapelor din sticlă, n-am putut să mă abţin să nu conduc X-Trail cu trapa deschisă, chiar şi pentru câteva zeci de minute, de dragul senzaţiei oferite. Odată ce treci de 100 km/h, trapa trebuie închisă, pentru că deflectorul de aer integrat devine inutil, iar curentul de aer rezultat generează sunete neplăcute. Tot la nivelul trapei, mai avem o nemulţumire - perdeaua interioară care protejează ocupanţii de lumina soarelui, montată între trapă şi pasageri, este acţionată manual. În mod normal, nu era o problemă, dar configuraţia trapei lui X-Trail te obligă să te întinzi până la nivelul banchetei din spate pentru a putea închide respectiva perdea.
Masina e buna,dar design-ul e foarte ''batran''. Ca majoritatea Nissan-urilor,designul e la pamant.