Nissan X-Trail

2.0 dCi 150CP Elegance auto

Motor / Transmisie

3.5

Nissan îl oferă pe X-Trail în compania unei singure motorizări, un 2.0 dCi de 150 CP şi 320 Nm, iar oferta de transmisii are două posibilităţi - o manuală cu şase trepte şi o automată cu şase trepte. Testul nostru se concentrează pe versiunea cu transmisie automată, pretabilă pentru cei care vor să ruleze cât mai confortabil.

Automata din gama X-Trail nu impresionează prin rapiditate, dar încearcă să ne insufle o senzaţie sportivă prin faptul că ţine motorul mai turat înainte să schimbe treapta, oferind posibilitatea unui mic sprint în primele cinci trepte. După ceva vreme te obişnuieşti cu modul în care lucrează transmisia, dar aceasta este destul de enervantă în mediul urban, când încerci să accelerezi uşor şi constant pentru a-ţi menţine consumul cât mai redus, iar transmisia ne ţine motorul turat la aproximativ 2.500 rotaţii pe minut în aşteptarea unei acceleraţii iminente care încetează să vină. În mod evident, acest lucru ne afectează pe două planuri - consum de carburant crescut până când faceţi casă bună cu transmisia şi zgomot mai mare în habitaclu. Spre deosebire de Qashqai, X-Trail are o antifonare mai puţin reuşită, care lasă motorul dCi să facă mai multă gălăgie decât am fi dorit în mod normal.

Sperăm ca înlocuitorul lui X-Trail să vină cu o transmisie mai inteligentă, echipată cu mai multe moduri de condus, care să-i permită soferului să aleagă între Sport şi Eco, spre exemplu. Astfel, Nissan i-ar împăca şi pe cei mai neastâmpăraţi dintre şoferi, dar şi pe cei care vor să salveze planeta. În ceea ce priveşte reprizele oferite de X-Trail, acestea sunt adecvate pentru nivelul de putere disponibil, dar trebuie dozate cu cap, pentru că transmisia automată nu-i tocmai rapidă în reacţii.

  • nissan, miercuri, 18.07.2012 15:46

    Masina e buna,dar design-ul e foarte ''batran''. Ca majoritatea Nissan-urilor,designul e la pamant.

  • Vasilica, miercuri, 18.07.2012 16:02

    Nu impresioneaza cu nimic la nici un capitol decat in mintea ghertoilor ca este un adevarat offroad-er rabla fiind un dezastru in vanzari.

  • unu, miercuri, 18.07.2012 16:47

    nissan face masini cu un design special, modelele nu au nici o legatura intre ele, micra, primera, skyline, 350z, juke...lucru care putini o mai fac si trebuie sa apreciem.

  • PIVO3, miercuri, 18.07.2012 18:28

    @unu Asa este. Fiecare masina la Nissan are o personalitate diferita. Probabil ca multi nici nu cunosc gama Nissan. Note - generatia noua e absolut superba si cu siguranta ff practica. Juke e o masina de lifestyle pt cei neconformisti, Qashqai e o alta masina frumoasa si echilibrata. Patrol, Navara, Pathfinder e pentru barbati adevarati cu spirit de aventura. X-Trail e o nuca tare de dimensiuni compacte. GT-R e sfidarea supreama a fizicii si a concurentei de rang nobiliar. Extrem de competenta. Pacat ca nu se ofera Patrol pentru Romania. V-ati fi schimbat mult optica.

  • LauCalin, miercuri, 18.07.2012 22:53

    Mereu mi-a placut X-Trail pentru ca a fost singura masina din clasa asta dupa multi ani care a putut sa-i dea "peste bot" Toyotei Rav4. Imi amintesc ca atunci cand a aparut prima generatie, practic a rescris ce inseamna un SUV mediu. Cam ce a facut si Qushquai. in domeniul SUV-urilor compacte. Si referitor la masina asta, poate ca e nevoie de un X-Trail nou, pentru ca, desi in teren accidentat este bun, este un domeniu unde concurenta sta mai bine: pe sosea.

  • KLF, joi, 19.07.2012 22:30

    Un prieten are de 3 ani un X Trail de 2000cc dar are 170 sau 174 cp,cutie manuala in 6 tepte. Super tare masina,fara probleme si fuge de n-ai zice ca are 2 tone.

  • Mafia, vineri, 20.07.2012 12:01

    @KLF>.E si normal sa nu aiba probleme,doar vorbim despre o japoneza.

  • vasile, luni, 26.11.2012 17:13

    spune-ti va rog intre nissan x-trail 2009 si suzuki grand vitara 2009 ce ar fi mai bun sa cumpar sau altceva la pretul lor.cumpar pt familie si merg cu ea numai pe autostrada.

  • Alexandru Toma, sâmbătă, 15.12.2012 17:24

    am avut x-trail de 173 CP si am parcurs 190.000km in4 ani. Mai intai am facut chip tuning si l-am ridicat la 210 CP. Nu a consumat niciodata mai mult de 8% si era o placere sa-l conduci. Te scotea din orice problema. Grand vitara este mica, slaba, 5 viteze, 136cp, nimic interesant la ea. Dupa anul nou imi iau alt x-trail, dar cu cutie automata

  • unu, marţi, 22.04.2014 20:52

    am x-trail din 2010 si sunt ff. multumit de el ,si n'o sa renunt la x-trail pentru ca e confort si siguranta ,o masina puternica,te scoate din toate necazuri cand esti la greu ''cu ea ma simt implinit si fericit ''

  • 4x4, sâmbătă, 17.05.2014 16:08

    x-trail intradevar este o japoneza dar ATENTIE.........MOTOR DCI=RENAULT,,,,,,,,,NU PREA DURABILE ACESTE DCI........

  • 4x4, sâmbătă, 17.05.2014 16:11

    x-trail -urile mai vechi au bordul pe centru ,,,nu stiu cine cumpara masini cu bord pe centru.......x-trail mai recent e frumos la interior

  • 4x4, sâmbătă, 17.05.2014 16:13

    toate nissanurile daca au motoare diesel au motoare DCI=RENAULT......DECI NU ESTE O JAPONEZA PURA CA UN SUBARU,TOYOTA,MITSUBISHI,dar fiecare cu gustul si cunostintele lui