Motor / Transmisie
Nissan îl oferă pe X-Trail în compania unei singure motorizări, un 2.0 dCi de 150 CP şi 320 Nm, iar oferta de transmisii are două posibilităţi - o manuală cu şase trepte şi o automată cu şase trepte. Testul nostru se concentrează pe versiunea cu transmisie automată, pretabilă pentru cei care vor să ruleze cât mai confortabil.
Automata din gama X-Trail nu impresionează prin rapiditate, dar încearcă să ne insufle o senzaţie sportivă prin faptul că ţine motorul mai turat înainte să schimbe treapta, oferind posibilitatea unui mic sprint în primele cinci trepte. După ceva vreme te obişnuieşti cu modul în care lucrează transmisia, dar aceasta este destul de enervantă în mediul urban, când încerci să accelerezi uşor şi constant pentru a-ţi menţine consumul cât mai redus, iar transmisia ne ţine motorul turat la aproximativ 2.500 rotaţii pe minut în aşteptarea unei acceleraţii iminente care încetează să vină. În mod evident, acest lucru ne afectează pe două planuri - consum de carburant crescut până când faceţi casă bună cu transmisia şi zgomot mai mare în habitaclu. Spre deosebire de Qashqai, X-Trail are o antifonare mai puţin reuşită, care lasă motorul dCi să facă mai multă gălăgie decât am fi dorit în mod normal.
Sperăm ca înlocuitorul lui X-Trail să vină cu o transmisie mai inteligentă, echipată cu mai multe moduri de condus, care să-i permită soferului să aleagă între Sport şi Eco, spre exemplu. Astfel, Nissan i-ar împăca şi pe cei mai neastâmpăraţi dintre şoferi, dar şi pe cei care vor să salveze planeta. În ceea ce priveşte reprizele oferite de X-Trail, acestea sunt adecvate pentru nivelul de putere disponibil, dar trebuie dozate cu cap, pentru că transmisia automată nu-i tocmai rapidă în reacţii.
Masina e buna,dar design-ul e foarte ''batran''. Ca majoritatea Nissan-urilor,designul e la pamant.