Nissan X-Trail

1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP 4x4 Man6 Acenta

Tinuta de drum

4.5

Nissan X-Trail se manevrează pe şosea mai bine ca niciodată. A dispărut ruliul intens al caroseriei şi maşina se simte aproape la fel de bine ca un Qashqai. Asta în condiţiile în care Qashqai se mândrea încă de la generaţia precedentă cu faptul că e apropiat de un hatchback compact la acest capitol. Cum X-Trail aparţine segmentului mediu, modelul se comportă admirabil pe şosea pentru înălţimea şi gabaritul său.

Unul dintre secrete este suspensia spate Multilink. Direcţia este uşoară la viteze de oraş şi potrivită odată ce trecem de acest prag. Nivelul de feedback este agreabil, dar nu impresionant, lucru de apreciat odată ce intrăm pe macadam şi dăm de pietre şi gropi. Acolo, fermitatea suspensiei nu mai este atât de apreciată, fiind peceptibile denivelările de tot felul, cu toate că X-Trail le încasează fără să producă sunete suplimentare din partea suspensiei sau a altor componente - doar eşti zdruncinat puţin şi atât.

În ceea ce priveşte comportamentul în afara şoselei, modelul are un unghi de atac de 18.1 grade, un unghi de degajare de 26.5 grade şi un unghi de rampă de 20 de grade. Rampa maximă abordabilă este de 30 de grade, iar unghiul maxim de înclinare laterală este de 50 de grade - valoare impresionantă dacă ne uităm la un raportor şi ne imaginăm maşina pe panta respectivă. Garda la sol este de 210 milimetri, iar amortizoarele prezintă o cursă destul de lungă. La rularea pe teren accidentat, eşti limitat întâi de anvelopele de stradă şi abia apoi de unghiul de atac sau de garda la sol. Trebuie să fii atent în permanenţă să nu avariezi partea inferioară a barei de protecţie sau scutul din plastic de sub acestea, cel din urmă fiind un element mai sensibil, după cum am descoperit în cadrul testului.

Aşadar, schimbarea lui X-Trail pare că a lăsat în urmă ceva din capacităţile de off-road ale generaţiei precedente, lucru care ar putea să fie penalizat de puţinii clienţi care doreau aşa ceva, dar să fie apreciat de restul, care ies o dată pe an în off-road şi atunci merg pe un drum forestier până la o pensiune.

  • eee, joi, 21.08.2014 12:49

    eu sunt de parere ca numai 3 poze cu interiorul este cam putin. Pentru mine, personal este extrem de important cum arata interiorul, avand in vedere ca acolo o sa stau eu. pe dinafara conteaza mai putin cum arata. daca mai aveti poze cu interiorul, sunt binevenite, cred eu

  • Sebastian, joi, 21.08.2014 12:58

    @eee Organizatorii evenimentului ne-au promis că ne vor trimite mai multe imagini în seara aceasta, urmând să completăm galeria cu acestea. Dacă nu ai răbdare până atunci, ai aici o galerie foto oficială a lui X-Trail: http://www.automarket.ro/masini-noi/nissan/x-trail-2014-2911/poze/

  • lorinczi.thomas, joi, 21.08.2014 13:56

    Nu este a treia generație?

  • eu, joi, 21.08.2014 14:55

    Foarte bine arata x-trailul asta, mai putin partea din spate,chiar daca seamana mult cu Qasqai. Inclusiv interiorul e superb, arata european, mult peste ce obisnuia sa faca Nissan. Cred ca merita diferenta de bani in plus fata de un Qasqai (diferenta e chiar mica), Xtrail fiind un suv adevarat. Ar fi mai potrivit un motor mai puternic ceva 2.0 dci 170-180cp, nu cred ca ar costa mai mult de 2000e in plus.

  • me, joi, 21.08.2014 15:06

    Qasqai Acenta 4x4 manual 130cp 27000e. Xtrail Acenta 4x4 manual 130cp 30600e conform automarket, siteul Nissan e ramas in urma, in lista de modele nu apare noul Xtrail, sunt mai preocupati daca accept cookies.

  • Sebastian, joi, 21.08.2014 15:33

    @lorinczi.thomas Ba da. Mulţumim pentru sesizare.

  • Geo, joi, 21.08.2014 18:03

    Imi place masina. E reusita.

  • Andy, joi, 21.08.2014 20:00

    Foarte reusita masina, singurele lucruri mai putin placute fiind bordul glossy care daca e ca la Renault se zgarie destul de repede si ramane inestetic plus locul gol de unde trebuia sa fie butucul cheii de contact (puteau sa puna butonul de start engine acolo sau macar sa-l acopere in situatia de acum). Per total e cam cea mai buna optiune in plaja de preturi respective si sunt curios cat ar costa varianta Tekna la noi...

  • antonny, joi, 21.08.2014 22:48

    o masina care isi merita si ultimul leut ......pentru o masina 4x4 e nevoie de cuplu nu de CP .....e de ajuns o singura motorizare !!!! Romanul vrea diesel nu benzina,pentru ce motor mare cand nu isi permite asigurarea impozite intretinere s.a.m.d

  • cineva, joi, 28.08.2014 10:45

    @Andy Tekna 2WD 5 locuri 33.540€ cu TVA Tekna 4WD 7 locuri 36.440€ cu TVA Eu sunt de parere ca daca tot vrei sa dai peste 30.000 pe o astfel de masina, e pacat sa nu dai 3000 in plus si sa o iei pe cea mai dotata. Pana la urma, masina se foloseste cel putin cativa ani, si suma suplimentara aproape ca nu se simte in total. In plus, poti sa mergi linistit pe oriunde, in orice fel de vreme... si sa mai iei cu tine si niste copii suplimentari :)