Nissan X-Trail

1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP 4x4 Man6 Acenta

Motor / Transmisie

4.5

Motorizarea 1.6 dCi dezvoltată de Alianţa Renault-Nissan face casă bună cu noua generaţie a lui X-Trail. Unitatea şi-a demonstrat deja capacităţile sub capota modelelor Renault pe care le-am testat până acum, iar de la întâlnirea cu X-Trail 1.6 dCi nu am plecat dezamăgiţi.

Pe lângă reducerea cilindreei, în raport cu vechiul motor diesel de 2.0 litri avem acelaşi nivel de cuplu motor, mai puţini cai putere şi mai mult rafinament. În timp ce caii din dotarea lui X-Trail au scăzut de la 150, cât avea diesel-ul de 2.0 litri, la 130, cât asigură 1.6 dCi, cuplul motor a rămas neschimbat, de 320 Nm, şi este atins mai jos în plaja de turaţii, la 1.750 rpm în loc de 2.000 rpm. Iar asta contează mai mult decât o valoare cu care să te lauzi în parcare la supermarket, deoarece cuplul este unul dintre cele mai importante aspecte, dacă nu cel mai important, atunci când vorbim despre felul în care se mişcă o maşină de turaţii joase.

Propulsorul de 130 CP este oferit fie cu o transmisie manuală cu şase trepte, fie cu o unitate XTronic CVT, automatele cu convertor de cuplu fiind eliminate din gamă odată cu noua generaţie. Sistemul de tracţiune integrală All Mode 4x4-i este prezent şi în lista de dotări a lui X-Trail, cu toate că există şi versiuni exclusiv cu tracţiune faţă, cum este şi cazul singurei "automate" din ofertă, dacă putem include CVT-ul la această categorie. Din păcate, nu există încă posibilitatea comandării unei transmisii automate în compania sistemului de tracţiune integrală.

Reprizele asigurate sunt comparabile cu ceea ce furniza vechiul X-Trail de 2.0 litri şi maşina nu se simte submotorizată, deşi ai putea să consideri la prima vedere că motorul este prea mic pentru un vehicul atât de mare. Cu excepţia cazului în care acul turometrului scade sub 1.500 rpm, răspunsul la acceleraţie este prompt şi maşina nu manifestă vibraţii neplăcute. Transmisia este etajată evident pentru un consum bun, dar rapoartele nu par să fie lungite exagerat, demarajele oferite fiind corespunzătoare pentru nivelul de putere din dotare. Am fi dorit ca timoneria să fie ceva mai scurtă, cursa schimbătorului de viteze fiind cam lungă în raport cu cea a lui Qashqai, de exemplu. 

În orice caz, aşteptăm şi alte motorizări în gama X-Trail, fie ele şi versiuni mai puternice ale dCi-ului de 1.6 litri, care să acopere segmentul lăsat liber în faţa rivalilor de unitatea 2.0 diesel a generaţiei precedente.

  • eee, joi, 21.08.2014 12:49

    eu sunt de parere ca numai 3 poze cu interiorul este cam putin. Pentru mine, personal este extrem de important cum arata interiorul, avand in vedere ca acolo o sa stau eu. pe dinafara conteaza mai putin cum arata. daca mai aveti poze cu interiorul, sunt binevenite, cred eu

  • Sebastian, joi, 21.08.2014 12:58

    @eee Organizatorii evenimentului ne-au promis că ne vor trimite mai multe imagini în seara aceasta, urmând să completăm galeria cu acestea. Dacă nu ai răbdare până atunci, ai aici o galerie foto oficială a lui X-Trail: http://www.automarket.ro/masini-noi/nissan/x-trail-2014-2911/poze/

  • lorinczi.thomas, joi, 21.08.2014 13:56

    Nu este a treia generație?

  • eu, joi, 21.08.2014 14:55

    Foarte bine arata x-trailul asta, mai putin partea din spate,chiar daca seamana mult cu Qasqai. Inclusiv interiorul e superb, arata european, mult peste ce obisnuia sa faca Nissan. Cred ca merita diferenta de bani in plus fata de un Qasqai (diferenta e chiar mica), Xtrail fiind un suv adevarat. Ar fi mai potrivit un motor mai puternic ceva 2.0 dci 170-180cp, nu cred ca ar costa mai mult de 2000e in plus.

  • me, joi, 21.08.2014 15:06

    Qasqai Acenta 4x4 manual 130cp 27000e. Xtrail Acenta 4x4 manual 130cp 30600e conform automarket, siteul Nissan e ramas in urma, in lista de modele nu apare noul Xtrail, sunt mai preocupati daca accept cookies.

  • Sebastian, joi, 21.08.2014 15:33

    @lorinczi.thomas Ba da. Mulţumim pentru sesizare.

  • Geo, joi, 21.08.2014 18:03

    Imi place masina. E reusita.

  • Andy, joi, 21.08.2014 20:00

    Foarte reusita masina, singurele lucruri mai putin placute fiind bordul glossy care daca e ca la Renault se zgarie destul de repede si ramane inestetic plus locul gol de unde trebuia sa fie butucul cheii de contact (puteau sa puna butonul de start engine acolo sau macar sa-l acopere in situatia de acum). Per total e cam cea mai buna optiune in plaja de preturi respective si sunt curios cat ar costa varianta Tekna la noi...

  • antonny, joi, 21.08.2014 22:48

    o masina care isi merita si ultimul leut ......pentru o masina 4x4 e nevoie de cuplu nu de CP .....e de ajuns o singura motorizare !!!! Romanul vrea diesel nu benzina,pentru ce motor mare cand nu isi permite asigurarea impozite intretinere s.a.m.d

  • cineva, joi, 28.08.2014 10:45

    @Andy Tekna 2WD 5 locuri 33.540€ cu TVA Tekna 4WD 7 locuri 36.440€ cu TVA Eu sunt de parere ca daca tot vrei sa dai peste 30.000 pe o astfel de masina, e pacat sa nu dai 3000 in plus si sa o iei pe cea mai dotata. Pana la urma, masina se foloseste cel putin cativa ani, si suma suplimentara aproape ca nu se simte in total. In plus, poti sa mergi linistit pe oriunde, in orice fel de vreme... si sa mai iei cu tine si niste copii suplimentari :)