Motor / Transmisie
Nu suntem la primul rendez-vous cu actualul Qashqai. Şi nici cu cel mai puternic motor 1.6 diesel din lume. Ne-am mai întâlnit cu ambele în testele noastre din trecut.
Astăzi avem însă un Qashqai+2 şi aceeaşi putere generoasă de 130 de cai. La ea se adaugă un cuplu motor decent, de 320 de Nm, resimţit destul de devreme, încă de la 1750 de rotaţii pe minut.
Cu momentul motor faci cunoştinţă extrem de repede pentru că ambreiajul cuplează extrem de jos. Odată angrenate cele patru pistoane, lucrurile încep să prindă viaţă iar digestia resurselor se face plăcut. Din păcate se face şi repede, având în vedere că o parte din vitalitatea cuplului se pierde uşor după ce sari de 2200 de rotaţii.
Tot atunci, motorul începe să devină şi ceva mai locvace, amintindu-ţi că sub capotă ai un diesel.
Ansamblul de propulsie este completat de o transmisie cu şase trepte, etajată bine în scopul unui consum redus şi cu o precizie bună, exceptând prima treaptă de viteză.
O panarama de masina...cat despre lesing...mai bine renuntati...e teapa curata...platiti masina aproape dublu...iar cursul euro e tot timpul mai mare decat la banca...vb din experienta...o zi buna!