Tinuta de drum
Deşi unele elemente de la interior îi dau şoferului idei de sportivitate, iar reclama celor de la Nissan îl prezintă pe Qashqai ca pe un model jucăuş, gata de distracţie, acesta este optimizat pentru confort. Sistemul său de suspensie lucrează în linişte şi estompează cu succes majoritatea gropilor şi a imperfecţiunilor pe care le prezintă şoseaua.
La prima vedere, ne aşteptam ca acest model să fie un crossover fără nicio abilitate sportivă pe viraje, dar Qashqai ne-a surprins şi ne-a arătat că pedalele sport de la interior nu-s acolo degeaba. Practic, modelul se comportă ca un hatchback cu un punct de greutate ridicat cu câţiva centimetri, ceea ce nu poate să fie decât bine pentru Qashqai. Mai mult decât atât, cu excepţia unghiurilor de trecere caracteristice unui crossover destinat mediului urban, Qashqai se descurcă bine în off-road.
Suspensia sa îl ajută cu denivelările mici, în timp ce sistemul de tracţiune integrală ţine totul sub control. Nu l-am încercat în noroi sau zăpadă din lipsa condiţiilor respective, dar cine intră cu un crossover în noroi. În mediul urban, Qashqai se simte ca acasă şi dă dovadă de un nivel bun de confort. La nevoie, acesta este semi-sportiv şi te ajută când te grăbeşti, fie că rulezi pe modul 2WD sau pe 4x4.
Nu vreau sa ma numiti carcotas dar mie imi place mai mult Fiat Sedici :)