Nissan Qashqai

2.0 dCi 150CP Tekna 4WD auto

Motor / Transmisie

4.0

În timp ce mulţi au ales versiunea 1.5 dCi a lui Qashqai, exemplarul testat era echipat cu o motorizare mai rar întâlnită, un 2.0 dCi de 150 CP. Propulsorul este vârful gamei diesel şi vine în compania unui sistem de tracţiune integrală All-Mode 4x4, ce poate fi decuplat atunci când nu este folosit. La nevoie, are şi un mod de blocare a diferenţialului central, care te scoate din încurcături.

Cea mai performantă motorizare dCi din gama Qashqai se simte cel mai bine după ce treci de 2.000 de rotaţii pe minut, aceasta fiind ceva mai lentă la acceleraţiile parţiale până să treacă de acest prag, element subliniat şi de faptul că motorul oferă cei 320 Nm ai săi la respectiva turaţie. Cei 150 CP nu-l fac pe Qashqai vreo rachetă pe şosea, dar îţi conferă suficientă încredere să faci liniştit o depăşire şi chiar să mergi ceva mai tare dacă ai nevoie.

Reprizele sunt bune, deşi la viteze mari ai nevoie fie de răbdare, fie de o retrogradare pentru a putea depăşi un alt participant la trafic. Antifonarea este bună, cu toate că unele sunete şi vibraţii se fac auzite în habitaclu la turaţii joase, semn că dCi-ului nu îi place să fie subturat prea mult. Timoneria este precisă, iar cursa schimbătorului este scurtă, sugerând un oarecare grad de sportivitate, deşi segmentul îţi sugerează altă atitudine.

  • Falnic, miercuri, 31.08.2011 15:59

    Nu vreau sa ma numiti carcotas dar mie imi place mai mult Fiat Sedici :)

  • nubster, miercuri, 31.08.2011 16:42
    Nu vreau sa fiu rau...

    Dar de banii astia sincer mai bine merg la VW si cumpar un Tiguan,care arata mult mai bine la interior,ca stii cum e, cand o conduci, stai in ea, nu afara!

  • rzn.ozn, miercuri, 31.08.2011 22:42
    @automarket

    Am facut o comparatie cu ASX-ul testat acum ceva timp la sectiunea aceea de jos de sub pret.(nu stiu cum o numiti voi) Ce mi se pare mie aiurea e: coolness effect: interesanta, NU!, dc? pt ca sunt ceva masini dinastea pe strada si putini sunt aia care vad ca e model nou facelift, asa ca pt restu lumii totul pare la fel de "vechi". Facuta pentru: oras?! 2.0 diesel fara Start-stop e de oras?!, si ASX cu 1.8 diesel cu start-stop e de autostrada acolo unde te "folosesti la maxim" de sistemul asta. Parerea mea e sa lasati doar izolarea fonica in acea sectiune si atat, restul e irelevant.

  • bibi, joi, 01.09.2011 08:40

    Cu Tiguan, mergi doar la cumparaturi si atat

  • Media, joi, 01.09.2011 09:40
    i love qashqai

    @Falnic Ai condus Qashqai?? Fiat Sedici e o caricatura de masina comparativ cu Qashqai. Qashqai sta pe platforma lui, spre deosebire de Sedici care-i proiectat pe vechia platforma de Suzuki SWIFT , care apropo e masina de clasa mica... deci spatiu interior limitat si abilitati offroad mai slabe decat Qashqai. Si asta e doar inceputul... Si sistem "start&stop" ?!? nu mi-as cumpara "start&stop" la diesel indiferent cine-l face...

  • Florin, joi, 01.09.2011 09:42

    Masina buna Qashqai.

  • corect !, joi, 01.09.2011 10:34

    Qashqai e cea mai fiabila japoneza in Europa conform ADAC. http://www.automarket.ro/stiri/nissan-qashqai-a-obtinut-cea-de-a-treia-pozitie-in-topul-fiabilitatii-de-la-35842.html

  • Lc, joi, 01.09.2011 12:37
    Nissan

    Facelift-ul e reusit. E o masina frumoasa. E tot ceea ce omeneste se putea face in acceptiunea notiunii de " facelift ". Am condus masina asta prin oras si pot spune ca e foarte confortabila si usor de parcat

  • iulianiulianb, marţi, 15.11.2011 22:08

    sandero qashqai...

  • alonso, marţi, 16.07.2013 20:22

    o masina foarte sexy dar mai mult de oras decat offroad.