Motor / Transmisie
În timp ce mulţi au ales versiunea 1.5 dCi a lui Qashqai, exemplarul testat era echipat cu o motorizare mai rar întâlnită, un 2.0 dCi de 150 CP. Propulsorul este vârful gamei diesel şi vine în compania unui sistem de tracţiune integrală All-Mode 4x4, ce poate fi decuplat atunci când nu este folosit. La nevoie, are şi un mod de blocare a diferenţialului central, care te scoate din încurcături.
Cea mai performantă motorizare dCi din gama Qashqai se simte cel mai bine după ce treci de 2.000 de rotaţii pe minut, aceasta fiind ceva mai lentă la acceleraţiile parţiale până să treacă de acest prag, element subliniat şi de faptul că motorul oferă cei 320 Nm ai săi la respectiva turaţie. Cei 150 CP nu-l fac pe Qashqai vreo rachetă pe şosea, dar îţi conferă suficientă încredere să faci liniştit o depăşire şi chiar să mergi ceva mai tare dacă ai nevoie.
Reprizele sunt bune, deşi la viteze mari ai nevoie fie de răbdare, fie de o retrogradare pentru a putea depăşi un alt participant la trafic. Antifonarea este bună, cu toate că unele sunete şi vibraţii se fac auzite în habitaclu la turaţii joase, semn că dCi-ului nu îi place să fie subturat prea mult. Timoneria este precisă, iar cursa schimbătorului este scurtă, sugerând un oarecare grad de sportivitate, deşi segmentul îţi sugerează altă atitudine.
Nu vreau sa ma numiti carcotas dar mie imi place mai mult Fiat Sedici :)