Nissan Qashqai

Motor / Transmisie

4.0

Nissan nu a schimbat mare lucru la capitolul motorizari disponibile pe Qashqai si pe fratele sau mai incapator, Qashqai+2, noul model fiind disponibil in continuare impreuna cu patru motoare, doua pe benzina si tot doua diesel. Automarket a avut la dispozitie in testul care avut loc pe soselele din Alpii elvetieni motorul pe benzina de 2.0 litri si 140 de cai putere, o unitate schimbata fata de cea existenta pe versiunea Qashqai dinainte de facelift. Motorul cuplat la o transmisie cu sase rapoarte reuseste sa te faca sa te simti mai sprinten pe sosea decat o faci la volanul versiunii diesel, abordata si ea in test in Elvetia, dar pe versiunea de caroserie Qashqai+2. Unitatea dispune de un cuplu maxim de 196 Nm, 90% din acesta fiind disponibil sub 2000 rpm. Iar acest lucru se simte. Qashqai 2.0 benzina accelereaza linear, se conduce placut si reuseste sa impinga bine un model care se vrea a fi un soi de compacta mai ridicata cu potential de SUV. Impreuna cu versiunea pe benzina de 2.0 litri poti sa comanzi si tractiunea integrala, insa diferentele pe sosea uscata intre rularea 4x4 si cea 2x4 sunt virtual insesizabile. Cutia face fata bine in regim scazut de turatii, singurele sincope regasindu-se in momentul in care ai nevoie de ceva mai multa putere pe autostrada si viteza a sasea se dovedeste putin cam depasita, lunga (deci buna pentru un consum scazut) si incapabila sa creasca ritmul in turatii joase spre medii. Cam ca in cazul unui monovolum. Ai nevoie insa doar de putin timp pentru a te obisnui cu retrogradarea in treapta a cincea, pentru ca masina sa prinda zvac la peste 120 km/h si sa accelereze fara probleme. In schimb, treptele de plecare sunt foarte bine etajate, rularea in oras urmand sa va dezvaluie fata ceva mai dinamica lui Qasshqai. Cam ca in cazul unei compacte adevarate. Pana la urma, inginerii Renault-Nissan ne dovedesc ca pana si cand e vorba de motorizari putem vorbi de crossovere in adevaratul sens al cuvantului.

  • bravo nissan !, sâmbătă, 20.03.2010 01:57

    ce mai ... o masina exceptionala !

  • eu, sâmbătă, 20.03.2010 08:09
    @teste

    N-am nimic cu acest model... DAR 86???? daca ma uit mai jos la testele facute de domniile voastre la scoruri ma pufneste rasul.... 86????

  • mircea, sâmbătă, 20.03.2010 08:19
    @eu

    Notele Automarket sunt acordate fiecarui model comparandu-l cu masinile concurente direct. Nu e cazul sa compari notele primite de Qashqai cu notele primite de Clio sau de Clasa E, de exemplu :) Iar avantajul lui Qashqai este ca sunt putine modele crossover in segmentul asta. @all Fotografiile din test fac parte din setul realizat de Nissan on location. O sa vedem si fotografii facute de Automarket la testul cu Nissan Qashqai+2. Timpul de test e limitat, deci s timpul de fotografii e la fel.

  • Semtex, sâmbătă, 20.03.2010 10:26
    @Mircea Mester

    Dar de cate ori nu le-ai spus Mircea... o sa ti se faca rau de cate ori va trebui sa repeti ca tocmai a bagat net la centrul de copii cu nevoi speciale on-topic: Qashqai se incadreaza pe un segment de nisa cu o filosofie diferita de a altor SUV-uri compacte (X-Trail). De fapt, Nissan este constructorul care a inventat SUV-ul sub-compact. Astea fiind spuse, masina arata extraordinar de bine. In ziua de azi, nu la multe masini poti spune ca le-a reusit facelift-ul. Skoda are cele mai bune exemple cum NU trebuie sa faci un facelift. Keep up the good work, guys!

  • slv83, sâmbătă, 20.03.2010 11:14
    pretul corect

    Masina asta are chiar un raport foarte bun pret-calitata! Beneficiaza de un facelift mai mult decat reusit, cu forme fluide, de motoare performante si de un sistem 4x4 cu notorietate. Devine o optiune interesanta pt. o familie cu un venit mediu, dar mai ales constant!

  • .........., sâmbătă, 20.03.2010 11:16
    ............

    imi place mai mult Duster

  • baronu_albastru, sâmbătă, 20.03.2010 11:37
    cam mare pretul

    Totusi cam mare pretul, in afara de interior care arata fara comparatie cu Dusterul nu vad de ce as da aproape 30000 E pe aceasta masina. Parerea mea... Mai degraba un Duster ca doar nu stau in masina toata ziua, important e sa-ti faci treaba cu ea.

  • Carlos, sâmbătă, 20.03.2010 12:09
    @baronu_albastru

    Dupa cum spunea si Mircea, masina asta e o prelungire a ofertei Duster, in niciun un concurent direct. 17.000 euro, pretul cu care se incheie oferta Duster, este pretul de pornire pentru Qashqai. Pentru cei care vor imagine de marca, bord tip slash si discuri spate exista Nissan Qashqai.

  • Carlos, sâmbătă, 20.03.2010 12:12

    *in niciun caz

  • Ion, sâmbătă, 20.03.2010 12:20

    Foarte calumea bordul , plansa nu imi place!!!

  • ZZZ, sâmbătă, 20.03.2010 15:17
    @Automarket

    http://www.automarket.ro/drive-test/volvo-xc60-2-4d-drive-aproape-verde-n-fata-27307.html 86 Qashqai 77 XC60 Voua vi se pare corect? Altceva nu mai comentez, dar e cam penibil totusi... Sa-mi dai si doua din asta cu nu le-as da pe un XC60

  • Bethurbazal, sâmbătă, 20.03.2010 15:18
    Opinie

    @M.M. Mestere, nu cred ca e normal sa dai note tinand cont de clasa in care joaca. Daca are 86 de puncte trebuie sa fie la nivelul altor masini care au luat in jur de 86 de puncte. Singurele criterii unde puteti fi impartiali (parerea mea) sunt Interior, Calitate/Pret, Vizibilitate si Design. In rest, am pretentii de la voi. Asa ca o masina de 86 de puncte trebuie sa-mi inspire aceeasi ”stare” ca oricare alta masina de 84-87 de puncte, indiferent de clasa. Am sa ma duc sa fac un drive cu o masina careia i-ati dat nota. Sa ma conving si eu de notarea voastra.

  • Bethurbazal, sâmbătă, 20.03.2010 15:20
    Erata

    Am scris gresit impartiali. Am vrut sa spun mai mult decat subiectivi. Pentru ca pricum sunteti subiectivi.

  • Carlos, sâmbătă, 20.03.2010 15:32
    @Bethurbazal

    eu zic ca nu pozele ar trebui sa-ti inspire 86 de puncte, ci senzatia care o ai la volan conducand-o, iar tu tu nu ai experimentat masina cum a facut-o Mircea.

  • Bethurbazal, sâmbătă, 20.03.2010 16:05
    @Carlos

    Exact asta am vrut sa spun prin ”stare”. Si ma refeream la ”stare” cand te afli la volanul masinii nu cand te uiti la poze. Oricum, raman la ceea ce am scris.

  • Carlos, sâmbătă, 20.03.2010 17:30
    @Bethurbazal

    Nu ai cum sa fi urcat la bordul noului Qashqai, pentru ca nu s-a lansat in Romania. Si nu cred eu ca ti-ai facut drum pe la Geneva sa-l vezi tu cum sta treaba.

  • Carlos, sâmbătă, 20.03.2010 17:31

    *sa vezi

  • Bethurbazal, sâmbătă, 20.03.2010 17:54
    @ Carlos, astept Mester

    N-ai inteles nimic din ce-am vrut sa spun. Eu n-am nimic cu Qashqai, chiar imi place. Eu am cu notarea Mesterului. Daca Mester imi spune ca NQ e la nivelul oricarei masini care are 84-87 puncte e ok, daca nu atunci nu mi se pare corect. Astept raspunsul lui caci vad ca tu n-ai inteles ce-am vrut sa spun.

  • Dustericiu, sâmbătă, 20.03.2010 20:19
    tradare

    asta eo zdreanta da masina Dasteru e cea mai tare si astia nu sunt niste buni romani pt ca lauda asa tare o masina care nu-i a noastra romaneasca, rusine sa va fie

  • Carlos, sâmbătă, 20.03.2010 20:22
    @Bethurbazal

    NU ! Tu nu ai logica ! Mircea Mester a spus bine ce a spus: de ce sa compari la tinuta de drum un Qashqai cu un S Class ? o compari cu alte masini din clasa ei si o notezi in consecinta. Iar tu nu ai cum sa-l contrazici pe Mircea la tinuta de drum /interior, pt ca tu n-ai urcat la volan, daramite s-o conduci. Si daca ai ceva de contestat, fa o referire concreta asupra ceea ce te deranjeaza, nu scrie atat de general ca esti impotriva Qashqai-ului ca "masina de 86 de puncte".

  • Carlos, sâmbătă, 20.03.2010 20:31

    bai astia cu VAG/koreea/italiene, incetati cu caterinca de 2 lei. raspunsul meu catre baronu_albastru e parte a cruciadei mele impotriva prostiei si inculturii voastre auto !

  • mircea, sâmbătă, 20.03.2010 21:48
    @Bethurbazal

    Nu ai cum sa compari modele din segmente diferite, deoarece ele fac lucruri diferite. Nu poti sa pui pe aceeasi scara de valori Dacia Duster cu Porsche Cayman. Asta pentru ca depinde ce vrei. Duster este o masina foarte buna daca vrei sa cari ceva in portbagaj in off-road, iar la capitolele astea il ingroapa pe Cayman. Asta inseamna, dupa logica ta, ca Duster sa aiba mai multe puncte, corect? Evident, este o situatie foarte posibila in practica, iar pentru a evita aceasta problema am decis - logic - sa comparam un model de pe un segment doar cu alt model de pe acelsi segment. La toate capitolele. Mai simplu: noul VW Polo 1.2 105 CP Turbo este o masina foarte buna in segmentul ei, iar Audi R8 este un model foarte bun in segmentul sau. Exista posibilitatea ca fiecare sa fie cel mai bun model de pe segmentul sau, dar asta nu ne da dreptul sa le comparam in vreun fel :) Merci pentru interes, oricum. @Carlos: multumesc pentru sprijin. @ZZZ: XC60 nu are nicio legatura cu segmentul lui Nissan Qashqai :) Mircea.

  • Bethurbazal, sâmbătă, 20.03.2010 22:58
    Opinie

    Oricum ai spune-o eu cred ca notele trebuie sa-i dea o ”imagine” masinii indiferent de clasa in care e. Cum spunea si ZZZ, eu nu cred ca acest Qashqai e peste XC60. Si nu ne spune ca n-au nici o legatura. Daca il pui pe un necunoscator o sa-ti spuna ca masinile sunt aproape egale ca dimensiuni. Si asta-i un mare punct in comun.

  • mircea, duminică, 21.03.2010 10:36
    @Bethurbazal

    XC60 este cu 30 de centimetri mai lung si cu 11 centimetri mai lat decat Qashqai :) E ca si cum ai compara Audi A1 cu A3 :) Ba mai mult, in cazul modelelor Audi vorbim de o latime aproape identica :) Nu tot ce are alura de SUV se mananca, sa zic asa. Totul este extrem de clar in industrie. Iar faptul ca aduci in discutie un posibil necunoscator care citeste aceste teste ma bucura. Asta pentru ca, daca acelasi necunoscator citeste aceste comentarii, va fi educat. Si asta e unul dintre rolurile noastre, ca jurnalisti. O zi excelenta.

  • p-george, luni, 22.03.2010 03:50
    Clase diferite

    XC60 este in clasa cu bmw x3 audi q5 freelander2 e.t.c qashqai este in clasa cu vw tiguan x1 e.t.c plus ca mai e si o diferenta considerabila de pret. La masina ce nu imi place este interiorul care nu numai ca nu ma atrage ca aspect dar arata si foarte ieftin plasticul din care e facut.

  • p-george, luni, 22.03.2010 03:52
    ca o paranteza

    Toyota rav4 mi se pare mult mai ok din toate punctele de vedere.

  • Cmon, luni, 22.03.2010 20:46
    cam mare nota 8 motor

    rav4 scoate 152 cai din motor de 2l iar de tiguan ce sa mai zicem?!? - la 1.4 cu 150 cp si 240nm!!!

  • @Cmon, marţi, 23.03.2010 09:11

    Asa, si? Unde anume bati? Ca valoarea unei masini = cu puterea motorului?

  • @@cmon, marţi, 23.03.2010 17:34
    asa si...

    "nu bat" nicaieri:).....doar am zis ca-i un pic cam mare nota 8 pt motor

  • octav71, joi, 25.03.2010 10:32

    @Mircea Mester 1. Comparati masini testate in Ro cu masini testate pe alte meleaguri, ceea ce nu este chiar in regula. Poti fi impresionat neplacut si de calitatea suprafetei de rulare si o masina va primi un punctaj superior datorita acestui factor (zgomot la rulare, tinuta de drum, etc.) 2. Cu ce este mai prejos Foresterul de la Subaru in comparatie cu Qashqai? Poate pretul sa il depuncteze, in rest...? 3. Cand compari in comentariile tale diverse masini, chiar daca esti ironic, nu merge la extreme. Sunt (em) destul de multi care au idee despre diferitele clase. 4. Revenind la clase si subclase. In ritmul asta o sa avem pentru fiecare automobil cate o clasa: SUV, CUV, MCV, SAV, RAV (pardon, asta e dat) samd :) Respectand ce ai scris in acest articol, cat de curand vom vedea automobilul de 100 de puncte, pentru ca vor mai fi in teste diferite automobile (chiar daca din alte clase) peste Qashqai. Il fac cele 100 de puncte automobilul perfect? Sau clasificarea nu se opreste la 100? EX37 primeste 85, chiar sa fie sub Qashqai? Nu o lua in nume personal, Qashqai e reusit ca model, acum este imbunatatit, articolul e bine scris, dar drive-testul era mai bine sa fie in Romania. Si mi-am promis ca nu mai scriu aici !!!

  • momo, vineri, 02.04.2010 08:15
    @octav71

    pai nu mai scrie. e mai bine pentru toti.