Nissan Qashqai

1.6 dCi 130CP Tekna 4WD S/S

Siguranta

5.0

Evident, datele problemei rămân aceleaşi la capitolul siguranţă. Nissan oferă pe Qashqai încep din versiunea standard a celei mai slabe motorizari şase airbag-uri. Fără ESP standard, element regăsit din fabrică doar pe dieselul de 2.0 4x4, care va mai rămâne în peisaj în paralel cel puţin până la apariţia versiunilor 4x4 pe noul motor de 1.6 litri. Oferta de sisteme de siguranţă creşte până la versiunea de echipare de top, modelul testat de noi având la dispozitie inclusiv faruri Xenon cu reglare automată şi spălare. Qashqai a adunat fără probleme cinci stele la capitolul protecţia ocupanţilor adulţi.

  • ion, miercuri, 09.11.2011 15:29
    @Mircea Mester

    Eu zic ca ati gresit comparandu-l cu alte motoare diesel de 2.0 litri si notandu-l in consecinta. Ce e vina Nissan ca alti constructori nu au motoare de 16 comparabile? Motorul merita 5 stele din plin.

  • unckle, miercuri, 09.11.2011 16:41

    "tehnologia devine din ce în ce mai accesibilă la preţuri relativ abordabile" ..tehnologia este accesibila si costa cam.. nimic. Din pacate constructorii de masini au interese diferite decat ceea ce crede clientul credul. Constructorii vor profit nu binele clientului, de aceea o chestie penibil de ieftina, cum este un blustutz sau un lcd, ajunge sa coste ca "optional" si 1000Euro. Cand vinzi 3milioane de masini anual, la nivel de grup, cam cat te costa sa iti angajezi o echipa de softisti care sa iti integreze in fiecare masina niste electronice ... petnru ca aici este costul suplimentar.. ca mizeria aia de ecran este aproape gratis, o gasesti pe jos pe langa fabricile Samsung ... .. daca stai si te cauti un pic de "informatii" poti observa ca grupul Renault-Nissan-Dacia-Samsung-etc. fabrica inclusiv masini premium, care dispun in acest moment de absolut tot ce inseamna "nou" in domeniul electronicii auto ... cat ar putea sa ii coste ca sa adapteze o mizerie de GPS la un ecran mai micut si sa il puna si pe cel mai ieftin Logan? ... probabil nimic, iar costul suplimentar ar fi de cativa euro.

  • ScorpyonVAG, miercuri, 09.11.2011 16:42
    @

    Nu are nici o legatura cu 2.0DCi. Mai degraba cu 1.9DCi, asa cum 1.6TDI are cu 1.9TDI. 2.0TDi este alta mancare de peste. Per ansamblu Qashqai 1.6DCi mi se pare o masina reusita, cu un raport pret/performanta ok. As dori sa bage pe viitorul facelift DUSTER, 1.6-le DCI.

  • io, miercuri, 09.11.2011 16:54
    @unckle

    Discutia aici nu e despre Logan, iar sistemul de navigatie nu e atat de ieftin pe cat crezi tu. Oricum la pretul Daciei si 100 de euro conteaza.

  • LMI, miercuri, 09.11.2011 18:13
    @unkle

    Deci Dacia nu este pentru fitzoshi, si cu asta am spus totul/

  • Ducu, miercuri, 09.11.2011 18:25
    Motor revulutionar.

    Cam tarziu vine in Romania motorul asta.In toata Europa.inclusiv la vecini in Ungaria acest motor se gaseste in oferta si la Nissan si la Renault pe modelul Scenic.

  • unckle, joi, 10.11.2011 08:53

    Mancate-ar tata mai LMI, dar chiar trebuie sa apari pe fiecare site din romania si sa ne spui de fiecare data ca "nush-ce-masina-din-grupul-Renault-Nissan-Dacia-Samsung-etc nu este pentru fitosi" ?? ... si cu asta ai spus totul .. esti prost gramada :) @io - un GPS chiar este atat de ieftin :) . Nu este ieftin daca te apuci AZI sa il pui pe masinile pe care le produci, dar daca pui GPS pe masini de 5 ani inseamna ca deja ai o echipa de baieti la IT care se ocupa cu treaba asta si care deja au dezvoltat softul necesar (in caz ca nu l-ai cumparat "la pachet"). Partea de hardware ... este, cum spuneam, gratis -- Samsung este colegul tau de birou si, in acelasi timp, cel mai mare producator de ecrane LCD (OLED AMOLED SAMOLED IPS si tot asa o gramada de alte abrevieri ), parte de antene si chipuri costa cativa dolari.. maxim 5 .. revenind la fite ... dl LMI, ia spune-mi, ce este mai "fitos"? 1. un pustan de 20 de ani care a muncit si el prin spania si a strans de un logan pe care l-a impopotzonat cum a stiut el mai bine cu beculete cruciulite samd. si arata ca un OZN sau 2. un tata de familie, posesor de un oarecare business (care da de mancare unor alti pustani de 20 de ani..) si care, dupa ce l-a jupuit statul de 50% din banii sai, si-a luat si el un C200CDI Avangarde .. Classic ii statea in gat si a vrut si el niste "Crom" pe masina. Este penibil sa tot o tii ca "dacia nu este pentru fitosi" cand existenta daciei (definit asa chiar de grupul Renault) are ca menire sa aduca pe piata o masina care are un singur scop: sa te duca din A in B, fara sa ia in considerare niste alte lucruri (cum ar fi confortul, siguranta, etc.). Dacia nu este pentru cei fara fite, este pentru cei fara bani, pentru cei care nu isi permit un Fluence sau un QashQai ;) @AM - motorul ar trebui sa primeasca 5stele, este mult peste concurenta chiar si combinat cu cutia manuala. Nivelul de putere si consumul se incriu foarte bine in linia celor mai performante dieseluri de pe piata de volum (2.0 de la VAG cu 170cp, 1.8 de la Mitsu cu 150cp, hdi-urile..etc.) si in plus fata de ele se inscrie la "sub" 1600 cmc ceea ce il face in vest foarte economic in ceea ce priveste impozitarea ... mult mai economic decat diferentele de dupa virgula la consumul "anuntat" de cartea tehnica.

  • iulianiulianb, joi, 10.11.2011 16:08

    ]]]]]]]]]Tehnologia e ca e un sandero umflat la compresor....

  • ScorpyonVAG, joi, 10.11.2011 17:19
    @

    unckle: ,,Constructorii vor profit nu binele clientului" Constructorii doresc sa obtina profit, dar in acelasi timp, sa faca un produs care sa satisfaca nevoia clientului, si sa isi creeze o imagine buna. Daca toata lumea si-ar lua produsul X, iar el s-ar dovedi prost, nu ar mai cumpara nimeni produse de la firma respectiva. Navigatia nu se pune ca asa doresti... cum s-ar simti un posesor de S-class cu navigatie, sa afle ca si Loganul are navigatie, si costa doar 10% din masina lui, sau ca mai are si incalzire in scaune (o operatiune simpla care nu consta mult), ca mai are xenon (500euro), si mai stiu eu ce. Este o strategie de marketing. Daca vrei navigatie, poti apela cu incredere spre gama de lux. La punctul 1. Tot respectu pentru tanarul de 20 de ani, care a muncit (a tras tare), si a reusit sa isi cumpere Logan, iar tuningul ala de OZN, nu l-a facut din banii tai. La punctul 2. Tata ala de familie vrea sa se arate ce aere are si nu isi permite un C220CDI, si a apelat la C200CDI. Cand in optiunea aceea, putea sa mearga cu incredere spre Octavia full , Passat, Mazda 6, Acoord, si multe altele. Afla ca Dacia este mai sigura ca si un BMW E46, ca un A4 B6 avea 4 stele, si costa de 2 ori mai mult ca si un Logan, in cel mai bun caz. ,,Dacia nu este pentru cei fara fite, este pentru cei fara bani, pentru cei care nu isi permit un Fluence sau un QashQai ;)" Din pacate este adresata persoanelor care stiu ce vor. Daca vreau altceva mai mult de cat un Logan/DUSTER, o sa apelez la A4/A8 sau RAV4/Q7, si nicidecum la un Fluence.

  • unckle, joi, 10.11.2011 20:21

    Scorpyon, o sa cresti si o sa vezi altfel situatia "marketingul", prin definitia alternativa, este "cum sa vinzi un kkt la pret de inghetata iar clientii sa il aprecieze mai mult decat inghetata" ;) . Imaginile de "brand" nu se construiesc decat in mica masura pe calitatea produsului - marea majoritate a capitalului de imagine se cladeste pe puparea in cur a clientului si ridicarea in slavi a acestuia... vezi reclama de la dacia "unii traiesc.. altii traiesc pentru masina" (o reclama de toata lauda daca ma intrebi pe mine .. nu cred ca am vazut-o de mai mult de doua ori si mi-a ramas in minte).... dar aici clientului i se lauda excesiv alegerea daciei prin faptul ca.. vezi doamne, el isi permite sa isi traiasca viata in loc sa si-o dedice ingrijirii vre-unei masini de cinestiecatezecidemii de euro ... potentialului client i se arata un posibil avantaj pe care l-ar avea alegerii unei dacii noi in locul acelui SH alb (audi parca era) ... iar treaba asta merge de minune la romanik, unde invidia este o calitate si unde oricine are altceva decat restul este automat cocalar, hot, drogat, curva, etc. Referitor la "tatal de familie" nu crezi ca, poate exista oameni pe planeta asta care cumpara masini si pentru altceva deact motoare? .. .plus de asta am folosit c200 ca exemplu.. puteam la fel de simplu sa zic A4 sau 320. "Din pacate este adresata persoanelor care stiu ce vor" NU, dacia nu este adresata celor care stiu ce vor - este adresata celor care is formeaza opiniile si dorintele uitandu-se la televizor ;) . Cand te apuci sa bei de ce nu cumperi Noroc si cumperi Ursus? ... amandoua sunt produse de aceiasi firma... amandoua sunt "beri".. amandoua te fac praf dupa jumatate de naveta ... si totusi o cumperi pe aia mai scumpa.. de ce ?

  • realistul, vineri, 11.11.2011 10:50
    @unckle

    N-au treaba vanzarile cu statisticile de popularitate facute de diverse organizatii. Vanzarile mari au existat cu mult timp inainte sa apara asemenea studii. Dacia Logan a fost un succes instant. Asta cu ani lumina inainte sa se spuna "Dacia- printre cele mai puternice marci romanesti". Dacia vinde din cu totul alte motive (accesibilitate, fiabilitate, robustete, habitabilitate, costuri intretinere etc). Nu inteleg insa de unde a deviat discutia la Dacia. Esti mult offtopic.

  • unckle, vineri, 11.11.2011 13:46

    n-am avut inspiratia de a spune ca se poate pune un GPS de doi lei pe [orice alta masina in afara de Logan] ... si din momentul in care cuvantul Logan a fost scris ... discutia s-a mutat automat pe frustratii astia mici care apar ei repede cu "dacia nu este pentru fitzosi, si cu asta am spus tot" ... este funny faptul ca nici macar nu a fost "de rau" despre Dacia... spuneam doar ca este perfect posibil sa se puna un GPS pe un Logan (sa reformulez - "pe orice masina sub 10000E")

  • io, vineri, 11.11.2011 14:46
    @unckle

    Comentariile gen "dacia nu este pentru fitzosi, si cu asta am spus tot" puse in situatia de fata, sunt la misto si nu ar trebui sa le iei in serios. Sunt copii mistocari care au o problema cu Dacia, atata tot ! Asta nu inseamna ca afirmatia nu e valida in anumite circustante. ps: sistemul de navigatie nu e atat de ieftin pe cat crezi tu.

  • Obiectiv, sâmbătă, 12.11.2011 12:26
    @uncle

    Degeaba incerci sa educi copiii, aici uneori ai impresia ca te lupti cu morile de vant. Pe viitor nu mai nominaliza marci, altfel risti sa fii linsat. Posesorii de masini autohtone sau SH-uri sint multi si foarte frustrati asa ca nu ai cu cine.

  • unckle, luni, 14.11.2011 09:22

    ps. sistemul de navigatie din telefonul tau este mai scump decat un sistem de navigatie de pe o masina ;) .. iar tu ai luat telefonul aproape gratis. Obiectivul nu este sa te lupti cu morile de vant ci sa porti o discutie civilizata ... iar treaba asta cu "fitzele" strica discutia civilizata pe cam toate publicatiile auto online care permit forumuri sau comentarii.

  • adevarul.com, luni, 14.11.2011 10:02

    1. Nu vad de ce "posesorii de masini autohtone" ar fi frustrati pe un Qashqai cu tehnologie renault / nissan moderna ce se gaseste si pe Dacia (all mode, commonrail, turbo etc) 2. Afirmatia "Dacia nu e pentru fitosi" (fara tz sau alte artificii copilaresti) este valabila ca raspuns al contestatarilor marcii la un articol DESPRE Dacia. Atat ! 3. Motorul 1.6 dci a fost depunctat de 2 ori din acelasi motiv: performanta. A fost depunctat odata la performante si a 2-a oara la motor / transmisie explicatia fiind tot performantele. Nu mi se pare justa comparatia cu 2.0 dci. Hai sa-l comparam cu alt 1.6 diesel si sa vedem care-i mai smecher. Cate crossovere cu motor de 1.6 diesel ar face "suta" in 10.3 secunde?

  • @unckle, luni, 14.11.2011 10:17

    Costurile implicate sunt peste puterea ta de intelegere. Pt a avea navigatie trebuie sa proiectezi un bord separat si orice optiune implica costuri suplimentare pt producator. Costuri care trebuie sa se regaseasca undeva. Totul presupune o suplimentare a a resurselor. Cum Dacia nu e o asociatie de caritate, aceste costuri le va suporta utilizatorul final, indiferent ca are el navigatie sau nu pe masina. ps: inca odata: esti OFFTOPIC

  • unckle, luni, 14.11.2011 13:09

    ma mir ca nu ai venit cu un deviz detaliat :) apropo' stii ca un iPhone 4S costa cam 150$ de fabricat ... si asta luand in calcul preturi "publice" nu preturi pentru volume de milioane de unitati.

  • maria, joi, 07.11.2013 19:52

    ii foarte frumos...