Nissan Qashqai

1.2 Benzina Turbo (DIG-T) 115CP 4x2 Man6 Acenta

Motor / Transmisie

4.0

Motorizarea entry-level din gama Qashqai este numită 1.2 DIG-T şi asigură 115 CP şi 190 Nm. Acronimul din denumirea acesteia se referă la injecţie directă de benzină şi specifică faptul că motorizarea este supraalimentată cu un turbocompresor.

Nissan oferă acest motor într-o singură versiune de putere, doar în compania unei transmisii manuale cu şase trepte şi doar în configuraţii cu tracţiune faţă. Cel puţin pentru moment. Acest lucru îi reduce numărul de competitori direcţi, deoarece puţine modele din rândul SUV-urilor compacte au motoare alimentate cu benzină care să dezvolte un nivel de putere din acest registru, transmisie manuală şi tracţiune faţă. Printre competitorii săi direcţi se numără Volkswagen Tiguan facelift, Honda CR-V, Ford Kuga, Suzuki S-Cross, Kia Sportage, Mitsubishi ASX, Toyota RAV4, Opel Antara, Skoda Yeti şi Hyundai ix35.

Unitatea de 1.2 litri se mândreşte cu un nivel de cuplu motor comparabil cu cel al unei unităţi aspirate de 2.0 litri, în timp ce puterea este superioară unei motorizări aspirate de 1.6 litri. Datorită acestor resurse, Qashqai 1.2 DIG-T se mişcă mai bine decât te-ai aştepta şi nu necesită urcarea prea sus în ture pentru drumurile de zi cu zi ale şoferului obişnuit. Dacă circuli în principal prin oraş, îţi ajunge jumătate din plaja de turaţii de care este capabil acest motor pentru a mişca maşina într-un ritm agreabil, pe când ieşirea din oraş solicită urcarea până la două treimi din capacităţi pentru a menţine ritmul cu ceilalţi şoferi de pe drum.

Motorul este semnificativ mai silenţios decât un diesel (după cum era de aşteptat) şi unitatea păstrează un nivel potrivit al decibelilor până la turaţii de 4.000 spre 5.000 de rotaţii pe minut, când începe să se audă mai pronunţat la bord. Chiar şi atunci, nivelul decibelilor este rezonabil şi nu am auzit în nicio clipă sunetul de "aspirator supraturat" pe care îl găsim la modelele submotorizate din segmentele inferioare atunci când abordăm o depăşire sau rulăm pe autostradă.

Singurele reproşuri pe care le putem adresa celor de la Nissan reprezintă lipsa unei transmisii automate în gamă în compania acestei motorizări precum şi lipsa unor versiuni de putere superioare, dar a doua problemă este doar temporară, fiind deja confirmat debutul unui motor 1.6 turbo de 163 CP în ofertă.

  • Dan, luni, 01.12.2014 20:04

    Visez la un Qashqai 4x4 cu motor 1.6 turbo 163 CP... masina ideala !

  • antonny, luni, 01.12.2014 20:13

    care e diferenta intre 1.2 DIG-T SI 1.2 TCE ..... cutia de viteze cu 6 raporte e aceeasi ???

  • ScorpyonVAG, luni, 01.12.2014 21:28

    @antonny: Nu exista nici o diferenta, codul motor este pentru toate H5FT. Doar ca pe Duster are puterea maxima la 5250 parca, iar la restul la 4500.

  • And, luni, 01.12.2014 21:39

    @Automarket, ati uitat la competitorii directi unul foarte important, Skoda Yeti! Iar faptul ca motorul devine zgomotos la 5000 rpm, e mai mult decat IRELEVANT la motoarele astea, pentru ca nu prea ai de ce sa ajungi cu ele in astfel de ture, doar nu sunt normal aspirate...

  • mishazaitev, marţi, 02.12.2014 10:05

    @And Ai dreptate. Si chiar nu inteleg de ce ai luat manute rosii. La pretul modelului testat, iti poti lua fie un YETI diesel 2.0 diesel de 110 cp, die un 1.8 TSI de 160 cp.

  • vianu, marţi, 02.12.2014 10:47

    @misha...mai pune si optionalele si vezi pretul final strict "la linie" Yeti nu e mai ieftin si cum nissan are o singura oferta se poate incepe cu un Yeti de 18.700Eu Nici eu nu inteleg de ce nu s-a pus Skoda in comparativ dar a aparut S-Cross ori ASX care sunt destul de jos in vanzari

  • Azazel, marţi, 02.12.2014 11:53

    Daca sunt destul de jos la vanzari nu inseamna ca nu ii sunt concurenti. Bine, asta nu e o scuza sa nu fie trecuta si Yeti care trebuie sa recunoastem ca la acest nivel de pret este una dintre cele mai bune oferte.

  • mishazaitev, marţi, 02.12.2014 12:18

    @Vianu Nu stiu, ce spun altii, dar decat un Qashqai 4x3 cu motor de 1.2 115 cp, optionat, mai bine un Yeti 4x4 cu motor de 1.8 160 cp, mai chel, daca dieselul de 2.0 si 110 cp nu ne satisface. Prin urmare, depinde de cel caruia modelul respectiv i se adreseaza. Nu mai zic de ASX care cred ca in prezent are pretul asta sau unul apropiat cu motor diesel, dotari rezonabile si blocarea tractiunii 50/50.

  • Kap, marţi, 02.12.2014 13:11

    A propos de "modele din rândul SUV-urilor compacte [care] au motoare alimentate cu benzină [...] să dezvolte un nivel de putere din acest registru, transmisie manuală şi tracţiune faţă": Dacia Duster Laureate 4x2 1.2 TCe 125 CP si 205 Nm - 14.800 EUR.

  • Edi, marţi, 02.12.2014 13:29

    Scump pentru motorasul ala si nivelul de echipare. Cea mai buna oferta din segment este Dusterul (pret imbatabil) sau daca vrei masina occidentala Skoda Yeti cu motorizarea de 160 CP.

  • LauCalin, marţi, 02.12.2014 15:28

    Masina mi se pare destul de ok pentru acesti bani. Pe de alta parte inteleg ca este un nivel de dotare mai slab si nici motorul nu e cel mai puternic, dar oare chiar atat de scumb sa fie un capac de motor incat sa renunti la el? Da, se poate trai si fara el. Dar totusi... pana si Logan de 1.2 are un capac pe motor.

  • mishazaitev, marţi, 02.12.2014 16:58

    @LauCalin De curiozitate, ai scris pe Logan Forum pana acum? Nick-ul mi-e tare cunoscut!

  • LauCalin, marţi, 02.12.2014 23:34

    Da, am mai scris si pe-acolo, mai ales la topicul despre Logan 2. Am o cunostinta care intr-o periodata vroia sa-si ia un Logan 2 parca pe gaz si am "schimbat cateva vorbe" cu userii. E un forum bun si oamenii sunt ok. Si oriucum am pe mai multe forumuri cont pentru ca, daca imi place acest domeniu, imi place sa aflu informatii si de la cei care au masini, nu doar din reviste sau cum este cazul de fata. Personal consider ca nimic nu se compara cu parerea proprietarilor, oricata reclama s-ar face unui produs si indiferent de persoana care ar face asta.

  • mishazaitev, miercuri, 03.12.2014 10:23

    @LauCalin Si eu am petrecut mult timp pe forumul respecti. Si acum mai intru uneori, desi recunosc ca interesul pentru masina respectiva mi s-a redus. Intr-adevar oamenii sunt cu maxim bun-simt si imi ridic palaria in fata lor. Sa traiesti!

  • ALOOOoo, joi, 04.12.2014 19:23

    Romanul tot roman ramane ! Exista un motiv bine intemeiat pentru care Nissan e lider pe segmentul crossoverelor si nu Skoda. Nici macar Vw. Comentati de pret entry-level? 2.0 TDI 110cp e un motor depasit moral si tehnologic, ca sa nu mai vorbim de zgomotul la vant (cutie ambulanta deh) si alte treburi. Conduceti masinile inainte sa scrieti. Nissan Qashqai in schimb e mult mai rafinat, cu un design net superior si capabilitati 4x4 peste ce poate oferi yeti & co.

  • tyd, sâmbătă, 13.12.2014 13:32

    din pacate nisan in america se duca la fund......ei se plang de fiabilitate...managerii reno ar trebui sa modifice pt europa ce se vinde aici..ce e pt america trebuie neatinse

  • ha!, marţi, 16.12.2014 19:04

    Alt pustan care tocmai s-a intors din Statele Unite si isi da aere de mare importanta , dar nu stie sa scrie corect numele marcilor sau sa inceapa o fraza cu majuscula... Du-te la cursuri baiatule, nu mai chiuli de la scoala. Educatia este importanta !!!

  • massmedia, miercuri, 17.12.2014 18:46

    Diversii speculanti ar trebui sa priceapa urmatorul lucru: Nissan e Nissan, Renault e Renault. Nissan e pe crestere in America si Europa, atat ca profit, cat si cota de piata. Datele pot fi verificate.