Motor / Transmisie
Motorul 2.5 dCi al lui Navara dezvoltă 190 CP la 4.000 rpm şi 450 Nm la 2.000 rpm. Unitatea este cea mai puternică din segment şi este depăsită doar de motorul de 3.0 litri oferit tot pe Navara, dar pe piaţa din Europa de Vest. Revenind la exemplarul testat, nu vorbim despre cel mai bine antifonat motor şi nici cel mai silenţios, dar nu contează aşa de mult, e un vehicul utilitar destinat celor care vor să se distreze şi, eventual, să ajungă repede la destinaţie. Cutia de viteze este etajată bine, fiind capabilă să ofere atât un rulaj docil, cât şi să alerge de parcă nu ar mai exista ziua de mâine. La fel ca la orice off-roader care se respectă, avem reductor, iar şoferul poate să selecteze fie modul 4x2, cu tracţiune spate, fie modul 4x4, fie modul 4x4 cu reductor. Diferenţialul spate este blocabil electronic, oferind un plus pe off-road în faţa altor rivali, care oferă acest echipament doar ca opţional. Reprizele sunt bune având în vedere nivelul ridicat de putere şi cuplu motor, iar modelul poate să ruleze la viteze de autostradă fără să fie turat până la linia roşie a tahometrului. Din contră, pentru o viteză de 120-130 km/h, nici măcar nu atingem 3.000 rpm.
Da, dar nu e Amarok...voi aveti ceva cu Amarokul asta....