Motor / Transmisie
Noul Nissan Micra va fi vândut pe toate continentele și pe aproape 200 de piețe diferite. Iar pentru ca acest lucru să nu afecteze bunul mers al uzinelor de producție și al strategiei de reducere radicală a prețului, soluția aleasă de Nissan a fost eliminarea soluției diesel din gamă și implementarea a doar două unități pe benzină, din care doar una va exista în momentul lansării. Vorbim de un motor aspirat cu trei cilindri de 1.2 litri care dezvoltă 80 de cai putere și 110 Nm. Performanțele acestui propulsor se măsoară - așa cum este normal - mai degrabă la capitolele consum și emisii, astfel că nu aveți de ce să vă așteptați la un comportament dinamic excitant de la motorul de pe Micra. Cu toate acestea, cei trei cilindri au dat dovadă de ceva mai mult zvâc la regim jos decât în cazul unităților omoloage cu patru cilindri. Am testat ambele versiuni de transmisie oferite de Nissan, un CVT de generație nouă și o cutie manuală cu cinci trepte, iar sfatul meu merge spre manuală dacă vă gândiți să ieșiți și în afara localității, respectiv spre CVT dacă decideți să luați mașina exclusiv pentru oraș. CVT-ul nu vă va fi deloc aliat la depășirile în care aveți nevoie de ajutor din partea motorului, dar e extrem de bun în aglomerație, acolo unde nimeni nu vrea să își folosească energia mutând inutil schimbătorul în treapta întâi și înapoi în punctul mort.
o masina extrem de fiabila