Motor / Transmisie
Odată cu noua generaţie, Nissan a eliminat opţiunea diesel din gama Micra şi oferă doar un motor pe benzină cu trei cilindri în linie. Unitatea de 1.2 litri dezvoltă 80 CP şi 110 Nm şi poate fi comandată fie alături de o transmisie manuală cu cinci trepte, fie alături de o transmisie CVT. Deşi ştim cu toţii că transmisiile CVT nu sunt cea mai sportivă opţiune de pe piaţă, Micra nu are pretenţii sport. Până la urmă, o maşină de oraş trebuie să-ţi ofere confort, nu demaraje demne de concursurile de accelerare pe sfert de milă.
Cu toate acestea, transmisia lui Micra are şi un mod "Sport" pentru a compensa lipsa posibilităţii schimbării manuale a treptelor, mod în care motorul este ţinut la o turaţie mai ridicată pentru a permite un răspuns mai ager. Cât timp nu doriţi să puneţi biciul pe cei 80 de cai putere din dotare, butonul Sport nu este obligatoriu, dar acesta e util atât la reprizele 80-120 km/h, cât şi la accelerările rapide la viteze mai mari. Reprizele oferite de Micra sunt mai mult decât rezonabile pentru un model de oraş, iar trăsătura definitorie a acestei transmisii este confortul. Este suficient să cuplezi treapta D şi să apeşi delicat pedala de acceleraţie şi străbaţi tot oraşul fără niciun efort.
Strict din punctul de vedere al confortului, unităţile CVT sunt de preferat în faţa transmisiilor manuale pilotate, ca să nu vorbim de manualele convenţionale, care pot deveni un chin într-un oraş aglomerat. Am fi vrut ca antifonarea să fie ceva mai serioasă, ca să nu fim nevoiţi să ascultăm strigătele de efort ale motorului când ajungeam în partea superioară a plajei de turaţii. Totodată, experienţa la volan ar fi fost mult mai plăcută dacă vibraţiile generate de motor la ralanti ar fi fost amortizate mai bine.
Cu tot ce ai scris la Motor / Transmisie, treceti totusi cutia cvt la minusuri. Eu nu mai inteleg nimic din articolul asta. E o harababura de test !