Motor / Transmisie
Personajul nostru animat a fost motorizat de un propulsor pe benzină, entry-level, cu doar patru cilindri. Mai exact unitatea de 1.6 litri a Alianţei, care a suferit o serie de modificări mecanice pentru a putea livra cu 7 cai putere în plus, adică 117 cai. Galopul hergheliei modeste se simte târziu, la 6000 de rotaţii, însă momentul motor apare sârguincios la 4000 de rotaţii, chiar dacă într-un efectiv modest, de numai 158 Nm. Resursele stoarse din propulsorul echipat cu injecţie directă şi aspirat normal sunt suficiente pentru a da viaţă celui mai jucăuş model din istoria Nissan, care, aşezat pe cântar, însumează doar 1.172 de kilograme. Resursele pot fi exploatate diferit, în funcţie de starea de spirit a celui de la volan. Dacă luăm în calcul amurgul şi ora la care tot oraşul pleacă spre casă, este indicată funcţia Eco, care calmează spiritul, reduce consumul de carburant şi te aduce în siguranţă lângă cei dragi. În zorii zilei însă, când ceasul a uitat să sune şi ziua de muncă se profilează deja cu întârziere, este bine să apelaţi la funcţia Sport. Pedala de acceleraţie devine mai sensibilă, acul turometrului urcă rapid, motoraşul începe să sune nervos prin evacuare, iar direcţia devine mult mai rigidă. Şi uite aşa ajungi la muncă energic, plin de viaţă, ca după o cafea tare. În weekend, când preferi o ieşire la munte cu prietenii sau familia, jucăria din garajul tău poate funcţiona în modul Normal, responsabil pentru exploatarea din plin a cuplului motor. Propulsorul este "legat" la o cutie manuală cu cinci rapoarte, care se dovedeşte a fi foarte scurtă, dar uneori insuficient de precisă. Din fericire este etajată corect şi exploatează bine resursele, chiar dacă unii vor simţi nevoia şi celui de-al şaselea raport pentru a economisi carburant.
decat un golf la 24.000 euro, mai bine o japoneza cu un 4x4 performant si motor nou 1.6T 190 cp