Motor / Transmisie
Unitatea 1.5 dCi a lui Juke dezvoltă 110 CP la 4.000 rpm şi 240 Nm la 1.750 rpm. La prima vedere, pare că motorul este identic cu cel al lui Dacia Duster. Ei bine, nu-i aşa. Unitatea utilizată în gama Duster furnizează cuplul motor maxim la 2.000 rpm, nu la 1.750 cum este cazul motorului de faţă. Pe lângă faptul că oferă cuplul maxim "mai jos", Juke 1.5 dCi se bucură şi de o transmisie manuală cu şase trepte etajată foarte bine. În mod evident, aceasta este optimizată pentru economia de carburant, dar nu am avut cum să nu observăm cursa scurtă a schimbătorului de viteze şi precizia timoneriei.
Deşi un Citroen C3 Picasso cu o motorizare comparabilă are acelaşi nivel de putere şi acelaşi nivel de cuplu motor, modelul nipon îi este superior la reprize, totul mulţumită etajării transmisiei. În segment mai există şi Mini Countryman Cooper D, de 1.6 litri şi 112 CP, care se mândreşte cu un cuplu ceva mai mare, la aceeaşi turaţie. Acesta din urmă ar trebui să ofere reprize şi mai bune decât Juke, dat fiind nivelul superior de cuplu motor pus la dispoziţie. Niciunul dintre cele trei modele nu are tracţiune integrală în versiunea comparată, şi toate trei au transmisii manuale cu şase trepte şi tracţiune faţă, deci comparaţia vine la fix.
Deşi Juke este mai bine antifonat decât un Duster şi decât versiunea Cooper SD (2.0 diesel) a lui Countryman, prezenţa motorului diesel se face simţită în unele momente.
prefer o japoneza de la nissan oricand