Motor / Transmisie
În testul nostru, desfăşurat prin grupa estică a Carpaţilor Meridionali, am avut drept companion un B-Max diesel, încercând să vă oferim şi perspectiva unui motor ceva mai economic şi cu mai mult cuplu decât unitatea 1.0 Ecoboost, testată deja în cadrul lansării internaţionale.
Ne-am folosit aşadar de cei patru cilindri ai TDCI-ului de 1.6 litri, capabili să dezvolte 95 de cai putere la 3800 de rotaţii. O maşină de familie, a cărei menire principală este burduşirea cu bagaje şi copii are nevoie de cuplu motor pentru a se mişca vioi pe orice segment de drum. Iar B-Max are. Cei 215 Nm, livraţi foarte devreme, chiar de la 1750 de rotaţii, vor fi un deliciu pentru cel de la volan.
De altfel, momentul motor este cam cea mai plăcut senzaţie oferită de această motorizare, fiind oferit liniar, pe o plajă de turaţii decentă. Per total, resursele sunt generoase şi pot imprima modelului construit la Craiova un spirit dinamic.
Unitatea este asistată de o transmisie cu cinci rapoarte, bine etajată. Deşi mulţi ar fi tentaţi să ceară şi o a şasea treaptă, vă asigurăm că ultima este suficient de lungă. Asta dacă nu cumva rulaţi mult peste limita legală, caz în care e nevoie.
În termeni generali, unitatea TDCI este generoasă în resurse, vocală când urcaţi în ture şi cu un răspuns al acceleraţiei ceva mai anesteziat decât în cazul Ecoboost-ului.
1.6 - 95 CP /0-100 13.9s suna cam depasit. Mi se pare ciudat sa numiti asta "resurse generoase". In caz ca ati uitat sa mentionati Hyundai i20 1.6 CRDI - 115CP / 0-100 11.5 - consuma cred cam la fel daca nu mai putin