Citroen C4 3 usi

Tinuta de drum

4.0
Sasiul pregatit de francezi pentru Citroen C4 Coupe incearca sa dovedeasca tuturor ca o rulare mai agresiva se poate face in deplina siguranta. Rigiditatea suspensiilor ajuta mult la un comportament precis in viraje dar si la o tinuta de drum impecabila la viteze mari. Chiar daca viteza de rulare depaseste 160 de km/h, senzatia de nesiguranta nu este prezenta, C4 Coupe oferindu-ti acea securitate de care ai nevoie in fiecare zi la volan. Atunci cand vorbim insa de viraje stranse, abordate cu mai mult curaj, ruliul isi face simtita prezenta, senzatia fiind putin neplacuta. Chiar si asa aderenta este rupta foarte greu si de cele mai multe ori din cauza tendintei subviratoare a modelelor cu tractiune fata. Traiectoria este insa corectata cu succes de sistemul ESP, care nu poate fi insa permanent decuplat.
  • Stelian, marţi, 25.08.2009 18:47
    Salut @all

    Super cool masina, un design a la Donato Coco, o masina impatimitilor de design extravagant, iti fura ochii pe strada. O masina cu mult mai buna decat banalele .......(.nu folosesc nume ca sa nu ma injurati). Va pup, Stelian O.

  • Cristian, marţi, 25.08.2009 18:53
    Wb :)

    Welcome back Steliane, ne era dor de tine :)

  • Alex, marţi, 25.08.2009 19:01

    La Cee'd motorul de 109 cai are 1.4 capacitate nu 1.6.

  • noname00, marţi, 25.08.2009 19:08
    coupe = hatchback ?

    De cand Citroen C4 hatchback in 3 usi se numeste Coupe?

  • Challenger, marţi, 25.08.2009 19:17
    Ufffffffffffffffffffff

    Prefer un Megane 3, ehhhh.

  • Raducan, marţi, 25.08.2009 20:11
    Probleme majore!

    ok! masina asta are cateva probleme importante si trebuie neaparat mentionate aici: * in primul rand cutia de viteze nu e precisa si are o cursa lunga *consola centrala are prea multe butoane, iar pentru navigatie trebuie sa-ti cobori prea mult ochii ceea ce-ti distrage atentia de la conditiile de drum. *turometrul mutat pe afisajul central este ilizibil ! *accesul e dificil la locurile din spate datorita formei caroseriei mai sunt si altele dar ma grabesc... oricum masina nu-si merita banii...

  • Semtex82, marţi, 25.08.2009 20:14
    dap!

    un Megane 3 Coupe ar fi si alegerea mea!

  • my, marţi, 25.08.2009 22:12
    ayuswdud

    nu pot spune ca i rea...nu am condus asa ceva si nici prieteni nu am care sa o aibe.e destul de draguta cam extravaganta dar nu mi as lua una totusi....

  • andt, marţi, 25.08.2009 22:25

    Singura sesizare care o pot face la acest facelift e ca botul nu mai e la fel de agresiv. nu imi place.

  • travel, miercuri, 26.08.2009 08:47

    portbagaj mic... concurenta sta mai bine !

  • xss, miercuri, 26.08.2009 10:08
    Megane Coupe rulezzzzzzzzzz

    Hai sa facem o comparatie intre C4 1.6i 122cp VTR la 14850 euro (cu reducere la 12.350) si Megane Coupe 1.6 16v 110cp, 14.350 euro, ambele BAZA . Parerea mea e ca... Se justifica diferenta de bani pentru Megane Coupe... in primul rand la Megane ai sasiu sport, special proiectat pentru stabilitate, iar apoi discutam de confortul interior care e dat in principal de ampatamentul masinii: Citroen are 2608 mm ; Megane -2641 mm Pe langa asta Megane Coupe vine in varianta de baza cu un set complet de airbag-uri, AFU, card "Maini Libere"( exclusivitate pe segment ), jante aliaj 16'', senzori lumina si ploaie, cotiera fata, volan/schimbator din piele, pilot automat cu afisaj inovator, scaun sofer cu reglare pe inaltime si lombara si scaun pasager cu reglare pe inaltime, tetiere cu reglaj integral ( confort ! ), functia "Follow me home", iluminare in portiere si alte lucruri de finete... deci per ansamblu e mult mai bine facuta, mult mai inchegata... diferenta de 2000 de euro pentru o masina care arata mult mai bine decat C4 si e mai sigura la EuroNCAP se merita cu varf si indesat PERFORMANTE: 0-100 km/h MEGANE Coupe 1.616v 110cp 10.5 secunde C4 1.6i 122cp ............................. 11.4 secunde

  • ego, miercuri, 26.08.2009 10:46
    :)

    Se prezinta bine pentru pretul asta. Spatele nu este foarte reusit (opinie personala) Raducan: Uau! Bine ca ne-ai explicat care sunt "problemele majore". Ai scris chestiuni legate de gusturi. Niciun coupe nu are portiera pentru locurile din spate! La masinile pe care le consideri reusite unde este pozitionat LCD-ul de navigatie? xss: din cate am citit in articol si pe site-ul marcii C4 are multe dintre dotarile enumerate de tine la Megane. C4 e mai ieftin! Deci ce ai vrut sa spui? E din nou o chestie de preferinte personale si concluzia ca "se merita cu varf si indesat" nu prea sta in picioare. Un argument solid este ca a imbatranit. Design-ul o ajuta sa ramana in carti insa competitorii au lansat modele 2008-2009 care se prezinta foarte bine. Pretul e unica arma cu care mai poate rezista cativa ani. Pe cand se anunta noul C4? Numai bine!

  • xss, miercuri, 26.08.2009 11:00
    @ego

    *Accesul e mai usor intr-un Megane Coupe de exemplu. Incearca! Urca in ambele masini si pe urma scrie. *Din cauza afisajului central, navigatia e plasata mai jos fata de alte masini, deci e un dezavantaj major ! Tine de siguranta. Siguranta in trafic e importanta ! *in afara de pilot automat, dotarile care le-am mentionat nu se regasesc la C4 1.6i 122cp VTR in standard. Pilotul automat l-am trecut pentru ca are o conceptie mai interesanta decat la C4. Urmareste comparatia cu mai multa atentie !

  • ego, miercuri, 26.08.2009 11:23
    @xss

    Intr-adevar nu am precizat ca am testat ambele modele si ca am avut ocazia sa conduc alte cateva reprezentante ale acestui segment. Nu am observat diferente majore la acces. Tragi scaunul si te "strecori" in spate. E coupe! (ca idee daca aspectul asta e in topul criteriilor mai bine alegi modelul cu 4 usi, indiferent de model sau marca) Continui sa cred ca exprimi pareri personale. "e mult mai bine facuta, mult mai inchegata" exact asta e. Nu sunt expert in echipari dar stiu sigur, din experienta personala cu modelul respectiv, ca C4 VTR are jante aliaj, comenzi pe volan, tetiere reglabile, scaun sport cu reglaj lombar (posibil sa fie si altele mentionate de tine dar nu stiu exact). Afisajul central este pe bord si nu la nivelul lui, deci nu influenteaza pozitionarea LCD-ului. Pozitia navigatiei este exact ca si la alte marci, respectiv integrata in consola centrala (daca sunt diferente de cm/mm in pozitionare fata de alte modele nu stiu). Argumente pro si contra sunt destule pentru orice model situat la nivelul asta de pret, inclusiv C4 si Megane. Important e ce-ti place si cum simti masina. Daca tu ai ales Megane sa-l stapanesti sanatos. E o masina reusita si o nuca tare in segmentul asta.

  • xss, miercuri, 26.08.2009 11:38
    C4 1.6i 122cp VTR

    -NU are jante din aliaj , are jante din otel cu CAPACE PLASTIC -NU are tetiere cu reglaj integral (pe inaltime si inclinare) -NU are scaun sofer cu reglaj lombar cica "navigatia integrata in consola centrala" :)) nu, ar fi fost culmea navigatia sa fie in torpedou ! Da, am ales Megane si are navigatia in partea superioara a consolei centrale !

  • jiji, miercuri, 26.08.2009 12:17
    @Bogdan Mirica

    Salut, De ce la capitolul siguranta depunctati toate masinile care nu sunt Renault deoarece si ele au 5 stele si sunt la fel de sigure.

  • gt line, miercuri, 26.08.2009 12:28
    5 stele dar cum...

    C4 are 35 din 37 de puncte posibile. Megane are 37 din 37 posibile si este cea mai sigura masina din istoria EuroNCAP.

  • dan, miercuri, 26.08.2009 13:05
    5 stele

    Cele 5 stele, fie obtinute cu 35/37 sau cu 37/37 nu prea iti salveaza viata cand faci un accident serios - este mai bine, cred eu, sa te gandesti cum sa conduci astfel incat masina sa nu arate " ce poate" in caz de accident . Destul de multa lume pune accent pe stelele astea - si apasa mai tare pe pedala , pentru ca "am 12 de airbaguri si 37 de puncte la N-Cap " -- acest aspect cred ca ar trebui "modificat" in mentalitatea autohtona. Masina este ok, dar cred ca ar trebui sa primeasca un 9 la motorizare ( motorul dezvoltat impreuna cu cei de la BMW este un motor de generatie noua, spre deosebire de majoritatea concurentilor care folosesc motoare un pic mai vechi ) .

  • Claudiu, miercuri, 26.08.2009 16:29
    Citroen

    foarte ok masina

  • ego, miercuri, 26.08.2009 17:30
    @xss

    Oricat de constructiva ar fi polemica cred ca e mai bine sa-i punem punct. Megane-ul nou e foarte reusit si arata mai bine ca batranul C4. Ambele sunt alegeri bune la preturile actuale. In ce priveste comparatia poti sa-i certi pe cei de la automarket, care l-au punctat cu 75/100. Numai bine!

  • rcs, miercuri, 26.08.2009 17:35
    @dan

    dar nu te gandesti ca alea doua puncte pot face diferanta intre a merge pe picioarele tale si a sta in spital pentru o luna dupa accident ????

  • Vasi27, miercuri, 26.08.2009 23:22
    @Automarket

    Scrieti-mi si mie va rog daca Citroen declara vreo modificare la setarile suspensiei fata de versiunea in 5 usi... pentru ca la testul Megane-ului Coupe ati sustinut ca "setarile si calibrarea suspensiilor noului Megane Coupe nu difera cu absolut nimic fata de cele ale variantei hatchback " ... ceea ce reprezinta un neadevar ! Fata de Bicorp , Megane Coupe ofera: *Arcuri de suspensie intarite *Un sasiu mai rigid gratie unei bare antiruliu cu un diametru marit *Garda la sol mai joasa cu 12 mm fata de Megane Bicorp Ideea e ca Megane Coupe nu merita in niciun caz nota mai mica la tinuta de drum fata de C4. Megane Coupe nu are in niciun caz ruliu mai mare pe viraje decat masina asta. Incercati sa fiti mai putin subiectivi data viitoare. Multumesc !

  • VLAD, joi, 27.08.2009 14:03
    INTERIOR PROST GANDIT

    masina, per ansamblu nu este rea, motoarele pe benzina sunt ok, pacat ca si au dat cu tesla n coa*e cand au proiectat interiorul: volan ciudat, desi sta airbag ul "in picioare", bord cu 3 diplay e unul peste altul.... asteptam urmatorul model!

  • VLAD, joi, 27.08.2009 14:05
    LAUDE PT MEGANE?!

    Megane cred ca este una din cele mai slabe masini din clasa compacta (fara sa luam in considerare coreenele de 2 bani), de unde atatea laude?!

  • urbanproof, joi, 27.08.2009 15:56
    vlad cazut din patut

    ai tu habar de megane 3???

  • andrei, joi, 27.08.2009 16:29
    @vasi27

    daca compari megane coupe cu megane hatchback nu vad cum iti da ca megane coupe e peste c4. ofi, cine stie?, dar nu rezulta de aici

  • xss, joi, 27.08.2009 16:50
    ardei

    in primul rand ai condus vreuna din masinile astea ca sa comentezi? ai condus pe dracu!

  • dan, vineri, 28.08.2009 14:59
    @rcs

    salut, (nu vreau sa fiu prea acid ... se pare ca sunt multi care d'abea asteapta sa iti dea in cap daca faci un comentariu mai "tare" ) de pe site de la cei ce fac testele de siguranta putem sa citim urmatoarele : Citroen C4 - Total Score 35 Front: 15 Side: 16 Seatbelt reminder: 2 Pole: 2 Renault Megane - Total score 37 Front: 15.8 Side: 16 Seatbelt reminder: 3 Pole: 2 Renault Megane castiga dreptul de a fi cea mai "sigura" masina in acele teste - nimeni nu poate sa conteste asta. Dar diferenta intre C4 si Megane la capitolul siguranta pasagerilor adulti este data de 0.8 puncte la impact frontal si 1 punct acordat pentru prezenta unui Seatbelt reminder mai complex ( probabil , nu stiu diferenta intre cele doua masini la acest capitol ) . Trebuie sa tinem cont si de faptul ca impactele la testele Euro NCAP sunt facute in conditii de "laborator" , iar in viata reala o deviere de 10 grade la impact poate insemna ca ti-ai pierdut picioarele la o viteza mai mica decat cea din testele Euro NCAP ( am exagerat un pic aici, dar cred ca ne putem da seama ca elemetele cu deformare controlata din sasiu nu se comporta identic in cazul modificarii unghiului impactului ) . De asemenea trebuie tinut cont si de recomandarea celor de la Euro NCAP care ne informeaza ca masinile cu masa proprie mai mare sunt "avantajate" in caz de impact frontal , iar rezultatele "real life" vor varia destul de mult in functie de masa masinilor implicate. Daca mergem cu cercetarile un pic mai "adanc " putem observa ca Megane este deasupra lu C4 doar la protectia pasagerilor adulti . La protectia copiilor scorul este de 42 : 39 in favoarea lui C4 La protectia pietonilor in caz de accident 22 : 11 in favoarea lui C4. testele se gasesc la : http://www.euroncap.com/tests/citroen_c4_2004/203.aspx http://www.euroncap.com/tests/renault_megane_2008/337.aspx nu am gasit "faceliftul" lui C4 pe site de teste, dar cred ca masina din acest drive-test este similara cu cea testata la Euro NCAP ps. Impreuna cu Seat Altea , C4 este in "top" la capitolul de protectie a pietonilor in caz de accident.

  • xss, vineri, 28.08.2009 19:26
    nu merita sa-ti scriu numele... te stii tu

    Ba tu ca sa discuti de sisteme de siguranta activa si pasiva trebuie sa ai putin habar ce inseamna o celula de supravietuire, ce inseamna sisteme de deformare programata etc. si pe urma sa vbesti... impactul e direct frontal si lateral.... orice deviatie la lovire cu aceeasi viteza ar fi mai putin periculoasa decat ce face EuroNCAP. Daca te uiti tu mai bine acolo o sa vezi ca picioarele soferului sunt trecute cu galben si se mentioneaza: " some work has been carried out in the drivers knee impact area to reduce injuries but contact with a metal plate at the steering column still posed a risk. " La fel si pentru toracele soferului la impact lateral >> galben. Chiar daca si-ar pune toata inteligenta la un loc Seat cu Citroen, tot n-ar reusi sa faca o masina la fel de sigura ca Megane ! (cu conditia sa fie din aceeasi clasa si la acelasi pret )

  • dan, luni, 31.08.2009 10:41

    Nu inteleg de ce trebuie sa plecam de la premisa ca eu sunt un idiot iar tu esti zeul cunoasterii pe planeta asta ... sincer... chiar nu inteleg de ce ... Nu inteleg de ce trebuie sa fii asa agresiv .... si de unde ma rog ai impresia ca poti sa iti incepi frazele cu " Ba tu ca sa discuti de ... " -- ai impresia ca daca esti agresiv in limbaj devii inginer proiectant de "celule de supravietuire " ? Ok, bun, megane are 0,8 puncte mai mult la impact frontal ... si ? asta inseamna ca la 120km/h + 120km/h ( cat are celalalt vehicul ) o sa plecam toti la o bere dupa accident ? Apropo' ... megane are "galben" la sofer pe torace la impact frontal ... dar se pare ca discutia nu mai are ca subiect "siguranta" celor doua vehicule ci cat de destept esti tu vs. cat de idiot sunt eu .... Cand am scris " o deviere de 10 grade la impact poate insemna ca ti-ai pierdut picioarele la o viteza mai mica decat cea din testele Euro NCAP " am adaugat ca EXAGERAM un pic "rezultatul" ... intelegi ? . Spor la condus - se pare ca ai un megane , pentru care te felicitam, dar este posibil ca pe viitor sa afli ca s-a construit o masina " mai sigura" ;)

  • tomita, sâmbătă, 12.09.2009 13:36

    ce replici complexe frate aici. c4 e sigur si isi merita siguranta. experienta unui posesor din romania care este la al 3 lea c4 dupa ce in trecut a prabusit 2 la peste 140 km/h. e vitezoman, dar nu asta e lectia. are avantaje are si dezavantaje c4, dar competitorii nu sunt asa departe cu nimic. *reglaj lombar: intr-adevar ii simt lipsa *tetiere ajustabile in n directii e un moft *navigatia e prea jos? wtf? nu are voce? tre sa stai mereu cu ocii pe ea. in fine. faptul ca iti iei ochii de la drum e suficient, nu conteaza 20cm. si sa reactionezi la o miscare vazuta cu coada ochiului (reactii in milisecunde) sunt doar de domeniul pilotilor de curse cu multa experienta) *comportamentul rutier la c4 este foarte bun, in casa si categoria de pret din care face parte. dar conteaza f f mult cine e dupa volan. **scuze, dar megane 3 nu vine cu pachet drum grele??? de unde suspensii sport si alte alea? si singurul motor pe benzina disponibil e 1.6 110cp care se compara cu primul c4 110cp si nicidecum cu 16 turbo de pe c4 din acest test sau macar cu 1.6 vti; si inca odata ma vad nevoit sa precizez ca e f important cine e in spatele volanului. cum schimba treptele sau cum intra in curbe & stuff. sugestie pt automarket : niste VS nu realizati si voi?

  • xss, sâmbătă, 12.09.2009 21:44
    Megane Coupe rulezzzzzzzzzz

    @tomita Citeste comparativul meu ( al11-lea post). Toate informatiile trecute de mine sunt adevarate si perfect verficabile. Megane Coupe are sasiu sport si garda la sol mai joasa cu 12 mm fata de Bicorp. Megane Coupe nu are pachet de drumuri dificile, dar beneficiaza de scut metalic de protectie a motorului. La Citroen C4 e o optiune destul de scumpa : 7 milioane.