Motor / Transmisie
Pentru motorizare, Mitsubishi oferă doar două alternative. Ambele propulsoare folosesc benzina drept carburant, Mitsubishi continuând să spună cu un motor diesel nu este potrivit pentru această clasă. Cei care vor alege modelul Space Star vor trebui să aleagă între două motorizări de cilindree mică, cu trei cilindri. Primul are un litru și oferă o putere de 71 CP, iar al doilea, motorul folosit de modelul testat de noi, este o unitate de 1.2 litri ce dezvoltă 80 CP la 6.000 rpm. Puterea este suficientă pentru acest mic motor de 1.193 cmc, dar cuplul este destul de mic, de doar 106 Nm la 4.000 rpm.
Motorul de 80 CP se dovedește a fi destul de vioi și fericit să urce în ture. Însă este destul de zgomotos, mai ales când dăm de 4.000 rpm. Sunetul este aparte din cauza celor trei cilindri, iar propulsorul vibrează destul de puternic la ralanti.
Am fi fost pregătiți să acceptăm vibrațiile și sunetul ciudat, deoarece puterea livrată este suficient de satisfăcătoare. Însă aici intervine cutia automată CVT cu variație continuă. Nu înţeleg povestea de dragoste dintre constructorii japonezi și acest tip de transmisie. Poate doar din rațiuni economice continuă să o folosească în defavoarea unei cutii automate clasice, sau - mai bine - a uneia cu două ambreiaje. Deși se află la a treia generație, cutia CVT INVECS III folosită de Space Star este plauzibilă doar dacă folosim mașina exclusiv în oraș. Aici cutia se comportă relativ civilizat, iar în oraș este plăcut să nu schimbi mereu treptele unei cutii manuale, oricât de limitată ar fi automata. Ieşi însă din oraş sau intră pe centura oraşului şi cutia îşi dă arama pe față ucigând orice impuls al motorului destul de vivace și distrugând plăcerea condusului prin lentoare și lipsa de rafinament în modul cum reacționează. Cutia oferă și un mod sport, care este aproape la fel de lent precum cel normal, și o poziție L ce permite folosirea frânei de motor la coborârea unei pante, de exemplu.
Așadar, dacă aveți de gând să folosiți Space Star-ul doar în oraș, cutia CVT este o alternativă. Dacă veți face cu el și drumuri mai lungi, alegeți neapărat cutia de viteze manuală.
voua chiar nu va plac cutiile cvt. trebuie sa conduc una sa vad ce e asa rau la ele :)