Motor / Transmisie
Pentru noul Mitsubisbishi Outlander, japonezii au ales să ofere momentan doar două motorizări: una pe benzină şi un turbodiesel. Motorul pe benzină are 2.0 litri şi 150 CP. Poate fi asociat cu transmisie manuală sau automată. În ceea ce priveşte motorul diesel, acesta va fi ales de majoritatea viitorilor clienţi. Este un 2.2 Di-D, adică turbodieselul Mitsubishi de 2.268 cmc ce dezvoltă 150 CP la 3.500 rpm. Cuplul motor maxim este de 380 Nm la 1.750 rpm.
Este un motor rafinat şi plăcut în exploatare ca toate dieselurile Mitsubishi de ultimă generaţie. Cuplul de 380 Nm este livrat de la turaţii joase şi acest lucru îl face foarte plăcut în exploatare. Deşi noul Outlander câtăreşte 1.600 kg şi pare mai lat faţă de generaţia anterioară, este suficient de sprinten datorită motorului diesel de 150 CP. În cazul modelului nostru de test, puterea era transmisă către toate cele patru roţi prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu şase trepte. Timoneria lasă puţin de dorit, dând senzaţia că agaţă între schimbările de trepte. Personal, prefer cutia automată pentru un SUV de aceste dimensiuni.
Din pacate designul este mult prea sters, fata de generatia precedenta iar motorul diesel are cilindreea cu 0,2 cmc mai mare decat ar fi necesar! Asta arde la buzunar!